Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991466 keer)

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #320 Gepost op: 21-05-2006, 11:07:10 »
WOOHOO! FINLAND! HARD ROCK HALLELUJAH!




(om maar te zeggen dat ze verdiend gewonnen hebben :) )

Offline Deboortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #321 Gepost op: 21-05-2006, 12:32:30 »
Nederland moet niet meer meedoen met het songfestival, want als Lordi al wint, dan is het geen echt songfestival meer. Wat een slechte groep is dat zeg...

Najah iig, al die oostblok landen stemmen toch op elkaar dus maakt nederland nooit kans

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #322 Gepost op: 21-05-2006, 16:20:02 »
Ik vond Rusland en Groot-Brittanie leuk

Offline Deboortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #323 Gepost op: 21-05-2006, 18:55:38 »
Ik vond Zweden, Roemenië en Griekenland wel erg goed

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #324 Gepost op: 21-05-2006, 19:49:32 »
Nederland moet niet meer meedoen met het songfestival, want als Lordi al wint, dan is het geen echt songfestival meer. Wat een slechte groep is dat zeg...

Najah iig, al die oostblok landen stemmen toch op elkaar dus maakt nederland nooit kans

Nee, da's niet waar. Ik weet zeker dat als Nederland met hetzelfde nummer als Finland was gekomen met dezelfde act, we ook gewonnen hadden.

Dit om nu te zeggen dat ze in de balkan altijd op elkaar stemmen (klopt), maar nooit hoge punten geven aan "goeie" (smaak is persoonafhankelijk) nummers buiten de Balkan, dat klopt niet. Anders had Finland nooit gewonnen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #325 Gepost op: 22-05-2006, 15:12:05 »
Niet alleen Oost-Europese landen stemmen alleen op elkaar. Finland kreeg ook zoals gewoonlijk weer eens flink stemmen toebedeeld van zijn buren. Zouden ze ook gewonnen hebben zonder die 36 punten, die ze gegarandeerd al krijgen van hun mede-Scandinaviërs? Trouwens iedereen gaf Finland veel punten en Finland ligt nou niet bepaald op de Balkan. Opvallend is ook wel dat Roemenië juist van hun buurlanden weinig stemmen kreeg, maar meer uit Zuid-Europa van hun mede-Romaanse landen.  Verder ook leuk dat alle immigranten/emigranten weer fijn op hun oude land stemden (Nederland + Duitsland Turkije 12 punten, Spanje 12 punten richting Roemenië).

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar een 'Groot Songfestival, wie stemt op wie-toto, feestje' ga organiseren. Ik begin er toch erg goed in te worden.

Nederland + Duitsland - Turkije
Spanje - Roemenië
Roemenië - Moldavië
Moldavië - Roemenië/Rusland
Estland, Letland, Litouwen - elkaar of Rusland
Scandinavische landen - 1 vd andere 4
Oekraïne - Rusland
Wit-Rusland - Rusland
Voormalig Joegoslavische Republieken - 1 van de andere voormalig Joegoslavische landen
Portugal - Roemenië (niet altijd 12, maar wel altijd hoog)

Zo dit is ongeveer een vast lijstje wie elk jaar aan wie 12 punten geeft. Dus dat spelletje doe ik elk jaar en ik word er steeds beter in.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2006, 17:55:44 door Mloesje »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #326 Gepost op: 22-05-2006, 17:01:11 »
Hahahah die gasten rulen ::rofl:: ::rofl::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #327 Gepost op: 22-05-2006, 17:44:29 »
Ik vond LORDI ook fantastisch, hoewel ik zeker geen twen meer ben... ::rofl::

Ik vond Bosnië-Herzegovina het mooiste, dan Rusland en Lordi de finse monsters stonden lekker op een mooie 5de plaats
Leuk, dat er eens een nieuwe wind waait door het songfestival : een ruige wind in dit geval...

Offline simonee.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #328 Gepost op: 22-05-2006, 17:52:34 »
Ik ben echt totaal geen fan van het songfestival, maar toen ik hoorde dat Lordi mee deed ben ik toch gaan kijken, ik vind het ook terecht dat ze gewonnen hebben, tenminste weer eens iets anders, ik vond trouwens het liedje van Armenie ook wel leuk.
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #329 Gepost op: 22-05-2006, 18:10:50 »
Ik vond LORDI ook fantastisch, hoewel ik zeker geen twen meer ben... ::rofl::

Ik vond Bosnië-Herzegovina het mooiste, dan Rusland en Lordi de finse monsters stonden lekker op een mooie 5de plaats
Leuk, dat er eens een nieuwe wind waait door het songfestival : een ruige wind in dit geval...

Rusland vond ik niets... het liedje op zich wel, maar de uitspraak was slecht en ook zijn performance vond ik niet zo supergeweldig.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #330 Gepost op: 22-05-2006, 18:19:13 »
Dat is vaak met die Oostbloklanden, dat ik hun Engels net zo min versta als hun eigen taal. Behalve Roemeens dan, want dat spreek ik een klein beetje en dat versta ik dan meestal nog meer dan dat verschrikkelijke engels met enorm accent er doorheen.  ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #331 Gepost op: 22-05-2006, 18:24:30 »
Dat liedje van Engeland was ook leuk trouwens. Leuk optreden vooral.

