Auteur Topic: [MO18] Molbiechten  (gelezen 8629 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[MO18] Molbiechten
« Gepost op: 18-06-2018, 22:33:44 »
Aflevering 0
We zijn begonnen! Ik ben begonnen. Vooral met een basis van vertrouwen richting mij creëren. In deze eerste opdracht, en ook in aflevering 1, is mijn plan om vooral af te tasten hoe deze groep in elkaar zit. 10 kandidaten, 1 Mol en 1 X. Ik ben in deze groep duidelijk een van de meest opvallende en bekende figuren, en ik heb dus het vermoeden dat ik scherp in de gaten gehouden word. Vandaar dat ik in de eerste 4 opdrachten vooral probeer te kijken hoe het de groep vergaat, te voorspellen wat de uitkomst gaat zijn en dan betrokken te zijn bij het slagen van dingen die zonder mijn betrokkenheid ook zouden slagen en dingen die een kleine kans hebben om te slagen te verpesten. En wat ‘onnodig’ geld verdienen, want dat zou een Mol nooooit doen. Ook wil ik veel positieve contacten leggen met iedereen. Kandidaat HIDM zou met de meerderheid van de groep bondjes proberen te onderhouden, dus dan moet Mol HIDM dat ook maar doen. Ik ga zo op in mijn kandidatenrol dat ik zelfs mezelf wijs maak dat ik een kandidaat ben. Ik maak net als iedereen overzichten van alles, ik kijk wie ik verdacht vind en zet daar mijn testen op in. Qua gedrag mag er zo min mogelijk differentiatie zijn tussen kandidaat HIDM en Mol HIDM.


Molduck was de eerste. Vanaf het moment dat we wisten dat we allebei meededen hoefden we eigenlijk al niks meer tegen elkaar te zeggen: het was us two against the world. Sorry lieve Nina :( Ik vind het heel vervelend om zo hard tegen je te moeten liegen maar jij weet net zo goed als ik dat dat nu eenmaal is hoe het spel werkt en ik hoop en denk dat je het me achteraf niet kwalijk zult nemen. Ik hoop ergens dat je me door gaat hebben. Ik ga er natuurlijk alles aan doen om dat te voorkomen, maar ik gun het je heel erg om ver te komen.

Frank en Meezter meldden zich ook al snel. Met allebei ook maar een verbond aangegaan. Meezter is dan mijn geheime bondgenoot waar ik helemaal niemand over vertel (behalve Molduck) en Frank is mijn speelbal. Frank is een nepmol like I’ve ever seen one en ik hoop dat ik hem op die manier ook ga kunnen inzetten als bondgenoot. Mocht hij me door krijgen dan is dat geen ramp, zolang hij zelf maar blijft mollen mag hij best lang blijven. Meezter is een slimme, die trapt niet zomaar in mijn val. Ik ga me op moeten stellen als heel fanatieke kandidaat die alles bijhoudt en verschrikkelijk gestrest wordt van het spel.

Verder probeer ik voor en tijdens het begin van het spel met ongeveer iedereen wel een beetje te kletsen, later zullen daar nog meer bondjes uit komen. Ik ga geen afstand houden. Kandidaat HIDM wil overal bovenop zitten, dus Mol HIDM ook. Ik zoek zelf contact met mensen. Ik ben niet bang voor confrontatie. Ik vraag constant aan mensen of ik ze kan vertrouwen en of ze de Mol zijn. Ik wil van iedereen weten op wie ze stemmen, wat voor items ze in handen hebben, met wie ze nog meer praten, hoe ze zouden spelen als ze de Mol zouden zijn, of ze de Mol zijn, wat ze elke avond eten etc. Kandidaat HIDM is een complete controlefreak die toch heel sociaal probeert te blijven en niet aan al zijn bondjes wil onthullen dat hij er nog 100 andere heeft – maar daar niet altijd in slaagt.

Als de eerste opdracht begint wordt mij al snel duidelijk dat een hoop van deze kandidaten voor de pot gaat. Met het uitwisselen van formulieren viel me al tegen hoe veel mensen hadden gekozen voor ‘Fanatieke kandidaat zijn’ en niet voor ‘(Nep)mol zijn’. Maar goed, we moeten het doen met wat we hebben. Maar dat is best lastig met een kandidaat als BigBoots, die de Mol al direct de oorlog lijkt te verklaren. Gelukkig ben ik niet conflict vermijdend en ga ik de strijd graag aan. Als eerste roep ik dat voor 2500 euro gaan het stomste is dat we kunnen doen zonder enig aanknopingspunt. Het leek me zo goed als zeker dat er uiteindelijk toch wel voor 1250 en 10 opties gegaan zou worden, dus dan ben ik graag een van degenen die het voorstellen. Geen kans op -2500 of +2500 maar dat ging allebei toch al nooit gebeuren.


Wij dus met die 10 opties aan de slag. Vindt BigBoots een hint die helemaal geen hint is maar hem wel op het juiste spoor brengt. Toen ging hij Spacy ook maar even stalken. Voor mij werd al snel duidelijk dat hier uiteindelijk waarschijnlijk helaas een meerderheid voor zou gaan. Ik heb nog geprobeerd met wat hints richting Arco Mol Fan, FS te komen maar het was te veel opgevallen als ik daarin had doorgeduwd, Spacy is gewoon ontzettend makkelijk te doorgronden en BigBoots is een beetje eng. Nou, dan gaat dronken HIDM (die wel degelijk wat biertjes op had en dat niet fakete) maar gewoon de eerste zijn die het goede antwoord dikdrukt. +1250, mede dankzij mij. Ik heb immers de stap gezet die op dat moment nog niet iedereen durfde te zetten én ik wilde voor de 10 opties gaan en anders hadden we het nooit geraden! Onthoud deze eerste indruk kandidaten: ik ben een ontzettend hardwerkende en fanatieke kandidaat met een goede intuïtie. De Mol ben ik zeker niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2018, 22:35:16 »
Van de lijstjes die vanaf het begin van deze opdracht werden ingevuld door iedereen komt de uitslag naderhand binnen. Ik heb deze lijstjes geprobeerd zo in te vullen dat ik er zelf het meeste voordeel uit zou halen én dat ik zo min mogelijk kandidaten op de goede plaats zou hebben staan. Ik wilde graag de pot want mijn naam, Jesper, betekent ‘schatbewaarder’. Voordeeltjes, en dus macht, zijn ook leuk. Vooral de sleutelwoorden wil ik sparen. Ik heb met de spelleiding afgesproken dat ik van hun helemaal niks over de sleutelwoorden hoor en dat ik net als alle kandidaten zelf moet sparen als ik een finalevrijstelling wil. Natuurlijk wil kandidaat HIDM die! Goed, dus ik zet mezelf bovenaan bij alles waar ik iets mee kan krijgen dat ik wil (spel naar je hand zetten, best met geld omgaan, meest betrouwbaar, voordeel gunnen, tactisch meesterbrein) en onderaan bij lijstjes waar ik laag wil eindigen (beste leugenaar, Mol). Uiteindelijk blijkt dat ik het spel het best naar mijn hand kan zetten en dus Executiekaart 1 krijg. Fijn, heeft niemand anders die macht in ieder geval en heb ik een onderhandelingspositie. De penningmeester word ik ook, dankzij het laag zetten van Kaaasje en het op 1 zetten van mezelf. Ik wil hier trouwens benadrukken dat nergens bij deze lijstjes ook maar enige manipulatie van de spelleiding heeft plaatsgevonden. Ik wist niks over de lijstjes van anderen. Kaaasje krijgt de joker omdat ze het meest betrouwbaar is en het meest een voordeel wordt gegund en Nvy is een tactisch meesterbrein en krijgt het eerste Sleutelwoord. Die krijg ik ook, dankzij een deal die ik wat later met haar sluit. Ik ben alleen helaas wel nipt de beste leugenaar geworden en zal in aflevering 3 dus moeten liegen over een Sleutelwoord dat ik krijg om zo geld te verliezen. Goed, vanuit de andere positie was het een stuk makkelijker en minder opzichtig geweest en daarom had ik mezelf ook onderaan gezet maar we gaan er gewoon voor. Roll with the punches. Eigen schuld, had ik Lan (de nummer 2 op 1 puntje) maar wat hoger moeten zetten. De hoofdverdachten voor de Mol zijn Meezter, HIDM, Frank en Molduck – op die volgorde. De jonkies worden verdacht dus. Mijn vermoeden is bevestigd: ik ben van nature ontzettend verdacht in deze groep en word door iedereen nauwlettend in de gaten gehouden. De eerste aflevering gaat voor mij dus in het teken staan van vertrouwen winnen. Zeker ook omdat er dukaten in kunnen worden gezet op mij als Mol die dan geld opleveren en dat wil ik natuurlijk niet. Hoe vroeger in het spel, hoe minder verdacht ik moet zijn.


