Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991446 keer)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5720 Gepost op: 10-05-2023, 11:44:12 »
Kroatië heeft de meeste views op YouTube ::) Daarna Israël, Finland, Zweden, Noorwegen en Servië. Zweden pas 4e, ja.

O, ik snap dat Frankrijk wil stunten, maar zo gaat het m niet worden. Wat was dat vals(!) :o

La Zarra staat daar niet op haar gemak, gezekerd of niet. Ik zou ook bang zijn dat ik eraf zou donderen. Ze is niet de allerbeste zangeres ...dan moet je dit niet doen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5721 Gepost op: 10-05-2023, 21:41:23 »
zou winnen, Loreen heeft gewoon dit jaar gewonnen

er kan niks meer mis gaan voor haar


heel saai jaar is dit
Inderdaad zo goed als zeker. Ik was al geen fan van Euphoria, tattoo is drie keer niks.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom we met z'n allen nog naar dit songfestival kijken.
Het grootste brandhout plaatst zich voor de finale.
Met het wegvallen van de vakjury maken serieuze songs steeds minder kans om de finale te halen. Een vakjury beoordeelt namelijk elke act en geeft hier punten voor. De juryleden kunnen dus meerdere acts punten geven. Bij televoting is het alles of niets. Je krijgt alleen punten als je op een of ander manier opvalt.
Daarbij kun je er elk jaar gif op innemen dat Denemarken, IJsland, Noorwegen, Zweden en Finland elkaar de meeste punten toedelen. Hetzelfde geldt voor landen in Oost-Europa.

Wat ik ook niet snap is waarom de punten van landen met relatief veel inwoners veel zwaarder wegen dan punten van landen als IJsland met 375000 inwoners. Dat is nog geen 5% van het aantal inwoners van Londen.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 21:45:58 door MartinJ »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5722 Gepost op: 11-05-2023, 00:09:20 »
Wat een negativiteit, je hoeft inderdaad niet te kijken.

Loreen is een hele goeie zangeres, ook als ze mogelijk een voorspelbare winnaar is gaat het songfestival niet alleen om de winnaar maar ook om gewoon te genieten van alle verschillende muziek die gepresenteerd wordt.

Juist de vakjury maakte het festival nog politieker, nog gevoeliger voor corruptie door bijv. omkoping. Je zag daar nog meer dat buurlanden elkaar veel punten gaven terwijl dat bij publieksstemmen nog wel eens kan verrassen.

De eerste halve finale zijn eigenlijk al mijn favorieten door, ik weet niet welk nummer zo nodig door had moeten gaan nog wat blijkbaar geen "brandhout" zou zijn? Ook een goeie balans tussen serieuzere liedjes en minder serieuze.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5723 Gepost op: 11-05-2023, 00:29:11 »
Met het wegvallen van de vakjury maken serieuze songs steeds minder kans om de finale te halen.
Je bedoelt dat we geen finale krijgen gedomineerd door ballades?

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5724 Gepost op: 11-05-2023, 00:30:39 »
Soms lijkt het wel alsof het ergste dat een winnaar kan zijn voorspelbaar is  ::regenboog::

Juist ook omdat Loreen vanaf het begin een grote favoriet was om te winnen keren veel fans haar de rug toe als het gaat om  daadwerkelijk stemmen. Ik zie het echt nog wel gebeuren dat haar televote flink tegen gaat vallen, iedereen die ik ken (en overweegt te stemmen) wil liever een verrassende winnaar en ook als ze Zweden wel als winnaar zien stemmen ze toch op andere landen omdat Zweden het niet nodig zou hebben. Zo kan de topdog stiekem toch ineens de underdog worden, want ik denk dat Finland de winnaar wordt dankzij een overtuigende overwinning in de televote en veel meer jurypunten dan zogezegd verwacht ::jaja:: Niet veel minder voorspelbaar, een echte verrassing zou het zijn als Portugal of zo ineens wint ;D ::bravo::

Israël vind ik de meest overrated act tot nu toe ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5725 Gepost op: 11-05-2023, 00:58:51 »
En dat Nederland niet door is ligt zeker niet aan het format, blockvoting of iets anders dan gewoon slechte keuzes die in Nederland zijn gemaakt bij het comité. Het nummer was een prima album filler. Die duidelijk tussen het andere geweld van zo'n contest ten onder gaat. De zang was oké maar heel voorzichtig. Het was op alle fronten te veilig, te saai en te nietszeggend om door te gaan. Dus volledig terecht dat het niet door is gegaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5726 Gepost op: 11-05-2023, 09:18:20 »
Israël vind ik de meest overrated act tot nu toe ::jaja::
Mijn persoonlijke favoriet tot heden, samen met Tsjechië...

