Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991388 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #240 Gepost op: 22-11-2005, 19:38:40 »
Maud, Treble en Behave naar het Nationaal Songfestival. Ik hoop persoonlijk dat Treble het haalt. De jongste twee zijn vriendinnen van mijn neefjes.

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #241 Gepost op: 22-11-2005, 19:40:26 »
Treble :) Ik hoop ook dat ze doorgaan :) Ze hebben wel een paar echt leuke liedjes.. en ze maken ook écht muziek..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #242 Gepost op: 22-11-2005, 19:53:27 »
Ik probeerde ze eens te strikken voor een bedrijfsfeest, toen ze nog betaalbaar waren. Toen kende haast niemand ze. Nu iedereen ze kent, zijn ze te duur voor het budget dat mijn werkgever ervoor heeft.

Offline theo fijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #243 Gepost op: 22-11-2005, 20:27:56 »
Ze moeten gewoon met een heel extreem liedje en een zanger{res} of groep die heilige
huisjes omver zingt.

Offline theo fijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #244 Gepost op: 22-11-2005, 20:49:04 »
ze moeten dit jaar gewoon met een heel extreme act komen die heilige huisjes omver zingt

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #245 Gepost op: 24-11-2005, 23:06:12 »
Inderdaad! Gewoon een überact die iedereen omver blaast. Daar maak je kans mee!

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #246 Gepost op: 25-11-2005, 13:11:56 »
Inderdaad! Gewoon een überact die iedereen omver blaast. Daar maak je kans mee!
dan doe je zelf mee aan wat wij Nederlanders juist van het songfestival verafschuwen, die popiacts met slechte nrs die door een beetje gek te doen stemmen winnen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #247 Gepost op: 25-11-2005, 17:59:11 »
Inderdaad! Gewoon een überact die iedereen omver blaast. Daar maak je kans mee!

doe gewoon eens een rare combo: Tiësto (scoort over de hele wereld) met Marco Borsato... Hebben ze trouwens eerder dit jaar gedaan
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #248 Gepost op: 27-11-2005, 13:20:19 »
Leuk, gister was het Junior Songfestival! NL deed het echt heel goed :) Zeker 1 van de beste! Ze werd uiteindelijk 7e van de 16! Is netjes!
Some light in your eyes...

Offline theo fijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #249 Gepost op: 27-11-2005, 13:25:44 »
Jaaaaa,Die kleintjes weten wel hoe het moet.
Met dank aan de geweldige Tesse

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #250 Gepost op: 27-11-2005, 14:18:24 »
Eindelijk eens een keer een hoge plaats :)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #251 Gepost op: 27-11-2005, 16:16:54 »
hoog?
Nederland had een van de beste liedjes, en dit legt ook weer bloot waarom nederland nooit meer het songfestival zal winnen: Nederland heeft maar 1 trouw buurland.
Komende jaren zal dit festival gedomineerd worden door oostbloklanden die alle westerlanden er een voor 1 uitwerken. Ben verstandig Nederland en stap der nu al uit
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #252 Gepost op: 27-11-2005, 18:47:37 »
hoog?
Nederland had een van de beste liedjes, en dit legt ook weer bloot waarom nederland nooit meer het songfestival zal winnen: Nederland heeft maar 1 trouw buurland.
Komende jaren zal dit festival gedomineerd worden door oostbloklanden die alle westerlanden er een voor 1 uitwerken. Ben verstandig Nederland en stap der nu al uit
Jah t klopt wel wat je zegt ja, maar dit is ook een junior songfestival en vooral die schattige kleine winnen meestal.
Volgens mij waren er niet veel oostbloklanden die hoog geeindigd waren, maar t klopt wel dat elk oostblokland punten gaf aan hun buurlanden, maar goed, wij kregen ook 12 punten van Belgie dus :P
Het is gelukkig niet zo erg als t stomme vriendjes stemmen bij t gewone songfestival, volgens mij is daarbij trouwens tweederde oostblok :-\\
Maar goed we zien wel, ik vind trouwens dat die kinderen van gister veel beter kunnen zingen dan die suffe oostblokliedjes die we bij t gewone songfestival horen :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #253 Gepost op: 30-11-2005, 21:42:03 »
Het Junior Songfestival is veel cooler dan het normale.
Trouwens, vorig jaar won Spanje, dit jaar waren ze 2e en Portugal doet niet mee...

