Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991275 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5820 Gepost op: 1-03-2024, 08:35:16 »
Ik moet toch eerlijk toegeven dat het best slim gedaan is. De videoclip zit goed in elkaar, zeker het einde is een mooie maar pijnlijke metafoor voor hoe Europa (en de rest van de wereld) er vandaag de dag aan toe is. Het is zeker niet mijn favoriet, maar het kan best hoge ogen gaan gooien. Ik denk dat we de finale wel zullen behalen.

 ::ok::

Gelukkig stuurt UK een van mijn favoriete artiesten, Olly Alexander! ::bravo:: ::cheerleader::
Als fan van het eerste uur van Years & Years, vind ik Dizzy dat vannacht is uitgebracht erg teleurstellend. De hype die om de bekendmaking van het liedje is gemaakt draagt daar niet aan bij. Het is een vrij eentonig en overgeproduceerd liedje zonder climax. Ook overtreft de repeterende beat Olly’s stem. Ben benieuwd hoe het straks in Malmö klinkt. Ik ben bang dat dit het niet heel goed gaat doen.

 ::niet-ok::
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5821 Gepost op: 1-03-2024, 09:21:50 »
Joost Klein gaat winnen, dit wordt een klapper! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5822 Gepost op: 1-03-2024, 10:57:35 »
Ik kon er niets aan doen maar ik schoot alleen maar in de lach bij het nummer van Joost Klein.

Vrolijk is het wel, en onvoorspelbaar wat mij betreft, qua winkansen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5823 Gepost op: 1-03-2024, 19:41:58 »
Ik heb niks met Joost.

Maar wat is dit een slim geschreven nummer en een ontzettende oorwurm
You'll never walk alone

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5824 Gepost op: 1-03-2024, 23:06:33 »
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa ::zingen::
...óf niet!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5825 Gepost op: 2-03-2024, 09:59:02 »
Het is niet mijn soort muziek maar ik vind het wel tof dat we nu met zo’n nummer meedoen, ik kan er erg om lachen. Mijn vriend keek met afgrijzen mee ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5826 Gepost op: 2-03-2024, 10:35:53 »
Same, totaal niet mijn muziek, maar dit blijft hangen. Joost is al wat bekender in sommige landen gaat ook helpen en het is ook weer eens wat anders dan het zoveelste kwetsbare, zielige, ballad-achtige liedje. Dus ja slim geschreven, slimme PR en ook gewoon lachen dit. Beetje on-Nederlands out-of the box. Top 10 moet zeker mogelijk zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5827 Gepost op: 2-03-2024, 12:30:35 »
Of het nummer ver komt geen idee, maar ik vind het zelf wel een catchy tune hebben en natuurlijk mijn gabber komt omhoog bij dit nummer.

Het is wel een nummer wat qua ritme en refrein blijft hangen in je hoofd.

Heb de andere landen nog niet gehoord overigens want daar even geen energie voor. Dus komende week eens poging wagen en kijken wat dan overheerst.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5828 Gepost op: 2-03-2024, 12:31:28 »
Geweldig nummer ::bravo::, eindelijk gaan we met een feestelijk nummer naar Eurovisie ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5829 Gepost op: 2-03-2024, 12:48:46 »
Ik ben zo blij dat Nederland eens een nummer als dit instuurt.
Normaal gesproken geen fan van de happy-hardcore, maar dit is toch ook nét weer iets anders. Enorm sterk hoe er onder het bijna absurd vrolijke ook die pijn schuil gaat en het niet puur vrolijke trollinzending is.

Ik denk niet dat het gaat winnen (dit soort fanfavorites winnen uiteindelijk maar zelden), maar de finale halen moet makkelijk lukken. Heel benieuwd naar de liveshow in ieder geval!  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5830 Gepost op: 2-03-2024, 15:29:58 »
Lees/hoor nogal wat teleurgestelde reacties over Olly Alexanders 'Dizzy'.

Aan het aantal views te zien gaat het floppen. De brug met het spoken-word ligt lekker in het m'n gehoor.



Toen ik de thumbnail van die van Finland zag, lag ik al bijna onder tafel van het lachen. Maar hier was ik niet klaar voor 👌


10/10 ::ok::

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5831 Gepost op: 2-03-2024, 15:52:18 »
Denk dat we ons gelukkig moeten prijzen dat Finland en Nederland in een andere semi zitten. Die hadden elkaars punten opgevreten en allebei niet gekwalificeerd.  :-X

Het nummer van Nederland is daarbij tekst-technisch sterker. Alleen hoeveel hiervan door de internationale jury's opgepikt gaat worden is maar zeer de vraag...

