Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991346 keer)

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #300 Gepost op: 19-05-2006, 16:57:13 »
kate ryan niet door dat vind ik pas stom en die litouwers wel. Belgie, Nederland, Polen, Slovenie en Wit-rusland vond ik dat doormoest. Ijsland vond ik wel beter dan sommige liedjes en zeker wel beter dat litouwen alleen ze moet niet zo idioot doen.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #301 Gepost op: 19-05-2006, 17:23:15 »
Ben ik het helemaal mee eens ::jaja::
Ik heb niet alle liedjes gezien maar bij een terugblik zag ik al dat er niet veel soeps bijzat. De meeste West-Europese landen die dus eerlijk stemmen, zaten al in de finale en mogen dus niet stemmen, en al die Oostblok landen zaten er wel nog bij en stemmen allemaal op elkaar zodat ze lekker allemaal in de finale staan. Heel vuil. Ik zou zeggen, Nederland, stop met het deelnemen van 't songfestival, er wordt zoveel energie ingestoken en wat heb je er uiteindelijk aan, niks. Wat me wel opvalt is dat de West-Europese landen allemaal een andere stijl van muziek hebben en aparte liedjes, bij de Oostbloklanden is t meer andersom, bijna elk liedje is hetzelfde en is niet om aan te horen, bij hun gaat t meer om de show, alhoewel, voor zover je 't 'show' kan noemen ::)

precies
dat zei ik dus ook
het gaat niet meer om het liedje, maar waar je vandaan komt.
De nummers zijn allemaal hetzelfde, klinken voor geen meter maar de mensen vinden het leuk omdat er zogenaamd een lekker wijf met dikke tieten in een veel te kort rokje staat.
Dat is toch niet de bedoeling?
Heel slecht.
Nederland moet ermee kappen: wat voor een liedje we ook inzenden, we eindigen nooit in de finale.
Of idd, een eigen WestEuropees songfestival beginnen..  ::jaja::

en al die nummers die er nu bij zitten  ::ohno:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Triomf!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #302 Gepost op: 19-05-2006, 20:16:41 »
Of gewoon het oude systeem, hoe het ooit was: in eigen taal zingen en niet dat bellen of smsen, maar gewoon met een echte jury!
I'm a real big goblin..

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #303 Gepost op: 19-05-2006, 20:37:33 »

 een lekker wijf met dikke tieten in een veel te kort rokje 
Die zou van mij meteen 12 punten krijgen  ::) ::) ::) ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #304 Gepost op: 19-05-2006, 21:30:34 »
kate ryan niet door dat vind ik pas stom en die litouwers wel. Belgie, Nederland, Polen, Slovenie en Wit-rusland vond ik dat doormoest. Ijsland vond ik wel beter dan sommige liedjes en zeker wel beter dat litouwen alleen ze moet niet zo idioot doen.

Litouwen had juist een soort parodie op het songfestival. De commentator zei dat ze er heel weinig geld aan besteed hadden en geen tournee gemaakt hadden. Ik vind dat ze er op die manier toch iets supergrappigs van hebben gemaakt.  ;D Ja, als je daar een serieus goed nummer verwacht, dan kun je vinden dat zo'n carnavalsact tegenvalt, maar door het contrast met die andere nummers is het hilarisch.  ::ok::

Ik vond het trouwens ook wel leuk dat die Silvia Night ("I'm shining so bright!") van IJsland zo uitgejoeld werd.  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #305 Gepost op: 19-05-2006, 23:25:14 »
Silvia Night vond ik wel cool alleen soms een beetje idioot. Maar ze is wel grappig eigenlijk. Zelf stond ze wel bij mij in de top 5

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #306 Gepost op: 20-05-2006, 19:24:45 »
Het toeval wil dat ik alleen Treble heb gezien donderdag, en gezien die performance vind ik het terecht dat ze niet in de finale zitten, want sommige stukken waren gewoon vals. ::ohno::

Ik hoop dat Litouwen gaat winnen, ik heb ff op hun website gekeken, ziet er erg leuk uit, go Litouwen! ;D ::ok:: ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #307 Gepost op: 20-05-2006, 19:52:25 »
Jaaaa! Een mede-Litouwen fan!  ::rofl::  ;D

Kun je de link naar die site geven?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #308 Gepost op: 20-05-2006, 19:55:10 »

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #309 Gepost op: 20-05-2006, 20:56:23 »
Ik weiger om het songfestival te gaan kijken  >:D  >:( niet dat ik het uberhaupt wel eens gezien heb, maar toch :-X
I'm a real big goblin..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #310 Gepost op: 20-05-2006, 21:16:18 »
http://www.winnersofeurovision.com/

Hoe toepasselijk ::rofl::

Dank je!  ::ok::

Ze zijn echt geinig, die site ook, overzelfverzekerd.  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #311 Gepost op: 21-05-2006, 00:15:33 »
Geweldig om te zien hoe de gedoodverfde winnaars (Zweden, Griekenland) zo ingemaakt zijn door Finland en Litouwen.

