Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991095 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5800 Gepost op: 11-12-2023, 16:07:39 »
Joost klein, onbekend. Cultuurbarbaren ::rofl::

Heeft op zowat elk festival in nederland en belgie gestaan de afgelopen 2 seizoenen .het is zeker niet iedereens muziek , maar hij weet hoe hij een feestje kan bouwen en komt daarom heel vaak op festivals geprogrammeerd.

Timmert op dit moment ook aan de weg in duitstalige landen met friesenjung .
Joost heeft eigenlijk youtube achtergrond en is meer artiest dan zanger. Zijn muziek is veel techno beats van anderen die hij combineert met woord magic.  Ik vind het meer een soort dichterij op muziek en verwacht niet dat het iets gaat doen op esf.

Maar hij heeft via youtube en zijn vrienden daar ( enzo knol, acid, etc) de jongeren actief opgeroepen om zijn gang naar esf te iondersteunen waar het kon .

Ik  vind het beetje jeugd van tegenwoordig met hiphop en gabber . Ik vund het niet slecht maar als gezegd het is niet voor iedereen en ik denk dat ook het esf niets voor joost is.

Florida 2009 op lowlands 23, door merg en been .
« Laatst bewerkt op: 11-12-2023, 16:20:35 door Tarbozan »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5801 Gepost op: 11-12-2023, 17:29:14 »
Ik ben bang dat we heel veel soortgelijke acts gaan zien na de eclatante 2e plaats van Finland vorig jaar...

 ::ohno:: ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Eens, heb het idee dat de selectiecommissie iets te veel heeft laten meewegen wat het dit jaar goed deed. Ben bang dat het een slap aftreksel wordt van Käärijä.
🜃

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5802 Gepost op: 11-12-2023, 21:38:40 »

Florida 2009 op lowlands 23, door merg en been .


Ik heb m dus ten onrechte overgeslagen? ;D

Het is niet mijn soort muziek, maar ik vind het wel een verrassende artiest, ben benieuwd naar het liedje.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5803 Gepost op: 11-12-2023, 22:27:01 »
Eens, heb het idee dat de selectiecommissie iets te veel heeft laten meewegen wat het dit jaar goed deed. Ben bang dat het een slap aftreksel wordt van Käärijä.
We mogen natuurlijk onze eigen meningen hebben, maar Joost gebruikt deze stijl al jaren. Wat Nederland jaar op jaar deed was een slap aftreksel van het slappe aftreksel van het jaar ervoor produceren. Ik ben zelf in ieder geval blij dat ik niet in slaap ga sussen bij Nederland.
Så hva gjør vi nå?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5804 Gepost op: 11-12-2023, 22:35:33 »
Hoera ik ben een cultuurbarbaar ::bravo::

Dat gezegd hebbende, het is mijn smaak niet, maar aangezien we het nu wee van de televoting moeten hebben lijkt me deze keuze niet verkeerd - hij doet het goed op de socials wat ik er van begreep.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5805 Gepost op: 12-12-2023, 07:28:15 »
Twee jaar geleden werd bij Radio Veronica gemeld dat Lakshmi naar het Songfestival zou gaan en dat Jaap Reesema toen als allerlaatste afgevallen was. Een paar dagen later kondigde AVROTROS S10 aan als onze kandidaat voor Turijn...
Zolang ik vanuit AVROTROS niets hoor neem ik alle geruchten met een korreltje zout.

Overigens, Numidia en Karsu lijken me beiden prima, laat staan Ilse de Lange. Het hangt uiteindelijk toch voor groten dele af van het liedje.
AVROTROS maakt bekend dat er 5 artiesten live gezongen hebben voor de selectiecommissie. Daarmee vertrouw ik het bericht van radio 538/RTL Boulevard, waarin over 3 artiesten gesproken wordt, nog minder.

Maandag wordt de artiest officieel bekend gemaakt, laten we daar maar even op wachten.
Dit dus....

Dat gezegd hebbende, ik ken Joost Klein niet maar op basis van wat ik op YouTube vind lijkt het me meer een artiest die op het podium maximaal effectbejag nastreeft dan een zanger die melodieuze liedjes zingt. Zoiets werkt soms heel goed op het ESF maar veel vaker juist niet. Veel zal afhangen van het lied en dat krijgen we voorlopig nog niet te horen.
Omdat dergelijke acts vaker niet dan wel scoren op het ESF heb ik nog geen hoge verwachtingen maar dat kan bijdraaien wanneer ik het lied hoor. Het zal in ieder geval gericht zijn op televotingstemmen en dat is in het ineuwe stemsysteem een pre.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5806 Gepost op: 12-12-2023, 14:24:02 »
De zanger van finland vorig jaar en joost zijn vrienden van elkaar. Ik vind persoonlijk de acts van joost wat sterker muzikaal . Het nadeel van joost is dat veel van zijn nummers samenwerkingen zijn en aangezien we niet weten wat hij gaat brengen voor esf ben ik benieuwd.

