Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991397 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2005, 16:42:24 »
Dit meen je niet :S

Ok ze zingt wel aardig, maar als dat alles is wat nederland in huis heeft, dan zie ik het zeer triest in.

Ik vind haar vaak onzuiver zingen, ze heeft een beroerde engelse uitspraak en is dan ook het grootste deel van de tijd slecht te verstaan. Ze heeft totaal geen kracht in haar stem, ze laat het op punten waarop ze kan pieken enorm vallen, waardoor het allemaal veel te mild overkomt. Daarnaast staat ze er veel te onzeker (in elkaar gedoken) bij, wat ook niet goed is voor haar longvolume en stem geluid. Ook het liedje is niet goed gekozen, het blijft niet hangen en ook de titel vind ik verkeerd (op het moment dat iemand een liedje tomorrow hoort denkt iedereen aan het gelijknamige tomorrow uit Annie. ) 

Nee als we haar naar kiev sturen zie ik het triestig in.

Mijn opmerking had ook betrekking op alleen die ene voorronde. De rest was nog slechter toen. Maar Tiffany naar Kiev zou ik ook niet doen hoor.  ::ohno::

Citaat
En dan vraag ik me af... waarom sturen we geen ervaren artiesten naar het songfestival???

Zoals Glennis Grace. Die heeft al veel ervaring hoor.  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2005, 17:05:12 »
Ow Tiffany, dat vind ik echt helemaal niks, erg onzuiver gezongen ::niet-ok::. Ik denk niet dat we ook maar een kans hebben dit jaar, of alles moet supergerestyled worden. Zijn er al resultaten uit andere landen bekend. Ik hoorde dat voor Andorra iemand uit Nederland mee gaat doen?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2005, 17:18:36 »
Ja dat heb ik ook ergens gehoord. Bij Life&Cooking ofzo.  :-\\

Maar 't nummer was daar nog niet bekend. Daar wordt eerst gekozen welke zanger of zangeres en dan kan 't publiek later uit 'n aantal nummers kiezen.  :)

Rest van de landen weet ik niet. Maar misschien dat ze daar vanavond wel 't een en ander van laten horen.  ::ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2005, 23:26:35 »
Zoals verwacht heeft Glennis gewonnen en ik vind 't 'n goede keuze!  ::ok::  En met zoveel up-tempo nummers (tot nu toe hadden zich er al 11 geplaatst!), moet dat misschien wel gaan opvallen.  ::jaja::

Ik vond Airforce toch ook wel leuk trouwens, maar de rest vond ik eik nog steeds niks. Bijna alle liedjes of acts waren wel iets verbeterd, maar nog steeds echt niet goed genoeg om ook maar die voorronde straks in Kiev door te kunnen komen.

Vond 't trouwens weer leuk om te zien. Ook die compilatie van oude liedjes was weer erg amusant!  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2005, 23:35:37 »
Verrassende winnaar :o

Dus niet, terecht, veruit de beste. Snap niet dat Tiffany zoveel punten kreeg. Een nr van Femme Vocale ofzo was dan nog stuk leuker. Die 4 musical sterren vond ik trouwens vreselijk. Maar ik heb sowieso al een hekel aan Johnny Logan, en toen ie ook nog eens kwam optrenen ben ik maar even wat te drinken gaan halen :-X

Maar ik ben benieuwd wat we hiermee doen in Kiev.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #145 Gepost op: 14-02-2005, 09:53:27 »
Glennis is de verdiende & logische winnares geworden, die meid kan wel zingen hoor !  ::ok::

Altijd afwachten hoe men daar elders op reageert, want je zag nu ook weer bij de 'buitenlandse' jury, dat daar 'n heel andere uitslag uit de bus kwam.  :o

Maar ik vind het wel 'n goede keuze van jury & publiek, 'n goede stem scoort wel altijd.

Die compilatie vond ik minder, leek wel alsof Abba elk jaar heeft gewonnen. Beetje vlakke show, met voorspelbare keuze van liedjes. 't Is vaak zo geweest dat het mooiste liedje 2de of 3de werd, dus daar kan men bij een volgende gelegenheid m.i. zeker meer mee doen.



Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #146 Gepost op: 14-02-2005, 10:09:08 »
Altijd afwachten hoe men daar elders op reageert, want je zag nu ook weer bij de 'buitenlandse' jury, dat daar 'n heel andere uitslag uit de bus kwam.  :o

Maar je gelooft toch niet dat wij met Tiffany goed gaan scoren? En dat waren dan conservatorium-studenten die haar als beste kozen.  ::)  Volgens mij hadden ze gewoon 'n zwak voor haar, omdat ze nog zo jong is. Die jury had Glennis trouwens ook vrij hoog toch? 8 punten geloof ik, oftewel 3de plaats.  :)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2005, 10:17:17 »
Maar je gelooft toch niet dat wij met Tiffany goed gaan scoren? En dat waren dan conservatorium-studenten die haar als beste kozen.  ::)  Volgens mij hadden ze gewoon 'n zwak voor haar, omdat ze nog zo jong is. Die jury had Glennis trouwens ook vrij hoog toch? 8 punten geloof ik, oftewel 3de plaats.  :)