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #254 Gepost op: 30-11-2005, 21:43:13 »
ik was idd net als jij blij dat spanje niet won, hebben altijd al gewonnen, nu eindelijk es een anderen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #255 Gepost op: 30-11-2005, 21:48:59 »
ik was idd net als jij blij dat spanje niet won, hebben altijd al gewonnen, nu eindelijk es een anderen
al was ik ook niet blij met Wit-Rusland. Die was echt lang niet de beste!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #256 Gepost op: 11-12-2005, 13:56:23 »
hoog?
Nederland had een van de beste liedjes, en dit legt ook weer bloot waarom nederland nooit meer het songfestival zal winnen: Nederland heeft maar 1 trouw buurland.
Komende jaren zal dit festival gedomineerd worden door oostbloklanden die alle westerlanden er een voor 1 uitwerken. Ben verstandig Nederland en stap der nu al uit

is al vaker voorgekomen hè (snap trouwens nog steeds niet waarom Ding A Dong gewonnen heeft)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #257 Gepost op: 11-03-2006, 14:41:19 »
Morgen de finale van het nationale songfestival!
De deelnemers:

Treble
Behave
Maud

Ik heb net een special gezien en ik hoop dat Treble gaat winnen! Ik denk dat hun muziek het meeste aanspreekt! Overigens zingen ze allemaal 3 liedjes! En Maud gaat NIET Nederlands zingen
Ik vond trouwens de zanger van die boygroep Behave niet echt een goeie zanger! Maar we gaan het zien morgen! Ben wel heel benieuwd!

Zondag 12 maart 2006 21.00 NL 2
Some light in your eyes...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #258 Gepost op: 11-03-2006, 14:45:46 »
Yep, morgen is het weer zover. Maar ik ga het niet kijken, aangezien ik óók al PE en Van Speijk voor. Het eerste direct en het 2e erachteraan op video ... ik lees wel in de krant wie er gewonnen heeft. Behave ken ik niet, Maud heeft een grote fanbase, maar ik denk dat Treble internationaal wel goed ligt. Maar ik ben benieuwd naar de liedjes.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #259 Gepost op: 11-03-2006, 16:50:10 »
NOS wil stoppen met uitzenden van Eurovisie Songfestival

De NOS kijkt uit naar een andere omroep die het Nationale en Eurovisie Songfestival volgend jaar wil uitzenden.

"Net als alle publieke omroepen moeten wij flink bezuinigen", zegt NOS-directeur Gerard Dielessen. "Het Songfestival is een vreemde eend in de bijt. De productie kost jaarlijks enkele tonnen. Als we daar mee doorgaan, moeten we andere programma's schrappen en dat willen we niet."
Dielessen vindt wel dat de publieke omroep het Songfestival uit moet zenden, maar het behoort volgens hem niet tot de kerntaken van de NOS: nieuws en sport. "Dit jaar brengen we het evenement voor de 51ste keer. Het is onze verantwoordelijkheid om met de andere partijen te kijken welke omroep deze taak volgend jaar op zich neemt."

Morgen zendt de NOS het Nationale Songfestival nog wel uit en ook het Eurovisie Songfestival dat op 18 en 20 mei in Athene wordt gehouden. "Vorig jaar besloten we nog één keer onze nek uit te steken. De opzet begon sleets te raken en de kijkcijfers liepen terug, dus we hebben het evenement in een nieuw jasje gestoken."

Zondag zingen Maud, Behave en Treble elk drie liedjes. De tienkoppige jury kiest drie nummers (een van elke artiest) die naar de finale van het Nationale Songfestival gaan. Vervolgens bepaalt het publiek welke artiest Nederland vertegenwoordigt bij de Europese editie.


Bron: Trouw - 11 maart 2006