Ondanks het verdiende geld ga ik aflevering 1 optimistisch in. Er is weinig geld verdiend met de lijstjes, door mijzelf maar 100 euro – het minst van iedereen. Goed ingeschat dus. Ik ben hard bezig vertrouwen te winnen, heb een Executiekaart op zak en een opening om Sleutelwoorden te gaan sparen en oh ja, de Mol heeft de pot. Waarschijnlijk ga ik die niet kunnen vasthouden als ik iedereen voor moet liegen in aflevering 3 maar ach, dat is een mooie symbolische hint: de schatbewaarder die na 3 afleveringen in het 3e seizoen zijn ware aard toont.

Game on!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #2 Gepost op: 18-06-2018, 22:40:18 »
Aflevering 1
Wat een eerste aflevering. Veel gebeurd. Veel geld te verdienen. Veel geld verdiend, maar ook aardig wat geld niet verdiend. Bovendien is 1500 euro ervan maar een lening, want die gaan er in aflevering 3 weer uit. Veel vertrouwen te winnen, veel vertrouwen te verliezen. Volgens mij heb ik vooral dat eerste gedaan tot nu toe. Dat hoop ik althans.

Allereerst: waar gaan we heen? Alaska, en halverwege Colombia. Nee oké, laten we er een opdracht voor €10.000 van maken. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Goed, €10.000 euro te verdienen. Ik moet hier als Mol die aan zijn imago als goede en intense kandidaat werkt dus toch proberen te zorgen dat in ieder geval een deel hiervan niet in de pot komt. Taal is zeg maar echt mijn ding. Helaas ga ik niet zo veel tijd hebben. Dat is echt zo, maar dat betekent niet dat ik dat niet in mijn voordeel ga gebruiken. Ik stel dus voor dat ik bij 1 van de 2 opdrachten met 3 mensen ga, en het liefst die met de vragen over Amerika (imo de moeilijkste). Ik ben elke dag bezig met taal, dus ik kan veel minder geloofwaardig een opdracht over taal verstieren dan een over Amerika. Maar goed, de indruk die de groep van mij had voor het spel begon was er dus niet een van vol vertrouwen, dus ik kan niet te duidelijk mollen. Ik zit bij Convans en Spacy, die zijn allebei volgens mij wel slim. Een paar vragen zijn duidelijk moeilijker dan de andere. Dus wat doe ik? Zodra de vragen online staan spuug ik in 1 keer alles uit dat ik zonder kijken naar de antwoorden die ik van de spelleiding had gekregen wist en waarvan ik vermoedde dat zij het ook zouden weten. Daardoor heb ik al gezorgd voor 2 volledig goede antwoorden, echt goed van mij. Maar goed, ik heb gezegd dat dit was wat ik wist en over een paar dingen denk ik nog mee maar sommige dingen wist ik gewoon écht niet. Ik ga grotendeels met hun twee mee want ik zie dat ze in totaal op 4 van de 10 goede antwoorden gaan uitkomen. We hebben er 5 nodig voor de hint. Het enige dat nog hoeft te gebeuren voor het 5e goede antwoord en dus de hint is Whitney en Michael omdraaien. De Mol zou dit nooit doen toch? Deze Mol wel. Zo heb ik uiteindelijk persoonlijk voor 3 goede antwoorden én de hint gezorgd. Echter was de hint die wij konden verdienen Republikeins. Volgens mij is dat best wel logisch als je Arbeidersstaat al hebt en zou dat dus niet heel veel toevoegen behalve dat ik iets heb gedaan dat de Mol nooit zou doen: op het laatste moment een fout antwoord goed maken en zo een hint verdienen die naar de juiste oplossing leidt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2018, 22:42:53 »
BigBoots en Meezter hebben het veel te goed gedaan, Nvy en Molino hebben er gelukkig nog 2 omgewisseld maar ook wel erg goed, Kaaasje en Lan hebben veel verdiend maar ook het meeste laten liggen en Molduck, Frank en Nys-Fan waren allemaal aan het mollen. Thanks guys. Maar al met al dus nog 4 hints en 33 staten weggespeeld. Texas wordt al snel genoemd als optie. Daar hoopte ik al op met Canada als enige niet verdiende hint en Texas niet weggespeeld. Maar al gauw wordt Alaska ook genoemd en wordt (volgens mij door Spacy) gezegd dat Alaska logischer is dan Texas i.v.m. het goudzoeken. Hier doe ik weer hetzelfde als ik in aflevering 0 deed. Wat gaat er gebeuren als ik niks doe? Het wordt Texas of Alaska als er niet om een hint gevraagd wordt en sowieso Alaska als dat wel gebeurt. De kans is dus groter dat Alaska uiteindelijk geraden wordt dan Texas, en met wat pech zelfs voor het volle bedrag. Ik moet erbij betrokken zijn als het inderdaad Alaska wordt. Maar ik wil niet dat het volle bedrag verdiend wordt. Omdat Texas door sommige mensen nog steeds als beste optie werd gezien ging ik proberen het als kandidaat te brengen: ik wil niet dat we voor Texas gaan, dat is een te groot risico! Laten we nog een hint nemen voor 1000 euro. Meteen zodra we mogen kiezen voor een hint doe ik dat en gelukkig wilden meerdere mensen hiervoor gaan waaronder Spacy zelf. Daarmee kan ik me hopelijk een beetje profileren als kandidaat die het met Spacy eens was dat Texas niet zomaar het antwoord was en Alaska ook goed zou kunnen. Ik zei ook nog dat er veel Republikeinse arbeidersstaten zijn waar goud te vinden is en die vast wel een ster in de vlag hebben. Maar goed, met Canada als laatste hint wist ik dat we het gingen raden en dus druk ik het weer als eerste dik. Ik heb dus alweer bijgedragen aan het goede antwoord, hoera we love HIDM die absoluut geen Mol is! Maar ik heb ook verzekerd dat we niet het volle bedrag wonnen door de laatste hint te kopen voor 1000 euro. Meezter had hier achteraf dan ook helemaal gelijk in: Alaska was wel degelijk al een heel reële optie voor de laatste hint en die laatste hint was misschien dus ook helemaal niet nodig geweest. Maar kandidaat HIDM kan dit niet hebben: waar haalt Meezter het lef vandaan om ons te bekritiseren over de laatste hint terwijl hij zelf helemaal niet actief voor Alaska is gegaan? Lekker makkelijk achteraf. Mol HIDM is het wel helemaal met je eens hoor Meezter :)
Jammer dat het is gelukt en dat er toch nog 6500 euro is verdiend. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat ik niet veel meer had kunnen doen zonder dat het op zou vallen, dat ik van €1750 alsnog heb kunnen voorkomen dat het in de pot kwam en dat ik nu nog minder verdacht ben. Maar voor het wel verdiende geld zeker een compliment naar de kandidaten: goed gewerkt allemaal! Ik hoop alleen wel dat dit geen voorbode is voor de mate waarin deze groep voor de pot gaat want dan krijg ik het zwaar. BigBoots ook weer die alles oplost, daar ga ik een botsing mee moeten forceren zodat ik geloofwaardig tegen hem in kan gaan. Gelukkig komt die gelegenheid al heel binnenkort.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2018, 22:48:46 »
Ondertussen loopt het ook lekker met de bondjes. Als ik het goed heb zit ik inmiddels in bondjes met Molduck, Meezter, Frank, Lan en Nys-Fan en heb ik goed contact met Nvy en Kaaasje. BigBoots vind ik vervelend want hij maakt er geen geheim van dat hij niet de Mol is en voor de pot gaat. Molino kan ik weinig hoogte van krijgen. Spacy is aardig en grappig, misschien nog wat meer contact mee zoeken. Convans praat ik af en toe een beetje tegen want ik verdenk hem. Hij deed het namelijk niet zo goed bij onze deelopdracht en in aflevering 0 gedroeg hij zich ook vreemd. Ik denk dat hij wel eens heel goed de Mol zou kunnen zijn.
Nee grapje dat ben ik, maar ik ga proberen door middel van deze bondjes wat vuil werk uit handen te geven. Molduck en Frank blijken bijvoorbeeld bijzonder makkelijk op te stoken om wat te mollen. Ik hoef het ze niet eens te vragen, ik blijf gewoon constant benoemen dat het handig is als we zelf ook een beetje verdacht worden. Nys-Fan denkt er ook zo over. En zo zie je, de opdracht van die 3 was een complete catastrofe. Ik hoop dat ik mijn bondjes kan gaan inzetten om de controle over het spel te houden en af en toe dus ook een bondgenoot of verdachte voor me te laten mollen. We zitten immers in Mol Online, waar iedereen ziet en rationeel kan berekenen hoeveel je molt en hoeveel geld je verdient/verliest. Ik moet dus zorgen dat ik volgens objectieve FTM-overzichten net niet als de slechtste uit de bus kom ondanks het feit dat ik maar weinig geld verdien dat anderen niet zouden hebben verdiend als ik het niet had gedaan. Ik mol dus ook voor een groot deel achter de schermen, in mijn relaties met de kandidaten. Ik speel de kandidaat die door middel van tactische plannen en bondgenootschappen dit spel probeert te winnen en door de reputatie te kweken van verschrikkelijk fanatieke en af en toe gestreste, maar wel slimme en tactische kandidaat hoop ik mensen met me mee te krijgen.