Klopt, maar de concurrentie gaat in Kiev wel groter zijn. Dus misschien is 'n 3de plaats voor de internationale jury toch niet zo hoopgevend. En wellicht had het Europese publiek ook wel 'n zwak voor Tiffany gehad, je weet nooit.
Maar persoonlijk heb ik geen probleem met Glennis hoor, is echt wel verdiend !  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 10:19:16 door lebon simon »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2005, 10:21:15 »
En wellicht had het Europese publiek ook wel 'n zwak voor Tiffany gehad, je weet nooit.
Precies, je weet nooit. Vaak denken we dat we hoog gaan eindigen maar valt het altijd weer zwaar tegen. Glennis was wel de beste maar het songfestival winnen... ik denk het niet ::ohno::
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2005, 13:33:47 »
Ik vin dat we Marc-marie volgens jaar moeten inzenden.. jeetjemina zeg die kan goed zingen!
Heb je zijn vertolking van Waar is de Zon (songfestival 1994, Nederland) wel eens gehoord?
Prachtig!!
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: voor Marc-Marie  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #150 Gepost op: 18-02-2005, 14:05:08 »
NOS TWIJFELT AAN SONGFESTIVAL
De NOS twijfelt of de publieke omroep ook volgend jaar het Nationaal Songfestival op televisie moet brengen. Dat meldt Parool. Een woordvoerder van de NOS liet weten dat er keuzes gemaakt moeten worden nu de financiële positie minder is geworden.

De TROS is ondanks de kritische geluiden overigens wel tevreden met de uitzendingen. "De kritiek zie je niet terug in de kijkcijfers", aldus woordvoerster Birgit Jansen. Zondagavond keken gemiddeld 1,5 miljoen mensen naar de finale van het liedjesfestijn op Nederland 2. Eind februari 2004 keken er 1,9 miljoen mensen naar de finale van het Nationaal Songfestival.

http://mediakrant.web-log.nl/log
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #151 Gepost op: 14-03-2005, 10:00:26 »
Vroeg me af... waar blijven ze nu met ons songfestivallied voor dit jaar ?  Zouden ze er stiekem tussenuit knijpen voor 'n keertje ?  ;) Maar algemene opluchting, want...

De Belgen kiezen op 20 maart als allerlaatste hun kandidaat voor Kiev. Dit jaar is het de beurt aan de RTBF dat de finale heeft verpakt in een jubileumprogramma naar aanleiding van het 50e songfestival. Op een persconferentie werden gisteren de twee kandidaten en hun nummers voor Kiev voorgesteld. De kandidaten waren al enige tijd bekend, maar ook hun titels zijn nu vrijgegeven. Nuno zingt de ballad Le grand soir, een compositie van Alec Mansion. Tiffany Cieply (of Ciely zoals ze zich inmiddels noemt) zingt het zelfgeschreven Lost paradise, dat wordt omschreven als een lied met soul- en funkinvloeden.

Opvallend is de tweetalige bijdrage van Tiffany, die naar alle waarschijnlijkheid haar nummer in het Frans en Engels zal zingen. De finale begint om 20.45u en zal te zien op La Une en RTBF Sat. De presentatie is in handen van Jean-Pierre Hautier en Jean-Louis Lahaye. De beslissing valt via televoting en sms.

Hoe het ook afloopt, goed nieuws is er nu al voor beide kandidaten. Platenmaatschappij EMI neemt zowel Nuno als Tiffany onder hun hoede en zal de nummers een dag na de finale al uitbrengen. (bron: La Libre)


http://songfestival.web-log.nl
 

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #152 Gepost op: 14-03-2005, 17:14:46 »
Ik heb de duitse inzending gehoord, klonk zeker niet slecht. Iig beter dan de nr 2 uit Duitsland, wat een afgrijselijk nummer was dat, echt zo'n zoetsappige Beierse ballad. Van de 8 overige finalisten waren er zeker 7 beter en dan worden die nog 2 ... Duitsers hebben echt geen smaak blijkt maar weer ::ohno::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #153 Gepost op: 21-03-2005, 09:50:23 »
We hebben er lang op moeten wachten, maar gisteravond hebben onze Waalse vrienden dan toch eindelijk het Belgische liedje voor 2005 gekozen !



Laureaat werd Nuno Resende met 'Le grand soir', 'n typische Songfestival-ballade.

Hier kan je ernaar luisteren:

http://www.oikotimes.com/site/index.php?id=90


Meestal doen de Franstalige Belgen het goed, ben benieuwd wat het dit jaar wordt. Net als Nederland moet ook België eerst nog de halve finale overleven...

 
 

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #154 Gepost op: 5-05-2005, 15:31:11 »
Hier de internationale website met info overGlennis.



oftewel: een schop voor Plienke.  ;)


Is het overigens mogelijk om de poll aan te passen met de internationale deelnemers?

