Auteur Topic: Vragen voor Vincent.  (gelezen 31208 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Vragen voor Vincent.
« Gepost op: 28-11-2003, 18:50:19 »
Het is de beurt aan Vincent!! Stel hier de vragen waarvan je de antwoorden al lang eens had willen horen. !!!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #1 Gepost op: 2-12-2003, 14:55:15 »
Nou das ook niet veel  ??? ???
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Dick in Orde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #2 Gepost op: 2-12-2003, 17:53:24 »
Hoeft ook niet. Alles is duidelijk.
Was leuk die ontvangst door PR jl zondag.
Veel dank aan Cita en Henk Jan.Michelle waar was je?
Vincent is weer hard aan het werk. Zijn achterstand aan het inhalen. Het leven gaat door toch?
Ik ben m'n slaap aan het inhalen.

Offline Henk-Jan

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #3 Gepost op: 2-12-2003, 23:54:57 »
Ja Vincent!
Was goed je weer te zien! Ook leuk om Citta weer te zien!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #4 Gepost op: 3-12-2003, 10:04:43 »
De reden dat aan Vincent weinig vragen gesteld worden ligt waarschijnlijk aan het feit dat er weinig fans van Vinc hier op het forum of op de chat aanwezig zijn geweest. Waarschijnlijk hebben de fans zich elders verzameld.

Maar ik heb wel wat vragen:
Wat vond je ervan dat je als leider van de groep verkozen werd?
Op de tv zag ik niet dat je leiding gaf, veelal zag ik weer dezelfde taferelen van voordat je leider werd: chaos op  het moment dat er beslissingen genomen moeten worden. Op welke manier heb je leiding gegeven, wat waren voor jou de momenten dat je vond dat je in moest grijpen en hoe reageerden de andere avo's op de beslissingen die je nam?
Op tv kwam je op mij over als een iemand die rustig op de achtergrond aanwezig was. Ben je inderdaad een 'achtergrond-type' of zijn de momenten waarop je wel duidelijk op de voorgrond trad niet op tv weergegeven? Op welke momenten trad je dan wel op de voorgrond? Of was het misschien je tactiek om niet duidelijk op de voorgrond te treden?


Offline Dick in Orde

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #5 Gepost op: 3-12-2003, 11:03:55 »
Lukiam,
Ik weet niet of Vincent zelf op je vraag zal antwoorden, maar ik heb daar wel een idee over. Gisterenavond hebben we gezamelijk in familieverband naar de 4e uitzending gekeken.Daaruit is gebleken dat de uitzending maar een kleine en soms vertekende weergave is van de werkelijkheid.Degene die direct ergens op reageerde kwam in beeld. Vooral probeerde men de tegenstellingen uit te vergroten. Vincent deed daaraan niet mee.Hij dacht eerst na en reageerde dan pas. Zo erkende ook HJ dat hij vond dat Vincent de leider moest worden. Dat is niet uitgezonden.Het was wel degelijk zo dat hij een grote invloed had op de strategie van de AVO,s. Lees hiervoor ook het commentaar van Henk Jan.  Ook uit de woorden van Ellen bij de laatste stemming bleek dat zij Vincent te sterk vond om samen de finale in te gaan. Ik denk ook dat PP nog wel hierover iets zal zeggen.Joop de verslaggever van de Panorama had veel meer ervaring in het interviewen en de Panorama geeft een goed verslag van de reis volgens hem.Inderdaad hebben slechts een vijftal fans meegedaan op het forum. De rest had z'n handen vol aan het stemmen en de organisatie daarvan.Een misvatting is dat het bedrijf van Vincent een grote betrokkenheid had. Die moesten de  vacature van Vincent opvangen en hadden vrijwel geen gelegenheid tijd te besteden aan dit evenement.Overigens heeft hij het prima naar zijn zin gehad.