En toen gingen we onderhandelen. Doel is om al mijn 3 beurten te benutten: 2 om onderhandelingen te laten mislukken en 1 om een item te pakken (als het even kan het sleutelwoord). BigBoots begint deze opdracht absoluut perfect, waarvoor dank. De groep chanteren met geld zodat hij een joker kan pakken. Hij zegt achteraf dit alleen maar te doen als test, maar de toon is gezet. De test heb ik hopelijk doorstaan, want kandidaat HIDM kookt van woede als BigBoots zijn plan uitvoert. Hoe durft hij? Dit soort kandidaten willen we niet in de groep hebben. We werken tegen de Mol, niet met de Mol en tegen elkaar. Kandidaat HIDM wil BigBoots op de blacklist. Dat komt perfect uit, want Mol HIDM wil hem daar ook hebben. Deze gozer heeft de pot tot nu toe bijna eigenhandig gevuld, natuurlijk wil de Mol een soort groepshaat tegen hem kweken. Tot nu toe is gebleken dat hij absoluut voor de pot gaat, dus als hij één keertje voor zichzelf probeert te gaan in plaats van voor de groep (en daar vervolgens nog 100 euro mee wint ook) grijp ik direct de kans om hem zwart te maken. Sorry BigBoots, niks persoonlijks, maar ik wil dat een grootverdiener als jij geen sterke positie heeft in de groep.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2018, 22:53:06 »
Gevolg is wel dat iedereen een beetje bang lijkt te zijn geworden en de volgende twee onderhandelingen slagen. Iemand oppert een plan om mensen die al iets hebben mee te laten onderhandelen zodat daar extra geld kan worden verdiend. Geen idee meer wie of wat dat precies was, maar goed als er een plan op tafel ligt om geld te verdienen deel ik graag mee in de credit daarvoor dus ik ga erin mee. Ik doe zelf niet mee aan onderhandelingen die ik niet wil winnen maar ik spoor wel anderen aan om het te doen. Bij de onderhandeling voor de vrijstelling wist ik natuurlijk dat het heel lastig zou worden om overeen te komen. Die onderhandeling moest en zou mislopen, om de groep te laten zien dat het niet zo eng is om voor jezelf te gaan. Zeker niet als een van de kandidaten die het hardst tegen BigBoots in ging – ik – dat ook doet. BigBoots wijst me (terecht) nog even op mijn hypocrisie en op het moment dat de onderhandeling start wordt al meteen duidelijk dat Convans die vrijstelling aan niemand gaat geven behalve zichzelf. Dat komt mooi uit, want daarmee maakt hij het de Mol heel makkelijk. Kandidaat HIDM wil absoluut dat deze onderhandeling slaagt en eigenlijk ook zeker wel dat hijzelf de vrijstelling krijgt. Dus daar heb ik heel erg mijn best voor gedaan, wetende dat het kansloos was. Oh wat was ik boos dat Convans niet eens open stond voor onderhandelen. Spacy’s lulverhaal ging ik natuurlijk meteen tegenin en gelukkig zagen de anderen er ook meteen doorheen, want als die hem had gekregen had ik nog een andere onderhandeling volledig op moeten blazen. Bedankt dus allebei, vooral Convans ga ik in de toekomst nog als schild kunnen gebruiken denk ik.

