Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991497 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4880 Gepost op: 19-03-2020, 07:46:08 »
En juist gisteren had ik de Nederlandse inzending voor het eerst (deels) gehoord...
Ich bin ein Bärliner!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4881 Gepost op: 19-03-2020, 14:39:58 »
Hooverphonic gaf aan volgend jaar graag terug te komen maar dan zal het met een ander nummer zijn.

(het is afhankelijk van wat VRT en de waalse zender RTBF beslissen)
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4882 Gepost op: 19-03-2020, 21:40:24 »
Naast Nederland hebben Georgië, Griekenland, Spanje, Oekraïne en Kroatië bevestigd dat ze volgend jaar dezelfde artiest sturen. In Zweden wordt nationale voorronde Melodifestivalen opnieuw gehouden.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 01:10:39 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4883 Gepost op: 20-03-2020, 21:21:50 »
Naast Nederland hebben Georgië, Griekenland, Spanje, Oekraïne en Kroatië bevestigd dat ze volgend jaar dezelfde artiest sturen. In Zweden wordt nationale voorronde Melodifestivalen opnieuw gehouden.

Daar mag België bij, wel met een ander nummer
klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4884 Gepost op: 20-03-2020, 23:42:00 »
Liedjes voor Eurovisie Songfestival 2020 uitgesloten van deelname 2021


Sneu voor de artiesten met echt een goed liedje... ::niet-ok::
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4885 Gepost op: 21-03-2020, 00:52:51 »
Oooh dit is echt heel lullig zeg o.a voor IJsland :( en ook Jeangu bijvoorbeeld die hier toch naartoe gewerkt had om met dit nummer in zijn eigen land op te treden.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4886 Gepost op: 21-03-2020, 01:39:01 »
Neeeeeeeeee ::schaam::

Israël, Azerbeidzjan, Rusland, IJsland en Litouwen. Vooral die laatste twee zijn zo jammer omdat die nog nooit gewonnen hadden en eindelijk écht eens goede liedjes hadden. Ik vind echt niet dat ze dit kunnen maken.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4887 Gepost op: 21-03-2020, 17:08:28 »
geluk dat ik nog niet veel had geluisterd  maar zeer jammer indd maar wel begrijpelijk alsnog
chipsverslaafde <3

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4888 Gepost op: 22-03-2020, 12:49:51 »
Dit is zó'n waardeloze beslissing. Er wordt gewerkt aan een alternatief songfestival zonder wedstrijdelement om de liedjes van dit jaar te 'eren', maar dat is geen reden om alle liedjes weg te gooien. Want: geen wedstrijdelement. Dit is echt een naaistreek tegenover de artiesten die zo lang hebben gewerkt aan het perfecte songfestivalliedje.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4889 Gepost op: 22-03-2020, 12:51:59 »
Dit slaat inderdaad helemaal nergens op. Stel dat je de nummers gewoon had meegenomen naar volgend jaar durf ik wel aan dat 98% van de kijkers de nummers voor het eerst hoort...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4890 Gepost op: 22-03-2020, 20:34:40 »
Ik zou zeggen: nood breekt wet, en in dit geval vind k de situatie in de wereld toch echt belagrijker dat wel evenement dan ook. Er ZIJN voor mij nu simpelweg geen regels meer.

wat andere evenementen betreft: Ik heb zo het idee dat ongeveer alles tussen nu en zeg maar een half jaar afgelast dan wel uitgesteld gaat worden. Zeg maar t/m het WK wielrennen. Immers, degenen die daaraan mee gaan doen, hebben de conditie niet (of veel minder) om dat tot een goed einde te brengen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4891 Gepost op: 23-03-2020, 00:30:32 »
Ik zou zeggen: nood breekt wet, en in dit geval vind k de situatie in de wereld toch echt belagrijker dat wel evenement dan ook. Er ZIJN voor mij nu simpelweg geen regels meer.
Er was ook geen andere optie dan het songfestival te afgelasten, maar alle 41 liedjes van dit jaren diskwalificeren voor volgend jaar is gewoon echt een slecht besluit. Inderdaad: nood breekt wet, en daarom zouden ze voor één keer de regel dat het liedje niet voor 1 september het jaar ervoor gepubliceerd mag worden moeten aanpassen.