Offline Michele

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #6 Gepost op: 3-12-2003, 11:19:44 »
Tja, duizendmaal sorry dat ik er niet was... Ik weet het, het is schandalig dat je je mede avonturiers niet eens ophaalt terwijl je om de hoek woont bij wijze van spreken. Maar ja, het meisje is in love en dan lopen de weekenden niet echt zoals je die gepland had. Ik maak het wel goed op de een of andere manier. Ben wel erg nieuwsgierig hoe het met Vinnie gaat, alweer een beetje bijgekomen?

Michèle ;)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #7 Gepost op: 3-12-2003, 11:37:11 »

Ik weet niet of Vincent zelf op je vraag zal antwoorden,

Ik hoop natuurlijk wel dat Vincent tijd maakt om het forum (en het liefst ook de chat!) te gaan bezoeken. Hier zitten tenslotte toch mensen die aktief aan de race meegedaan hebben en betrokken zijn bij de avo's. Oók bij Vinc.
Daarom hoop ik ook dat hij mijn vragen wil beantwoorden.

Maar Dick in Orde: bedankt voor je reaktie  ::ok::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #8 Gepost op: 3-12-2003, 19:05:15 »
je bent BNer of je bent het niet....het schept toch wel enkele (kleine) verplichtingen  ;D ;D ;D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #9 Gepost op: 4-12-2003, 03:10:54 »
Dick, ik hoop niet dat je dit té persoonlijk opvat, maar ik proef een beetje teleurstelling in je reactie. Heel begrijpelijk overigens, maar wij als fans/supporters/gidsen (hoe je ons ook wil noemen) hebben ons óók voor Vincent ingezet.

Ik geloof niet dat er ooit geklaagd is over het het feit dat er weinig Vincent-fans hier waren. Het was een vaststelling van een feit. Denk ook niet dat die opmerking bedoeld was als kritiek.

Het is alleen jammer dat we tot nu toe nog geen reactie van Vincent zelf hebben gekregen. Het had voor de mensen hier op het forum juist een "kroontje op het werk" geweest.
Eerlijk is eerlijk, Planetrace.org is over het algemeen een plek geweest waar alle fans van alle avo's terecht konden voor het laatste nieuws, de hints etc.
Uiteraard kon dat ook op de individuele sites, maar toch, ik denk dat de meeste mensen dit forum ervaren als een soort "verzamelplaats".

Ik begrijp dat het niet leuk is om te zien dat de tv-uitzending de werkelijkheid vertekend. Dat is ronduit lullig. Juist dáárom zou het misschien leuk geweest zijn als Vincent ook dit forum met een bezoekje zou vereren en in ieder geval aan ons kon laten zien dat hij anders is dan hoe men hem in de uitzendingen heeft neergezet. Wij als fans hier op het forum hebben niets te maken met het samenstellen van het programma (was dat maar waar, er zijn al hele topics over geweest hoe en wat wij vonden dat niet klopte aan de uitzendingen....).

Niet dat ik vind dat ie een "verplichting" heeft (met smiles dus ik weet ook dat het niet zo zwart/wit bedoeld is ;) ) maar het had wel zo spontaan geweest !!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #10 Gepost op: 4-12-2003, 09:52:27 »
Ik geloof niet dat er ooit geklaagd is over het het feit dat er weinig Vincent-fans hier waren. Het was een vaststelling van een feit. Denk ook niet dat die opmerking bedoeld was als kritiek.

Indien dit slaat op de door mij gemaakte opmerking gisteren om 10.04.43: inderdaad is het een konstatering van mij geweest, zonder welk oordeel dan ook.

En ook ik hoop, nogmaals, dat Vinc zich hier nog eens laat zien/lezen. Ik ben juist benieuwd naar zijn ervaringen omdat natuurlijk bekend is dat er een vertekend beeld van hem is neergezet. Maar ook omdat graag van hem wil horen of hij het naar zijn zin gehad heeft.


