Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987902 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4160 Gepost op: 17-05-2019, 20:26:01 »
Ik stel voor dat we massaal op San Marino stemmen dan, lijkt mij wel grappig
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4161 Gepost op: 17-05-2019, 20:28:35 »
Jaja, het wordt echt spannend morgenavond. Niet zozeer voor Duncan hoor, als ik alle voortekenen moet geloven. Ik gun het hem (en ons Nederland natuurlijk)
Neen, de spanning lijkt mij vooral te zitten in wie morgenavond als laatste eindigt. San Marino wellicht? Maar wie had ooit verwacht dat zij überhaupt de finale zouden halen? D*N natuurlijk. Hij gaat morgen een telefoonactie opzetten. Dus wie wordt het dit jaar dan wel?

Om alvast een beetje in die sfeer te komen de volgende compilatie, alle rode lantaarns vanaf 1956. Mooi om te zien hoe goed België het in deze compilatie doet  :-X

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4162 Gepost op: 17-05-2019, 20:36:05 »
Die van 1993 en 2000 waren echt wel de schaamte voorbij  ::rofl::

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4163 Gepost op: 17-05-2019, 20:46:08 »
Ik stel voor dat we massaal op San Marino stemmen dan, lijkt mij wel grappig

Jaa wie doet er mee!  ::joehoe:: Het moet toch lukken dit jaar
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4164 Gepost op: 17-05-2019, 20:56:48 »
Ik ben inmiddels helemaal fan van het liedje ::love::
Go Duncan!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4165 Gepost op: 17-05-2019, 22:45:58 »
Ik ben inmiddels helemaal fan van het liedje ::love::
Go Duncan!

 ::ok::


Moet je dit eens zien: zo gaat het ombouwen tussen twee liedjes... Haasten haasten haasten en als alles net staat moet Duncan gelijk starten... lijkt wel een pittstop bij formule 1 dit... net op tijd!  ::ok::


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4166 Gepost op: 17-05-2019, 22:49:00 »
Ik stem voor Duitsland laatste plek ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4167 Gepost op: 17-05-2019, 23:08:30 »
Ik denk dat San Marino wel eens hoger zal eindigen dan iedereen denkt. De zanger Serhat komt uit Turkije en Turkije doet niet mee met het ESC. Dus waar zullen al die Turken verspreid over Europa op gaan stemmen? Juist, Serhat! Tel daar de stemmen van D*N erbij op en je komt al een heel end.
Ik denk overigens niet dat San Marino veel van de vakjury zal gaan krijgen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4168 Gepost op: 17-05-2019, 23:09:04 »
zullen we dikgedrukt gewoon af en toe gebruiken om een woordje te benadrukken?
Ik gebruik het liever om punten in een spel te verdienen :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4169 Gepost op: 17-05-2019, 23:23:24 »
Jaja, het wordt echt spannend morgenavond. Niet zozeer voor Duncan hoor, als ik alle voortekenen moet geloven. Ik gun het hem (en ons Nederland natuurlijk)
Neen, de spanning lijkt mij vooral te zitten in wie morgenavond als laatste eindigt. San Marino wellicht? Maar wie had ooit verwacht dat zij überhaupt de finale zouden halen? D*N natuurlijk. Hij gaat morgen een telefoonactie opzetten. Dus wie wordt het dit jaar dan wel?

Om alvast een beetje in die sfeer te komen de volgende compilatie, alle rode lantaarns vanaf 1956. Mooi om te zien hoe goed België het in deze compilatie doet  :-X

Die zwart-witbeelden zijn echt goud :P grappig en leuk om te zien.

Edit: de meest onterechte laatste plaats ooit is voor Zwitserland 2011. Zuiver gezongen, leuk liedje en knappe zangeres.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2019, 23:35:28 door MollenvangR-Art »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4170 Gepost op: 17-05-2019, 23:46:37 »
Duitsland laatste plek ja. Of eventueel Israël, maar ik denk Duitsland. San Marino bijna zeker 0 punten van de jury morgen.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4171 Gepost op: 18-05-2019, 01:36:56 »
Volgens mij kijken we niet hetzelfde songfestival ;D
Heb je het liedje geluisterd zonder naar de act te kijken? Echt een zwak nummer.

Ik denk dat San Marino wel eens hoger zal eindigen dan iedereen denkt. De zanger Serhat komt uit Turkije en Turkije doet niet mee met het ESC. Dus waar zullen al die Turken verspreid over Europa op gaan stemmen? Juist, Serhat! Tel daar de stemmen van D*N erbij op en je komt al een heel end.
Ik denk overigens niet dat San Marino veel van de vakjury zal gaan krijgen.

Serhat heeft ook wat Turkse woordjes in Say Na Na Na gestopt en zwaait met de Turkse vlag om zoveel mogelijk diaspora stemmen te krijgen. Maar zelfs dan zou het nog bij de onderste 5 moeten eindigen.

Ik hoop heel erg dat de vakjury z'n werk doet en Australië niet in de top 3 zet. Er zijn genoeg liedjes die beter zijn.
Verliezen van een goed nummer is één ding, maar verliezen van een zwak nummer met een circusact wil ik écht níet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4172 Gepost op: 18-05-2019, 02:41:34 »
Denk aan je hart he RF
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4173 Gepost op: 18-05-2019, 08:03:55 »
Eindelijk tijd om te reageren...