Geweldig Finland! Toen ze begonnen op het halve finale had ik echt zoiets van  ::oink:: "Nee!!!", maar ik vind het gewaagd en hoe vaker ik het hoor, hoe beter ik het ga vinden. Dus ergens hoopte ik dat ze heel hoog zouden winnen, gewoon puur als afstraffing voor die landen die er vanuit gingen dat ze wonnen. Tof dat ze dus gewonnen hebben!!

Ook leuk dat Litouwen zo hoog geeindigd is. Het nummer is echt waardeloos, maar de heren stonden wel vol zelfvertrouwen op het podium. En zeg nu zelf: zo zelfverzekerd zingen dat je gaat winnen, dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.

Zwitserland en Ierland hadden heerlijke zoetsappige zwijmel songfestivalnummers. Duitsland vond ik ook wel grappig.

De shakira-clones van Oekraine en Macedonie (toch?) mogen van mij de vuilnisbak in.

Rusland vond ik ook niet denderend. Het nummer zelf ging redelijk, maar de uitspraak was v-r-e-s-e-l-i-j-k! Nu weet ik dat engels niet zo makkelijk is voor een Rus, maar je hebt tijd genoeg om er aan te werken lijkt me voor zo'n songfestival.

Turkije was ook een flop. Wat vals zong dat mens!
Ook Zweden vond ik waardeloos. Ooit (100 jaar terug ofzo) zal je vast een leuke vrouw zijn geweest met een goeie stem, maar nu vond ik haar een ouwe doos die er soms nogal naast zat. Prima dus dat ze niet in de top3 zat.

Het boe-geroep van IJsland was zeer terecht. Die overdreven Barbiepop hadden ze wat mij betreft niet naar Griekenland hoeven sturen. Walgelijk.

En Nederland? Zeer terecht dat we niet door zijn. Als je zo'n flut nummer instuurt, is het alleen maar terecht. Net als Belgie (sorry Koekoe), maar dat vond ik ook 3x niets.

Dikke pluim voor de presentatie van Belgie. Wegens mede-presentatie van Paul de Leeuw zijn wij overgeschakeld naar onze Zuiderburen. Leuk gedaan en zeer gelachen met Frankrijk. Zo gingen ze eerst naar hun "zuiderboeren" kijken en daarna werd Frankrijk aangekondigd met:"Er komt zo iets tofs... (iedereen dacht dus aan Frankrijk die als volgende zou komen).... maar eerst... Frankrijk!"

Machtig!
« Laatst bewerkt op: 21-05-2006, 00:17:14 door Cynneke »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #312 Gepost op: 21-05-2006, 00:55:07 »
Sorry hoor maar dit geeft echt het toonbeeld weer van hoe erg het songfestival naar de klote aan het gaan is, vroeger herrinerde men zich een winnaar nog weleens, het kwam zelfs terecht in aller tijden lijsten, dit liedje zal echter gedoemd zijn in de vergetelheid te raken en enkel de performance zal onthouden worden
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #313 Gepost op: 21-05-2006, 01:13:20 »
Finland zal winnen  ::jaja:: ::jaja::

 8) 8) 8) heavy metal  ::ok:: ::ok:: ::ok::

ofwel Kate Ryan  :P :P :P
  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #314 Gepost op: 21-05-2006, 08:23:14 »
Mij maakt het helemaal niets uit,maar natuurlijk zullen er veel mensen zijn die de muziekstijl,en vooral de verschijning van Finland liever niet op het songfestival zouden zien.
Maar het was gewoon het beste nummer  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
Van het begin tot het eind,lekker stevig de beuk erin   8) 8)
Geen etnische "klankjes"  met 1 of 2 keer een refreintje erin, en geen kloonerij(bestaat dat woord?) van vorige winnaars.


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #315 Gepost op: 21-05-2006, 08:30:41 »
 ::rofl:: ::rofl:: Die  Presentator van Polen  8) 8)
Die zat erbij als een overjaarse nerd,met een pak aan die reeds 200 jaar uit de mode is,pratend als een droogstoppel en toen zei die;12 points are for Poland,no no it's a joke   ::rofl:: ::rofl:: de grapjas

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #316 Gepost op: 21-05-2006, 09:19:52 »
Bah Finland!

Meer hoef ik niet te zeggen...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #317 Gepost op: 21-05-2006, 10:09:45 »
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!  ;D
Finland & Litouwen... Geweldig!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
 ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #318 Gepost op: 21-05-2006, 10:47:02 »
Bah Finland!

Meer hoef ik niet te zeggen...
was je misschien bang toen je ze zag?   ;D ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #319 Gepost op: 21-05-2006, 10:57:43 »
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!  ;D
Finland & Litouwen... Geweldig!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
 ::rofl::
  ::rofl::  8) KD,je hebt een mix gemaakt van 2 landen; "we are the winners"   ::ok::