Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991411 keer)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5120 Gepost op: 24-03-2021, 10:16:27 »
lichtpuntjes aan eind van de tunnel, wat publiek in mei nog misschien mogelijk, ook gezegd door minister van volksgezondheid Hugo de Jonge in de persconferentie

dus iets meer nu voor scenario B
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5121 Gepost op: 25-03-2021, 15:36:25 »
Er wordt langzaam ook bekend hoe de postcards vorm gaan krijgen.

Op meerdere plekken zijn neon "huisjes" geplaatst. Waarin waarschijnlijk de artiest(en), die op afstand gefilmd zijn, te zien zullen zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5122 Gepost op: 25-03-2021, 21:30:10 »
Mij hoor je niet klagen, maar wat is het met videoclips en mannen zonder shirt dit jaar?  :P

Ja, zelfs ik vond dit raar. Hoefde een paar keer echt niet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5123 Gepost op: 27-03-2021, 17:38:05 »
Wit Rusland definitief gediskwalificeerd dit jaar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5124 Gepost op: 27-03-2021, 17:59:26 »
Ooit hoop ik dat er een mooi duet wordt geschreven voor het gelegenheidsduo, dat vorige week in Carré "Vivo per lei'' zong.

Mensen mogen over Nick en Simon en over Maan denken wat ze willen, maar wat zij lieten zien en horen bij The Streamers, verdient een vervolg.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5125 Gepost op: 30-03-2021, 21:18:21 »
Startvolgorde eerste halve finale:



Startvolgorde tweede halve finale:



Ze hebben België wel echt benadeeld :P Ik had van Nederlandse producers toch een schappelijke 14e of 15e startplek verwacht voor de Belgen hahaha.

Verder zag ik de kansen van Portugal helaas als sneeuw voor de zon verdwijnen :-[
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5126 Gepost op: 31-03-2021, 11:01:15 »
Zweden voor de winst graag

etnische bop Voices


volgend jaar graag geen eigen taal liedjes meer, alleen maar engelse liedjes graag
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5127 Gepost op: 31-03-2021, 11:10:44 »
Zweden voor de winst graag

etnische bop Voices


volgend jaar graag geen eigen taal liedjes meer, alleen maar engelse liedjes graag
Ik ben het hier helemaal niet mee eens :o Ik vind Voices helemaal geen etnische bop, gewoon een basic pop lied dat gaat floppen bij de televotes. De liedjes in eigen taal vind ik juist geweldig, én etnisch:
Citaat
Wereldmuziek (etnisch) is muziek die terug te leiden is tot een bepaalde bevolkingsgroep of land.

Liedjes in eigen taal zorgen voor de variatie, en dat we culturen van landen in de muziek horen (zoals Oekraïne). Dat is waar ESC voor mij voor gaat, verschillende culturen en muziekstijlen horen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5128 Gepost op: 31-03-2021, 15:21:43 »
Ik ben het hier helemaal niet mee eens :o Ik vind Voices helemaal geen etnische bop, gewoon een basic pop lied dat gaat floppen bij de televotes. De liedjes in eigen taal vind ik juist geweldig, én etnisch:
Liedjes in eigen taal zorgen voor de variatie, en dat we culturen van landen in de muziek horen (zoals Oekraïne). Dat is waar ESC voor mij voor gaat, verschillende culturen en muziekstijlen horen.

Voices is etnisch, en niet basic



wat geef ik om andere landen hun cultuur lol, helemaal niks, ook die Jeangu met zijn nep surinaamse taal heeft totaal niks met nederland te maken
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5129 Gepost op: 31-03-2021, 15:26:12 »
 :o ik ben het met Jacco ook eens, en girl, nep surinaams? hij komt uit suriname dat is 1 en 2 er wonen super veel surinamers hier? dus dit heeft alles met nederland te maken en het songfestival is juist ook om verschillende culturen en landen bij elkaar te brengen en muziek brengt ook mensen samen
chipsverslaafde <3

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5130 Gepost op: 31-03-2021, 15:27:22 »
Voices is etnisch, en niet basic



wat geef ik om andere landen hun cultuur lol, helemaal niks, ook die Jeangu met zijn nep surinaamse taal heeft totaal niks met nederland te maken
In Voices hoor ik geen typisch Zweedse instrumenten of iets, dus volgens mij is dat dan niet etnisch. Maar misschien heb ik een verkeerde definitie in mijn hoofd.

En Jeangu met zijn "nep surinaamse taal" heeft heel veel met Nederland te maken. Suriname is bijna een 13de provincie van Nederland.

Ik vraag me nog wel af waarom jij alleen maar Engelse liedjes wilt, wil je dat uitleggen?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5131 Gepost op: 31-03-2021, 15:42:08 »
In Voices hoor ik geen typisch Zweedse instrumenten of iets, dus volgens mij is dat dan niet etnisch. Maar misschien heb ik een verkeerde definitie in mijn hoofd.

En Jeangu met zijn "nep surinaamse taal" heeft heel veel met Nederland te maken. Suriname is bijna een 13de provincie van Nederland.

Ik vraag me nog wel af waarom jij alleen maar Engelse liedjes wilt, wil je dat uitleggen?

engels is meer internationaal

wat geef ik om typisch zweedse instrumenten  ::rofl::


als sommige landen niet in engels willen zingen, dan graag terugtrekken ''bye bye''
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5132 Gepost op: 31-03-2021, 15:49:35 »
ik was eerst voor de etnische nummers, maar ja ik kreeg te horen dat liedjes in eigen taal uit de tijd zijn, en engels is meer internationaal
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5133 Gepost op: 31-03-2021, 15:53:58 »
engels is meer internationaal

wat geef ik om typisch zweedse instrumenten  ::rofl::


als sommige landen niet in engels willen zingen, dan graag terugtrekken ''bye bye''
Maar het hoeft helemaal niet internationaal te zijn, de variatie van verschillende talen en muziekstijlen/culturen is toch juist leuk?

Zweedse instrumenten maken een lied etnisch (als ik het goed heb), en aangezien je Voices een "etnische bop" vind dacht ik dat je dat leuk zou vinden. Maar blijkbaar geef je er niks om.

Ik vind, hoe meer niet-Engelse liedjes, hoe beter! ::bravo::

ik was eerst voor de etnische nummers, maar ja ik kreeg te horen dat liedjes in eigen taal uit de tijd zijn, en engels is meer internationaal
Liedjes in eigen taal zijn echt niet uit de tijd: In 2019 is er nog een Italiaans lied 2de geworden. En in 2017 en 2016 won er nog een lied in (gedeeltelijk) eigen-taal.

Edit: van wie heb je gehoord dat liedjes in eigen taal uit de tijd zijn, niet van mij toch?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 16:03:38 door JaccoS »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5134 Gepost op: 31-03-2021, 15:58:00 »
Zo, vandaag voor het eerst de recap van alle 39 liedjes beluisterd. ::zweet::
Het liedje van Jeangu had ik natuurlijk al gehoord. Ik ben daar niet zo weg van, ik vond Grow sterker. Ik heb wel gemerkt dat ik de liedjes van artiesten die nu weer meedoen, steeds vergelijk met de liedjes die ze vorig jaar zouden doen.

In de eerste halve finale vallen Zweden en Israël positief op. ::ok::
Malta ook goed, maar ik vond haar vorige inzending beter. Dit liedje doet me iets teveel denken aan Toy. Litouwen valt zo op het eerste gezicht behoorlijk tegen. Zo'n goed liedje hadden ze vorig jaar en dan nu dit... En wat is er met Noorwegen aan de hand? Zoveel betere muziek is daar te vinden...

De tweede halve finale wordt gerockt door Finland, heel nice! ::bravo::
Zwitserland ook weer erg sterk met Gjon's Tears. IJsland is wel weer leuk, maar de hype is voor mij wel voorbij helaas. San Marino valt me ook wel op en maakt volgens mij wel weer kans op een finaleplekje. De rest van deze halve finale is niet zo bijzonder. Bulgarije (een van mijn favorieten vorig jaar) valt jammer genoeg tegen. Portugal voor het eerst een Engelstalig liedje, wow! En Servië is het gelukt om een nóg verschrikkelijker liedje dan de vorige keer in te sturen en die was al abominabel slecht. Om over Moldavië en Denemarken dan nog niet eens te spreken...

De liedjes van de Big Five doen mij verder niet zoveel. Maar goed, ik moet natuurlijk alle liedjes gewoon nog een keer helemaal beluisteren.  ::joehoe::
🜃

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5135 Gepost op: 3-04-2021, 10:09:35 »
3.500 publiek in mei, alleen nederlanders met twee negatieve testen, zo'n test evenement wordt er van gemaakt
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5136 Gepost op: 3-04-2021, 11:54:02 »
3.500 publiek in mei, alleen nederlanders met twee negatieve testen, zo'n test evenement wordt er van gemaakt

Dit zijn toch geen testevenementen meer? Dit is gewoon ‘publiek’, want waarom 9 (!) uitvoeringen testen? Ik vind dit een zeer bedenkelijk besluit als ik eerlijk ben.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5137 Gepost op: 3-04-2021, 13:15:27 »
Dit zijn toch geen testevenementen meer? Dit is gewoon ‘publiek’, want waarom 9 (!) uitvoeringen testen? Ik vind dit een zeer bedenkelijk besluit als ik eerlijk ben.

"Testevenement" is het enige waar ze het onder MOGEN scharen als ze publiek willen :P Blijkbaar hebben ze daar groen licht over gekregen van de overheid.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5138 Gepost op: 3-04-2021, 13:20:09 »
Dat is precies wat ik bedoel. Dit heeft met testen niets meer te maken. Ze willen gewoon publiek en hebben een manier gevonden om dat voor elkaar te krijgen. Zeg dat dan, in plaats van dit 'gedraai'.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5139 Gepost op: 3-04-2021, 14:25:37 »
Ik juich dit alleen maar toe! ::ok::
🜃