Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 992098 keer)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3800 Gepost op: 9-02-2019, 14:07:40 »
Ik vind dit nummer ook leuk. Alleen de act moet echt anders  ;)

Electric Fields had ik echt helemaal niks mee  ::ohno::

Persoonlijk had Sheppard mij ook leuk geleken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3801 Gepost op: 9-02-2019, 14:55:36 »
Iemand had 'Hold On' bij onze eigen RN Songfestival ingestuurd. ;)
Dat nummer vind ik erg goed. ::jaja::
Dat was ik ja ::tandpastasmiley:: Vond het geweldig dus moest het wel insturen. Keek ook erg uit naar zijn nieuwe inzending (en de andere, het is terecht een populaire show ::bravo::) en het is inderdaad mooi, maar vooral bij de studioversie. Live inderdaad hier en daar matig. Saillant feitje: de schrijvers van het lied hebben samen al drie Eurovisie-winnende nummers geschreven! :o (Heroes, Euphoria en Only Teardrops.). Ze doen dan ook wel lekker vaak mee - bij meer dan de helft van de nummers afgelopen liveshow hadden ze meegeschreven ::) Maar goed, dat resulteert wel een programma waar echte hits uit voortkomen en met niets te vergelijken is met de Nederlandse nationale finales.

Overigens vond ik Wiktoria's nummer ook een potentiële winnaar ::jaja:: Alleen jammer dat zulke ballads meestal ondergesneeuwd raken in het langejurkengeweld van Eurovisie.
...óf niet!

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3802 Gepost op: 9-02-2019, 17:26:31 »
Waar ik trouwens ook zeer benieuwd naar ben, is dat dit jaar voor het eerst gaat blijken of de selectiecommissie er eigenlijk zélf kijk op blijkt te hebben, als ze geheel zelf een lied kiezen. Alle voorgaande jaren (sinds de interne selecties) werd er immers steeds een geëngageerde artiest geselecteerd en werd de artiest voor de rest compleet carte blanche gegeven in het zelf mogen kiezen van een lied. Deze selectiemethode vond ik enigszins laks: alles maar uit handen geven. Anderen zullen dat juist een top zet hebben gevonden, omdat de liedkeuze van de artiesten (of de resultaten) hen beviel. Maar zelf vond ik de liedjes die de artiesten selecteerde, keer op keer weer, saaie middelmatige flut liedjes zonder catchy refrein of opbouwend spektakel. Vandaar zag ik de 'carte blanche' selectiemethode het liefst zo snel mogelijk in de prullenbak verdwijnen.

De focus lag, kreeg ik het idee, soms te zeer op de artiest (een top artiest sturen...) i.p.v op een geweldig ijzersterk lied, ongeacht de artiest. Zoals het hoort wat mij betreft. Nu was het echter steeds: de artiest eerst, en ach, dan zien ze vervolgens wel met welk liedje diegene zal aankomen. Ook reacties in de trant van: 'Die moeten we sturen, die blaast heel Europa omver!' kwamen op sociale media vaak voorbij. Vrij naïef natuurlijk: je kunt nog zo'n vocaal toptalent zijn en veel hits hebben gehad, als je echter nét naar het Songfestival gaat met een of ander saai flut lied (waar mensen niet warm van worden...) dan blaas je Europa helemaal niet omver. In het buitenland kennen ze onze artiesten niet. Een A-artiest hoeft dus niet per se. Een goed lied maakt indruk, ongeacht van wie. Dat blijkt ook steeds.

Maar goed, ik was dan ook in mijn nopjes bij het horen van geluiden in de trant van 'dat ze nu eens vooral het lied hoofdprioriteit hebben gemaakt'. In voorgaande jaren waren ze in de commissie niet allen enthousiast over het geselecteerde lied van de artiest... nu echter zijn ze 'unaniem van hun stoel geblazen'. Als dat niet wat beloofd! Dus ik hoop maar dat Cornald's woorden geen gebakken lucht zijn...
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 17:33:28 door good-riddance »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3803 Gepost op: 9-02-2019, 20:12:13 »
Ik dacht ook al van huh maar hold on ken ik toch al ergens van? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3804 Gepost op: 10-02-2019, 11:17:02 »
Montenegro stuurt D-Moll met Heaven

eerst dacht ik verkeerde keuze van hun, maar na een paar keer meer geluisterd te hebben dit is niet heel erg slecht

enigste verbeterpuntje is betere harmonieen vooral in de laatste minuut van het lied, maar als ze dat kunnen verbeteren dan zie ik ze misschien als diegene die bijna iedereen eerst afkraakt en dan verrassend in de finale staat
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3805 Gepost op: 14-02-2019, 11:53:31 »
Ik vind het nummer van Italië echt goed! Prachtig!

