Auteur Topic: [MO18] Afl. 7 opdracht 7.3 [Cartagena, Castillo San Felipe de Barajas] Lasergame  (gelezen 5325 keer)

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane



Kandidaten,

Welkom bij het grootste fort van Zuid-Amerika. In dit fort aan de noordkust van Colombia ligt een enorm gangenstelsel van onder- en bovengrondse gangen. Een ideale locatie voor een klassieke opdracht in Wie is de mol: lasergamen.

In dit fort is een lang en uitgebreid parcours voor jullie uitgezet. Aan jullie de taak om om de beurt het parcours af te leggen. Jullie taak is om zakjes met poeder aan het einde van het parcours te krijgen. Wees gerust, het is geen drugs, maar poedersuiker. Echter weten de DEA-agenten dat niet. Zij denken dat jullie drugs aan het smokkelen zijn. Zij zullen er alles aan doen om jullie uit te schakelen. Daarvoor hebben zij laserpistolen. Wordt je geraakt door hun, dan lig je uit het spel en verdienen jullie geen geld met de poederzakjes die de betreffende persoon op zak had. Maar jullie kunnen ook DEA-agenten uitschakelen. Ieder van jullie krijgt ook een lasergun mee. Daarmee kunnen jullie de DAE-agenten uitschakelen.

We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Daarnaast willen wij graag dat jullie het volgende actieformulier invullen:

Actie-formulier:
Ik ga wel/niet mollen
Hoe ga je het aanpakken?
Nog iets anders?

Wij willen alle zes jullie actieformulier binnen hebben uiterlijk woensdag 18.00 uur

« Laatst bewerkt op: 20-05-2018, 23:40:12 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik dacht serieus net toen ik opdracht 7.1 & 7.2 las. We hebben eigenlijk nog helemaal geen actieformulier opdrachten gehad, misschien hebben we dat dit jaar niet, en voila ::rofl::

Offline Lan

  • Forumlid
Wat is een actieformulier opdracht?

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Is blijkbaar niet in de spelregels opgenomen dus ik heb de uitleg van vorig jaar gepakt

4.2 Actieopdrachten
Ook voor actieopdrachten wordt een apart topic geopend. In dit topic staat de opdracht uitgelegd en een tactiekformulier dat je in moet vullen. Hierin wordt bijvoorbeeld gevraagd welke actie je onderneemt in deze opdracht en of je wel of niet gaat mollen. Op die manier heb je deels invloed op de uitkomst. De spelleiders pakken jullie ingevulde formulieren en maken daar een lopend opdrachtverhaal van. Soms kan het voorkomen dat een actieopdracht bestaat uit een deel formulier invullen en een deel forumopdracht. Wij noemen dit een combinatieopdracht.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Hoeveel geld is er te verdienen?

Volgorde maakt me niet uit.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nvy

  • Forumlid
We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1.
2.
3.
4.
5. Nvy
6.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1.
2. Kaaasje
3.
4.
5. Nvy
6.

Offline Convans

  • Forumlid
We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1.
2. Kaaasje
3. Convans
4.
5. Nvy
6.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1.
2. Kaaasje
3. Convans
4. HIDM
5. Nvy
6.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lan

  • Forumlid
We willen graag dat jullie de volgorde bepalen:
1. Molino
2. Kaaasje
3. Convans
4. HIDM
5. Nvy
6. Lan

Offline Convans

  • Forumlid
Kan je eens een voorbeeld geven van zo'n actieformulier? Ben niet helemaal mee

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Kan je eens een voorbeeld geven van zo'n actieformulier? Ben niet helemaal mee
Dit is het hele actieformulier toch? Dus dan beantwoord je die 3 vragen en maakt de spelleiding er dan een leuk verhaal van. Zie hier een voorbeeld van vorig jaar wat voor verhaal is gemaakt op basis van die actie-formulieren.

Citaat
Actie-formulier:
Ik ga wel/niet mollen
Hoe ga je het aanpakken?
Nog iets anders?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ja je omschrijft in principe gewoon wat je plan is voor deze opdracht en wat je wilt doen.  Dan wordt dat verwerkt in het verhaal. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Altijd jokers en vrijstellingen pakken dus!

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Hoeveel geld is er te verdienen?

Volgorde maakt me niet uit.