De volgende onderhandeling waaraan ik meedoe is die voor de zwarte vrijstelling. Doel hier is om die daadwerkelijk te krijgen. Ik wil als Mol dat iedereen voor de eerste aflevering gelijke kansen heeft. Kandidaat HIDM wil dat ook. En zowel kandidaat HIDM als Mol HIDM zijn dol op macht. Kreeg dat ding vervolgens heel simpel in de schoot geworpen waarvoor dank.
Het sleutelwoord hoefde ik niet aan mee te doen want ik had met Meezter afgesproken dat hij daarvoor ging. Ik had het eerste sleutelwoord al van Nvy gekregen en met hem gedeeld zoals een trouwe bondgenoot doet en hij deed dat dus ook met zijn sleutelwoord, dat hij redelijk makkelijk kreeg. Aan Kaaasje en Nvy geeft hij een fake sleutelwoord.
Ik wilde ook deel uitmaken van de laatste onderhandeling dus ik heb ervoor maar aan 2 onderhandelingen deelgenomen. Deze laatste moet mislukken. Het vraagteken is een ‘pak af’, die wil ik er niet in en het geld al helemaal niet. Maar ik kan niet alleen deze onderhandeling opblazen, dat valt te veel op. Zeker als de persoon naar wie hij lijkt te gaan een van mijn favorieten Kaaasje is. Gelukkig hebben mijn bondgenoten ook al snel door dat het iets van een pak af zal zijn omdat nog niemand zijn item heeft gekregen. Meezter overweegt hem op te blazen, Frank vindt het ook maar eng. Ik speel daarop in en zeg dat opblazen waarschijnlijk wel het beste is. Maar zelf ga ik natuurlijk wel mee in het geven van het vraagteken aan Kaaasje, ik ben immers een lieve kandidaat die Kaaasje een vraagteken gunt en geld in de pot wil. En ja hoor, precies waar ik op hoopte/rekende: Frank blaast hem op. Wat ben ik ontzettend blij met jou! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2018, 22:58:48 »
Oh ja, en de schilderopdracht. Dat was een interessante. Grotendeels gefaald in mijn opzet maar wel met het verhoopte positieve effect als het zou mislukken. Ik wilde graag met Kaaasje in een team. Ik wil closer worden met Kaaasje, en ik wil haar zogenaamd testen is wat ik tegen mijn bondgenoten zeg. Ik hoop dat ik haar misschien ook een beetje verdacht kan maken. Ik ga sowieso omschrijven. Schilderen kan ik niet en heb ik gewoon geen zin in en knopen doorhakken wordt me te heet onder de voeten. Dus ik ga omschrijven. Ik ga alles omschrijven. Elk detail van mijn schilderij ga ik omschrijven. Zo secuur, zo precies, zo uitgebreid en zo ingewikkeld dat ik hoop dat Kaaasje er helemaal duizelig van wordt, het niet meer snapt en fouten maakt. En als dat niet lukt heb ik het wel zo goed gedaan dat ik echt niet meer de Mol kan zijn. Nou, tweede was dus het geval ::rofl:: Kaaasje volgde mijn instructies werkelijk perfect op en kwam met een briljant plan om haar papier op te delen in vakjes. Vanaf dat moment kon ik niet meer vaag doen over waar alles precies zat en zag ik de bui al hangen: haar schilderij ging perfect worden. En inderdaad, tot in de laatste details klopte alles. 500 euro verdiend. Irritant maar hopelijk wel met als gevolg dat ik nu helemaal niet meer verdacht word. Want ik heb het hier, samen met Kaaasje, wel echt heeel goed gedaan.

En inderdaad. Waar ik bij het schot-voor-de-boeglijstje van mijn medekandidaten nog op de tweede plek stond, 1 puntje onder Meezter (omdat ik mezelf op 12 had gezet), blijkt tijdens de test en executie en de verdeling van de dukaten dat ik in mijn opzet geslaagd ben: ik ben niet verdacht. Ik krijg elke week te horen hoeveel vragen de kandidaten goed hebben beantwoord, wie ze bij vraag 20 ingevuld hebben en hoeveel dukaten er op mij als Mol zijn ingezet (niet door wie). De gemiddelde scores bij de eerste test zijn niet slecht, maar dat is heel simpel te verklaren door het feit dat er nog ontzettend veel vragen in zitten waarbij ik in het meerderheidsantwoord zit en er bijna geen vragen zijn die de kandidaten op maar 1 persoon kunnen invullen. Niemand vult mijn naam in bij vraag 20 en niemand zet dukaten in op mij als Mol. Ik blijf voorzichtig want niemand zal nu al zeker van zijn zaak zijn en weinigen zullen me al daadwerkelijk afgestreept hebben. Of ja, Molduck misschien. </3
Hoofdverdachten lijken op basis van testresultaten en interactie met kandidaten Convans, Frank, Nys-Fan en een beetje Kaaasje/Lan/Molduck te zijn. Vooral die vier mannen hebben volgens mij potentieel als nepmollen. Ik hoop dat ik ze op die manier kan gebruiken en dat zij er ook voordeel uit kunnen halen.
SpacyColours is de eerste die ons moet verlaten. Vind ik heel jammer, leek me een ontzettend leuke kandidaat. Eentje die wel voor wat drama had kunnen zorgen. Maar ook een ontzettende slimme jongen, dus misschien is het maar beter zo. Vind het wel heel lullig voor hem, last in first out. Zeker ook omdat deze eerste ronde echt een loterij bleek te zijn met amper verdenking op de daadwerkelijke Mol. Maar goed, meer dan subtiel mollen kon ik deze aflevering echt nog niet doen met de enorme natuurlijke verdenking die er tegen mij was al voor het spel begon. En ik denk dat ik die verdenking voor een groot deel effectief heb weggewerkt zonder te vergeten dat ik de Mol ben. Ik heb er dus geen spijt van Spacy, maar vind het wel heel jammer voor je.

Uitslag test met tussen haakjes het antwoord op vraag 20:
Lan: 13 goed (Kaaasje)
Nys-Fan: 12 goed (Franklapidus)
BigBoots: 11 goed (Franklapidus)
Franklapidus: 10 goed (Convans)
Convans: 9 goed (Nys-Fan)
Kaaasje: 9 goed (Convans)
Molino: 9 goed (Meezter)
Meezter: 8 goed (Kaaasje)
Nvy: 7 goed (Nys-Fan)
Molduck: 7 goed (Convans)
SpacyColours: 6 goed (Franklapidus)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2018, 23:14:38 »
Aflevering 2
Goed, en door. Met slecht internet en een slecht humeur. Ja, mijn internet was deze week inderdaad dramatisch, daar was niks aan gelogen. Als Mol heb ik hier maar geprobeerd het beste van te maken. Doel van deze aflevering is het vertrouwen verder opbouwen terwijl ik wel steeds iets meer steken laat vallen. Ook hoop ik wat nepmollen in te kunnen zetten. Echter blijft het vertrouwen prioriteit, vanwege de nog steeds hoge waarde van de dukaten en vooral de sleutelwoordopdracht volgende aflevering. Ik moet daarvoor veel bondgenoten hebben die mij vertrouwen dat ik niet zo hard zou liegen om het sleutelwoord te krijgen voor 1500 euro. Er mag daarbij absoluut geen 1500 euro verdiend worden en hopelijk gaat er 1500 euro uit. Om mijn keuze bij die opdracht geloofwaardiger te maken moet ik sleutelwoorden blijven sparen. Ik ben die fanatieke kandidaat die zo snel mogelijk die finalevrijstelling in handen wil krijgen. De eerste twee woorden die ik van Nvy en Meezter heb gekregen zijn Spanning en Informatie. Kan ik nog niet heel veel mee, dus ik ga proberen om met de sleutelwoorden die ik al heb te proberen het derde sleutelwoord te bemachtigen zodat die van volgende aflevering al mijn vierde wordt.