Offline Vincent75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • STEM OP VINCENT!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #11 Gepost op: 4-12-2003, 10:33:03 »
Nou goedemorgen allemaal, hier ben ik dan eindelijk. Ik heb de afgelopen dagen erg weinig tijd gehad. Maar hier ben ik dan. En al met al valt het wel mee met de vragen, dus is het ook weer niet zo erg... toch?

Ik heb dinsdag lekker naar de uitzending zitten kijken en moet eerlijk zeggen dat ik het de mooiste uitzending vond persoonlijk, ondanks het feit dat ik eruit gestemd werd. Ik heb in Tanzania erg mooie dingen gezien en gedaan. Jammer dat het fietsen niet langer in beeld is geweest. We zijn vanaf de start met meer dan 60 km per uur van de hellingen afgesjeesd zonder remmen... dus spektakel gegarandeerd. En de irritatie tussen PP & mezelf vs Ellen is daar ook niet goed uitgebeeld... jammer.. want volgens mij is dat hetgeen waar ze het allemaal voor deden.

Als ik het allemaal goed heb gezien twee vragen in deze rubriek...

Ha Michele, met mij is alles goed. erg goed zelfs. Ik heb echt 4 geweldige weken gehad, ben zelfs wat uit mijn schulp gekomen (jaja) en dat beviel ook goed. Heb jij inmiddels je dagelijkse beslommeringen weer opgepakt? Ik ook, ben gelijk maandag weer vol aan de bak gegaan. En wat betreft zondag: ik kon het super waarderen dat HJ en Citta erwaren, maar begrijp donders(!!)goed dat je niet van de partij was... dus no worries daarvoor...Heb je de mensen op kantoor er nog vanlangs gegeven dat je te weinig steun kreeg in de 2 weken? We zien elkaar vast nog wel in het Communicatiehuis of ergens anders!!! Misschien een leuk feestje met de anderen (13 dec. staat op losse schroeven, zo lijkt het...)? we zien wel.

zie deel 2>>>

Offline Vincent75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • STEM OP VINCENT!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #12 Gepost op: 4-12-2003, 10:33:37 »
deel 2

Tweede vraag:
Achtergrondtypje? Chaos? Leider? Ach hou toch op. De TV zendt je uit zoals zij het willen, niet zoals je bent. Bedenk dat men kleine irritaties opblaast tot geweldige ruzies (ze moeten wat, want veel haat en nijd is er niet geweest). En de leiderschapsdiscussie.. je zou het HJ moeten vragen, maar wat ik me kan herinneren, waren we alle 4 (ja ik ook) voor mijn benoeming als procesbege-leider. En hebben ze er daarna andere quotes van Henk Jan achter aan geplakt. Dus ook pscyho Ilse zit daar nogal mis... Maar ja die ziet ook alleen wat de Tv haar voorschotelt. En ik denk niet dat het een chaos was bij het maken van beslissingen, het is juist heel bijzonder dat iedereen in een groep zo'n duidelijke mening heeft. Het was goed dat Peter Paul het op tafel gooide (of beter gezegd: in het kampvuur), zodat het genoemd werd. We zijn 4 mensen met een behoorlijk ego naar mijn mening is degene die die ego's het best kon combineren gekozen als procesbegeleider. En die hoort alleen iets te doen als het echt misgaat en dat ging het bij het maken van de beslissingen niet volgens mij. Wel een klein opstootje tussen PP en HJ in de kano.. en daar heb ik dan ook iets van gezegd en daarna hebben de heren (ze zijn oud en wijs genoeg zou ik zo zeggen) het netjes opgelost. En juist de dag na de kampvuur discussie is Henk Jan heel scherp geweest in het pakken van het voortouw.. bij het vragen van de weg in Thailand, en dat is toch super gegaan, we waren daar voor het eerst meer dan 1 uur te vroeg, dus niks chaos lijkt me... Achtergrondtypje.. Ja soms. Soms moet je een alles van iets meer afstand bekijken om alles goed te overzien! En dat gaat naar mijn mening het best vanaf de achtergrond.

