Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991188 keer)

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #100 Gepost op: 17-05-2004, 08:40:54 »
Volgens mij kunnen ze beter eerst niet bij de liedjes vermelden welk land er is. Als er dan gestemd is moet je pas horen welk land het is. Dat is een stuk eerlijker en dan maken we tenminste nog een kans.
Smiling isn't a crime..

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #101 Gepost op: 17-05-2004, 09:14:09 »
't winnende nummer vond ik wel aardig, maar ik vond 't eik geen goede winnaar. Geen idee wie dat dan wel had moeten worden, maar dit nummer was me iets te veel gedans in plaats van gezang.
Ik had eigenlijk gehoopt dat Servië & Montenegro zou winnen, dat liedje vind ik wel heel mooi.

Ze moeten idd iets doen aan dat vriendjespolitiek. Misschien degene die niet in de finale zitten niet laten stemmen, of de punten van hun halveren ofzo.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #102 Gepost op: 17-05-2004, 09:20:05 »
Nederland en België zijn dus weer een Eurosong-kater rijker...  :-\\

Maar om het nu uitsluitend aan de vriendjespolitiek te wijten, lijkt me ook overdreven. Tenslotte werd België vorig jaar wel tweede ondanks dit gegeven, maw het kan dus wel. Als je de puntenverdeling nader bekijkt, merk je trouwens dat de toplanden bij elke stembeurt wel wat binnenhaalden (ook van niet bevriende landen dus).

Misschien moeten we gewoon eerlijk bekennen dat onze nummers niet echt opvielen in het geheel, ondanks wel aardig geprobeerd.


Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #103 Gepost op: 17-05-2004, 09:24:26 »
Maar zoals ik al zei, Nederland (en België) waren vele malen beter dan Rusland. Als hun Balkanvriendjes niet op Rusland hadden gestemd dan waren ze ook nergens geweest.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #104 Gepost op: 17-05-2004, 09:32:21 »
Ik vond de puntenverdeling trouwens véél te lang duren dit keer. Ben er eigenlijk voorstander van dat landen die niet in de finale zitten, ook beter niet kunnen voten.

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #105 Gepost op: 17-05-2004, 16:31:33 »
Nederland en België zijn dus weer een Eurosong-kater rijker...  :-\\

Maar om het nu uitsluitend aan de vriendjespolitiek te wijten, lijkt me ook overdreven. Tenslotte werd België vorig jaar wel tweede ondanks dit gegeven, maw het kan dus wel. Als je de puntenverdeling nader bekijkt, merk je trouwens dat de toplanden bij elke stembeurt wel wat binnenhaalden (ook van niet bevriende landen dus).

Misschien moeten we gewoon eerlijk bekennen dat onze nummers niet echt opvielen in het geheel, ondanks wel aardig geprobeerd.



En waarom had engeland dan vorig jaar 0 punten?

Hint: Irak, Bush, Oorlog ;)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #106 Gepost op: 17-05-2004, 18:31:24 »
offtopic: EIDM, toevallig net een Harry Potter film gezien???  ::) ;D

ontopic: ik denk dat het songfestival een steeds slechtere kwaliteit krijgt, en dat het nu alleen maar gaat om het er leuk uitzien en niet meer om het zingen zelf. Ook gaat het vooral om vriendjespolitiek. Zaterdag heb ik naar de uitslag gekeken, en ik kon samen met de rest zowat elke uitslag voorspellen.  ::ohno:: Het songfestival is nu voor mij iig geen songfestival meer  ::ohno::
Smiling isn't a crime..

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #107 Gepost op: 17-05-2004, 19:33:57 »
ik denk dat het songfestival een steeds slechtere kwaliteit krijgt, en dat het nu alleen maar gaat om het er leuk uitzien en niet meer om het zingen zelf.
Meet the world of idols...

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #108 Gepost op: 17-05-2004, 21:53:02 »
En waarom had engeland dan vorig jaar 0 punten?
Hint: Irak, Bush, Oorlog ;)

En niet te vergeten... een ver-schrik-ke-lijk lied !  ::niet-ok::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #109 Gepost op: 19-05-2004, 18:36:04 »
offtopic: EIDM, toevallig net een Harry Potter film gezien???  ::) ;D

ontopic: ik denk dat het songfestival een steeds slechtere kwaliteit krijgt, en dat het nu alleen maar gaat om het er leuk uitzien en niet meer om het zingen zelf. Ook gaat het vooral om vriendjespolitiek. Zaterdag heb ik naar de uitslag gekeken, en ik kon samen met de rest zowat elke uitslag voorspellen.  ::ohno:: Het songfestival is nu voor mij iig geen songfestival meer  ::ohno::

showfestival dus
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2005, 22:16:11 »
Zojuist een stukje van de eerste voorronde gezien, wat een belabberd niveau zeg ::niet-ok::, als dit maatgevend is voor de rest :-\\. Heb dit jaar de aanloop niet gevolgd, hoorde pas vanmiddag dat t weer was, weet ook nog niet of ik het echt ga volgen dit jaar.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2005, 21:30:28 »
Zojuist een stukje van de eerste voorronde gezien, wat een belabberd niveau zeg ::niet-ok::, als dit maatgevend is voor de rest :-\\. Heb dit jaar de aanloop niet gevolgd, hoorde pas vanmiddag dat t weer was, weet ook nog niet of ik het echt ga volgen dit jaar.

we worden toch weer iets van 20ste
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2005, 21:42:19 »
Zojuist een stukje van de eerste voorronde gezien, wat een belabberd niveau zeg ::niet-ok::, als dit maatgevend is voor de rest :-\\. Heb dit jaar de aanloop niet gevolgd, hoorde pas vanmiddag dat t weer was, weet ook nog niet of ik het echt ga volgen dit jaar.

