Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991261 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5620 Gepost op: 6-03-2023, 07:39:15 »
Oekraïne gaat niet nog eens winnen.
Ik hoop het... Maar met (deels) televoting blijf je vrees ik de gunfactor houden. Ongeacht hoe goed of slecht het nummer ook mag zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5621 Gepost op: 6-03-2023, 12:21:13 »
Zeker waar. Ik ben dan ook nooit voorstander van televoting geweest.
Maar ik denk dat de gunfactor ernstig is afgenomen ondertussen, omdat die vreselijke oorlog inmiddels meer dan een jaar duurt en we ook alweer onze aandacht verlegd hebben (naar b.v. Turkije en Syrië, al doen die niet mee aan het ESF).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5622 Gepost op: 6-03-2023, 13:13:19 »
Ik zou de gunfactor zeker niet uitvlakken. In Zweden deed bij een van de deelfinales een Oekraïense vluchteling mee - ze kreeg gelijk de meeste stemmen van iedereen. Als je nu kijkt naar het YouTube-kanaal zie je dat een van de minst beluisterde finalisten is en zelfs minder views krijgt dan sommige liedjes die onderaan eindigden in hun deelfinales.
...óf niet!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5623 Gepost op: 6-03-2023, 14:45:45 »
Ik zou de gunfactor zeker niet uitvlakken. In Zweden deed bij een van de deelfinales een Oekraïense vluchteling mee - ze kreeg gelijk de meeste stemmen van iedereen. Als je nu kijkt naar het YouTube-kanaal zie je dat een van de minst beluisterde finalisten is en zelfs minder views krijgt dan sommige liedjes die onderaan eindigden in hun deelfinales.
Vorig jaar hadden ze een goed nummer en was het hele conflict net begonnen, nu hebben ze echt geen nummer waar ze punten mee scoren.
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5624 Gepost op: 7-03-2023, 13:38:05 »
Ik zou de gunfactor zeker niet uitvlakken. In Zweden deed bij een van de deelfinales een Oekraïense vluchteling mee - ze kreeg gelijk de meeste stemmen van iedereen. Als je nu kijkt naar het YouTube-kanaal zie je dat een van de minst beluisterde finalisten is en zelfs minder views krijgt dan sommige liedjes die onderaan eindigden in hun deelfinales.
Dus, het lijkt er op dat de gunfactor eigenlijk al snel is uitgewerkt. Even kijken hoe Maria Sur het er afbrengt zaterdag maar ik verwacht niet dat ze gaat winnen of zelfs in de buurt komt van de bovenste plaatsen.
De gunfactor is niet terug naar 0 maar duidelijk minder dan vorig jaar.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5625 Gepost op: 7-03-2023, 13:52:59 »
Dus, het lijkt er op dat de gunfactor eigenlijk al snel is uitgewerkt. Even kijken hoe Maria Sur het er afbrengt zaterdag maar ik verwacht niet dat ze gaat winnen of zelfs in de buurt komt van de bovenste plaatsen.
De gunfactor is niet terug naar 0 maar duidelijk minder dan vorig jaar.
Nee, winnen zal ze niet. Maar wat ik wilde aangeven: mensen kijken niet alleen naar 'zou ik dit nummer vaker willen luisteren?' maar ook naar 'gun ik deze artiest de punten?'. En ik vermoed dus dat het feit dat ze Oekraïens is wel degelijk heeft geholpen om in die deelfinale te winnen. We gaan zaterdag zien of er een groot verschil is tussen de jurypunten en de publiekspunten.
...óf niet!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5626 Gepost op: 10-03-2023, 00:42:49 »
Waar denken jullie dat het Songfestival volgend jaar wordt gehouden? Stockholm, Malmö of Göteborg? ::love::



Je hebt Wenen verkeert gespeld...  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5627 Gepost op: 11-03-2023, 18:10:34 »
Zweden 2023||Loreen - Tattoo


daar, de ''writing's on the wall''  ::love:: ::love:: ::love:: ::love:: etnische bop  ::love:: ::love:: ::love::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5628 Gepost op: 11-03-2023, 18:29:57 »
Dus, het lijkt er op dat de gunfactor eigenlijk al snel is uitgewerkt. Even kijken hoe Maria Sur het er afbrengt zaterdag maar ik verwacht niet dat ze gaat winnen of zelfs in de buurt komt van de bovenste plaatsen.
De gunfactor is niet terug naar 0 maar duidelijk minder dan vorig jaar.

Toch staan ze nog altijd heel hoog in de peilingen. Al heel lang (bijna gedeeld) 2e.

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5629 Gepost op: 13-03-2023, 14:58:11 »
Weet ik. Maar die peilingen zeggen mij in dit stadium niet zo veel.
Kijk begin mei nog maar een keer.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5630 Gepost op: 16-03-2023, 20:56:39 »
Even voor de mensjes die vorig jaar ontzettend boos waren dat Oekraïne won... (Want ja oude zeer ophalen is altijd een goed idee... :-X)
Puur vanwege de paralel:

Dit jaar gebeurd precies hetzelfde alleen dan voor Loreen, en dan is het ineens fantastisch. Wel een beetje met twee maten gemeten dan.