Ik wil nog even zeggen dat ik Ellen en Peter Paul veel succes wens in de finale! Ellen, no hard feelings UITERAARD! Jouw afweging is te begrijpen, zo is het spelletje. Je brief is verhelderend ook nog. (Stiekem ben ik natuurlijk trots dat je me ziet als grootste concurrent!!). Peter Paul, is wat mij betreft de echte survivor, dus mijn sympathie voor de finale ligt zeer zeker bij hem! (En oh ja, dat feestje lijkt me een goed plan.... en je weet het, de biertjes liggen altijd koud!!)

zie deel 3>>>

Offline Vincent75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • STEM OP VINCENT!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #13 Gepost op: 4-12-2003, 10:34:02 »
deel 3

En natuurlijk via deze weg nogmaals de hartelijke groeten voor Henk Jan, Michele, Citta en alle stemmers, gidsen, forumleden, planetracefans, mijn supervriendin, mijn ouders, mijn broer, overige familieleden, mijn collega's en al mijn vrienden. Super dat iedereen zoveel tijd en aandacht heeft besteed aan mijn avontuur. Voor mij was het de tijd van mijn leven. Vier weken met een hele leuke groep mensen (avonturiers en crew!!) naar de mooiste plekken van de aarde en dan ook nog zulke gave dingen doen: ik had nog nooit op een paard gezeten, nog nooit de top van een vulkaan beklommen, nog nooit zoveel wilde dieren gezien, nog niet mijn hoogtevrees op deze manier proberen te overwinnnen, nog nooit zoveel gekanoed, nog nooit dolfijnen in het "echt" gezien en ook nog niet gezien hoe leuk het achter de schermen van een TV programma kan zijn... Dus hier zit een gelukkig mens! Met een kop boordevol plannen, ideeen, ervaringen en geweldige herinneringen!

Tot later!

Vincent

Tot slot wil ik nog even jullie aandacht vestigen op het werk van Steve in Bangkok voor het Mercy Centre, deze man heeft alles ervoor over om de kinderen daar een betere toekomst te geven... Dus mocht je nog ergens een paar euro's, handjes of goede ideeen hebben liggen, dan moet je maar eens een kijkje nemen op de site van de mercy centres: www.mercycentre.org

En oh ja... ik begin het jongleren inmiddels onder de knie te krijgen (we hebben van Steve allemaal een set jongleerballen gekregen en ik oefen elke dag!)


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #14 Gepost op: 4-12-2003, 10:40:15 »
Dank voor je reakties Vincent  ::ok:: ::ok::

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin gehad hebt met je mede-avo's en de crew en dat je de vragen hebt beantwoord.

Klasse dat je aandacht vraagt voor het Mercy Center  ::ok::

En áls er een eindfeest komt zie ik graag je jongleerkwaliteiten  :D

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #15 Gepost op: 4-12-2003, 10:47:30 »
Bedankt Vincent, ben erg blij dat je zo'n prachtige tijd hebt gehad. Ik weet niet of het je nog lukt om je slotdagboekje te schrijven over Tanzania voor op de site. We zouden je erg dankbaar zijn. Ik hoop je te zien op één van de feesten.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #16 Gepost op: 4-12-2003, 12:26:10 »
Leuk Vincent  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #17 Gepost op: 4-12-2003, 17:32:30 »
Dank je wel Vincent ;)  ::ok::

Offline showa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • elke verandering is geen verbetering
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #18 Gepost op: 4-12-2003, 17:44:28 »
Bedankt Vincent  ::ok::

Het gaat je goed en ik zal zeker de site bezoeken.

Toy Toy

Offline JanJV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen is het helemaal !!!
Re: Vragen voor Vincent.
« Reactie #19 Gepost op: 6-12-2003, 14:12:21 »
Vincent,

even een vraagje. Mag ik jou beoordelen op het stukje wat in de laatste uitgave van de Panorama staat. Met daarin enkele niet vriendelijke woorden richting Ellen?
WorldWideWeb.InternetproviderZuidAmerikaansOerwoud.Tokalau