De Hunger Games, wat een gigantische speluitleg met enorm veel regels. Ik had echt geen tijd om voor de winst te gaan dus doel was vooral zorgen dat iemand het sleutelwoord wint die het met mij deelt en geld verspillen. Ik pak een rugzak waarmee ik een meer onder stroom zet, hopen dat daar iemand met geld doodgaat. Ik loop op geld af met het voornemen om dat vast te houden ‘zodat mensen mij niet dood maken’ en er vervolgens mee dood te gaan. Maar Frank had blijkbaar landmijnen op het bedrag dat ik pakte geplaatst, en daar ging ik. LdH was helaas te laat met mij inlichten daarover, anders was ik er waarschijnlijk niet heen gegaan – dat geld was toch al verloren. Nou goed, kan gebeuren. Voor de kandidaten heeft dit spel ook af en toe nadelig uitgepakt door afwezigheid van de spelleiding en het forum, dus een tegenslag voor de Mol is dan ook wel zo eerlijk 😉 Ik kan nog wel even geïrriteerd doen tegen Frank en vooral Convans, die zelf ook was opgeblazen, doet lekker met me mee. Convans doet me op momenten van tegenslagen een beetje denken aan Nys-Fan, zelfde manier van mokken. Hoop dat ik daar nog gebruik van kan maken. Gelukkig wint Kaaasje, daar kan ik het woord waarschijnlijk makkelijk van krijgen. Niet veel later stel ik voor om een trio te vormen met Nvy, Kaaasje en mij waarin we verdenkingen, informatie en vooral ook sleutelwoorden delen. Sleutelwoorden, waarvan ik er dus nog steeds zelf geen enkele heb verdiend maar wel de derde van de drie nu al binnenkrijg: Nicaragua. En nogmaals, de spelleiding heeft me hierbij op geen enkele manier geholpen. Met drie sleutelwoorden op zak en een vermoeden dat het overkoepelende woord iets met seizoen 11 van WIDM te maken heeft heb ik dus een goed excuus om volgende aflevering te liegen voor mijn vierde sleutelwoord.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2018, 23:18:47 »
Tja, de livecams kan ik weinig over zeggen. Heb er eentje gevonden en meer heb ik ook echt niet gezien want de cams werkten bij mij gewoon niet. Nu zou ik als het wel had gewerkt niet veel meer geld hebben verdiend bij deze opdracht, maar ik vond het een beetje flauw en laf om op deze manier een opdracht te saboteren. Daarom heb ik dus ook gevraagd of mijn persoonlijke opdracht niet meegeteld kon worden, maakte volgens mij uiteindelijk ook geen verschil maar maakte me misschien nog iets minder verdacht. BigBoots doet de halve opdracht natuurlijk weer alleen, die gast moet weg.

De vrachtopdracht had ik van tevoren natuurlijk ingezien en ik wist dat dit misschien wel de makkelijkste opdracht was. Ik begin met een paar goede steden noemen, en hoop die later misschien aan de verkeerde maatschappij te kunnen koppelen. Maar toen kwam ik het forum helemaal niet meer op en was de opdracht al bijna klaar toen ik terug was. Ik wist dat ik bij die vragen over mezelf niet kon gaan liegen, die waren simpel en makkelijk te controleren en ik moet vertrouwen hebben voor de komende aflevering. Ik had mijn kans om nog te mollen simpelweg gemist, als ik nu nog iets raars ging doen liep het veel te veel in het oog. Jammer maar helaas, opdracht geslaagd.

Qua bondjes blijf ik lekker bezig. Ik ben 1 van De Drie Musketiers met Kaaasje en Nvy, ben nog steeds ride-or-dies met Molduck, Meezter en Frank en ook met Lan en Nys-Fan werk ik samen. Met Convans wissel ik af en toe 1 of 2 pm’s uit. Molino en BigBoots praat ik niet echt mee, in ieder geval niet in de context van een bondje. Ik praat dus met ongeveer iedereen en met iedereen waarmee ik praat praat ik natuurlijk ook óver iedereen. Ik ben niet naïef en snap dat ze onderling met elkaar natuurlijk ook genoeg praten, maar ik hoop dat ik bij een hoop toch wel invloed kan hebben op de manier waarop ze over de andere kandidaten, over mij en over het spel denken. Ik denk dat ik er in geslaagd ben ze me in vertrouwen te laten nemen en ze te laten denken dat ik waarschijnlijk niet de Mol ben. Tijdens de volgende aflevering hoop ik daar op dure wijze misbruik van te kunnen maken.
Met Molduck en Meezter deel ik echt alles, ook overzichten, verdelingen van antwoorden bij de test, inschrijfformulieren etc. Wat een hoop werk is dat zeg. Ik moet dus ook al die overzichten maken en alles bijhouden, net als ik in het echt in mijn molboekje zou moeten schrijven. Anders weet Meezter simpelweg dat ik het ben. Ik had verwacht dat Mol zijn lastig zou zijn, maar het kost dus ook nog eens enorm veel tijd en energie. Niet alleen met Meezter en Molduck, maar met alle bondjes die ik probeer te onderhouden, waar ik sommige dingen wel en sommige dingen niet tegen moet zeggen, alle testen die ik wel degelijk echt moet maken om een verdeling van antwoorden te hebben, bedenken wie ik als kandidaat zou verdenken, de spelleiders af en toe helpen bij het afwerken van opdrachten en ga zo maar door.

De testresultaten komen binnen en ik zie dat mijn vriendin Molduck eruit gaat. Niet onverwacht natuurlijk als je de Mol volledig vertrouwt, maar wel echt heel jammer. Ik had je echt veel meer gegund Nina en het spijt me dat je er door mij al zo vroeg uit ligt ☹ Ik hoop dat je het me kunt vergeven. Verder is mijn naam opnieuw niet ingevuld bij vraag 20, is de test slecht gemaakt en zijn er weer geen dukaten op mij als Mol ingezet. Al met al een in eerste instantie teleurgesteld gevoel aan deze week overgehouden na de opdrachten, maar uiteindelijk toch ook opluchting gemengd met verdriet vanwege Molduck. Want daar heb ik me echt wel even schuldig en verdrietig om gevoeld.

