Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991605 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5580 Gepost op: 8-02-2023, 17:14:01 »
Ik weet niet wat de bookies over Tsjechië zeiden maar hier lijkt de grote favoriet toch gewonnen te hebben. Gelukkig maar, het enige fatsoenlijke wat er tussen zat.

Deze comment was gemaakt voor de uitslag van de Tsjechische voorronde. ;)
Ben het wel met je eens hoor. Bij de andere nummers al na een minuut ofzo afgehaakt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5581 Gepost op: 9-02-2023, 12:47:20 »
En kijk je het ook echt? ::rofl::

Zaterdag is er WIDM, én het Zweedse én het Deense songfestival, dus ik denk dat ik deze oversla ::regenboog::
18:30 Estland
19:30 Roemenië
20:00 Denemarken
20:10 Letland
20:15 Kroatië
20:30 Wie is de Mol?
20:40 Italië
21:00 Malta

En dan heb ik alleen de finales toegevoegd :P.

San Remo is altijd wel mijn favoriet dus die kijk ik meestal wel. Staat ineens Zlatan Ibrahimovic daar ofzo.
Så hva gjør vi nå?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5582 Gepost op: 9-02-2023, 13:02:30 »
Ik ga even een paar extra beeldschermen kopen denk ik ::rofl::
...óf niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5583 Gepost op: 10-02-2023, 08:33:24 »
Deze comment was gemaakt voor de uitslag van de Tsjechische voorronde. ;)
Snap ik, ik gebruikte hem als dankbaar bruggetje.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5584 Gepost op: 12-02-2023, 02:16:31 »
Poeh zeg 6 finales gehad en nog steeds niet echt bepaald hoogstaande muziek. Meeste nummers vind ik te gemaakt of net niet. En dan heb je Kroatië... Waarvan ik nog steeds niet snap of dit serieuze high art is of een uit de hand gelopen grap...  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 02:32:31 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5585 Gepost op: 12-02-2023, 10:25:55 »
Roemenie, Kroatie, Letland die dit jaar lijken te redden voor mij, wow




Malta en Noorwegen zijn mijn bottom 2 tot nu toe voor mij


Malta: je had twee magische maltese ballads Lehen Fic-Cpar (stem in de mist) en Eku Car (heldere echo) en dan kies je zoiets middelmatigs saaie funk pop wat een joke  ::rofl::

Noorwegen: Jone wuz robbed, ekko inni meg gaf mij echt basshunter vibes, en dan kies je zo'n scandinavische cliché van alle cliché's  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5586 Gepost op: 12-02-2023, 12:05:28 »
Ieder zijn ding, ik vind Kroatië vreselijk. Maar goed, de EBU wil zo nodig 100% televoting, dan krijg je dit soort rariteiten.
Los van het liedje, die peepshow van Roemenië voegt voor mij ook helemaal niets toe.
En Malta, tja, ook meer gericht op effectbejag dan muzikaliteit.

Gelukkig is er Italië!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 12:11:12 door edgomo »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5587 Gepost op: 12-02-2023, 19:08:05 »
Ieder zijn ding, ik vind Kroatië vreselijk. Maar goed, de EBU wil zo nodig 100% televoting, dan krijg je dit soort rariteiten.
Los van het liedje, die peepshow van Roemenië voegt voor mij ook helemaal niets toe.
En Malta, tja, ook meer gericht op effectbejag dan muzikaliteit.

Gelukkig is er Italië!
Hoezo rariteiten? Looks doen me bij Kroatië beetje denken aan die lui van Sparks, van die hits zoals Beat the Clock, en ook heel erg aan Little Big

Roemenië is geweldig! Roemeense maneskin vibes in zijn stage presence


Fandom die nu Malta hemel in prijst maar vorig jaar vol met haat tegen zo'n lief meisje Emma, dat gaat er bij gewoon effe niet in, i am what i am was gewoon een goed pop liedje met goede boodschap, dit nu is echt zo'n nikszeggend funk lied waar je er al duizenden van gehoord hebt, en ik kots nu wel van die saxofoon muziek
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5588 Gepost op: 13-02-2023, 10:57:15 »
Wil jij Kroatië geen rariteiten noemen dan?


Little Big vond ik iets meer mainstream maar uiteindelijk ook meer effectbejag dan  muziek. Dus die vergelijking snap ik wel. Beiden meer circus dan serieuze muziek.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5589 Gepost op: 13-02-2023, 14:52:42 »
Wil jij Kroatië geen rariteiten noemen dan?