De tweede halve finale was echt een stuk beter dan de eerste. Nederland had echt het beste nummer van deze halve finale (al blijft het nummer niet mijn ding... het treft mij gewoon niet, al begrijp ik wel waarom het zo populair is) En ik heb mijn absolute persoonlijke favoriet gevonden... Denemarken!!! Wat een leuk, lief nummertje! Zou ik douze points mogen geven zou dit nummer de douze points van mij krijgen vanavond!

Het enige nummer dat ik ditmaal niet in mijn top 10 had staan was Albanië. Geen idee waarom dat door is. Dan had ik eerder Armenië verwacht vanwege alle Armeniërs in het buitenland (maar ja, het was inderdaad niet altijd even zuiver, hoewel het geen slecht nummer was) of eventueel Letland dat misschien niet tot de beste nummers behoorde, maar wel na het nummer van Denemarken bij mij het meest bleef hangen!

Hier nog even mijn uitslag:
1: Nederland
2: Denemarken ::love::
3: Zweden
4: Rusland
5: Malta
6: Noorwegen
7: Zwitserland
8: Azerbajdzjan
9: Noord Macedonië
10: Letland
11: Armenië
12: Kroatië
13: Albanië
14: Roemenië
15: Ierland
16: Moldavië
17: Litouwen
18: Oostenrijk
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4174 Gepost op: 18-05-2019, 10:30:57 »
Heb je het liedje geluisterd zonder naar de act te kijken? Echt een zwak nummer.
::jaja:: Zonder de act vind ik het een nog sterker nummer. Geweldig hoe ze opera en pop zo effortless en tastefull in elkaar over kan laten lopen.

Citaat
Serhat heeft ook wat Turkse woordjes in Say Na Na Na gestopt en zwaait met de Turkse vlag om zoveel mogelijk diaspora stemmen te krijgen. Maar zelfs dan zou het nog bij de onderste 5 moeten eindigen.
Het liedje opzich is wel grappig tho. Ik denk inderdaad dat het van een vakjury geen punten zou moeten krijgen, maar ik verwacht dat het publiek mensen wel kan verrassen hier (zie Russische oma's).

Citaat
Ik hoop heel erg dat de vakjury z'n werk doet en Australië niet in de top 3 zet. Er zijn genoeg liedjes die beter zijn.
Verliezen van een goed nummer is één ding, maar verliezen van een zwak nummer met een circusact wil ik écht níet.
::ohno:: Ik kan echt niet veel betere liedjes bedenken dan Australië behalve misschien Nederland en Italië.

Of je een liedje leuk vind of niet is smaak, maar qua vakjury zit het Australische lied echt wel goed in elkaar zodat het veel punten zou moeten krijgen. Het is een origineel lied, ze zingt super en heeft ook nog een interessante act.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4175 Gepost op: 18-05-2019, 11:06:28 »
Het liedje opzich is wel grappig tho. Ik denk inderdaad dat het van een vakjury geen punten zou moeten krijgen, maar ik verwacht dat het publiek mensen wel kan verrassen hier (zie Russische oma's).

Of je een liedje leuk vind of niet is smaak, maar qua vakjury zit het Australische lied echt wel goed in elkaar zodat het veel punten zou moeten krijgen. Het is een origineel lied, ze zingt super en heeft ook nog een interessante act.
::jaja:: ik denk dat Serhat met zijn nummer ook een beetje de gunfactor (underdog? want San Marino) heeft bij de televoters. En een liedje dat makkelijk blijft hangen, na na na.

Australië vind ik dan persoonlijk helemaal niks (misschien omdat ikzelf toch meer zoek naar nummers als Tsjechië en Azerbeidzjan) maar ze heeft wel echt een enorm goede (opera)stem en een act die zeker potentie heeft veel punten te pakken bij beide jury's denk ik wel en dus ook heel hoog te eindigen door de punten die je noemt.  ::jaja::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4176 Gepost op: 18-05-2019, 11:20:54 »
Ik ben niet zozeer bang voor Australië - en ik vind dat zelf overigens een zeer sterk nummer mét goede bijpassende act. Ik denk alleen dat het te raar/vreemd voor sommigen gaat zijn, en opera moet je ook maar net liggen natuurlijk.

Nee waar ik denk waar we bang voor moeten zijn is Zwitserland. Staat hoog in de odds, is een typisch dertien-in-een-dozijn top 40 nummer, dus lekker in het gehoor, en een goede staging. Bovendien: ze beginnen als 24e in de finale. Blijft dus lekker hangen. Hier moet Nederland het hardste voor oppassen denk ik hoor.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4177 Gepost op: 18-05-2019, 11:25:34 »
De act van Rusland is geweldig. Zijn jullie daar niet bang voor? Of is het Rusland en daardoor politiek gezien onmogelijk om te winnen?

Voor mij ook het beste liedje. Dan heb je nog Zweden, Zwitserland, Nederland en Azerbeidjan. Het zal toch tussen deze 5 gaan

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4178 Gepost op: 18-05-2019, 11:30:17 »
De act van Rusland is geweldig. Zijn jullie daar niet bang voor? Of is het Rusland en daardoor politiek gezien onmogelijk om te winnen?
Bang wel, maar niet omdat ik het goed vind ::ohno:: Vorige keer was hij beter, zowel met liedje als act.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4179 Gepost op: 18-05-2019, 11:39:11 »
Bang wel, maar niet omdat ik het goed vind ::ohno:: Vorige keer was hij beter, zowel met liedje als act.

De act was vorige keer idd wel zeer mooi, maar het lied sprak me toen minder aan (natuurlijk 10x beter dan dat kippengejank).
 
Nu vind ik het iets ingetogener en het lied net wat sterker. Dus voor mij persoonlijk een grote favoriet.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2019, 11:41:59 door Convans »