Uitslag test met tussen haakjes het antwoord op vraag 20:
Nys-Fan: 10+1 joker= 11 goed (Convans)
BigBoots: 7 goed  (Franklapidus)
Meezter: 7 goed (Lan)
Kaaasje: 6+1 joker= 7 goed (Convans)
Nvy: 5 goed (Nys-fan)
Convans: 4+1 joker= 5 goed (Nys-Fan)
Franklapidus: 4 goed (Convans)
Lan: 4 goed (Molduck)
Molino: 4 goed (Molduck)
Molduck: 2 goed (Franklapidus)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #9 Gepost op: 18-06-2018, 23:25:05 »
Aflevering 3
De aflevering waar ik al een paar weken naar uitkijk/tegenop zie. In deze aflevering moet ik mijn vermogen om iedereen keihard voor te liegen demonstreren, daarin slagen en het vervolgens ook nog zo om weten te buigen dat ik dat in het echte spel natuurlijk niet zou doen. Bovendien hebben we Meet the Mole. Als het goed is ben ik niemands hoofdverdachte en is de kans dus niet groot dat iemand alle vragen goed kan beantwoorden. Bovendien weet ik dankzij al mijn contacten van de meeste kandidaten wel op wie ze ongeveer zitten en hoe ze hun test hebben ingevuld. Dat kan ik gebruiken bij mijn keuzes voor antwoorden/mollen die ik ze laat zien. Doel is om deze aflevering met een negatief saldo te laten eindigen, niet te verdacht eruit te komen en als het even kan een onverdachte kandidaat eruit want die pot mag wel wat minder snel gevuld worden.

Bij de escaperoomopdracht was het doel om in ieder geval te zorgen dat er veel boetes werden gemaakt door onduidelijkheid en miscommunicatie. Om hierbij te helpen moest ik dus bij het communicatieteam, daar valt of staat de opdracht bij. Als er te weinig boetes gemaakt worden kan ik zo altijd nog kijken of ik iets kan doen om te zorgen dat we het niet redden binnen de tijd. Ik zit bij Convans en Molino, die zijn allebei niet zo van het spekken van de pot dus dat is top. Met de emoticons die we mochten gebruiken moest dus een code gemaakt worden, zodat ook hoge getallen gecommuniceerd kunnen worden. Ik weet alle codes en dus ook dat het nooit gaat lukken door gewoon de emoticons onder elkaar te zetten omdat je simpelweg te kort komt. Maar dat is wel wat BigBoots meteen doet, dus dat geven we keurig door aan Team 2. Ik verwacht dat Team 2 de code moeiteloos raadt, maar dat we met de volgende code in de problemen gaan komen want ik ga zeker niet met een systeem komen. Maar omdat Team 2 zelf ook bedacht heeft dat er een systeem moet worden verzonnen om de codes door te seinen snappen ze onze eerste code al niet, omdat ze naar een systeem zoeken. Daar is de eerste boete dus al. Meezter is ontzettend gefrustreerd over deze miscommunicatie en ik zogenaamd ook. Nys-Fan maakt ondertussen een domme boete, 250 euro uit de pot. Ik hoop dat het nog vaker gaat gebeuren zodat men het ook van mij pikt. De volgende dag wordt de code toch geraden en krijgen we van Meezter vrij snel een nieuwe code door in een goed bedacht systeem waarbij elke emoticon een waarde van 1 tot 4 heeft. Aangezien er over de eerste code best lang is gedaan en er al twee boetes zijn gemaakt besluit ik het systeem te ontcijferen en door te geven. Daarna loopt de opdracht wat meer, ik probeer af en toe de communicatie heel snel te laten gaan en alles meteen door te willen geven in de hoop dat we dingen dubbel doorgeven/boetes maken door onduidelijkheid. Op een gegeven moment besluit Molino een code door te geven en laat ik hem heel vaak oefenen waardoor ik ‘per ongeluk’ een suggestie post naar de groep waar hij net de echte code naar heeft gestuurd. Stom, maar Molino’s schuld en niet de mijne. Ben er dus ook boos/chagrijnig om maar Molino kan dat even niet meer zo goed hebben omdat ik al wat hard tegen hem ben geweest die opdracht in mijn rol als leidende kandidaat die wil dat alles goed gaat. Daarna dus ook snel mijn excuses aangeboden aan Molino, was niet de bedoeling om hem zich slecht te laten voelen. Het spel moet wel leuk blijven voor iedereen. Kaaasje en Nys-Fan maken ook nog meer boetes en dus hebben we uiteindelijk maar 1000 euro van de 2500 euro over. Gecombineerd met de andere twee opdrachten vind ik dat slecht genoeg en bovendien kon ik bij de laatste codes niet veel meer doen om die laatste 1000 euro ook nog weg te spelen. Mijn boete word ik nog even op aangesproken door niemand minder dan BigBoots en dat vind ik natuurlijk helemaal niet leuk. Positief blijven, we hebben 1000 euro verdiend! En mijn fout was niet mijn fout maar die van Molino. Maar ik ben zogenaamd een kandidaat die het niet erg vindt om verdacht te worden dus probeer de schuld ‘onterecht’ een beetje op me te nemen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #10 Gepost op: 19-06-2018, 23:23:33 »
De opdracht met het sleutelwoord heb ik me natuurlijk al drie afleveringen op voorbereid en hopelijk het grondwerk voor gelegd. Ik zie deze opdracht een beetje als het begin van de tweede fase voor mij als Mol. De basis van vertrouwen is grotendeels gelegd en daar kan ik nu wat meer van gaan profiteren. Het vertrouwen moet er wel blijven want ik wil niet buitenspel gezet worden omdat iedereen weet dat ik het ben en de dukaten zijn nog steeds waardevol. Ik moet dus de balans zien te vinden tussen goed genoeg liegen om niet ontdekt te worden maar transparant genoeg dat men niet doorheeft dat liegen ongeveer het enige is dat ik doe in dit spel. Dat eerste deel bleek al snel te lukken toen ik helemaal onderaan de lijst van verdachten stond. Het tweede deel kon ik dus wat meer aanzetten want er ging sowieso geen meerderheid op mij. Toen kwam Kaaasje vervolgens met het plan dat iedereen op iemand anders stemt, op basis van iedereens verdenkingen. Perfect, want Nys-Fan had mij als enige redelijk hoog gezet maar die vertrouwt mij genoeg om het niet nuttig te vinden op mij te stemmen. Hij hield me even een tijdje scherp in de gaten maar ik geloof dat ik dat weer grotendeels om heb kunnen buigen. Zegt in pm nog tegen mij dat hij overweegt niet op mij te stemmen en ik reageer zo onovertuigend mogelijk dat hij zich toch maar aan het plan moet houden, maar ik heb het in ieder geval gezegd dus hij kan mij moeilijk de schuld geven. Stemmen komen binnen en inderdaad niemand heeft op mij gestemd, -1500. Tja voor het niet toegeven dat ik hem had neem ik met trots alle verantwoordelijkheid tegenover de groep maar ik ben zogenaamd natuurlijk wel een klein beetje verontwaardigd dat Nys zich niet aan het plan heeft gehouden. Deze opdracht is makkelijker gegaan dan verwacht en dat geeft me veel zelfvertrouwen: volgens mij zit ik best wel lekker in mijn rol. Ik word niet verdacht omdat het lijkt alsof ik in de eerste aflevering veel geld heb verdiend en mensen niet door lijken te denken. Liegen gaat me dus ook goed af, niet alleen in deze opdracht maar in het hele spel lijkt men in mijn rol te trappen.

