Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991149 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3880 Gepost op: 9-03-2019, 12:27:51 »
Au, Nederland zit wel bij de nummer 1 bij de bookmakers van dit moment in het gedeelte van de halve finale, Rusland. Maar goed, daarvan weten ze ook alleen maar de artiest. Kan het nummer nog wel heel slecht zijn dat die helemaal wegzakt.

Er gaan 10 nummers door uit de halve finale en dat zijn er meestal 5 of meer uit de tweede helft. Die regel wordt niet al te vaak gebroken.

Dus dan mag je bij Rusland zitten en zelfs 2e eindigen in je halve finale, want in de finale is alles te herdoen als plots 41 landen mogen stemmen in plaats van 21.
Vorig jaar was Israël slechts 4e in de televoting van de halve finale (na medefinalisten Cyprus, Tsjechië en Estland), maar in de finale wonnen ze de televote.

Die finaleplaats van Nederland lijkt me dus niet zo in gevaar te komen en vanaf dan is het weer afhankelijk van de loting en de uiteindelijke running order (en natuurlijk of de uitgedachte act aanslaat bij het nummer).

Bovendien vind ik dat die bookmakers niet heilig zijn. Hun odds zijn gebaseerd op hoe vaak iemand inzet op een nummer, daar zit een hoop bias in dus.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3881 Gepost op: 9-03-2019, 12:54:47 »
Nou, dat Wiwibloggs, dat veel invloed heeft met een groot bereik onder de songfestivaloten, is ook helemaal lyrisch over het nummer en volledig overtuigd van winnaar. Ik weet niet waar Rusland mee komt, maar als dat niet overweldigend is en Nederland het live goed doet moet het echt wel een eerste plek worden hoor. Ook op het live-optreden bij de wereld draait door reageert iedereen enthousiast en zien mensen dat hij het live ook kan, dus dat gaat ook zeker helpen lijkt mij.

Ik blijf het bizar vinden hoe je toch muziek kunt maken dat zoveel mensen raakt.  ::bravo::


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3882 Gepost op: 9-03-2019, 14:51:59 »
Ik hou gewoon niet van dit nummer. Het is totaal niet mijn smaak. Ben ik nu ineens een zuurpruim?
Nee hoor... Het nummer heeft mij ook nog niet kunnen pakken. Het was een aardig nummer, maar een winnend nummer? Dan moet er nog wel het nodige aan gesleuteld worden. Het zal zeker ook van de act af gaan hangen hoe het zal gaan met dit nummer. En wie weet, als ik het vaker hoor wordt het beter... Dat was met Calm after the Storm ook zo... Al vond ik die de eerste keer ook beter dan het nummer van dit jaar.
Overigens, dit is pas het eerste nummer (en hopelijk ook tot het echte Songfestival enige nummer) dat ik heb gehoord.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3883 Gepost op: 9-03-2019, 15:17:32 »
De Zweden kiezen vanavond eindelijk hun liedje. De kwaliteit van de finalisten is alvast veelbelovend! (Playlist) Mijn persoonlijke favorieten zijn Nano, John Lundvik en Wiktoria, maar ik ga nog even moeten wachten voor ik de uitslag. Heb iets anders te kijken vanavond :P
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3884 Gepost op: 9-03-2019, 17:22:49 »
Sergey Lazarev's nummer is inderdaad niet van het niveau van "You are the only one".



Zal toch geen moeite hebben om zich in de finale in een top 10 te zetten gezien de fanbase en de act die Kirkorov waarschijnlijk weer uit zijn mouw schudt.

Nederland is dus nu ook nummer 1 bij de bookmakers.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3885 Gepost op: 9-03-2019, 17:28:19 »
dat kan maar 1 ding betekenen.

einde op donderdagavond. Als heel Nederland denkt dat het wat is....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3886 Gepost op: 9-03-2019, 17:58:28 »
Nederland is dus nu ook nummer 1 bij de bookmakers.

wtf ja. En 16% kans op een nummer 1 volgens bookmaker-lijstjes. Not bad!  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3887 Gepost op: 9-03-2019, 17:59:21 »
dat kan maar 1 ding betekenen.

einde op donderdagavond. Als heel Nederland denkt dat het wat is....

Na, een land dat op één staat bij de bookies, komt altijd wel in de finale. Of we ook winnen/hoog eindigen, hangt natuurlijk van het optreden zelf af en of we genoeg stemmende buurlanden/vrienden hebben.

