Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991269 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3840 Gepost op: 7-03-2019, 22:02:40 »
Als Vlaming voel ik me lichtjes beledigd.

Wat ben je toch een typische Nederlander. Belg  ;)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3841 Gepost op: 7-03-2019, 22:16:00 »
Goed nummer.
Geen winnaar voor mij en volgens mij ook heel moeilijk om live goed over te brengen.
Maar op basis van de videoclip zou het een schande zijn als dit in de halve finale achter blijft.

Wat ben je toch een typische Nederlander. Belg  ;)
Ik wou net zeggen dat ik de uitspraak net kei Belgisch vind. (Komende van een belg).
#teamamaimiljaarde

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3842 Gepost op: 7-03-2019, 22:17:50 »
Echt het beste verjaardagscadeau wat Duncan mij had kunnen geven! ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3843 Gepost op: 7-03-2019, 22:32:20 »
Nice! Hier moeten we toch zeker de top 10 mee kunnen halen ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3844 Gepost op: 7-03-2019, 22:41:42 »
Sympathieke jongen ook zeg...



En nu al een gebarentaal-versie... Grappig hoe snel iedereen met zoiets gelijk aan de slag gaat en hoe snel al die reactie-videos online staan!

[edit] ...en wat een opmerkelijk gebaar voor 'losing game'...  ::oink::

« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 22:46:39 door chocomol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3845 Gepost op: 7-03-2019, 23:19:53 »
Arcade maakt wel meteen indruk, of je het nou mooi vindt of niet. En dat is het belangrijkste: je moet een songfestivallied na één keer luisteren kunnen onthouden.
De inzending van België mist helaas een sterk refrein.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3846 Gepost op: 7-03-2019, 23:24:22 »

Echt wel. Moet je eens de reacties op youtube kijken... allemaal lovende reactie van geraakte mensen die het een meesterwerk vinden. Natuurlijk, er zijn altijd een paar zuurpruimen tussen, maar die heb je overal, maar zeker 99% lovend. En bij de bookmakers nu al op 3   ::oink::  ::ok::

ik las dit op twitter. Geen verstand van of het zo is.
maar nuance is altijd fijn

Derde bij bookmakers inmiddels. Al zegt dat (nog) niet veel, want Rusland staat nog bovenaan en nummer is nog niet bekend. Nederland stond al hoog voordat nummer bekend was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3847 Gepost op: 7-03-2019, 23:27:47 »
ik las dit op twitter. Geen verstand van of het zo is.
maar nuance is altijd fijn

Derde bij bookmakers inmiddels. Al zegt dat (nog) niet veel, want Rusland staat nog bovenaan en nummer is nog niet bekend. Nederland stond al hoog voordat nummer bekend was.

Klopt, Oddschecker houdt mooi bij wat Britse en Ierse bookmakers uitkeren aan winst voor iedere ingezette Euro.

Rusland staat vooral eerste omdat Sergey Lazarev er in 2016 al dichtbij was en in Oost-Europa ook gewoon een grote naam is. Die zal met eender welk nummer vlotjes de finale halen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3848 Gepost op: 8-03-2019, 07:53:20 »
Inmiddels alweer tweede. Zweden ingehaald, maar ja, die moeten nog met hun liedje komen. Als de liedjes van Zweden en Rusland zwak zijn dan zakken die en komt Nederland wellicht op 1? We weten in ieder geval dat een top 3 plek bij de bookmakers echt wel een goede voorbode is van of je een finaleplaats haalt of niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3849 Gepost op: 8-03-2019, 10:03:43 »
Geweldig, heel tof, dit nummer! ::love::
Op naar de eerste plek ::super::

Online Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3850 Gepost op: 8-03-2019, 11:44:54 »
Ik gok dat Azerbeidzjan vandaag een winnend liedje gaat sturen. Dit land doet het altijd goed. In 2018 voor het eerst niet gekwalificeerd - net als Rusland - daarom gaan waarschijnlijk beide landen echt met winnaarsmentaliteit naar Tel Aviv.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3851 Gepost op: 8-03-2019, 12:14:17 »
Nice ::bravo::

Hopen op een goede live performance.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3852 Gepost op: 8-03-2019, 14:37:56 »
Wow, 11% winning chance volgens de bookmakers  ::oink::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3853 Gepost op: 8-03-2019, 15:10:05 »
Het is een nummer dat moet ''indalen''.

''Birds'' en ''Calm after the storm'' hadden datzelfde: hoe vaker je het hoorde, hoe leuker het werd. Vooral in 2014 had NL een kans die ze voorlopig niet meer zullen krijgen.