Het is natuurlijk afwachten tot bekendmaking van alle andere liedjes, maar Italië was vorig jaar ook al één van mijn favorieten. Sommigen landen hebben ook bijna werkelijk ieder jaar goede inzendingen zeg... nu Nederland nog :-)

« Laatst bewerkt op: 4-06-2019, 08:51:50 door good-riddance »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3806 Gepost op: 23-02-2019, 17:43:25 »
ik vind tot nu toe de inzendingen ook wel leuk, ook lekker diverse qua muziek genres

sommigen klagen weer op social media dat er weinig gimmicks of comedy acts zijn, maar dat boeit mij niet zo, die show acts krijgen we waarschijnlijk wel in Cyprus die hebben Tamta, van die typische Griekse pop songs heeft zij, Rusland met Sergey Lazarev zie ik ook wel een leuk showtje neerzetten

San marino met Serhat, uptempo heb ik iets over gehoord, ik hoop het en dan beetje big band achtig
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3807 Gepost op: 25-02-2019, 15:30:51 »
De deelnemers van Duitsland zijn ook bekend:

S!sters met Sister...



Geen idee hoe het klinkt, want ik heb het nog niet beluisterd... Dat komt wel in Israël...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3808 Gepost op: 27-02-2019, 19:28:44 »
Voor de liefhebber; een groot deel van de inzendingen van dit jaar.


Landen hebben nog maar eventjes om hun inzending te bevestigen. Wat betreft deze inzendingen is mijn top 5:
1. Tsjechië (sowieso vind ik Tsjechische inzendingen de afgelopen tijd echt nice!)
2. Italië (leuk, origineel!)
3. Estland (mooi!)
4. Litouwen (klinkt niet goed, maar wel tof nummer: even wat zangles nemen en het is top!)
5. Spanje (heb ik eigenlijk niet zoveel mee, maar wel een hele grote bonk aan vrolijkheid)

Verder wel wat oké-ige inzendingen tot nu toe qua wat ik zie van dit korte stukje, maar nog niet echt waar je nou helemaal van omver geblazen wordt. Ben benieuwd naar de nog komende landen!! ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3809 Gepost op: 27-02-2019, 19:33:30 »
Bij Boulevard zeiden ze net dat Oekraïne toch niet deel gaat nemen dit jaar omdat de top 3 uit de nationale finale stuk voor stuk had geweigerd om op te treden

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3810 Gepost op: 27-02-2019, 20:00:43 »
Bij Boulevard zeiden ze net dat Oekraïne toch niet deel gaat nemen dit jaar omdat de top 3 uit de nationale finale stuk voor stuk had geweigerd om op te treden

Snap ik. Ze hebben totaal niet sjiek gehandeld met Maruv door zo'n raar en eigenlijk best dubieus contract op te stellen en dan wil de rest terecht hun vingers ook niet branden aan deze politieke puinhoop die ze ervan gemaakt hebben.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3811 Gepost op: 28-02-2019, 17:36:20 »
Tja, ik snap ook niet waarom een Oekraïense überhaupt in Rusland graag wil optreden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3812 Gepost op: 28-02-2019, 20:50:01 »
Onze Zuiderburen sturen opnieuw een kwalitatief érg sterk nummer! ::love:: Ben alleen erg bang dat het voor het Songfestival toch een beetje te saai en eentonig is, maar an sich vind ik het een prachtig mooi lied! ::bravo:: ::bravo::

Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3813 Gepost op: 28-02-2019, 22:18:29 »
Bwa, het heeft wel een speciale sound. Is niet je standaard love song en maakt dus wel realistische kans op de finale. Al zal het niet zo hoog scoren zoals Loïc Nottet of Blanche.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3814 Gepost op: 28-02-2019, 23:00:49 »
Mijn top 5 tot nu toe (van de 18 liedjes)

1. België
2. Verenigd Koninkrijk
3. Australië
4. Estland
5. Litouwen
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3815 Gepost op: 1-03-2019, 08:05:20 »
Ik ben onder de indruk! Dit zou zo in mijn spotifylijst kunnen :D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3816 Gepost op: 1-03-2019, 20:04:29 »
Meh, het begint wel sterk op zich. Maar het refrein is matig. Het liedje blijft daardoor niet echt hangen.
🜃

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3817 Gepost op: 2-03-2019, 23:48:45 »
Ijsland komt toch wel met het apartste nummer van dit jaar:



Al moet wel gezegd dat ze daar in Ijsland totaal niet happig waren om naar een Eurovisie Songfestival in Israël te gaan en er in het begin aan dachten om het te boycotten.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3818 Gepost op: 3-03-2019, 18:44:50 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Ik denk dat ik dan even weg zap. ::ohno::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3819 Gepost op: 7-03-2019, 19:15:56 »
Ik vind het een ontzettend goed nummer dat we hebben  ::bravo::  ::bravo::
Het raakte me echt meteen  ::jaja::
Het heeft iets Coldplay-achtigs

Maar dit gaat niet scoren bij het publiek (maar dat dacht ik van Calm after the storm ook  ;D)

You'll never walk alone