Maar goed, het Songfestival is pas over 2,5 maand, wie zegt dat we voor de start van de halve finales nog op één staan.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3888 Gepost op: 9-03-2019, 18:07:29 »
Maar goed, het Songfestival is pas over 2,5 maand, wie zegt dat we voor de start van de halve finales nog op één staan.

Mee eens al heb ik daar alle vertrouwen in. We hebben een nummer die ook nog eens groeit als je het vaker luistert, dus als een kippenliedje met een dancebeat al weken volhoudt aan de top te staan (waarmee ik niet zeg dat ik dat niet begrijp) en wint moet dit nummer het zeker redden. Wordt alleen maar beter als je het vaker luistert!  :D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3889 Gepost op: 9-03-2019, 19:21:34 »
Voor mij kwam Arcade bij de eerste keer luisteren meteen binnen, net als Calm after the storm 5 jaar geleden en dat eindigde op de tweede plek.
Als dit niet de finale haalt, zou het enorm onterecht zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3890 Gepost op: 9-03-2019, 19:37:08 »
want ? het is toch een kwestie van uitvoering op het moment zelf en de smaak van het publiek in de landen.
Hoe kun je nu al zeggen dat het enorm onterecht zou zijn?

Die hosanna in Nederland ::ohno:: gaat vaak mis ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3891 Gepost op: 9-03-2019, 19:47:42 »
Vinden we het een slecht zijn we te negatief. Vinden het we het geweldig zijn we te positief. Het is ook nooit goed, ook dat is typisch Nederlands. :P

Ach - we hebben het erover. Dat helpt ook al mee.  ::jaja:: Of het wint zien we dan wel weer. Da's echt nog toekomst muziek (hé leuke woordspeling ;D). Hele act moet nog gestyled worden. Maar ik zou wel teleurgesteld zijn als het de finale niet haalt. Ik vind dat het nummer goed in elkaar zit. Ik kan me niet voorstellen dat Duncan straks als een valse kraai op het podium staat. Dus dan zou ik het heel gek vinden, zeker met de enthousiasme ook uit het buitenland, als het niet in de finale komt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3892 Gepost op: 9-03-2019, 19:50:37 »
want ? het is toch een kwestie van uitvoering op het moment zelf en de smaak van het publiek in de landen.
Hoe kun je nu al zeggen dat het enorm onterecht zou zijn?

Die hosanna in Nederland ::ohno:: gaat vaak mis ;)
Hahaha het is wel typisch (niet tegen jou bedoeld, maar meer algemene teneur want twijfels zijn begrijpelijk). Vinden we het niks wordt het niks, vinden we het goed wordt het ook misschien wel niks.

Edit: oh Daisy probeert soort van hetzelfde te zeggen als ik.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3893 Gepost op: 9-03-2019, 19:51:46 »
ja get a room you 2  :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3894 Gepost op: 9-03-2019, 20:03:30 »
De heer Pannenkoek had ook de staging voor Calm after the storm bedacht, samen met Ilse. Die staging en het camerawerk pasten perfect.
Dit jaar zorgt Pannenkoekje weer voor de staging en het camerawerk en Ilse bemoeit zich er ook mee, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed wordt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3895 Gepost op: 9-03-2019, 20:08:33 »
De eerste tests zijn meestal de events in April wanneer de deelnemers touren door Amsterdam (Eurovision in Concert), London, Tel Aviv,...

Iedereen komt live aan bod en dan verschuiven die standen bij de bookmakers ineens.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3896 Gepost op: 9-03-2019, 20:08:59 »
De heer Pannenkoek had ook de staging voor Calm after the storm bedacht, samen met Ilse. Die staging en het camerawerk pasten perfect.
Dit jaar zorgt Pannenkoekje weer voor de staging en het camerawerk en Ilse bemoeit zich er ook mee, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed wordt.
Oeh dat is wel goed ja. Die staging van Calm after the storm maakte ook dat het werkte. Terwijl de opinie vooraf in Nederland was: saai, wordt niks. Maar het totale plaatje klopte toen. Nu heeft hij dus al de positieve reclame van hoog bij de bookmakers mee (kan ook een nadeel zijn), maar als zang en staging kloppen, ja dan kan hij de Common Linnets achterna qua resultaat  ::jaja:: En dit nummer leent zich volgens mij ideaal voor de staging van Pannecouke (zo schrijf je zijn naam trouwens haha :P).