Yep, heb hét ook weer aanschouwd afgelopen donderdag...  ::jaja::

En kan enkel bevestigen wat Daisy hier schrijft... belabberd idd !  ::niet-ok::
Gelukkig heb je maar 1 song nodig die 'n aanvaardbaar niveau haalt.   ;)

Terugkijkend op vorig jaar vond ik 'r toen wel 'n 4-5 tal leuke nummers bij (of iig performers die me wel konden boeien); hoop dat de volgende voorrondes meer te bieden hebben dan ook.

Maar die teleurstelling van vorig jaar proef ik wel in het programma nu; het geloof in 'n goede afloop in Kiev ontbreekt schijnbaar.  :-\\


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2005, 23:06:19 »
we worden toch weer iets van 20ste

Ja dat ben ik met je eens, maar zolang we een degelijk nr insturen heb je toch altijd iets van (vergeefse) hoop dat t wat wordt. Maar zolang al die Oost-Europese landen allemaal op elkaar stemmen zal dat nooit gebeuren. Misschien wordt het tijd dat de vakjury weer terugkeerd.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2005, 09:46:45 »
Misschien wordt het tijd dat de vakjury weer terugkeerd.

daar ben ik het helemaal mee eens daisy...niet dat ik nou zo'n enorme songfestivalfreak ben...máár ik vind er op deze manier geen bal meer aan..van te voren is al bekend wie op wie stemt zeg maar
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2005, 09:59:45 »
Ik hoorde ook gisteren bij Shownieuws dat veel liedjes helemaal waren gerestyled nadat ze mochten optreden op tv.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #116 Gepost op: 24-01-2005, 15:17:24 »
Nationaal Songfestival zeer zwak!

We kunnen het wel eens zijn over de eerste voorronde van afgelopen donderdag in het Pepsi Stage te Amsterdam: het zal niet de sterkste zijn geweest van het Nationaal Songfestival 2005.

"Het kon beter, laten we dat maar meteen zeggen", was de reactie van Renée en Denis vanuit de Green-Room. Waarschijnlijk was deze uitspraak niet alleen kritiek over hun eigen nummer, maar over het totaal van de Nationale voorronde van afgelopen donderdag.

Het oude vertrouwde decor werd weer uit de kelder gehaald en het podium opgesteld zoals de vorige editie van het Nationaal Songfestival. Het motto van de eerste voorronde was: "laat het maar op ons afkomen, dan hebben we dat ook weer gehad".

De uitzending was ook via Internet te volgen en miljoenen kijkers zagen een uitzending van het Nationaal Songfestival met hetzelfde draaiboek van de vorige editie. Wat goed is moet je immers nooit veranderen moet men hebben gedacht en daarmee was de toon gezet. Gelukkig hebben we nog 3 voorrondes te gaan dus het kan alleen maar beter worden!

Kijkcijfers Songfestival slechter

Donderdagavond presenteerden Nance en Hans Schiffers de eerste van in totaal vier voorrondes van het Nationaal Songfestival. Zowel de voorronden als de finale worden live uitgezonden vanuit Pepsi Stage in Amsterdam.

Marktaandeel:

Er keken vanaf de start van het programma 647.000 kijkers (marktaandeel van 10.1%) naar de optredens. In het tweede gedeelte werd de uitslag bekend gemaakt wat 736.000 kijkers (marktaandeel van 11.7%) bekeken.

Geen hoogvlieger:

De kijkcijfers van het Nationaal Songfestival zijn de laatste jaren ronduit slecht te noemen. In vergelijking met vorig jaar scoort het festival nog slechter. Het absolute aantal personen van de doelgroep in de Nederlandse bevolking die naar het programma keken vorig jaar was slechts 751.000

eurosong.nl

Nance zei zelf dat het niveau nog veel beter moest en dat gaat gebeuren volgens haar
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline dutchdeb

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2005, 12:57:52 »
Ik ben afgelopen zaterdag naar Songfestival in Concert geweest. Een echte aanrader trouwens. In die show zingen musicalsterren, Tony Neef, Brigitte Nijman, Laura Vlasbom en Staphen Stephanou samen met Johnn Logan en een echt orkest allemaal sonfestival liedjes. Een van die liedjes is een door Johnny Logan speciaal voor deze show geschreven lied. Echt heel erg leuk nummer vond ik trouwens en die gaan die gaan ze dus in de vierde voorronde ook werkelijk zingen ( Tony, Brigitte, Laura en Stephan). Ik hoop dat ze er mee in de finale komen zou erg leuk zijn. En een voordeel van vier van zulke zanger, ze kunnen ook echt zingen!!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2005, 15:35:23 »
ik denk re-union :P
Some light in your eyes...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2005, 16:23:56 »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!