Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991184 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4900 Gepost op: 31-03-2020, 14:53:38 »
Dat was voor het eerst sinds "Hemel en Aarde" waar ik vanaf het begin enthousiast over was. "Arcade" moest bij mij nog groeien, net als "Birds".
"Calm After The Storm" hoorde ik pas voor het eerst tijdens de finale van dat jaar.

Ik vind Grow persoonlijk goed en ook trots dat we weer met kwaliteit komen die mensen ook raakt. Maar eerlijkheidshalve vond ik Arcade toch wel echt instant goed en emotioneel. Ik had al gelijk het idee dat dat wel eens kon gaan winnen en toen kwamen alle emotionele reacties ook nog op YouTube. Vindt Jeangu wel erg goed gevonden als opvolger. Ga er maar aan staan zeg. Heb ook gelijk twee albums van Jeangu gekocht en die zijn echt goed. Vind Grow echt een kwaliteitsnummer waar je echt even voor moet gaan zitten, al ben ik niet zo'n fan van gospel en zal ik het niet zomaar even opzetten, weet zeker dat het in de menigte van bangers en power balads zeker een opvallende presentatie geweest zou zijn. Zeker gezien de positie in de running order.

Ben heel benieuwd waar hij nu mee gaat komen. Wat denk jij?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4901 Gepost op: 31-03-2020, 15:25:22 »
Ik kende Jeangu niet voor zijn bekendmaking, dus heel moeilijk in te schatten wat hij nog meer in zijn mars heeft. Maar hij heeft een prachtige warme stem en ik verwacht zeker weer een goed nummer van hem.

Deze vind ik wel heel leuk van hem:



Het probleem wat ik had bij Arcade was de hoge "Ooh woo hoo"-gehalte, wat je tegenwoordig in heel veel nummers hoort. Jeangu heeft dat gelukkig niet nodig.

Mijn persoonlijke top 3 van de inzendingen van 2020 is:

1: The Roop - On Fire - Lithuania
2: Tornike Kipiani - Take Me As I Am - Georgia
3: Dađi og Gagnamagniđ - Think About Things - Iceland

(Op eigen land mag je niet stemmen, anders zat Jeangu er zeker tussen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4902 Gepost op: 31-03-2020, 17:16:24 »
Het Eurovisie Songfestival komt met een alternatieve tv-uitzending zonder publiek onder de noemer Europe Shine a Light. De show wordt vanuit Hilversum in heel Europa uitgezonden en is op zaterdag 16 mei om 21.00 uur. Het Songfestival zou dit jaar in Rotterdam worden gehouden, maar gaat vanwege de coronacrisis niet door. Volgens de organisatie wordt het een show "in de geest van eenheid en saamhorigheid". Er zal geen publiek bij zijn.

De 41 artiesten die oorspronkelijk in Rotterdam zouden optreden, worden volgens hoofdproducent Sietse Bakker in de schijnwerpers gezet. Ook oud-deelnemers doen mee aan de alternatieve tv-show. Chantal Janzen, Edsilia Rombley en Jan Smit zullen de presentatie van de uitzending voor hun rekening nemen.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4903 Gepost op: 31-03-2020, 17:29:19 »
Klinkt leuk!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4904 Gepost op: 31-03-2020, 18:38:58 »
Goed idee ja. Ook fijn te lezen dat de artiesten toch nog iets van hun nummer aan het grote publiek kunnen laten zien. Is zo sneu als je hier al maanden naar toeleeft en dan je levenswerk in de prullenbak te zien belanden praktisch. Dat gun je niemand.

Ik vind overigens dat Nederland dit echt super organiseert allemaal. Reken maar dat hier een hoop kwaliteit zit op televisiegebied. Daar kunnen veel landen nog heel wat van leren. En ik heb ook heel wat YouTube filmpjes gezien van mensen die heel erg uitkijken naar hoe Nederland dit organiseert, omdat we een goede naam hebben op het gebied van organiseren en televisie en vele buitenlanders hoor je in youtube filmpjes ook erg lovend spreken over hoe goed alles tot nu toe ook steeds is verlopen; logo, decor, communicatie, thema etc.. Coole dingen om trots op te zijn als land wel!

Zou mooi zijn als de organisatie met deze tussentijdse uitzending ook nog iets van de onkosten dit jaar terug kan krijgen. Want het is wel een grote investering zo'n jaar moeten cancellen. Ook daarom een goed idee lijkt me. En ook juist nu tijdens deze Coronatijden goed om toch iets gezamelijks als dit op de buis te brengen waar mensen gezamelijk naar kunnen kijken en ook naar toe kunnen leven. Vooral voor al die fans. Dat lijkt me ook een belangrijk doel van het Songfestival altijd al geweest.