De eerste tests zijn meestal de events in April wanneer de deelnemers touren door Amsterdam (Eurovision in Concert), London, Tel Aviv,...

Iedereen komt live aan bod en dan verschuiven die standen bij de bookmakers ineens.
Oh dat wist ik niet. Weet wel dat die wedkantoren vaak hun inschattingen ook nog aanpassen na de eerste repetities in mei (dat zag  ik dan steeds in de media voorbijkomen de afgelopen jaren).
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 20:10:37 door MollenvangR-Art »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3897 Gepost op: 9-03-2019, 20:11:31 »
Zou je bookmakers-ranking ook effect hebben op in hoeverre productie en regie ter plaatse in Israël (onbewust) meewerken en meedenken met wat er mogelijk is? Bij een hoogscorende inzending kan ik mij voorstellen dat je er echt alles uit wilt halen, terwijl de nummers die onderaan hangen misschien wat minder interessant zijn voor de regie?

Gewoon een gedachtenspinsel ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3898 Gepost op: 9-03-2019, 20:23:18 »
Zou je bookmakers-ranking ook effect hebben op in hoeverre productie en regie ter plaatse in Israël (onbewust) meewerken en meedenken met wat er mogelijk is?

Welnee joh. Ieder land levert naar mijn weten een eigen regisseur en Nederland neemt ook z'n eigen lichttechnicus mee. In Nederland zijn lichttechnici in sommige gevallen ook gelijk led-wall graphics experts. De cameramensen zullen hoogstwaarschijnlijk lokaal van de productie terplaatsen zijn, maar het is hun vak om te doen wat de regisseur vraagt, die gaan echt niet iets verknallen.
Hooguit wordt er een 'expert' ingevlogen voor een steadycam-camera ofzo, maar ook dat zullen ze vast niet doen verwacht ik.
Graphics die eventueel op schermen of op een andere manier worden getoond worden door de landen zelf 'thuis' al gemaakt en meegenomen. Eventueel terplaatse bijgesteld, omdat ze daar pas zien wat werkt. Maar is in grote lijnen al voorbereid, net als het plan.

Overigens wordt, terzijde, het decor de laatste jaren ook vaak door een Nederlands bedrijf geleverd. Dus voor het hele festival. Ook wel iets om trots op te zijn.

Wat ik wel denk is dat wat al die youtubers vinden en de hoogte van de bookmakers-score een psychologisch effect hebben en eventuele twijfelaars omhalen om overtuigd te raken. Veel mensen volgen al snel de hype en vinden wat de meeste vinden.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 20:26:47 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3899 Gepost op: 9-03-2019, 20:29:58 »
Oh dat wist ik niet. Weet wel dat die wedkantoren vaak hun inschattingen ook nog aanpassen na de eerste repetities in mei (dat zag  ik dan steeds in de media voorbijkomen de afgelopen jaren).

Het zijn nu vooral de mensen uit de Eurovisiefan community die wedden en die bekijken al die preshows via een slechte live stream of achteraf op de youtube kanalen van sites als ESC Xtra of Wiwiblogs. Mensen die dan live slechter klinken dan op hun studio versie die gereleased werd, worden dan zachtjes afgestraft bij bookmakers.

Maar in Eurovisieweek kan inderdaad alles nog gebeuren. Portugal stond in 2017 op plek 24 ofzo toen de repetities begonnen en die gingen als een speer omhoog en wonnen met een recordaantal punten.

Zou je bookmakers-ranking ook effect hebben op in hoeverre productie en regie ter plaatse in Israël (onbewust) meewerken en meedenken met wat er mogelijk is? Bij een hoogscorende inzending kan ik mij voorstellen dat je er echt alles uit wilt halen, terwijl de nummers die onderaan hangen misschien wat minder interessant zijn voor de regie?

De regie is in handen van de delegaties zelf. Die fluisteren de productie van het festival in welke camera ze wanneer uit welke hoek op hun artiest willen. Die hele 3 minuten worden minutieus voorbereid qua licht, klank en beeld.

Het enige effect dat populariteit heeft is dat het je startpositie in de finale beïnvloed. Een lied dat goed scoorde in de halve finale zal altijd meer op het einde gezet worden van zijn deel van de finale. Cyprus en Israël werden vorig jaar beiden achteraan geplaatst, Portugal (in 2017) stond op startpositie 11 (van de 13) in de eerste helft van de finale.