Meezter schrok er trouwens wel even van dat ik zo goed kon liegen en dat heeft hij me laten weten ook. Wat nu als ik dat in het grote spel ook doe? :o Die gedachte heb ik hem diezelfde avond weer af gekregen en hij negeert mijn -1500 zelfs. Frank vond het natuurlijk ook weer een prachtige kandidatenactie van mij, die heb ik in the pocket. Kaaasje en Nvy vertrouwen mij ook. Lan, Nys-Fan en Convans lijken me in ieder geval niet te hard te wantrouwen. Nys-Fan is nu volgens mij ook wel overtuigd dat ik niet de Mol ben. Hij heeft eens wat verdenking tegen mij uitgesproken maar dat heb ik dubbel zo hard terug gedaan tegen hem en ook over anderen. Op een gegeven moment vond ik hem zelfs zo verdacht dat als hij niet de Mol was, hij dat maar moest bewijzen. Stuur maar een screenshot van de pm dat je het niet bent ;) Nee doe je niet? Mol!
Maar dat deed hij dus wel. Dus toen moest ik ook. LdH had me van tevoren een pm gestuurd dat ik niet de Mol ben voor het geval dat zo'n situatie zich voor zou doen dus die kon ik daarvoor gebruiken. Benieuwd of hij daarin trapt maar het lijkt erop van wel. BigBoots zit al vanaf het begin vol op Frank dus daar maak ik me geen zorgen om. Molino zal wel een keer vergeten de test te maken en er dan uit vliegen of zo.

Meet the Mole was toch wel even spannend, wat als iemand toch ineens alle goede antwoorden gaf en ik eerlijk moest zijn? Was gelukkig niet het geval, iedereen had minstens 1 fout en qua geld komen we op -90 uit plus de -200 van de switch Nys en Molino (oh wat vond ik dat weer irritant) dus -290 in totaal. Zelf stond ik al bij Ja dus ik kon gewoon keurig 3 foute antwoorden geven en hoefde niet te switchen om geld te verliezen. Niemand van de Ja-groep heeft mij gezien en bij de Nee-groep heb ik gezorgd dat mensen hun verdachten sowieso niet uit konden sluiten of bevestigen.
« Laatst bewerkt op: 19-06-2018, 23:29:36 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #11 Gepost op: 19-06-2018, 23:26:07 »
Na deze succesvolle week voor mij is het weer tijd voor de test. Ik word onderhand echt niet goed van die overzichten die ik steeds voor Meezter moet maken maar ja, ik kan daar niet ineens mee stoppen. Nys-Fan en Lan lijken de hoofdverdachten te zijn en ik bungel ondanks mijn dure aflevering nog steeds ergens onderaan dankzij het grondwerk dat ik ervoor heb gelegd. De testresultaten komen binnen en waar ik al een beetje op hoopte komt uit: BigBoots gaat weer vol op Frank die de minste overeenkomsten met mij had in deze test en moet dus naar huis. Vond je een ontzettend interessante en leuke kandidaat BB, en als ik de Mol niet was was ik fan van je geweest. Denk dat ik het als kandidaat redelijk zoals jou had gespeeld. Maar goed, in deze rol waren wij elkaars grootste vijanden - ondanks dat jij dat niet door had. Verder weer geen dukaten op mij als Mol en mijn naam niet ingevuld bij vraag 20 dus we gaan lekker door. Ik hoop wel dat ze achteraf mijn tactiek gaan snappen want ze zien het tot nu toe totaal nog niet.

Lan: 11 goed (Nys-Fan)
Frank: 10 goed (Nys-Fan)
Convans: 9 goed (Nys-Fan)
Meezter: 9 goed (Kaaasje)
Kaasje: 8 + 1 joker = 9 goed (Lan)
Nys-Fan: 7 goed (Lan)
Nvy: 7 goed (Nys-Fan)
Molino: 7 goed (Meezter)
BigBoots: 4 goed (FrankLapidus)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #12 Gepost op: 19-06-2018, 23:38:15 »
Alvast 3 verborgen aanwijzingen:

Mijn voornaam, Jesper, betekent ‘schatbewaarder’. En dat is wat ik toen ik in aflevering 0 de pot kreeg werd en 3 afleveringen lang bleef, tot ik mijn ware aard toonde bij de opdracht met het sleutelwoord.


Niemand minder dan de enige echte LdHmolletje onthulde in Aflevering 0 ook al mijn identiteit in zijn advies aan Spacu:
Wie is de mol is een spel waarbij de waarheid meerdere facetten kent en je moet blijven afvragen of iemand de waarheid nogmaals ongegeneerd zal gaan vertellen.
Wat zal iemand ongegeneerd gaan vertellen? De ‘waarheid nogmaals’. Als iemand je dit vertelt, kun je de waarheid er ook in vinden: ‘Waar is de Mol? Ghana.’


In opdracht 2.2 zat geen enkele kandidaat met zijn persoonlijke opdracht in zijn/haar ‘eigen land’. De 3 Nederlanders Frank, Molduck en ik zaten in Duitsland, Belgen Convans en Nys-Fan en Noorse Nvy zaten in Nederland, Nederlanders Lan, Meezter en Kaaasje zaten in de VS en Duitser Molino en Nederlander BigBoots zaten in België. Hetzelfde geldt voor de Mol: die bevindt zich niet in zijn thuisland maar in Ghana.



Aflevering 4
Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Misschien dat er deze week een test op me wordt ingezet? Of 1 dukaatje? Vertrouwen wil ik zoveel mogelijk vasthouden maar er mogen ook wat meer dingen blijven mislukken. Als we elke week een week zoals aflevering 3 hebben ben ik blij. Met BigBoots weg hebben we 5 kandidaten die wel bereid zijn te mollen (Frank, Convans, Nys-Fan, Lan en ik), 2 die dat niet zijn (Meezter en Nvy), 1 die er een beetje tussenin zit (Kaaasje) en Kabouter Lui. Dat belooft niet veel goeds voor de pot.

De muziekopdracht vond ik erg leuk. Ik zet mezelf meteen bij muziekkennis. Daar is meer geld te verdienen/verliezen en kan ik beter mollen. Dus ik zet me daar neer, wat denk je? Komen Frank, Molino en Nys-Fan erbij. Toen wist ik al dat onze opdracht ging mislukken. Dus eerst maar wat liedjes waarvan het verdacht is als ik ze niet weet benoemen, compleet met artiest en titel. Heel goed van mij, en de rest van mijn team is zo chaotisch! Wat moesten ze toch zonder mij. Maar natuurlijk ook wat moeilijkere liedjes bewust achtergehouden waardoor we cruciale letters misten en er ook weer geld af ging. Daarna gewoon een kwestie van niet op het antwoord komen en het geld was verloren. Kaaasje heeft zichzelf definitief geëlimineerd als Molverdachte hier. Dat is vervelend want dan zal ze in de toekomst niet echt meer gaan proberen te nepmollen. Even in de gaten houden of die geen nieuwe BigBoots wordt. Al zijn Nvy en Meezter daar ook al goed voor op weg.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #13 Gepost op: 24-06-2018, 16:18:35 »
En dan gaan we duiken :D Met onze fantastische jagers D*N en Lucy. D*N weet dat ik de Mol ben, Lucy niet. D*N gaat dus lekker voor mij mollen, ik hoef hem maar een seintje te geven als ik wil dat hij iemand pakt. Of niet pakt, als ze bijvoorbeeld vooral mingeld pakken, toch Meezter? Was wel genieten hoe gespannen je was en hoe zeker je was dat je gepakt zou worden. Was zeker gebeurd als je wat meer plusgeld had gepakt, maar nu hield ik D*N netjes aan de lijn. Zelf ging ik als tweede, zodat ik alles dat enigszins in de buurt van de start lag weg kon pakken en de rest heel ver moest lopen om überhaupt bij geld te komen. D*N heb ik mij niet laten pakken en ik ben keurig met veel plusgeld en veel mingeld en uiteindelijk een klein positief saldo over de finish gekomen. Heel goed weer van mij. Verrassend genoeg was de rest na mij niet zo goed in deze opdracht, heel verdacht hoor jongens. Iedereen is de Mol behalve ik. Bedankt ook Lucy, fijn dat we altijd op jou kunnen vertrouwen om Mollen te assisteren ::love::
Achteraf natuurlijk weer even lekker klagen dat de opdracht onmogelijk en stom was want ja zo ben ik nou eenmaal.

