Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991410 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #340 Gepost op: 22-05-2006, 20:27:01 »
Ik snap de hele heisa om Lordi en Hard Rock Hallelujah ook niet. Ik heb eens op hun site rondgekeken en de andere 3 nummers die als videoclip op hun site te bekijken en te beluisteren zijn, vind ik te veel heavy metal. Niet mijn smaak.
Terwijl ik Hard Rock Hallelujah veel gematigder vind met een pakkend refrein. Het blijft hangen en hoe vaker ik het hoor, hoe leuker ik het vind.

De hele entourage was in elk geval veel aandacht aan besteed. De kostuums zagen er prachtig uit en de opkomende vleugels waren heel bijzonder.

Ik zal geen fan van ze worden omdat hun muziek niet mijn smaak is, maar Hard Rock Hallelujah zal ik zeker  ::ok:: blijven vinden!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline simonee.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #341 Gepost op: 22-05-2006, 20:47:13 »
Lordi is tegen al het kwaad enzo. Één van hun grootste hits heet: 'Devil is a loser', die hebben ze gemaakt om te laten zien dat ze tegen alle duivelse dingen zijn.
Dat maakt dit gewoon een hele goeie band!  ::ok:: ::ok::

=) dat vind ik dus echt een geweldig nummer !  ::bravo::
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #342 Gepost op: 22-05-2006, 21:04:45 »
Ik snap de hele heisa om Lordi en Hard Rock Hallelujah ook niet. Ik heb eens op hun site rondgekeken en de andere 3 nummers die als videoclip op hun site te bekijken en te beluisteren zijn, vind ik te veel heavy metal. Niet mijn smaak.
Terwijl ik Hard Rock Hallelujah veel gematigder vind met een pakkend refrein. Het blijft hangen en hoe vaker ik het hoor, hoe leuker ik het vind.

De hele entourage was in elk geval veel aandacht aan besteed. De kostuums zagen er prachtig uit en de opkomende vleugels waren heel bijzonder.

Ik zal geen fan van ze worden omdat hun muziek niet mijn smaak is, maar Hard Rock Hallelujah zal ik zeker  ::ok:: blijven vinden!
De reactie van Cynneke vind ik een reactie om U tegen te zeggen  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor het songfestival ook nog nooit van Lordi gehoord had,maar door hun kandidatuur heb ik ook ff gepiept op hun site,want ik dacht  8) 8) een metalband op het songfestival  ::ok::
Dus men ziet dat ik niet lieg,als ik zeg dat Hardrock Hallelujah "gesongfestivaliseerd" (weer een nieuw woord) is.
Cynneke zegt haar mening over Lordi,dat nummer vind ze goed,maar de rest is te heavy voor haar. Voila das haar mening,zonder te zeggen dat het een bende wilden of wat dan ook zijn  ::bravo:: ::bravo::
[size=02pt]lise,ik zit hier Cynneke te versieren terwijl je erop staat te kijken[/size]  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::  niet waar hoor  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #343 Gepost op: 22-05-2006, 22:37:09 »
De reactie van Cynneke vind ik een reactie om U tegen te zeggen  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor het songfestival ook nog nooit van Lordi gehoord had,maar door hun kandidatuur heb ik ook ff gepiept op hun site,want ik dacht  8) 8) een metalband op het songfestival  ::ok::
Dus men ziet dat ik niet lieg,als ik zeg dat Hardrock Hallelujah "gesongfestivaliseerd" (weer een nieuw woord) is.
Cynneke zegt haar mening over Lordi,dat nummer vind ze goed,maar de rest is te heavy voor haar. Voila das haar mening,zonder te zeggen dat het een bende wilden of wat dan ook zijn  ::bravo:: ::bravo::
[size=02pt]lise,ik zit hier Cynneke te versieren terwijl je erop staat te kijken[/size]  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::  niet waar hoor  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Aan hun site is overigens veel aandacht besteed. Veel opties en mooie flashdingetjes. Ook een compliment waard ;)

Ennuh Koekoe, Lise is gelukkig niet zo jaloers uitgevallen :D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

anoniem 10311

  • Gast
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #344 Gepost op: 23-05-2006, 07:38:54 »
'PERFECTE KANDIDATE'! Raffaëla moet naar Eurovisie Songfestival 2007
Idols-winnares Raffaëla wordt door verschillende kanten genoemd als de perfecte kandidate voor het songfestival in 2007. Vorige week liet Eric van Tijn zich al in die bewoordingen uit. Gisteren sloot Idols-juryvoorzitter Henk-Jan Smits zich daarbij aan en ook Cornald Maas vindt Raffaëla een goede kandidaat voor het festival.

