Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991387 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2820 Gepost op: 4-03-2017, 11:04:24 »
Ik vind het liedje van OG3NE erg goed, maar ik denk niet dat we gaan winnen. Als er in de act veel gebeurd zou het nog kunnen, maar in het liedje zit niet veel actie. Ik denk wel dat we de finale gaan halen, en misschien zelfs wel de top 5 halen.
Frankje Lapi

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2821 Gepost op: 4-03-2017, 13:01:01 »
Deze heeft helaas de Wit-Russische voorselectie niet overleefd...  :(

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2822 Gepost op: 4-03-2017, 13:20:27 »
Het schijnt dat degene die die ijsbeer speelt, tegenwoordig actief is als gorilla in Italië  ::)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2823 Gepost op: 4-03-2017, 13:57:44 »
Ik heb, met dank aan Youtube voor aanbevolen video's, voor de grap eens zitten kijken naar de 28 mogelijke inzendingen van muziekfabriek Zweden. Wat zit daar een rommel tussen zeg  :o foute acts, vage acts, schreeuwlelijken, valse noten. Had toch wel meer verwacht. Zitten paar goede bij hoor, al valt het me wel erg tegen. Een van die 28 wordt het dus..





Ik hoop zo dat het nummer 18 (Roger Pontare) wordt ::bravo::
Of #13 (Dissmissed) ;D oeh oeh oeh oeh of #7 De vet du ::rofl::



Maar dat Wit-Russische nummer slaat alle competitie uit het water  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2824 Gepost op: 4-03-2017, 19:10:45 »
Ik denk dat deze hoog gaat eindigen.





(beide stemmen zijn dezelfde zanger!  :o )
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2825 Gepost op: 4-03-2017, 19:12:33 »


Ik ga dit jaar trouwens naar de generale repetitie van de finale (kaarten voor de echte uitzending waren binnen een paar minuten uitverkocht).  :D
maar maar maar zit je nu in Oekraïne?
Je zat toch in Italië. (tig jaar terug)

of heb je gewoon een ticketje geboekt?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2826 Gepost op: 4-03-2017, 21:48:56 »
Dat klopt: ik zit nog steeds in Italië, dat heb je goed onthouden.  ::ok:: ;) Al 3,5 jaar inmiddels.

Maar ik ben tijdens het songfestival een week in Oekraïne en pik dan meteen het songfestival mee!

Mijn vriendin, die ik aan de universiteit in Florence heb leren kennen, komt uit Oekraïne. Ik ga dan voor het eerst haar familie ontmoeten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2827 Gepost op: 4-03-2017, 21:50:30 »
ow dat klinkt super zeg en spannend ::ok::
Veel plezier!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2828 Gepost op: 4-03-2017, 23:44:45 »
Leuk KD.!  ::ok::


50% kans dat ik het niet eens kan zien, hangt er even welke vakantie week in mei ik krijg volgend jaar. Mocht ik wel thuis zijn mogen jullie weer komen kijken. ;D

Is inmiddels zeker dat ik wel thuis ben (of er moet iets geks gebeuren) - dus als iemand langs wil komen, be my guest. ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2829 Gepost op: 5-03-2017, 01:14:15 »
ow dat klinkt super zeg en spannend ::ok::
Veel plezier!

Bedankt! :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2830 Gepost op: 5-03-2017, 10:14:15 »
Leuk K.D  ::ok:: ik dacht eerst dat je een toegangskaartje had gekregen omdat je hier 2 keer op rij het festival had gewonnen :P

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2831 Gepost op: 5-03-2017, 13:19:39 »
Ik denk dat deze hoog gaat eindigen.





(beide stemmen zijn dezelfde zanger!  :o )

grappig! Wel een draak van een liedje.