En dat meisje van Denemarken! Echt een mooi meisje!

en op TV was ze nog mooier!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #332 Gepost op: 22-05-2006, 18:30:04 »
 ::rofl:: die Finnen.. keileuk dat ze gewonnen hebben  ::rofl:: ... wij sturen volgend jaar Tiesto!  ;)  ;)
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #333 Gepost op: 22-05-2006, 18:30:39 »
::rofl:: die Finnen.. keileuk dat ze gewonnen hebben  ::rofl:: ... wij sturen volgend jaar Tiesto!  ;)  ;)
Ja dat dacht ik ook al! 8)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #334 Gepost op: 22-05-2006, 18:44:50 »
Voor de super-ouden onder de forummers: Ik heb dit weekend nog die compilatie gezien van 50 jaar Nederlandse inzendingen. Wat zou ik het een stunt vinden om dat nummer van Lordi en een liedje uit de vroege jaren zestig achter elkaar uit te zenden. Wat zou iedereen van zijn of haar stoel vallen, bij het zien van de bijdrage: De herder en het herderinnetje, van Annie Palmen. Iemand dat toevallig gezien?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #335 Gepost op: 22-05-2006, 19:06:07 »
aaaarch! compilatie gemist, wat jammer. ik ken het wel hoor, dat liedje van annie palmen. vroeger was het songfestival een hele happening: we gingen er helemaal opgepoetst voor klaar zitten. ::jaja::
( ik ben van '58)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #336 Gepost op: 22-05-2006, 19:21:54 »
Dat liedje van Engeland was ook leuk trouwens. Leuk optreden vooral.

En dat meisje van Denemarken! Echt een mooi meisje!
en op TV was ze nog mooier!

Ja, de show van Engeland was heel leuk. Ik vond het ook wel leuk klinken zo met dat schoolklasje. Dat was ook alles, want rapmuziek is niet aan mij besteed verder ;)

Ik vond het meisje van Denemarken ook heel leuk. Ook heel goed met de camera spelen. Maar het nummer vond ik niet zo speciaal ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #337 Gepost op: 22-05-2006, 19:28:09 »
Ja, de show van Engeland was heel leuk. Ik vond het ook wel leuk klinken zo met dat schoolklasje. Dat was ook alles, want rapmuziek is niet aan mij besteed verder ;)

Ik vond het meisje van Denemarken ook heel leuk. Ook heel goed met de camera spelen. Maar het nummer vond ik niet zo speciaal ;)
Nee vond ik ook niet. Maar het meisje zelf was wel speciaal ;)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #338 Gepost op: 22-05-2006, 19:45:09 »
Ik ben echt totaal geen fan van het songfestival, maar toen ik hoorde dat Lordi mee deed ben ik toch gaan kijken, ik vind het ook terecht dat ze gewonnen hebben, tenminste weer eens iets anders

::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

99.5 % van de weet ik veel hoeveel miljoenen Eurosong-kijkers spreken over ruige rockers enz. enz.
"Hardrock Hallelujah" is zeker een mooi up-tempo nummer,maar vergeleken met de honderden speed,thrash en death-metal bands is dit gewoon een soft-Eurosong-aangepast liedje.

Trouwens,vandaag in de krant(spijtig,ik vind het niet terug op de site)
Het kostuum van de zanger alleen is 5000 Euro waard!!! Dus sukkels zijn het niet.
Dan nog iets over de zanger(TOMI PUTAANSUU) "Wij zijn geen duivelaanbidders,ik ga zelfs geregeld naar de kerk" wie kan dat zeggen? ik in ieder geval niet  ::ohno:: ::ohno::
En de Finnen hebben 40 keer(als ik het goed heb) een "normaal" Eurosonglied ingezonden,maar nooit een behoorlijk resultaat behaald,nu hebben ze het over een totaal andere boeg gegooid,en vlam,meteen prijs.  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Velen hebben het ook over een circus,verkleedpartij,maar als ik alle liedjes zou beluisteren op CD zonder beelden erbij te zien,dan zou ik dit zeker het beste gevonden hebben  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
Andersom,beeld zonder klank: dan zou ik hen niet op de 1é plaats gezet hebben  ::ohno::
Maar wel... Macedonië  ::) ::) wiebelende kont en tieten  :P :P :P :P dat zou mijn nr 1 geweest zijn  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: maar dat lied trok op niets  ::ohno::
Dus, kort samengevat, "Hardrock hallelujah" vond ik het beste nummer. Gewoon rechtoe-rechtaan je ding doen.....

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #339 Gepost op: 22-05-2006, 20:04:52 »
Lordi is tegen al het kwaad enzo. Één van hun grootste hits heet: 'Devil is a loser', die hebben ze gemaakt om te laten zien dat ze tegen alle duivelse dingen zijn.
Dat maakt dit gewoon een hele goeie band!  ::ok:: ::ok::