In Metro vertelt Maas: 'Ik stel voor dat we vanaf volgend jaar één artiest uitpikken en die uiterst goed voorbereiden, zorgen voor goede songwriters, noem maar op. In ieder geval moeten we de ambitie hebben om het te laten slagen.' Op de vraag wie die taak dan zou moeten vervullen, viel de naam van Raffaëla. 'Ze kan goed zingen, kritiek pareren en heel goed bewegen. Ze is van zichzelf sterachtig', aldus Maas.

En blijven jullie dan nu allemaal is van Cynneke af?!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #345 Gepost op: 23-05-2006, 09:00:40 »
Niet alleen Oost-Europese landen stemmen alleen op elkaar. Finland kreeg ook zoals gewoonlijk weer eens flink stemmen toebedeeld van zijn buren. Zouden ze ook gewonnen hebben zonder die 36 punten, die ze gegarandeerd al krijgen van hun mede-Scandinaviërs? Trouwens iedereen gaf Finland veel punten en Finland ligt nou niet bepaald op de Balkan. Opvallend is ook wel dat Roemenië juist van hun buurlanden weinig stemmen kreeg, maar meer uit Zuid-Europa van hun mede-Romaanse landen.  Verder ook leuk dat alle immigranten/emigranten weer fijn op hun oude land stemden (Nederland + Duitsland Turkije 12 punten, Spanje 12 punten richting Roemenië).

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar een 'Groot Songfestival, wie stemt op wie-toto, feestje' ga organiseren. Ik begin er toch erg goed in te worden.

Nederland + Duitsland - Turkije
Spanje - Roemenië
Roemenië - Moldavië
Moldavië - Roemenië/Rusland
Estland, Letland, Litouwen - elkaar of Rusland
Scandinavische landen - 1 vd andere 4
Oekraïne - Rusland
Wit-Rusland - Rusland
Voormalig Joegoslavische Republieken - 1 van de andere voormalig Joegoslavische landen
Portugal - Roemenië (niet altijd 12, maar wel altijd hoog)

Zo dit is ongeveer een vast lijstje wie elk jaar aan wie 12 punten geeft. Dus dat spelletje doe ik elk jaar en ik word er steeds beter in.  ::tandpastasmiley::

Je vergeet Griekenland en Cyprus: die cyprioot die de punten door moest geven zei zelfs: 'Wij Grieken...' Foute boel dus. Finland zou zeker ook gewonnen hebben zonder de punten van de andere Scandinavische landen, want ze hadden een behoorlijke voorsprong. Zoals je al schrijft, kreeg Finland van alle landen veel punten, dus wat dat betreft was het gewoon een terechte winnaar: dat had niet zoveel met vriendjespolitiek te maken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #346 Gepost op: 23-05-2006, 09:23:05 »
Ja, dat is wel waar, maar 't is zo makkelijk om steeds de schuld te leggen bij Oost-Europa terwijl West-Europa er net zo hard aan meedoet. Ik was trouwens verbaasd om te zien dat Cyprus dit jaar alleen stemmen gaf aan Griekenland, meestal gaan er ook nog wel tien richting Turkije.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #347 Gepost op: 23-05-2006, 16:48:21 »


( ik ben van '58)
Toevallig ben ik ook van die jaargang.


Iemand trouwens meegekregen waarom Mr. Songfestival geen commentaar gaf dit jaar? Ik zie haast nergens een bericht erover, maar op de dag dat velen van ons in Amersfoort waren voor de fandag, overleed Willem van Beusekom op 59-jarige leeftijd aan de complicaties na een darmoperatie.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #348 Gepost op: 23-05-2006, 17:08:21 »
Toevallig ben ik ook van die jaargang.


Iemand trouwens meegekregen waarom Mr. Songfestival geen commentaar gaf dit jaar? Ik zie haast nergens een bericht erover, maar op de dag dat velen van ons in Amersfoort waren voor de fandag, overleed Willem van Beusekom op 59-jarige leeftijd aan de complicaties na een darmoperatie.
Ik denk dat ze dat stil wilden houden.