Little Big vond ik iets meer mainstream maar uiteindelijk ook meer effectbejag dan  muziek. Dus die vergelijking snap ik wel. Beiden meer circus dan serieuze muziek.
ik snap wat je bedoelt, maar eventjes over Malta, vorig jaar veel hype voor de meer basic Ritmu van Aidan, maar ik vind dit gewoon zo mooi, twee mooie maltese ballads, gemiste kansen hier vind ik, gewoon magisch komt dit op mij over






en dit gastoptreden van Emma Muscat, eerste liedje wat ze hier zong is een hele oude maltese klassieker, en ook wel mooiere versie van i am what i am hier, ik vind het ook top ondanks flopresultaat hoe loyaal zij blijft aan haar inzending, iets wat Aisel uit Azerbeidzjan in 2018 niet deed, die zingt X My Heart niet meer bv


ik hoop dat we Emma nog een keertje gaan zien over enkele jaren op het songfestival, ze verdient echt nog een kans met een ietsjes sterker nummer
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5590 Gepost op: 13-02-2023, 22:54:08 »
Ik snap jouw stijl van muziek nu wel een beetje meer denk ik, maar hoe Kroatië daarin past...  ::rofl::

ballads zijn op zich wel nice, maar dan moeten ze wel een goede opbouw hebben imo, niet dat je eerst 1,5-2 minuten naar een soort huilie-huilie zit te luisteren en dan pas verrast wordt. (dan ben ik al afgehaakt namelijk.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5591 Gepost op: 15-02-2023, 00:01:11 »

Fandom die nu Malta hemel in prijst maar vorig jaar vol met haat tegen zo'n lief meisje Emma, dat gaat er bij gewoon effe niet in, i am what i am was gewoon een goed pop liedje met goede boodschap, dit nu is echt zo'n nikszeggend funk lied waar je er al duizenden van gehoord hebt, en ik kots nu wel van die saxofoon muziek

Ik denk dat mijn oma en ik nog een betere inzending waren voor Malta dan Muscat. Echt een 13 in een dozijn met een nog erger 13 in een dozijn nummer. Ik vind je net als vorig jaar weer vaak tegensprekende argumenten hebben.

Noorwegen van dit jaar is trashy Scandinavische pop en Emma Muscat was wel oké als voorbeeld.

Edit: Nevermind je vond dat van Emma zelfs goed ::rofl::
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5592 Gepost op: 15-02-2023, 16:56:33 »
T.a.v. Malta vorig jaar, dat had toch niets met haat te maken. Of met de zangeres (lief of niet)?

Dit is een liedjeswedstrijd, en t.a.v. het liedje ben ik het wel met Ricardo eens, het lied van Malta van vorig jaar was erg doorsnee. Dat van dit jaar is muzikaal misschien niet beter maar valt wel meer op en dat zie je nu terug in de reacties.
Voor mij is Malta ook dit jaar geen hoogvlieger maar de gewijzigde stemprocedure zorgt er wel voor dat Malta meer kans maakt om de finale te halen dan vorig jaar.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5593 Gepost op: 20-02-2023, 14:57:30 »
Voor wie het ook had gemist: Subwoolfer heeft bekend gemaakt wie ze zijn tijdens de finale van het Noorweegse songfestival!



Toch niet Ylvis dus, maar ik had ook al ergens gelezen dat het hoogstwaarschijnlijk deze gasten gingen zijn :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5594 Gepost op: 22-02-2023, 12:03:01 »
Voor wie het ook had gemist: Subwoolfer heeft bekend gemaakt wie ze zijn tijdens de finale van het Noorweegse songfestival!



Toch niet Ylvis dus, maar ik had ook al ergens gelezen dat het hoogstwaarschijnlijk deze gasten gingen zijn :P
Leuk dat ze het zo bekend maken maar voor mij was het al lang een uitgemaakte zaak dat het deze twee moesten zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2023, 10:31:55 door edgomo »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5595 Gepost op: 22-02-2023, 12:03:36 »
Op woensdag 1 maart aanstaande wordt het Nederlandse liedje gepresenteerd. Nog een week geduld dus.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5596 Gepost op: 23-02-2023, 15:44:53 »
Op woensdag 1 maart aanstaande wordt het Nederlandse liedje gepresenteerd. Nog een week geduld dus.

ben benieuwd, 2021 en 2022 vond ik persoonlijk goede inzendingen van ons


alleen vind het al heel jammer dat de ''overgewaardeerde van 2019'' in het songwriter team zit, had van mij niet gehoeven, ik vind Mia als artiest wel top


leuke alternatieve line up tot nu toe vind ik, veel eigen taal (beetje lets en litouws ook weer)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5597 Gepost op: 23-02-2023, 16:43:08 »
ben benieuwd, 2021 en 2022 vond ik persoonlijk goede inzendingen van ons


alleen vind het al heel jammer dat de ''overgewaardeerde van 2019'' in het songwriter team zit, had van mij niet gehoeven, ik vind Mia als artiest wel top


leuke alternatieve line up tot nu toe vind ik, veel eigen taal (beetje lets en litouws ook weer)
Tja, wat is overgewaardeerd. Als de eerste plaats op het ESF overgewaardeerd is, dan hoop ik dat hij dit jaar weer overgewaardeerd wordt. Ik ben bij concerten van Duncan geweest, zowel voor als na zijn ESF-zege. Ik vond het helemaal top, beide keren. Maar dat is puur persoonlijk.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5598 Gepost op: 25-02-2023, 22:13:19 »
Een hele dikke overwinning in Finland voor Käärijä. Meer televoten dan de rest bij elkaar. Het was verreweg mijn favoriete finale tot nu toe. Bijna elk nummer zou in de top 10 van mij komen.
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5599 Gepost op: 28-02-2023, 12:27:25 »
Op woensdag 1 maart aanstaande wordt het Nederlandse liedje gepresenteerd. Nog een week geduld dus.
Morgen is het zover. Het liedje heet Burning Daylight.