Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991290 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5560 Gepost op: 4-01-2023, 20:28:18 »
Ik hoop op deze  :P

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5561 Gepost op: 4-01-2023, 20:49:46 »
Ik dacht eerst dat die Patty een wapen bij zich had. Wat een log ding.

Ik hoop op deze  :P

https://www.youtube.com/watch?v=PNNCeaOvJjw

::rofl:: leuke tekst.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5562 Gepost op: 15-01-2023, 09:47:07 »
dat lied van Belgie is een keuze LOL, lijkt beetje op een parodie van flamenco outfit gemixt met boy george looks   ::rofl::


die komen echt voor de laatste plaats in halve finale lmao, nog slechter dan 2009 Copycat, je kan het haast niet voorstellen maar tis zo
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5563 Gepost op: 16-01-2023, 10:43:35 »
dat lied van Belgie is een keuze LOL, lijkt beetje op een parodie van flamenco outfit gemixt met boy george looks   ::rofl::


die komen echt voor de laatste plaats in halve finale lmao, nog slechter dan 2009 Copycat, je kan het haast niet voorstellen maar tis zo

Knap dat je copycat nog weet, maar zo slecht is het nu ook weer niet ( copycat haalde 1 punt in zijn halve finale en was eigenlijk een Elvis-imitator).

Maar ik ben niet weg van onze inzending. Maar door een derde plaats bij de jury (waar oa Nikkie Dejaeger inzat) en een tweede bij televoting won hij wel maar het was zeer nipt. (Het verschil tussen hem en de vierde was 10 punten).  Maar ik denk dat we bij die 3 achter hem hoger zouden eindigen (Mijn favoriet werd 4de, en scoorde sterk met de jury maar bij televoting kreeg ze minder punten, er was ook veel publiek commentaar omdat ze Frans zong voor Vlaanderen  ::niet-ok::)
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5564 Gepost op: 16-01-2023, 21:50:58 »
Ik zou dit de beste Duitse inzending van de afgelopen jaren vinden, prachtig folkinstrument ::love::

 ::jaja::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5565 Gepost op: 26-01-2023, 10:08:57 »
Lonely Spring - goedkope versie van Green Day


lol


dit wil ik niet dat dat mijn duitsland vertegenwoordigt in liverpool
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5566 Gepost op: 27-01-2023, 11:29:32 »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5567 Gepost op: 27-01-2023, 15:31:01 »
Ik heb slecht nieuws dan...  ::rofl::
https://twitter.com/eurovisionde/status/1618911962083082240?t=gr40Y27wQxWhbw0nuWoiiA&s=19

gelukkig zijn er wat liedjes die ik wel goed vind in onze selectie i.p.v. deze kloon van KeiiNo/Alexander Rybak/Saara Aalto/Emmelie de Forest


Ikke hopelijk die tiktok wildcard wint voor het laatste plekje, hij of Jona graag
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5568 Gepost op: 28-01-2023, 13:57:00 »
Er is een rede waarom al die nummers hoog eindigde (Saara is nog steeds een crime) :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5569 Gepost op: 31-01-2023, 20:12:42 »
De loting van de halve finales is nu
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5570 Gepost op: 1-02-2023, 15:06:12 »
Nederland zeer gunstig geloot. 2de helft van eerste halve finale.

10/15 gaan door, dus gewoon dikke 65% kans om door te gaan. Puur statistisch gezien.
Landen van de big 5 die kunnen stemmen, stemmen regelmatig op ons.

Landen waarmee we in de halve finale staan is redelijk pittig, enige bottleneck is het pure televoten in de semies.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5571 Gepost op: 2-02-2023, 12:54:57 »
Nederland zeer gunstig geloot. 2de helft van eerste halve finale.

10/15 gaan door, dus gewoon dikke 65% kans om door te gaan. Puur statistisch gezien.
Landen van de big 5 die kunnen stemmen, stemmen regelmatig op ons.