Finale halen in dit geval zou niet al te moeilijk moeten zijn. Gezien hoe hard dit nummer al wel niet op streaming gaat, plus hoeveel records het al aan het verbreken is:

- Meest bekeken inzending op Youtube van dit jaar bij een straatlengte
- In 8 uur tijd al de op een na meest gestreamde nummer op een dag. met 700k (Meest gestreamd in het buitenland 180k)
- In 24 uur tijd meer gestreamd in Nederland dan recordhouder "Arcade"
- In België meest gestreamde nummer op een dag met een hoger aantal dan "Tattoo"
- En alles bij elkaar (Itunes + Spotify, etc.) al 2,5+ mln. streams.

Ben voornamelijk benieuwd naar de cijfers van vandaag want als dit zo doorblijft denderen, kunnen we de 12 van België al wel met potlood invullen.

Oh ja en we stijgen langzaam maar weldegelijk steeds een beetje bij de bookmakers.

Persoonlijk vond ik het nummer maar matig, maar is bij mij ook aan het binnenkomen als een lekker nummertje.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 15:56:02 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5832 Gepost op: 2-03-2024, 16:07:03 »
Aantal streams zegt overigens ook lang niet altijd alles. Mensen uit landen met een nationale finale zien de act voornamelijk op TV en hoeven dit niet op Youtube te kijken. Ik denk dat de grote meerderheid van de weergaven en streams afkomstig is vanuit Nederland (en België).
Het is overigens niet zo dat het helemaal niks betekent. Het begint wel degelijk aan te slaan ook buiten Nederland. Maar als bijvoorbeeld Italië geen nationaal festival had, dan had die ongetwijfeld meer weergaven gehad.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5833 Gepost op: 2-03-2024, 16:13:07 »
Nee tuurlijk ik snap ook wel, maar als je kijkt naar de distrubitie van de streams...
Eigen land vs. buitenland. Dan wordt er meer naar Nederland geluitsterd dan elk ander land. (Oké ja 80% daarvan is België ::) )

Maar datzelfde geldt ook voor jou voorbeeld gekozen Italië, het gros van de buitenlandse streams zijn daar ook van Kroatië, Zwitserland, en andere omliggende landen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5834 Gepost op: 3-03-2024, 09:27:59 »
Nederland gaat zeker hoge ogen gooien hiermee. Heel uniek en opvallend nummer. Leuk dat we eens iets anders proberen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5835 Gepost op: 3-03-2024, 13:06:19 »
Denk dat we ons gelukkig moeten prijzen dat Finland en Nederland in een andere semi zitten. Die hadden elkaars punten opgevreten en allebei niet gekwalificeerd.  :-X

Daar ben ik het echt totaal niet mee eens, maar ja we zullen nooit weten of dit echt het geval zou zijn.
Så hva gjør vi nå?

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5836 Gepost op: 3-03-2024, 15:35:32 »
Ik zie Finland ook totaal niet als concurrent van Nederland. Het nummer van Joost Klein is niet alleen maar grappig of gek: het zit van begin tot eind ontzettend goed in elkaar en is heel gelikt geproduceerd. Dat nummer van Finland daarentegen is behoorlijk amateuristisch en knullig, waarbij de slechte zang ook opvalt.

Ik heb nu een paar nummers geluisterd die op dit moment bovenaan staan bij de bookmakers. Italië vind ik ijzersterk. Erg goed nummer en goede zangeres. Oekraïne heeft een refrein dat goed blijft hangen. De act van Kroatië vind ik persoonlijk helemaal niks, maar er zijn ongetwijfeld een hoop mensen die dat wel leuk vinden. België vind ik niet zo bijzonder. Zwitserland wel sterk, typisch Eurovisie-nummer.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5837 Gepost op: 4-03-2024, 13:43:10 »
Na het weekend nog steeds meest gestreamde nummer, ook in het
buitenland.

Gem. 1 mln per dag, waarvan 500k buitenlandse streams (dit zijn enkel de cijfers van Spotify, weet niet in hoeverre Itunes te zien is.)

Bij de bookies onderussen de top 10 binnengestoten... durven we al stiekem winnaarpotentie te roepen?  :-X
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 13:47:19 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5838 Gepost op: 4-03-2024, 14:01:45 »
Er zijn een aantal liedjes in de categorie wild/gek/Käärijää. Ik denk dat die onderling strijden voor de positie van 'favoriete outsider' die gehypet gaat worden door de bookies en commentatoren. Van de liedjes die ik heb gehoord, vind ik onze inzending wel duidelijk kwalitatief het beste. Kroatië (die nu bovenaan staat) vind ik bijvoorbeeld best leuk en het valt op, maar muzikaal niet heel verrassend.

Als de jury zich inleest in de gedachte en tekst van Europapa (plus buiten hun eigen muzikale bubbel durft te kijken), denk ik dat we nog een kans maken ook ::jaja::
...óf niet!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5839 Gepost op: 4-03-2024, 14:55:11 »
Ja! Go Joost Klein! ::cheerleader::

Hoorde gisteren dat mogelijk Paul Elstak onderdeel uit gaat maken van de act!
Edit: Zie net dat dit niet klopt en hij juist niet mee gaat. Toch jammer :(
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 14:59:40 door Koemba »