Maar persoonlijk vind ik Loreen overrated. Zeker, ze is een fantastische zangeres (een van de beste dit songfestival), en haar act is perfect. Maar naar mijn mening té perfect, té gelikt... Daarbij kon ik ook heel moeilijk verstaan wat ze zong... (geen idee of dat aan mijn tv ligt, maar de andere teksten kon ik wel goed verstaan)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5727 Gepost op: 11-05-2023, 10:54:49 »
wat denken we voor vanavond, kansen van onze zuiderburen Belgie?

ik ben redelijk optimistisch voor Gustaph, tis een leuk swingend lied


Australie ben ik ook heel hoopvol voor, hebben schijnbaar ook hele goede repetities laten zien


Polen zie ik ook wel doorgaan met die hele Bejba meme en het heeft gewoon zomerhit potentie


Albanie hoop ik dat ze doorgaan, dat liedje vind ik live vooral geweldig met heel die familie


-----------------
Kroatie als winnaar zou ik top vinden, heb ik op gestemd overigens
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5728 Gepost op: 11-05-2023, 13:20:23 »
Je bedoelt dat we geen finale krijgen gedomineerd door ballades?


Ik bedoel dat inzendingen worden beoordeeld op de kwaliteit van de zang en het nummer, en niet wie het hardste schreeuwt of de meest opvallende podiumact heeft. wat je in een SONGfestival ook mag verwachten. Dat hoeven niet perse ballads te zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 13:23:27 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5729 Gepost op: 11-05-2023, 14:04:51 »
Wat een negativiteit, je hoeft inderdaad niet te kijken.
Ik kan je zeggen dat ik bij de finale in Rotterdam erbij was met gezinsleden, wat best wel een financiële aderlating was, dus daar gaat het niet om. Ik heb er alleen een bloedhekel aan dat heel vaak acts winnen om, in mijn ogen, de verkeerde reden. Wat bijvoorbeeld Ilse DeLange en Waylon de winst kostte. Of iemand die een punt denkt te moeten maken voor mensen met overgewicht. Of een stelletje gemaskerde gasten die met wat schreeuwen eerste worden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat schijnt zo te moeten.

O ja, en wat ik nog bijna vergat. Bookmakers zouden ze moeten verbieden want dat kan alleen maar leiden tot het zogenaamde Bandwagon effect. Het voelt goed om op een winnaar te stemmen.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5730 Gepost op: 11-05-2023, 14:43:22 »
wat denken we voor vanavond, kansen van onze zuiderburen Belgie?



Albanie hoop ik dat ze doorgaan, dat liedje vind ik live vooral geweldig met heel die familie


 ??? ??? ???

ikke niet, zoo saai en repetitief, hebben we al 100 keer meer gehoord, met zo'n harmonie samenzang - molitva, goodbye (shelter) mizerja, heaven


net alsof de balkans maar een geluid hebben of zo  ::niet-ok::  ik ben blij dat mijn favo balkan artiesten nooit voor zo'n sound gaan (Zeljko Samardzic, Vlado Janevski, Zeljko Joksimovic)

hoop dat dit laatste in halve finale wordt
Så hva gjør vi nå?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5731 Gepost op: 11-05-2023, 19:42:47 »
Ik kan je zeggen dat ik bij de finale in Rotterdam erbij was met gezinsleden, wat best wel een financiële aderlating was, dus daar gaat het niet om.
Dat maakt je argument verder niet sterker of iets hoor, maar ik hoop dat het leuk was  ;D

Citaat
Ik heb er alleen een bloedhekel aan dat heel vaak acts winnen om, in mijn ogen, de verkeerde reden. Wat bijvoorbeeld Ilse DeLange en Waylon de winst kostte.
Dat is het probleem met deze mening dat je hier aangeeft dat je denkt dat Conchita vooral heeft gewonnen omdat ze als dragqueen deed optreden, waar je Conchita echt te min doet want er stond ook gewoon een goed sterk en toch ook best serieus nummer.