Verder hoop ik gewoon dat Nederland niet meer meedoet volgend jaar, het is toch elk jaar maar teleurstelling en hopen dat het t jaar daarna weer beter gaat, dus laat maar zitten en stop ermee ::jaja::

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #349 Gepost op: 23-05-2006, 18:37:58 »
Niet alleen Oost-Europese landen stemmen alleen op elkaar. Finland kreeg ook zoals gewoonlijk weer eens flink stemmen toebedeeld van zijn buren. Zouden ze ook gewonnen hebben zonder die 36 punten, die ze gegarandeerd al krijgen van hun mede-Scandinaviërs? Trouwens iedereen gaf Finland veel punten en Finland ligt nou niet bepaald op de Balkan. Opvallend is ook wel dat Roemenië juist van hun buurlanden weinig stemmen kreeg, maar meer uit Zuid-Europa van hun mede-Romaanse landen.  Verder ook leuk dat alle immigranten/emigranten weer fijn op hun oude land stemden (Nederland + Duitsland Turkije 12 punten, Spanje 12 punten richting Roemenië).

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar een 'Groot Songfestival, wie stemt op wie-toto, feestje' ga organiseren. Ik begin er toch erg goed in te worden.

Nederland + Duitsland - Turkije
Spanje - Roemenië
Roemenië - Moldavië
Moldavië - Roemenië/Rusland
Estland, Letland, Litouwen - elkaar of Rusland
Scandinavische landen - 1 vd andere 4
Oekraïne - Rusland
Wit-Rusland - Rusland
Voormalig Joegoslavische Republieken - 1 van de andere voormalig Joegoslavische landen
Portugal - Roemenië (niet altijd 12, maar wel altijd hoog)

Zo dit is ongeveer een vast lijstje wie elk jaar aan wie 12 punten geeft. Dus dat spelletje doe ik elk jaar en ik word er steeds beter in.  ::tandpastasmiley::
Je vergeet Nederland - België 12 punten
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #350 Gepost op: 23-05-2006, 20:09:31 »
Ik betwijfel of dat nog zo is: simpelweg omdat er maar weinig Nederlanders zijn die stemmen (het interesseert veel mensen niks), maar blijkbaar stemmen de Turken in Nederland nog wel behoorlijk fanatiek. Het zou er wel eens om kunnen spannen welke van de twee meer punten heeft gekregen van Nederland... Ik zet in op Turkije.  ;)

Iemand trouwens meegekregen waarom Mr. Songfestival geen commentaar gaf dit jaar? Ik zie haast nergens een bericht erover, maar op de dag dat velen van ons in Amersfoort waren voor de fandag, overleed Willem van Beusekom op 59-jarige leeftijd aan de complicaties na een darmoperatie.

Darmoperatie? Die arme man schrok zich gewoon dood toen hij de winnaars van dit jaar zag!

Sorry, flauw, inkoppertje, tactloos, bot, over de doden maak je geen grapjes, etc.  :-[
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #351 Gepost op: 24-05-2006, 12:10:37 »
Ik betwijfel of dat nog zo is: simpelweg omdat er maar weinig Nederlanders zijn die stemmen (het interesseert veel mensen niks), maar blijkbaar stemmen de Turken in Nederland nog wel behoorlijk fanatiek. Het zou er wel eens om kunnen spannen welke van de twee meer punten heeft gekregen van Nederland... Ik zet in op Turkije.  ;)

En daar ben ik het mee eens :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #352 Gepost op: 24-05-2006, 14:35:35 »
De hervormingen die Nederlanders vinden die doorgevoerd moeten worden ben ik het wel mee eens, terug naar de eigen taal, een vakjury naast publieksjury en daarnaast misschien het orkest terug
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #353 Gepost op: 27-05-2006, 01:35:53 »
Er is heel veel verteld & geschreven over het Songfestival dit jaar en in zekere zin is dat positief te noemen, want in 'n bepaalde periode werd er gewoon géén aandacht meer aan besteed, dus...  ;)

Feit is dat de situatie tov van 10-20 jaar in die mate veranderd is (door toetreden van talrijke Oosteuropese landen), dat wij - traditionele landen - daar op of één of andere manier ook moeten op anticiperen.