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #155 Gepost op: 5-05-2005, 15:40:28 »
Sorry maar doordat deze topic zover weg stond en ik niet bij de tv had gekeken..
Had ik er perongeluk een nieuwe van gemaakt...
Maar om dan meteen negatief te doen van een schop voor plienke?
Had dit dan eerder onder de aandacht gebracht..
Terwijl je weet dat dit komende weken weer gaat spelen bij de mensen..

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #156 Gepost op: 5-05-2005, 15:42:32 »
Sorry maar doordat deze topic zover weg stond en ik niet bij de tv had gekeken..
Had ik er perongeluk een nieuwe van gemaakt...
Maar om dan meteen negatief te doen van een schop voor plienke?
Had dit dan eerder onder de aandacht gebracht..
Terwijl je weet dat dit komende weken weer gaat spelen bij de mensen..

nee joh, een schop betekent dat je het topic omhoog schopt, zodat het weer bovenaan staat. Helemaal niet negatief dus, maar juist om je te helpen.   ::zwaai::

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #157 Gepost op: 5-05-2005, 15:48:31 »
Vandaar dat ik ook het ook even naar de huiskamer bracht waar soms te weinig gekeken wordt..
Sorry van die reactie van net.
De andere site van glennis is slecht te bereiken.
http://www.glennisgrace.com
Daar kwam ik achter via de nederlandse link via de tros.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #158 Gepost op: 5-05-2005, 18:05:19 »
Is het overigens mogelijk om de poll aan te passen met de internationale deelnemers?

Is natuurlijk wel mogelijk, maar 't zijn wel heeeeeel erg veel opties nu we nog eerst 'n halve finale gaan krijgen. Daarom heb ik maar eerst even een poll over of Glennis wel of niet de finale haalt gemaakt. Zodra de halve finale is geweest, zal ik de poll aanpassen zodat er op alle 24 deelnemers aan de finale gestemd kan worden.  :)

Dit is de volgorde bij de halve finale en de finale trouwens:

Halve finale (19 mei):
1. Global.Kryner - Y Asi (Oostenrijk)
2. Laura and the Lovers - Little by little (Litouwen)
3. 2B - Amar (Portugal)
4. Zdob si Zdub - Bunica bate toba (Moldavië)
5. Walters & Kazha - The war is not over (Letland)
6. Lise Darly - Tout de moi (Monaco)
7. Shiri Maimon– Hasheket Shenish'ar (Israël)
8. Angelica Agurbash - Love me tonight (Wit-Rusland)
9. Glennis Grace - My impossible dream (Nederland)
10. Selma - If I had your love (IJsland)
11. Nuno Resende - Le grand soir (België)
12. Suntribe - Let's get loud (Estland)
13. Wig Wam - In my dreams (Noorwegen)
14. Luminita Anghel & Sistem - Let me try (Roemenië)
15. NOX - Forogj világ (Hongarije)
16. Geir Rönning - Why (Finland)
17. Martin Vucic - Make my day (VJR Macedonië)
18. Marian van de Wal - La mirada interior (Andorra)
19. Vanilla Ninja - Cool vibes (Zwitserland)
20. Boris Novkovic feat. Lado members -Vukovi umiru sami (Kroatië)
21. Kaffe – Lorraine (Bulgarije)
22. Donna & Joseph McCaul -Love? (Ierland)
23. Omar Naber - Stop (Slovenië)
24. Jacob Sveistrup - Talking to you (Denemarken)
25. Ivan i Delfin - Czarna dziewczyna (Polen)

Finale (21 mei)
1. halve finalist
2. Javine - Touch my fire (Verenigd Koninkrijk)
3. Chiara - Angel (Malta)
4. halve finalist
5. halve finalist
6. Gülseren -Rimi rimi ley (Turkije)
7. halve finalist
8. Ledina Çelo - Tomorrow I go (Albanië)
9. Constantinos - Ela ela (Cyprus)
10. Son de Sol - Brujería (Spanje)
11. halve finalist
12. No Name - Zvauvijek moja (Servië & Montenegro)
13. halve finalist
14. Martin Stenmarck - Las Vegas (Zweden)
15. halve finalist
16. Greenjolly- Razom nas bahato (Oekraïne)
17. Gracia - Run and hide (Duitsland)
18. halve finalist
19. Helena Paparizou - My number one (Griekenland)
20. Natalia Podolskaya - Nobody hurt no one (Rusland)
21. Feminnem - Call me (Bosnië- Herzegovina)
22. halve finalist
23. halve finalist
24. Ortal - Chacun pense à soi (Frankrijk)

Op www.songfestival.nl kun je trouwens de liedjes van beluisteren en bekijken.  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #159 Gepost op: 5-05-2005, 18:59:56 »
Het songfestival valt precies na mijn tentamens, maar ik t duurt altijd zo lang, dus ik ben er nog niet over uit of ik ga kijken, hangt er ook vanaf of ik wat anders te doen heb.