Of iemand die een punt denkt te moeten maken voor mensen met overgewicht. Of een stelletje gemaskerde gasten die met wat schreeuwen eerste worden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat schijnt zo te moeten.

Nouja die muziek mag er ook zijn en gevierd worden. Iets als Lordi is ook absoluut niet mijn smaak, maar genoeg mensen die er wel van genieten. Overigens kan ik ook niet heel veel winnaars bedenken van de laatste tijd die ik zou omschrijven als "niet serieuze muziek". In de laatste jaren alleen Netta I guess en dan daarna Lordi, maar dat is alweer 17 jaar geleden ondertussen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5732 Gepost op: 11-05-2023, 22:26:27 »
Mijn ranking voor deze zeer zwakke halve finale… ::joehoe::

1. Oostenrijk
2. Slovenië
3. Australië
4. Albanië
5. België
6. Georgië
7. IJsland
8. Estland
9. Cyprus
10. Litouwen
11. San Marino
12. Armenië
13. Polen
14. Roemenië
15. Denemarken
16. Griekenland
🜃

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5733 Gepost op: 12-05-2023, 11:39:20 »
Alleen de artiesten zelf kunnen helemaal geen Engels (let maar op, die zitten in mei met een tolk naast zich bij de persco's) en proberen er dan fonetisch iets van te maken. Wat, dús, mislukt. Tenenkrommend.
This didn't age well ;D
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5734 Gepost op: 12-05-2023, 13:06:10 »
Luxemburg komt volgend jaar terug! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5735 Gepost op: 12-05-2023, 15:07:04 »
De eerste halve finale was inderdaad kwalitatief een stuk beter... Mar goed,
hier mijn top 16 van gisteren:

1. Oostenrijk (met afstand de beste)
2. Estland
3. België
4. Polen
5. Australië
6. Slovenië
7. Albanië
8. IJsland
9. Litouwen
10. Georgië
11. Cyprus
12. San Marino
13. Armenië
14. Roemenië
15. Griekenland
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5736 Gepost op: 13-05-2023, 10:04:49 »
Zweden wint vanavond gewoon effe met twee vingers in neus nog wel


net alsof Finland een kans maakt lmao
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5737 Gepost op: 13-05-2023, 15:30:59 »
Ah, heerlijke guilty pleasure, het Eurovisie songfestival. Vrees dat Zweden weer met de winst aan de haal gaat. Jammer, want zie liever een hysterisch Finland winnen (die dansers!  ::rofl::). En dezelfde zangeres die tweemaal wint, met ook nog eens een rip off van dat eerste nummer, nah... Niet leuk. Maar Loreen is een geweldige live zangeres en hoewel haar nummer echt wel aan Euphoria doet denken, zal ze middels de jurypunten toch winnen waarschijnlijk. Duimen dat de publieksstemmen Finland over de streep gaan trekken.

Oostenrijk heeft ook een echt leuk nummer, maar hun videoclip was zoveel leuker dan hun live act..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5738 Gepost op: 14-05-2023, 01:24:02 »
Mijn top 10 was:

12 punten: Finland
10 punten: Oostenrijk
8 punten: Spanje
7 punten: Tsjechië
6 punten: Noorwegen
5 punten: Portugal
4 punten: Zweden
3 punten: Moldavië
2 punten: Frankrijk
1 punt: Kroatië
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5739 Gepost op: 14-05-2023, 01:37:02 »
Hier allemaal tactisch op Finland gestemd in de hoop dat Zweden dan niet zou winnen. Hebben kennelijk meer televoters in Europa gedaan, maar net niet vaak genoeg. Wanneer voeren ze nou eens de regel in dat een winnaar niet meer mag meedoen. Gun andere artiesten ook eens een kans om deze prijs te winnen.