10 landen hebben inmiddels bevestigd dat ze volgend jaar dezelfde artiest sturen (Kroatië heeft nog niks bevestigd). 2 landen hebben bevestigd dat ze gewoon een nationale finale houden. https://wiwibloggs.com/2020/03/22/eurovision-2021-all-confirmed-acts-22-march/252367/
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 01:11:43 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4892 Gepost op: 24-03-2020, 12:56:59 »
::bravo::

  • Israel
  • Russia
  • Azerbaijan
  • Iceland
  • Lithuania
  • Ireland
  • Belgium
  • Germany
  • Austria
  • Bulgaria
  • Denmark
  • Malta
  • Serbia
  • Sweden
  • San Marino
  • Ukraine
  • Norway
  • Cyprus
  • France
  • Greece
  • Switzerland
  • Spain
  • Australia
  • North Macedonia
  • United Kingdom
  • Latvia
  • Italy
  • Netherlands
  • Armenia
  • Moldova
  • Estonia
  • Albania
  • Poland
  • Romania
  • Portugal
  • Finland
  • Czech Republic
  • Slovenia
  • Georgia
  • Belarus
  • Croatia

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2020, 13:01:51 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4893 Gepost op: 24-03-2020, 13:05:28 »
Wat is uiteindelijk onze top 41 geworden via die ene app?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4894 Gepost op: 29-03-2020, 14:53:03 »
Wel sneu voor die IJslandse groep. Dat was echt een leuk nummer en ik begreep dat ze in 2017 al waren afgevallen voor de voorrondes en dat daar discussie over was. Dus dat ze nu eindelijk door waren en het nu op deze manier voor hen niet doorgaat met dat lied wel treurig.
Maar gelukkig is dat sowieso een goede companist die zo weer iets nieuws goeds maakt. Net als Jeangu.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4895 Gepost op: 30-03-2020, 11:08:53 »
Wel sneu voor die IJslandse groep. Dat was echt een leuk nummer en ik begreep dat ze in 2017 al waren afgevallen voor de voorrondes en dat daar discussie over was. Dus dat ze nu eindelijk door waren en het nu op deze manier voor hen niet doorgaat met dat lied wel treurig.
Maar gelukkig is dat sowieso een goede companist die zo weer iets nieuws goeds maakt. Net als Jeangu.
Ja, klopt! Hij werd tweede in de IJslandse nationale finale van 2017, Söngvakeppnin. Ook wel een goed lied hoor, had eigenlijk ook moeten gaan in plaats van "Paper" dat niet eens de finale haalde. Het lied van dit jaar is echter 10 keer beter!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4896 Gepost op: 30-03-2020, 23:32:45 »
Ah, ik heb die van 2017 niet echt gekeken, maar geloof het meteen.

Ze zouden echt een hele goede kans op een nummer 1 hebben gemaakt met dit nummer. Moet je ook eens voor de grap op zijn youtube kanaal kijken, die gast is echt super down to earth en relaxt. Vind ze echt heel verfrissend en supergrappig op een leuke manier tussen al het Songfestivalgeweld. Die blower... dat grappige dansje... de over de top drama-beweging in het begin... en ook echt een te gek nummer. Ook een leuk en aandoenlijk verhaal achter de tekst.

Maar die komt vast wel weer met iets leuks, als ze door mogen natuurlijk.  ::jaja::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4897 Gepost op: 31-03-2020, 11:06:43 »
Ja, klopt! Hij werd tweede in de IJslandse nationale finale van 2017, Söngvakeppnin. Ook wel een goed lied hoor, had eigenlijk ook moeten gaan in plaats van "Paper" dat niet eens de finale haalde. Het lied van dit jaar is echter 10 keer beter!


Ik denk dat Is This Love in 2017 ook de finale niet zou hebben gehaald. Er gebeurt te weinig in het liedje. Think About Things is inderdaad beter, maar die moet het ook vooral hebben van het optreden/de videoclip.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4898 Gepost op: 31-03-2020, 13:12:58 »
Wie weet is waar ze nu mee komen wel nog beter  :o

Wat vond je van Grow?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4899 Gepost op: 31-03-2020, 13:18:43 »
Wie weet is waar ze nu mee komen wel nog beter  :o

Wat vond je van Grow?

Dat was voor het eerst sinds "Hemel en Aarde" waar ik vanaf het begin enthousiast over was. "Arcade" moest bij mij nog groeien, net als "Birds".
"Calm After The Storm" hoorde ik pas voor het eerst tijdens de finale van dat jaar.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!