Geloof dat 2021 ook echt spectaculair gaat worden eerlijk gezegd. De organisatie, maar ook Nederlandse regisseurs die deze registratie doen, zijn echt hele goede en die gaan dit zeker niet even afraffelen en gaan met iets geweldigs komen.  Let maar op!  ::ok::

Sta ook de laatste jaren aangenaam versteld van de goede keuzes die Avrotros op dit gebied heeft gemaakt. Ook op gebied van inzendingen beginnen we al een goede naam te hebben. En dat is toch een stukje anders dan toen de NOS het nog deed en het gebeuren geheel niet serieus nam (al was het toen ook wel een stuk minder serieus te nemen aan de andere kant). Petje af voor Avrotros!
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 18:42:38 door chocomol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4905 Gepost op: 1-04-2020, 00:32:35 »
Ik denk dat Is This Love in 2017 ook de finale niet zou hebben gehaald. Er gebeurt te weinig in het liedje. Think About Things is inderdaad beter, maar die moet het ook vooral hebben van het optreden/de videoclip.
Ook zonder optreden/clip is het liedje steengoed hoor ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4906 Gepost op: 1-04-2020, 08:28:08 »
“Naast een kort fragment van hun eigen nummer waarmee ze zouden optreden, zullen zij een gezamenlijke uitvoering brengen van een eerdere songfestivalhit.”

Je eert de inzendingen niet echt door niet eens de hele liedjes uit te zenden.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4907 Gepost op: 1-04-2020, 09:17:26 »
Als je het theoretisch bekijkt zijn ze iets meer dan 2 uur kwijt aan de liedjes als je ze volledig doet. Er hoeft namelijk geen podium op- of afgebouwd te worden. De tijd van de finale is geloof ik rond de 3, 3,5 uur geschat? Dus dat zou betekenen dat er ook nog ruimte is voor een soort 'show' er omheen. Ik zou dan denken dat er ruimte genoeg is om de liedjes te eren en nog wat extra's te doen. Al denk ik dus niet dat de praktijk overeenkomt met de theorie  ;).

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4908 Gepost op: 1-04-2020, 13:16:03 »
Ik dacht ook dat ik las dat de uitzending 2 uur zou duren.

En 41 hele nummers is ook wel veel op een avondje, hoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4909 Gepost op: 1-04-2020, 15:22:36 »
Ja dat hoorde ik net ook. En weet wel dat het veel liedjes zijn. Het was puur theoretisch  ;). Hoop alleen dat het wel een  beetje vrolijkheid brengt en niet alleen stemmige liedjes.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4910 Gepost op: 1-04-2020, 20:22:55 »
Het is dan wel weer superhandig voor de productie dat je voor dit tussentijdse songfestival programma maar een kleine studio nodig hebt, omdat er geen publiek kan zijn, en dat het dus gewoon in Studio 21 in Hilversum gedaan kan worden!  ::ok::

[edit] Het is trouwens ook wel erg bijzonder dat, juist nu het thema 'Open Up' was, voor het eerst ooit in de geschiedenis de hele wereld op slot gaat...
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 20:36:59 door chocomol »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4911 Gepost op: 2-04-2020, 08:37:48 »
Ik had het er gisteren nog met een collega over: waarom niet eerst die uitzending die ze in gedachten hadden, dus met stukjes uit de nummers, en de rest van de dingen die ze van plan waren, om vervolgens vanaf pak 'm beet middernacht een soort 'Nacht van het Songfestival' te houden (zoals je wel vaker een 'Nacht van ...' hebt) waarin alle nummers volledig worden getoond. En dan kan je tussendoor ook nog allerlei nummers uit het verleden gaan tonen!
Ich bin ein Bärliner!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4912 Gepost op: 2-04-2020, 10:44:23 »
Ben ik misschien weer een beetje negatief, maar het feit dat ze hier in Nederland een alternatief programma draaien, doet mij geloven dat we het volgend jaar niet gaan organizeren  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4913 Gepost op: 2-04-2020, 12:26:37 »
Ben ik misschien weer een beetje negatief, maar het feit dat ze hier in Nederland een alternatief programma draaien, doet mij geloven dat we het volgend jaar niet gaan organizeren  :-X

Dat is inderdaad wel een beetje negatief. We gaan het zeker ook in 2021 gewoon organiseren. De EBU wil dat, de Nederlandse omroepen willen het, de Rotterdams burgemeester wil het, Ahoy wil het en de fans willen het. Daarnaast zijn veel uitgaves wel al gedaan, maar kunnen zaken als decor gewoon alsnog gebruikt worden in 2021. En als het in 2021 niet in Nederland gegeven zou worden zouden al die miljoenen die al zijn uitgegeven voor niets zijn geweest, terwijl die terugverdiend kunnen worden als we het gewoon blijven organiseren. Ook voor de horeca etc. in Rotterdam en andere Nederlandse plaatsen is dat erg belangrijk en de inkomsten belangrijk. Zeker na de Corona crisis, waarin we in een economische crisis gaan belanden en dit soort inkomsten dus essentieel zijn voor bijv. horeca om niet om te vallen. Nog naast dat dit ook voor ons land een belangrijke reclame is bij 200 miljoen kijkers en het dus ook, ondanks de economische crisis dan, toch genoeg toeristen gaat opleveren. Juist nu is het erg belangrijk voor ons land.