Landen waarmee we in de halve finale staan is redelijk pittig, enige bottleneck is het pure televoten in de semies.
Of dat een bottleneck is hangt helemaal van het lied af.
Nog geen enkel land uit onze halve finale heeft zijn lied al bekend gemaakt dus of het pittig wordt kan ik nog niet beoordelen.
Cijfermatig de kleinste van de twee halve finales en in de tweede helft zijn zeker pluspunten.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5572 Gepost op: 5-02-2023, 10:19:43 »
zeer zwak jaar tot zover, ugh


ik hoop dat Tsjechie, Moldavie, Malta, Duitsland dit jaar redden qua kwaliteit van de line up

dus kom op

My Sister's Crown

Soarele Si Luna

Lehen Fic-Cpar

Lied mit gutem text

 ::love::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5573 Gepost op: 5-02-2023, 13:54:23 »
Melodifestivalen is weer begonnen ::love:: De eerste grote kanshebber uit de deelfinales is een Samische jojk samen met elektronische muziek, net als KEiiNO in 2019. Slap aftreksel of waardige opvolger? (Nog t/m morgen hier te bekijken.)
...óf niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5574 Gepost op: 6-02-2023, 17:06:26 »
zeer zwak jaar tot zover, ugh
Zeggen we dat niet ieder jaar rond deze tijd :-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5575 Gepost op: 6-02-2023, 22:26:12 »
Vind het vooral hilarisch dat in alle nationale finales, de topfavoriet bij de bookies het vooral niet zijn geworden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5576 Gepost op: 7-02-2023, 22:12:24 »
Aangezien ik Italiaans aan het leren ben, leek het me leuk op dit jaar San Remo te volgen. Maar man, wat een langdradige show ::rofl::

Na anderhalf uur aan show zijn pas vier liedjes geweest. Het begon met een uitgebreide aanloop van de presentatoren, dan een lange huldiging van de president die in de zaal zit, en dan één of andere acteur die een kwartier lang maar door bleef ratelen, en dan alweer het eerste reclameblok. Er komen allerlei gastpresentatoren iets vertellen, maar de artiesten zelf komen amper aan het woord. Ze krijgen wel uitgebreid bloemen achteraf ::sorry::

Too long, didn't watch: leuk dat ze nog een live orkest hebben, maar dat heel Italië vijf avonden lang van half 9 tot 12 uur 's avonds(!) voor de buis zit kan ik amper geloven.
...óf niet!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5577 Gepost op: 8-02-2023, 00:17:29 »
Aangezien ik Italiaans aan het leren ben, leek het me leuk op dit jaar San Remo te volgen. Maar man, wat een langdradige show ::rofl::

Na anderhalf uur aan show zijn pas vier liedjes geweest. Het begon met een uitgebreide aanloop van de presentatoren, dan een lange huldiging van de president die in de zaal zit, en dan één of andere acteur die een kwartier lang maar door bleef ratelen, en dan alweer het eerste reclameblok. Er komen allerlei gastpresentatoren iets vertellen, maar de artiesten zelf komen amper aan het woord. Ze krijgen wel uitgebreid bloemen achteraf ::sorry::

Too long, didn't watch: leuk dat ze nog een live orkest hebben, maar dat heel Italië vijf avonden lang van half 9 tot 12 uur 's avonds(!) voor de buis zit kan ik amper geloven.
12 uur??!?! Ik zou nog even wat extra inlezen. Zaterdag staat voor mij ingepland tot half 3 ongeveer!
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5578 Gepost op: 8-02-2023, 06:40:53 »
Vind het vooral hilarisch dat in alle nationale finales, de topfavoriet bij de bookies het vooral niet zijn geworden.
Ik weet niet wat de bookies over Tsjechië zeiden maar hier lijkt de grote favoriet toch gewonnen te hebben. Gelukkig maar, het enige fatsoenlijke wat er tussen zat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5579 Gepost op: 8-02-2023, 16:43:59 »
12 uur??!?! Ik zou nog even wat extra inlezen. Zaterdag staat voor mij ingepland tot half 3 ongeveer!
En kijk je het ook echt? ::rofl::

Zaterdag is er WIDM, én het Zweedse én het Deense songfestival, dus ik denk dat ik deze oversla ::regenboog::
...óf niet!