Ben je vergeten Hidm

Antwoord is 2.000 euro
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Geen probleem, thanks ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
De deadline is verstreken en ik mis nog 2 formulieren.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Convans

  • Forumlid
Ik stel voor: minjokers!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik stel voor: minjokers!
Ik heb nog wel een rode vrijstelling  ::) maar minjokers, nee..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
De Lasergame:

Er liggen tien zakjes met poedersuiker, elk 200 euro waard. “Het lijkt net echt drugs” stelt Molino. Lan grapt: “Laat mij eens een snuifje proberen”. Kaaasje springt snel in en neemt de leiding: “Twee mensen nemen 1 zakje mee, de rest twee. We moeten bepalen wie er maar 1 zakje mee gaat meenemen. Ik zou zeggen Molino en Lan”. Molino haalt zijn schouders op. Lan: “Hey, ik ben zeer goed te vertrouwen”! Na een stemming zijn het Molino en Convans die er maar één krijgen. De tijd om te overleggen is ook voorbij. Molino pakt de lasergun en wandelt rustig het fort in. Molino: “Ik ben de verkenner en jullie zijn de maarschalken. Ik zie niet zoveel op dit moment. OH laserstralen, hier zit een agent”! Molino schuilt weg van de agent. Kaaasje roept door de portofoon: “Van welke kant kwam de agent”? Molino: “Het is donker en ik zag stralen”. Hij loopt door en komt op de bovenverdieping uit in de buitenlucht. “Oh een age-!” Molino is afgeschoten. Kaaasje: “Nou daar hadden we niet veel aan. Laat dit maar aan mij over. Ze pakt twee zakjes met poedersuiker en raast het fort in. Ze komt de eerste agent tegen die begint te schieten. “OH IK DACHT HET NIET” ze gaat het vuurgevecht aan “IK DOOD? JIJ DOOD”! Ze schiet de agent af en vervolgt de weg die Molino nam. “Hier bij de trap moet ergens nog één zitten denk ik”. Ze heeft gelijk en schuilt net op tijd voor ze weer het vuurgevecht aangaat: “JULLIE GAAN ER ALLEMAAL AAN” Ze komt langzaam dichterbij de agent. De agent pakt zijn portofoon tevoorschijn en dan komt Kaaasje met de kill. Luidt lachend schiet Kaaasje de afgeschoten agent voorbij. Ze raast door naar de trap aan de andere kant die weer naar beneden gaat. Dan wordt ze opeens omsingelt door twee agenten. Ze verzet zich hard: “BAM BAM BAM”, maar wordt uiteindelijk geraakt.

Convans is de volgende, grijpt zijn poedersuiker en rent als een speer het fort in. Hij neemt een andere weg, gelijk de eerste kans een zijkamer in. “Joker jokers, waar zijn jullie”? Hij vindt niets. Hij rent snel door, waar hij opnieuw op zoek gaat naar jokers. Hij schijnt met zijn lasergun tegen de muren “Oh een woord, misschien is het een hint”! Nog voor hij Spaans kan zeggen hoort hij een agent dichterbij komen die begint te schieten “Crap”. Convans begint weer te rennen en ontwijkt de schoten van de agent. Hij maakt een grote beweging om de agent af te schudden en valt op de grond. Het zakje met poedersuiker in zijn handen is gescheurd. “Crap crap crap” hij probeert de suiker bij elkaar te houden maar daar is weer een agent met versterking. Hij begint te rennen en laat een spoor van poedersuiker achter. Hij haast zich door het hele fort heen en komt uiteindelijk over de eindstreep….met lege handen. Hadewychisdemol gaat als volgende: “Zeg, er mist een zakje poedersuiker”! Hij pakt één zakje mee en gaat voorzichtig het fort in. “Oh mijn finalevrijstelling, die gaat op een veilige plek” hij stopt de vrijstelling in zijn onderbroek. Hij komt rustig door de eerste paar kamers heen omdat de meeste agenten nog achterin het fort zitten. Stiekem kijkt hij nog een beetje rond: “Nog een vrijstelling kan geen kwaad”. Hij komt langzaam aan in de buurt van de eindstreep, maar dan duiken de agenten op. Erg goed schieten kan Hadewychisdemol niet dus hij vuurt gewoon heel vaak in de hoop dat hij iets raakt. Het werkt want hij schakelt een agent uit. “En nu rennen”! Hij maakt een duik naar de finishlijn en is binnen met 1 zakje poedersuiker.
 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human