Ja, inderdaad fabiann, dat geklap ben ik nu ook een beetje zat ;D Verder wel een goed liedje van/voor og3ne.
...maar soms even niet :)

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2832 Gepost op: 5-03-2017, 15:18:53 »
Even over de selectie-procedure die mijn inziens cruciaal is:

Het nummer word telkens geproduceerd en gekozen op basis van de artiest z'n eigen subjectieve smaak... toch nog wel een minpunt aan de nieuwe selectie-procedure van de TROS (een bekende artiest uitkiezen en hen m.b.t het nummer geheel vrij laten, carte blanche krijgen schijnt een eis te zijn van de artiesten) terwijl een hit van een nummer toch echt noodzakelijk is i.p.v zo blindstarend focussen op 'een goede artiest' selecteren, net alsof dat een garantie voor succes is. In het buitenland kennen ze onze artiesten niet, het liedje is van belang. Ik ben er toch een voorstander van dat het publiek mee mag kiezen welk nummer het word, desnoods waar de gekozen artiest tussen twijfelt. Mijn tip aan de TROS, niet dat ze het ten harte zullen nemen maar toch:

Zorg dat je talentvolle producers nummers laat maken o.i.d, laat dat niet enkel door de artiesten zelf doen, en laat een grotere groep de doorslag geven welk nummer het word. Een soort testscenario of het nummer wel aanslaat bij de massa is wellicht té complex maar iets meer investering mag wel, je moet er iets voor over hebben om eindelijk eens die overwinning te halen. Daarvoor heb je maar één ding nodig: een joekel van een hit! Tuurlijk snap ik wel, dat een hit maken nog niet zo makkelijk is, maar investeer meer. Zweden scoort niet voor niks al jaren zo hoog, daar passeren talloze (volgens mij zelfs tientallen) nummers de revu, alvorens een nummer door het publiek uitgekozen word. Aan de andere kant scoorden we ook nooit hoog toen het publiek er wél nog een aandeel in had (echter viel er tussen relatief weinig en vaak enkel bagger nummers te kiezen, kan ook daaraan gelegen hebben) en het succes van 2014 was sowieso niet gebeurd als het NL publiek er een aandeel in had gehad, de grote meerderheid vond het nummer aanvankelijk niks. Maar Treintje's geval was té bizar voor woorden: een weggooi liedje van Anouk werd het! Van mij mag de procedure (m.b.t het nummer) iets strenger worden.

Is inmiddels zeker dat ik wel thuis ben (of er moet iets geks gebeuren) - dus als iemand langs wil komen, be my guest. :: jaja::
Gezellig! Heel RT bij Daisy op de bank

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2833 Gepost op: 5-03-2017, 16:16:50 »
Nouja Nederland scoort afgelopen jaren wel beter ::jaja:: en ik snap heel goed dat artiesten met een reputatie niet eerst door een selectieprocedure willen.

Plus dat ik dit liedje echt super goed vind ;D ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2834 Gepost op: 5-03-2017, 19:35:44 »
Nou de vorige van Oekraïne was ook wel echt een politiek statement hoor, wat een draak van een nummer, kon die niet eens uitluisteren zo slecht was het  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2835 Gepost op: 6-03-2017, 15:08:25 »
Langzaam druppelen wat meer inzendingen binnen, zo ook Roemenië. Jodelen... dat is toch niet typisch Roemeens?



Song begint veelbelovend, maar YODEEELEEEEEEE hoeft van mij niet ;D Soort beat Superheroes van The Script en jodelmuziek  ??? (maar die zangeres maakt veel goed met haar uitelijk natuurlijk :P)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2836 Gepost op: 6-03-2017, 18:06:31 »
Ik vind al die debiele nummers wel leuk, de laatste paar jaar was Eurovision niet belachelijk genoeg  ::rofl:: Want dat is ongeveer 50 % van de lol van Eurovisie, dat het eigenlijk gewoon heel slecht is  :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2837 Gepost op: 6-03-2017, 22:11:58 »
Omdat gewoon een liedje niet genoeg is.

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2838 Gepost op: 8-03-2017, 16:14:30 »

Ik vind em echt goed
#teamamaimiljaarde

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2839 Gepost op: 8-03-2017, 23:53:21 »
Omdat gewoon een liedje niet genoeg is.


Wat doet Danny Vera in Italie?  :o