Hoe gerechtvaardigd ook: ik zei het 5  jaar geleden al: NL heeft toen verloren van een statement.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3854 Gepost op: 8-03-2019, 17:04:02 »
Hoe gerechtvaardigd ook: ik zei het 5  jaar geleden al: NL heeft toen verloren van een statement.

Wat Ijsland dit jaar in zekere zin ook is. ::rofl::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3855 Gepost op: 8-03-2019, 17:15:27 »
ik zei het 5  jaar geleden al: NL heeft toen verloren van een statement.

Ik denk dat er niemand is die je dat tegenspreekt of er anders over denkt wat betreft dat die snorremans met een statement won (al vraag ik me af wie er nu nog naar luistert). Maar ik ben er erg trots op dat de Avrotros destijds die taktiek is gaan voeren. Ik heb jarenlang niets met het songfestival meer gehad vanwege het nogal selecte publiek die van die vreemde onzin-optredens houdt en wat wel heel bizar raar werd. Het had niets meer met muziek te maken.

Het songfestival is er voor mooie muziek en is in mijn optiek ooit bedoeld om te concurreren op talent en mooie muziek. Niet op wie de grootste LEDwall, special effects, bizarre kleding en bizarste statement maakt. Ik vind dat Nederland de afgelopen jaren al bij voorbaat heeft gewonnen wat dat betreft en ben er zelfs van overtuigd dat door de Nederlandse koerswijziging (weer kwaliteit leveren) er met Anouk en de Common Linets voor heeft gezorgd dat andere landen zijn gaan inzien dat kwaliteit weer kan en dat er weer behoefte aan is. En dat vind ik een goede ontwikkeling en die heeft gewerkt, want tegenwoordig zijn de inzendingen kwalitatief een stuk beter dan destijds.

En kwa indalen: ik ben het niet met je eens dat dit een nummer is dat moet indalen. Mensen begrijpen instant de emotie en voelen die ook direct. Ik ben daar niet de enige in, kijk eens naar reacties van over de hele wereld op het nummer. Die ook de bookmakers heel snel heeft overtuigd.

En voor die lui die geen gevoelens hebben en het nummer niet snappen of het hun smaak toevallig niet is, tja, die heb je er altijd bij. Maar ik ben er blij mee dat Avrotros er heel bewust voor kiest die veel-te-gemakkelijke-weg van statements en verkleedpartijen niet meer opgaat. Liever niet winnen met een kwalitatief hoogstaand nummer waarbij iedereen met jaloezie naar Nederland kijkt (wat nu echt zo is), dan zo'n simpel dancenummertje waarvan je met een formule al kunt voorspellen dat het gaat aanslaan.

Zo. My 2 cts ;) Nooit gedacht dat ik het ooit nog eens zo over het songfestival zou gaan hebben.  ::rofl::

Overigens, ik vind Birds zwaar ondergewaardeerd. Wat een topnummer. En misschien heeft dat nummer wel de weggebaand om juist dit nummer van Duncan wel te laten aanslaan op het songfestival. Mensen kijken er nu echt anders tegenaan dan 10 jaar geleden.


[edit]
Wat betreft 'laten bezinken'; dat is misschien voor de helaas vele zuurpruim-nederlanders het geval, die overal om zeuren altijd en nooit eens tevreden zijn, maar mensen die open staan en de rest van de wereld hebben het nummer echt instant door en voelen het gelijk. Moet je eens reactie-video's op youtube kijken, zij zien het nummer voor het eerst en hebben gelijk kippenvel en sommigen zelfs tranen in hun ogen. Hoe bizar goed is nummer dan? Damn... Echt, Nederlanders moeten eens niet zo zeuren en gewoon eens open staan en echt omarmen.

Check deze reacties (en die ik eerder heb gepost) eens en zie eens wat ons nummer bij de eerste keer luisteren met ze doet. Dat is gewoon bizar goed:




Ik schrijf dit omdat ik me soms echt oprecht schaam voor de vele Nederlanders die hun eigen artiest al gelijk affakkelen, terwijl de rest van de wereld met jaloerse ogen kijkt en wel instant snapt wat een kwaliteit we steeds leveren. We hebben zelfs al een grote naam op dat gebied. Daar zouden we supertrots op moeten zijn en koesteren!!