Alhoewel er best wel wat voor gezegd kan worden dat Duncan ook hetzelfde had. Toch erg zonde dat we 2020 niet hebben kunnen hebben, dat jaar was een ontzettend compititief veld, waarin best wel wat verassingen in hadden kunnen zitten. Waaronder de winnaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5631 Gepost op: 16-03-2023, 22:49:35 »
Loreen heeft zeker de gunfactor voor velen, maar een eerdere winst kan ook een last zijn. Alexander Rybak deed het ook niet goed een paar jaar geleden. En Loreen zelf heeft al eens eerder geprobeerd nog eens voor Zweden uit te komen, maar haalde toen niet eens de nationale finale.

Het nummer is dus ook gewoon ijzersterk. De act maakt dat het helemaal binnenkomt. Maar hoge bomen vangen ook veel wind, over smaak valt niet te twisten, en meer clichés. Ik ben team Loreen ::cheerleader::

Ik hoorde trouwens niet bij de mensen die het Oekraïne vorig jaar niet gunde. Maar dat lag er aan dat het nummer ook sterk genoeg was, en - uiteraard in de conext van de oorlog - ook veel emoties losmaakte.
...óf niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5632 Gepost op: 17-03-2023, 09:16:41 »
Even voor de mensjes die vorig jaar ontzettend boos waren dat Oekraïne won... (Want ja oude zeer ophalen is altijd een goed idee... :-X)
Puur vanwege de paralel:

Dit jaar gebeurd precies hetzelfde alleen dan voor Loreen, en dan is het ineens fantastisch. Wel een beetje met twee maten gemeten dan.
Voor de goede orde: ik was niet boos dat Oekraïne won, ik was (en ben) teleurgesteld over het feit dat de uitslag niet op muzikale gronden tot stand gekomen is. Los van smaak, de hoeveelheid televotes voor Oekraïne was onrealistisch hoog.

Dit jaar geldt hetzelfde. Als Zweden wint omdat Loreen de zangeres is (wat, inderdaad, een sentiment is dat je wel hoort links en rechts), dan zou me dat opnieuw teleurstellen. Maar als Tattoo het beste liedje is niet.
Het laatste liedje is pas sinds gisteren openbaar dus ben nog niet over dat ik een oordeel kan geven. Maar op basis van wat ik van Tattoo gehoord heb vind ik het minder sterk dan Euphoria.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5633 Gepost op: 17-03-2023, 12:24:47 »
Ik ben team Loreen ::cheerleader::
Ik ga me laten verrassen door haar nummer. Voor mij kan het eigenlijk niet veel minder zijn dan Euphoria! Ik vond het toen ze won al niks, en ik heb er nog steeds helemaal niks mee ::rofl::

Overigens nog een voorbeeld dat een tweede deelname na een eerdere winst totaal geen garantie geeft: Lena... Ze won met een supersterk nummer in 2010, het jaar erop deed ze weer mee, en kwam toen niet verder dan plaats 10!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5634 Gepost op: 19-03-2023, 00:09:15 »
Rybak had wel echt een heeeeel suf liedje toen hij terugkwam… ::)
🜃

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5635 Gepost op: 19-03-2023, 00:49:38 »
Die won gewoon zijn halve finale hoor.
Duidelijk minder dan Fairytale maar suf zou ik dat niet willen noemen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5636 Gepost op: 19-03-2023, 10:37:31 »
Kosovo vanaf volgend jaar   ::)  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

gatver

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5637 Gepost op: 19-03-2023, 11:48:31 »
Kosovo vanaf volgend jaar   ::)  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

gatver

Lieve Nicky, het is toch juist de bedoeling van Eurovision dat er landen meedoen. Ik vind het ontzettend leuk dat Kosovo volgend jaar meedoet, en ik kijk al uit naar hun inzending! ::bravo::


Dit is mijn winnaar dit jaar, wat een geweldig lied ::love::

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5638 Gepost op: 19-03-2023, 19:34:42 »

Lieve Nicky, het is toch juist de bedoeling van Eurovision dat er landen meedoen. Ik vind het ontzettend leuk dat Kosovo volgend jaar meedoet, en ik kijk al uit naar hun inzending! ::bravo::


Dit is mijn winnaar dit jaar, wat een geweldig lied ::love::
Het schijnt dat relaties tussen Kosovo en Servië normaler worden nu, dat Servië hun eindelijk erkent als land dus hoeft niet dat Servië zich dan terugtrekt van ESF

Er zijn vele kosovare artiesten die al in Albanië hun festival i kenges hebben meegedaan dus misschien een daarvan die hun kan vertegenwoordigen

En je hebt groot gelijk

Overigens mijn favo's zijn Moldavië, Servië, Roemenië, Australië  ::bravo::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5639 Gepost op: 20-03-2023, 06:40:15 »
Moldavië ::bravo::
Jaaa, leuk liedje, doet me een beetje denken aan Frankrijk van vorig jaar! ::bravo::

🜃