Het is in elk geval gemaakt door tantu (tantu beats ) . En als je de mensen van esf geloven moet is er europees hitpotentie .

Nathan aka acid ( vlaamse youtuber) gaat in zijn laatste video in op de deelname van zijn vriend joost. Ik vind de ommekeer bij sommige mensen die gisteren nog heel kritisch waren wel leuk om te zien .  De toewijzimg zorgt in ieder geval voor buzz.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5807 Gepost op: 12-12-2023, 22:53:46 »
Joost Klein, we gaan het zien.

Letterlijk, want ik heb nu kaartjes gekocht voor de previews van allebei de halve finales in Malmö ::boogie::
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5808 Gepost op: 12-12-2023, 22:59:06 »
Dät is lök, Päc.....

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5809 Gepost op: 12-12-2023, 23:14:53 »
Lök is Zweeds voor ui ;D Dankjewel Bodejos :D
...óf niet!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5810 Gepost op: 13-12-2023, 10:30:27 »
Is look ook niet Vlaams voor prei?...

Anyway, ik hoor al jaren mensen raven over deze man. Friesenjung heb ik grijsgedraaid deze vakantie. En zoals vele zeggen: Eindelijk eens niet een blad of soft rock country nummer!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5811 Gepost op: 13-12-2023, 21:43:34 »
Lök is Zweeds voor ui ;D Dankjewel Bodejos :D
sorry, ik bedoelde "løk".


Maar das weer Deens.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5812 Gepost op: 16-12-2023, 22:21:15 »
Gelukkig stuurt UK een van mijn favoriete artiesten, Olly Alexander! ::bravo:: ::cheerleader::
🜃

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5813 Gepost op: 20-02-2024, 16:33:09 »
Het Songfestivalnummer van Joost Klein gaat Europapa heten en komt op 29 februari uit.

https://www.ad.nl/show/songfestivallied-joost-klein-wordt-eind-februari-onthuld~a1bcd9ca/
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5814 Gepost op: 26-02-2024, 19:36:39 »
Wanneer San Marino een betere inzending heeft dan wij

Spaanse Nightwish achtig de groep Megara die vorig jaar aan benidorm fest mee hebben gedaan
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5815 Gepost op: 27-02-2024, 00:31:11 »
Wanneer San Marino een betere inzending heeft dan wij

Spaanse Nightwish achtig de groep Megara die vorig jaar aan benidorm fest mee hebben gedaan
Haha wil je Nightwish nooit meer zo beledigen?
Så hva gjør vi nå?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5816 Gepost op: 29-02-2024, 19:42:21 »
En wat vinden we van de inzending van Joost Klein?

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5817 Gepost op: 29-02-2024, 21:22:19 »
Ik vind Joost Klein niets, dus deze inzending kan mij ook niet bekoren helaas.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5818 Gepost op: 29-02-2024, 22:54:19 »
De video van Véras Fawaz is echt goed. Talentje ::ok::

De muziek van vooral Tantu Beats is niet tantoe lauw. Valt me wat tegen. Veel te soft voor dit genre. Zit daar een AVROTROS-sausje overheen, zoals toen bij S10? Die productie klonk ook veel minder spannend (als in: helemaal niet) dan verwacht.

Maar het slaat nogal aan. Dit gaat scoren.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5819 Gepost op: 29-02-2024, 22:59:33 »
De video van Véras Fawaz is echt goed. Talentje ::ok::

De muziek van vooral Tantu Beats is niet tantoe lauw. Valt me wat tegen. Veel te soft voor dit genre. Zit daar een AVROTROS-sausje overheen, zoals toen bij S10? Die productie klonk ook veel minder spannend (als in: helemaal niet) dan verwacht.

Maar het slaat nogal aan. Dit gaat scoren.
Ja Veras ::love::. Die pakt nu zelfs clips van buiten zijn youtubeclique. Toch een prijs gewonnen met de Clip van Goldband en Maan?
Så hva gjør vi nå?