Emoties in muziek verwerken als humor, of lol, opgewektheid of wat dan ook is niet moeilijk. Maar een nummer waar je zo snel door geraakt wordt en je doet huilen is superknap. Heel veel artiesten proberen dit, maar lukt het niet. Ik ben oprecht onder de indruk van dit nummer.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 17:40:05 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3856 Gepost op: 8-03-2019, 18:06:57 »
Als ik het zo lees, wordt Nederland al 6 jaar op rij bestolen. ;D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3857 Gepost op: 8-03-2019, 18:20:37 »
Als ik het zo lees, wordt Nederland al 6 jaar op rij bestolen. ;D

België ook hoor. Ook België levert echt superkwalitatieve goede nummers de laatste jaren. Sommigen echt heel uniek en krachtig en erg ondergewaardeerd vind ik.
City lights vond ik echt te gek, heel bijzonder nummer. Senek ook echt mooi, leek wel wat op James Bond, maar gewoon enorm goed. What's a pressure straalde gewoon de lol ervanaf en was ook echt een lekker nummer dat eruit spatte tussen de rest vond ik.

Ik probeerde vooral over te brengen hoe ik het niet begrijp en superjammer vind dat Nederlanders altijd zo negatief moeten zijn. Ik snap oprecht niet waarom mensen in Nederland dat doen. Je kijkt naar reacties op een Nederlandse inzending op youtube en overal echt superlovende reacties en dan weer zo'n zuurpruim-nederlander ertussen die het hele nummer afkraakt. Echt, ik snap het gewoon niet en snap ook de lol er niet van. Het lijkt er vaak op alsof Nederlanders een ander gewoon niets gunnen en liever zien dat een ander valt. Soms ben ik jaloers dat andere landen dat niet hebben en gewoon trots durven te zijn voor mensen die hun uiterste best doen en leven voor muziek om zich in te spannen voor hun land en echt ergens voor staan.

Anyway, denk dat ik dat nu wel heb overgebracht. Thanks for listening, hahahah  ::rofl:: ;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 18:24:48 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3858 Gepost op: 8-03-2019, 18:38:21 »
België ook hoor. Ook België levert echt superkwalitatieve goede nummers de laatste jaren. Sommigen echt heel uniek en krachtig en erg ondergewaardeerd vind ik.
City lights vond ik echt te gek, heel bijzonder nummer. Senek ook echt mooi, leek wel wat op James Bond, maar gewoon enorm goed. What's a pressure straalde gewoon de lol ervanaf en was ook echt een lekker nummer dat eruit spatte tussen de rest vond ik.

België deed het zeker niet slecht, maar zowel Roberto Bellarosa als Laura Tesoro stonden een beetje gevleid op de plek waar ze beland zijn. What's the pressure was een leuk nummer maar het hielp zeker en vast dat het als eerste in de startorde stond. Als je dat nummer in het middenstuk zet, krijgt het zo al wat minder punten.

Sennek had niet het beste nummer en had gewoon een slecht in elkaar gezette act. Ze maakte geen connectie met de camera's en fladderde eigenlijk maar wat over dat podium.

Daarom hou ik bij jullie nummer (nogmaals: dat erg goed is) een slag om de arm en zeg ik: Die act moet goed zitten als je wil winnen.

Ik probeerde vooral over te brengen hoe ik het niet begrijp en superjammer vind dat Nederlanders altijd zo negatief moeten zijn. Ik snap oprecht niet waarom mensen in Nederland dat doen. Je kijkt naar reacties op een Nederlandse inzending op youtube en overal echt superlovende reacties en dan weer zo'n zuurpruim-nederlander ertussen die het hele nummer afkraakt. Echt, ik snap het gewoon niet en snap ook de lol er niet van. Het lijkt er vaak op alsof Nederlanders een ander gewoon niets gunnen en liever zien dat een ander valt. Soms ben ik jaloers dat andere landen dat niet hebben en gewoon trots durven te zijn voor mensen die hun uiterste best doen en leven voor muziek om zich in te spannen voor hun land en echt ergens voor staan.

Anyway, denk dat ik dat nu wel heb overgebracht. Thanks for listening, hahahah  ::rofl:: ;)

Als "nuchtere" Vlaming zie ik het eerder als realisme. ;D Zo eerder van: "Ik vind het nummer goed, maar ach, er zal wel weer niemand voor ons stemmen." ;)

Er doen 41 nummers mee en alle puzzelstukjes moeten passen tijdens Eurovisieweek.

Francesco Gabbani leidde in de stand bij de bookmakers in 2017 tot in Eurovisieweek. Toen schoten Bulgarije en Portugal er plots overheen en Italië eindigde uiteindelijk zelfs 6e als vooraf bestempelde superfavoriet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3859 Gepost op: 8-03-2019, 19:20:54 »
Ik hou gewoon niet van dit nummer. Het is totaal niet mijn smaak. Ben ik nu ineens een zuurpruim?

 >:(
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!