Dus is het gewoon zaak van een artiest en bijhorend lied af te vaardigen dat niet alleen goed in de oren ligt in de buurlanden, maar ook ver daar buiten. België gaf - eerder toevallig - een paar jaar geleden het goede voorbeeld met Urban Trad en 'Sanomi'; een liedje in een denkbeeldige taal voortspruitend uit de folkmuziek. Als je kijkt en luistert naar de inzendingen uit landen als Bosnië, Kroatië en Servië, zul je begrijpen dat dit soort muziek daar beter scoort dan de eerder commerciële dance/pop in het genre Kate Ryan. Ik ken niet meteen een groep of artiest uit Nederland die aan de geschikte voorwaarden zou kunnen voldoen en het vaderland zou kunnen representeren op het Songfestival, maar in het geval van België denk ik al sinds enkele jaren aan het damestrio Laïs.

Dit jaar is nog maar 'ns gebleken dat het heel moeilijk is om bepaalde voorspellingen te doen, maar Bosnië heeft toch maar weer eens bewezen dat een goed gezongen folkloristisch lied niet onopgemerkt blijft bij het festival. Geen idee in welke mate de dames van Laïs interesse hebben in het deelnemen aan dit liedjes-circus  :-\\ maar naar analogie van wat België op muzikaal vlak te bieden heeft en wat het brede Europese publiek heeft weten te boeien de voorbije jaren, lijkt mij deze keuze naar een volgende editie verreweg de meest ideale.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 10:27:57 door lebon simon »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #354 Gepost op: 29-04-2007, 13:51:40 »
Voor een verstokt songfestival-fan ben ik op zoek naar een Youtube van Het is een Wonder, van Linda Williams, van 4 april 1981 (in Dublin).


Ik heb het liedje inmiddels vis Limewire kunnen opsporen. Het is echt een nummer voor een piratenzender, maar heeft wel een vrolijk melodietje.

Ik weet intussen wel dat Linda (Henriette heet ze in het echt) en haar echtgenoot later in Valkenswaard een platenstudio hadden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #355 Gepost op: 30-04-2007, 10:50:09 »
Deze bedoel je?
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #356 Gepost op: 30-04-2007, 18:49:16 »
That's the one. ::jaja::



Grappig deuntje, al heb ik het vermoeden dat ze hiermee de finale in Helsinki niet zou halen.


Kreeg hem niet te pakken op ''Linda Williams''.......

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Eurovisie songfestival
« Reactie #357 Gepost op: 6-05-2007, 19:25:04 »
Het eurovisie songfestival komt er weer aan. Donderdag 10 mei is de halve finale en Edsilia zingt voor Nederland.
Zal Edsilia de finale halen?
Ik hoop het wel hoor :) ::jaja::
Ik vind ook dat er dit jaar wel een heleboel goede liedjes zijn.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Eurovisie songfestival
« Reactie #358 Gepost op: 6-05-2007, 19:47:23 »
Toen ik klein was, keek ik het wel, vond ik het ook spannend met die puntentelling en dat je lang op mocht blijven. Maar sinds ik op mezelf woon kijk ik niet meer. En volgens mij snap ik het systeem ook niet meer, want dat zegt me niks, een halve finale :-[
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eurovisie songfestival
« Reactie #359 Gepost op: 6-05-2007, 20:34:42 »
Op zich is er niet zoveel veranderd hoor. Sinds een paar jaar is er een ander systeem gekomen omdat er veel meer landen meedoen oa sinds allerlei landen onafhankelijk zijn geworden (oa ex-Joegoslavie landen en ex-USSR landen) En al die landen op 1 avond laten meedoen is gewoon teveel. Daarom heb je eerst een soort kwalificatie. (halve finale) De zoveel beste landen van deze avond plaatsen zich voor de finale avond. Als je het jaar ervoor slechter dan een bepaalde plaats hebt gepresteerd ben je veroordeeld tot die kwalificatie. Behalve natuurlijk een paar grote landen (oa Duitsland, Engeland, Frankrijk) die zich altijd meteen plaatsen voor de finale. Dit omdat zij het meeste meebetalen aan de organisatiekosten.

Snappu?
Geniet nooit met mate...