Het zou ook kwa spel niet logisch en oneerlijk zijn als Nederland het, zeker na 44 jaar geen winst, niet alsnog zou mogen organiseren. Daarnaast; welk land zou het anders moeten organiseren? Wij zijn nog steeds de winnaar en de EBU is strict op de regels: de winnaar mag het volgende festival organiseren. Anders zou de EBU afwijken van eigen regels....

En ook nog eens de klachten van duizenden fans wereldwijd op de hals halen, die het niet eerlijk zouden vinden. Dat zou de EBU nooit doen, tenzij Nederland daar zelf voor kiest. Want als de EBU dat zou besluiten, terwijl Nederland nog wil organiseren, zou het volgende land worden niet erg sympathiek overkomen en ik denk dat die rol geen land wil spelen. Nog naast het geld wat het kost en het feit dat ze het dus niet hebben verdiend met een winnaar.

Ik zie geen andere uitkomst dan dat wij het gewoon blijven organiseren, tenzij Nederland het zelf niet wil, maar die kans lijkt me zeer klein, omdat alle partijen zich daarover al heel duidelijk positief hebben uitgesproken.
Reken er maar op dat wij het in 2021 gewoon gaan organiseren. Zelfs als de politiek er geen extra geld in zou willen steken. En dat het nog beter zal zijn dan was bedacht voor dit jaar en dat we echt gaan uitpakken! En dat het thema ook juist nu heel toepasselijk zal gaan zijn: Open Up!  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 12:31:25 door chocomol »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4914 Gepost op: 2-04-2020, 12:43:34 »
Het was ook zeker dat de deelname van Australië in 2015 maar eenmalig zou zijn ::rofl::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4915 Gepost op: 2-04-2020, 13:20:05 »
Het was ook zeker dat de deelname van Australië in 2015 maar eenmalig zou zijn ::rofl::

Helemaal mee eens dat dat niet kan en vind sowieso dat ze dat ook de eerste keer nooit hadden mogen toegestaan. Maar dat ze daarna nogmaals mee hebben gedaan vind ik ook vreemd, maar kan ik nog enigszins begrijpen gezien de hoge populariteit en gunfactor van zowel het festival in Australië als de deelname en acceptatie van Australië in het festival die door fans wordt toegejuichd. Daarbij kunnen ze er toch niets mee als ze winnen. De fans vroegen er praktisch zelf om en het is voor de EBU natuurlijk een extra afzetmarkt, maar ook een gekke grappige gimmick die de EBU waarschijnlijk vind passen bij het festival.

Dat is wel een andere situatie dan deze, want in dit geval heeft Nederland de gunfactor van alles en iedereen, is de EBU blij met een goede organisatie met goede accomedaties, talent, faciliteiten etc. waarvan alles ook nog eens al is geregeld en dus makkelijk, EN hoort het ook nog bij de regels omdat we gewonnen hebben.

Daarnaast heeft Nederland in de geschiedenis ook nog eens een aantal maal het festival georganiseerd in plaats van andere landen, omdat een ander land er toen het geld niet voor had en daarmee dus het festival eigenlijk die jaren gered.
Het zou dus een bizarre keuze zijn als de EBU dat nu ineens zou vergeten en het in een ander land zou organiseren. Dat zouden fans ook niet accepteren en een nare smaak geven, nog afgezien van dat het land dat het wel zou gaan doen zal worden gezien als lijkenpikker lijkt me. Dus ik geloof dat de kans nihil is dat dat gebeurt, tenzij de omroepen in Nederland het niet meer willen of kunnen organiseren.

Maar regels nakomen... ja, daar lijkt de EBU wel wisselend in en net hoe het ze toevallig uitkomt  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 13:21:43 door chocomol »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4916 Gepost op: 2-04-2020, 13:55:29 »
Waarom het wiel opnieuw uitvinden, als er al een prima draaiboek ligt.
Ik geloof ook niet dat er heel veel landen staan te springen om het in 2021 te willen doen. Da's pas zonde vh geld.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4917 Gepost op: 2-04-2020, 15:35:22 »
Ben ik misschien weer een beetje negatief, maar het feit dat ze hier in Nederland een alternatief programma draaien, doet mij geloven dat we het volgend jaar niet gaan organizeren  :-X

Er zijn 41 artiesten en groepen die zich hadden verheugd dit jaar mee te kunnen doen. Voor volgend jaar is dit niet zeker meer, ze moeten met een ander lied doen. Dit alternatief programma is daarom een soort troost voor deze artiesten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4918 Gepost op: 3-04-2020, 15:38:04 »
Om vijf uur vanmiddag start het Eurovision Youtube kanaal met een serie huiskamerconcerten.

Citaat
Welcome to the first episode of Eurovision Home Concerts. Every Friday we invite you to the living rooms of Eurovision stars. Today, you can enjoy music with these fantastic artists: Rasmussen from Denmark, Slavko Kalezić from Montenegro , Ryan O'Shaughnessy from Ireland and Tamara Todevska from North Macedonia.

Leuk dat ze dit gaan doen.

https://www.youtube.com/watch?v=_8cUhD8Lr3s
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4919 Gepost op: 3-04-2020, 18:06:34 »
Tamara Todevska  ::love::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE