Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991328 keer)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5540 Gepost op: 26-12-2022, 09:41:59 »
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal... Gelukkig maar!

ik zou liever alle liedjes in het engels hebben


ik ben op een lijn met de jury ieder jaar nog zo geweest
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5541 Gepost op: 26-12-2022, 12:14:19 »
ik zou liever alle liedjes in het engels hebben
Dat bedoel ik dus, smaken verschillen! Ik ben nog steeds voorstander van het zingen in je eigen taal! Dat vond ik vroeger juist zo leuk (ik kijk bewust sinds de winst van Nicole in 1982), al die talen waar je niks van begreep maar die je toch wel begreep! (en ja, ik zou ook best wel het orkest weer terug willen hebben, maar ik weet dat dat niet meer kan helaas...)
Ich bin ein Bärliner!

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5542 Gepost op: 26-12-2022, 23:08:44 »
ikke niet, zoo saai en repetitief, hebben we al 100 keer meer gehoord, met zo'n harmonie samenzang - molitva, goodbye (shelter) mizerja, heaven


net alsof de balkans maar een geluid hebben of zo  ::niet-ok::  ik ben blij dat mijn favo balkan artiesten nooit voor zo'n sound gaan (Zeljko Samardzic, Vlado Janevski, Zeljko Joksimovic)

hoop dat dit laatste in halve finale wordt
Ik heb even de 3 artiesten gezocht en bij 2 van de 3 kom ik zo'n nummer tegen binnen 5 liedjes.
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5543 Gepost op: 27-12-2022, 08:36:35 »
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal... Gelukkig maar!
De keuze van de televoters heeft helaas al te vaak niets met muzieksmaak te maken. Vandaar dat ik vrees dat de keuze voor 100% televoting een hele verkeerde is.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5544 Gepost op: 27-12-2022, 08:37:37 »
wordt het enige jaar met 100% televoting in de HF, anders gaan vele landen zich terugtrekken voor 2024, en dan is het ESF gewoon ook gecancelt met die schijtmuzieksmaak van mensen thuis
De EBU is koppig genoeg om dit gerust een jaar of 5 vol te houden, of langer.
Denk niet dat er heel veel landen daadwerkelijk zullen weglopen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5545 Gepost op: 27-12-2022, 09:51:38 »
Ik heb even de 3 artiesten gezocht en bij 2 van de 3 kom ik zo'n nummer tegen binnen 5 liedjes.

echt niet?


van Samardzic bijvoorbeeld  Mozda, zo'n mooi klein gevoelig nummer in het bosnisch


Joksimovic kan uptempo (Ponelo Me) maar ook power ballads


Janevski is tegenwoordig heel experimenteel



deze ''poging'' van die kelmendi familie is gewoon heel zwak, matig, basic  ::rofl:: maar ja door 100% televotes, top 2 in halve finale, weet ik nu al   ::niet-ok::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5546 Gepost op: 27-12-2022, 10:09:07 »


wat voor verschrikkelijks is dit, ugh geen woorden hiervoor  :-X
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5547 Gepost op: 27-12-2022, 12:02:32 »
De keuze van de televoters heeft helaas al te vaak niets met muzieksmaak te maken. Vandaar dat ik vrees dat de keuze voor 100% televoting een hele verkeerde is.

Afgelopen jaren zijn er slechts 1 a 2 liedjes per semi die niet door zouden zijn gegaan met het systeem zoals dat er voor komend jaar ligt. De kwaliteit komt er wel. Het gaat meer om de plek 9 en 10 in de halve finale. Het gaat echt wel meevallen denk ik :)

Verder vind ik dat soort verschillende smaken juist ontzettend passen bij het songfestival! Als we alleen maar Engels gaan horen neigt het echt naar een soort eenheidsworst. Zoiets uit Albanië vind ik juist wel leuk omdat ik het buiten het songfestival om nooit hoor :) En winnen gaat het echt niet, dat hoor ik ook wel ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5548 Gepost op: 27-12-2022, 13:06:43 »


wat voor verschrikkelijks is dit, ugh geen woorden hiervoor  :-X
Geweldig lied! ::bravo::

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5549 Gepost op: 27-12-2022, 15:37:14 »
hij zou makkelijk een nieuwe ''Proud'' moment kunnen scoren voor Noord Macedonie (als ze mee zouden doen in 2023)

hier zijn recent nieuw liedje van dit jaar


de drama hierin  ::bravo:: en hij wordt wel mooi ouder qua looks ook vind ik  8)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5550 Gepost op: 28-12-2022, 18:53:47 »
Afgelopen jaren zijn er slechts 1 a 2 liedjes per semi die niet door zouden zijn gegaan met het systeem zoals dat er voor komend jaar ligt. De kwaliteit komt er wel. Het gaat meer om de plek 9 en 10 in de halve finale. Het gaat echt wel meevallen denk ik :)
Klopt. Maar in de afgelopen jaren zijn er ook liedjes ingestuurd met de wetenschap dat er een vakjury zit. Daar is rekening mee gehouden.
Als dat niet meer hoeft dan komt er een ander soort liedje/opreden bovendrijven. Beetje dat wat er in de tweede helft van het eerste decennium van deze eeuw werd ingestuurd (Rodolfo Chikilicuatre, Kreisiraadio, Dustin the Turkey, to name a few), toen was er ook sprake van 100% televoting. Toen dat werd afgeschaft verdween dit soort rariteitenkabinetten van het ESF-toneel.

Het zal dit jaar misschien nog wel meevallen omdat het seizoen al loopt maar vanaf volgend jaar neemt het poppenkastgehalte dan gewoon weer toe. 100% televoting is een uitnodiging voor circusacts.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5551 Gepost op: 30-12-2022, 10:40:29 »
morgen bij escradio, de top250 van dit jaar countdown


ik hoop dat Emma Muscat - I Am what I Am, Vlado Janevski - Ne Zori Zoro, Willeke Alberti - Waar is de Zon in de lijst zitten, (heb ik onder andere op gestemd)

Citaat
12)  Emma Muscat - I Am What I Am
10)  Damir Kedzo - Divlji Vjetre
8   )  Vlado Janevski - Ne Zori Zoro
7)  Hurricane - Loco Loco
6)  Samira Said - Bitaqat Khub
5)  One More Time - Den Vilda
4)  Amber - Warrior
3)  Willeke Alberti - Waar is de Zon?
2)  Sevak Khanagyan - Qami
1)  Guy Mardel - N'avoue Jamais
dit was mijn lijstje
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5552 Gepost op: 30-12-2022, 17:18:35 »
Je hebt niet alledaagse keuzes Nicky991, ik gok dat die eerste twee er niet bij gaan zijn.
Net zo min als mijn top 3 overigens
1. Falter im Wind (Oostenrijk 1972)
2. L'amour ca fait chanter la vie (België 1978)
3. Era (Italië 1975)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5553 Gepost op: 31-12-2022, 14:24:53 »
Je hebt niet alledaagse keuzes Nicky991, ik gok dat die eerste twee er niet bij gaan zijn.
Net zo min als mijn top 3 overigens
1. Falter im Wind (Oostenrijk 1972)
2. L'amour ca fait chanter la vie (België 1978)
3. Era (Italië 1975)

nee waarschijnlijk niet, maar dit zijn mijn eigen keuzes


voorlopig best wel leuke lijst, 3 comebacks for nederlandse liedjes overigens al geweest (Xandra - Colorado, Maxine & Franklin - De Eerste Keer, Harmony - Het is Ok)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5554 Gepost op: 31-12-2022, 15:00:29 »
morgen bij escradio, de top250 van dit jaar countdown


ik hoop dat Emma Muscat - I Am what I Am, Vlado Janevski - Ne Zori Zoro, Willeke Alberti - Waar is de Zon in de lijst zitten, (heb ik onder andere op gestemd)
dit was mijn lijstje

Grappig dat je eerder in dit topic zegt dat je het liefst een ESF in het volledig Engels wil, en vervolgens merendeel niet Engelse nummers kiest :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5555 Gepost op: 31-12-2022, 15:09:53 »
Grappig dat je eerder in dit topic zegt dat je het liefst een ESF in het volledig Engels wil, en vervolgens merendeel niet Engelse nummers kiest :P

huidige tijden doen engelse liedjes het beter  ;)


ikzelf luister altijd graag naar niet-engelse liedjes, en dan meer balkan genres, of zweedse prachtige nummers (die omatjes wil ik eigenlijk nu voor hun, Eva & Ewa, ik hoop dat hun inzending dit jaar net zo goed is als rena rama ding dong)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5556 Gepost op: 4-01-2023, 10:31:32 »


gatver als dit duitsland gaat vertegenwoordigen  ::niet-ok::

als dit unser lied wint, hoop ik dat ESF opnieuw wordt gecancelt net zoals in 2020
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5557 Gepost op: 4-01-2023, 13:21:52 »
Het deelnemersveld voor ULFL is nog niet bekend. Er zijn een stuk of 50 artiesten die bekend hebben gemaakt een liedje te hebben ingestuurd, en er zijn er (denk ik) nog veel meer die wel ingestuurd hebben maar dat niet openbaar gemaakt hebben.
De kans dat dit lied er bij zit is cijfermatig al niet groot en op basis van de 10 seconden die ik nu hoor wordt die kans wat mij betreft ook niet groter.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5558 Gepost op: 4-01-2023, 18:11:10 »
Het deelnemersveld voor ULFL is nog niet bekend. Er zijn een stuk of 50 artiesten die bekend hebben gemaakt een liedje te hebben ingestuurd, en er zijn er (denk ik) nog veel meer die wel ingestuurd hebben maar dat niet openbaar gemaakt hebben.
De kans dat dit lied er bij zit is cijfermatig al niet groot en op basis van de 10 seconden die ik nu hoor wordt die kans wat mij betreft ook niet groter.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

Ikke Huftgold hoop ik zelf op voor die tiktok wildcard, ik vind hem geweldig  ::bravo::

Thomas Godoj zou ik ook leuk vinden, heeft een goede stem, goede muziek, en eentje die ik nog ken van langer geleden DSDS
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5559 Gepost op: 4-01-2023, 18:49:34 »


gatver als dit duitsland gaat vertegenwoordigen  ::niet-ok::

als dit unser lied wint, hoop ik dat ESF opnieuw wordt gecancelt net zoals in 2020
Ik zou dit de beste Duitse inzending van de afgelopen jaren vinden, prachtig folkinstrument ::love::