Weerwolven was verschrikkelijk en heeft mij doen beseffen dat mijn beste vriend Meezter niet te lang meer in dit spel mag blijven. Zonder dat hij het wist heeft hij de Mol hier ontzettend dwars gezeten. Ik pakte natuurlijk gewoon een Eskimo, met als doel van IJsbeer verdacht te worden wat vrij makkelijk had gekund na die sleutelwoordopdracht en ook was gelukt als Meezter mij niet per ongeluk had gesaboteerd. Dude besluit dat het verstandig is om vals te spelen en mij te vertellen dat hij een IJsbeer is zodat we het zo kunnen spelen dat ik een joker win en er 1000 euro in de pot komt. Misschien speel ik mijn rol iets te goed, hij is zo zeker dat ik het niet ben dat hij met een heel plan komt om de opdracht samen kapot te spelen en de Mol dwars te zitten. Heb nog subtiel genoemd dat wat we deden eigenlijk niet mocht maar kandidaat HIDM kon hier niet mee naar de spelleiding stappen of zo. Goed, eerst een paar rondes overleven en dan kan dit plan heel misschien nog per ongeluk mis gaan. Maar dan is Meezter zelf ook nog eens zo'n slechte IJsbeer dat hij meteen ontdekt wordt en het spel alles bij elkaar eigenlijk gewoon klaar is. Ik kan hier geen rare sprongen meer gaan maken, dus dan maar een volle kandidatenactie ervan maken. Frank denkt dat ik een IJsbeer ben maar met die verdenking kan ik niks aangezien Meezter weet dat ik de Mol ben als ik mezelf dood laat gaan. Dus vol in de verdediging, nog even bekvechten als fanatieke kandidaat en een joker en 1000 euro incasseren. Vervelend en frustrerend de manier waarop het is gegaan. Het was zo mooi geweest als ik nu écht de waarheid kon spreken, toch gelyncht zou worden en daar weer lekker boos over kon doen. Deze opdracht heeft mijn ogen geopend en me een nieuwe missie gegeven: Meezter mag niet mee naar Colombia.

Aan het einde van de week kunnen we de balans weer opmaken. Met 2 van de 3 opdrachten ben ik redelijk tevreden over het verloop, de opdrachten beginnen meer en meer te mislukken. Volgens mij komen er later wat meer opdrachten waarbij het alles of niets is, want tot nu toe was er vaak altijd wel een beetje te verdienen. Volgens mij zit iedereen inmiddels op Nys-Fan, Kaaasje op Convans geloof ik. Meezter weet nog steeds zeker dat ik de Mol niet ben maar is af en toe toch per ongeluk vervelend en ik moet steeds die stomme overzichten voor hem maken. Frank is nog steeds erg makkelijk te misleiden, heb maar weer even benadrukt hoe verdacht hij wel niet is en oh oh oh als hij de Mol maar niet is. Gaat hopelijk weer wat meer nepmollen. De vrouwen lijken ook overtuigd dat ik het niet ben. Convans zit vol op Nys-Fan. Lan is all over the place, zat op Kaaasje en Molduck en nu weer op Nys-Fan geloof ik. Molino zat de laatste keer op Meezter dus die heeft heel erg geluk dat ik de Mol ben. En Nys-Fan? Die krijgt het voor elkaar om eruit te vliegen ondanks dat het hele forum inclusief de kandidaten hem verdenkt.
Vanaf volgende week even op zoek naar een nieuwe boeman.

Lan: 8 + 1 joker = 9 goed (Nys-Fan)
Frank: 8 goed (Nys-Fan)
Nvy: 7 goed (Nys-Fan)
Convans: 7 goed (Nys-Fan)
Meezter: 7 goed (Nys-Fan)
Molino: 6 goed (Nys-Fan)
Kaaasje: 3 + 1 joker = 4 goed, test sneller gemaakt (Convans)
Nys-Fan: 4 goed (Lan)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 16:25:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #14 Gepost op: 24-06-2018, 16:56:42 »
Aflevering 5
Wat een stressvol spel. Ik mis van alles en ben het spoor helemaal bijster. Ik kan het allemaal niet meer volgen, weet niet wie het is en iedereen is tegen me. Ik ben echt heel zielig en laat het spel me helemaal opvreten. Weet niet of het het me allemaal nog wel waard is, ik ga toch niet winnen. Oh wacht, dat was natuurlijk omdat ik de Mol ben. Niks aan de hand dan, ik pak nog een cocktail. Zwaar hoor, mollen vanaf een tropisch eiland.

De gunopdracht was natuurlijk weer een heel fijne. Fanatieke kandidaat HIDM die bondjes heeft met iedereen gaat hier natuurlijk een beetje in de problemen komen. Zo veel bondgenoten en allemaal verwachten ze wat van me. Tja, ik kan niet iedereen helpen en dat moeten ze maar begrijpen. Maar als iemand het waagt mij dwars te zitten word ik boos.
Ik was dus niet veel online deze week dus er moesten korte afspraken gemaakt worden. Lan en Frank maken een of ander raar pact waarmee ze geld weggooien en alle kandidaten naaien. Juich ik alleen maar toe, maar achteraf ga ik er heel boos om zijn. Meezter stuurt me natuurlijk meteen zijn volledige verdeling en neemt weer een hoop opties voor me weg. Soms vraag ik me weleens af of hij niet stiekem allang weet dat ik het ben en me briljant misleidt. Maar goed dan maakt hij zijn test elke week weer slecht. Molino en Convans praat ik niet mee over deze opdracht en de rest beloof ik allemaal items, dus die twee krijgen geld. Meezter stelt in het topic natuurlijk weer voor om heel veel geld te verdienen. Daar is weinig animo voor want niemand wil alles blootgeven en je wilt geen geld geven aan bondgenootjes. Die afspraak gaat er dus niet komen, dus ik kan even mokken dat we het wel moeten doen. Molino gaat denk ik veel geld krijgen dus als ik die 500 geef heeft hij die waarschijnlijk dubbel. Die gedachte wordt bevestigd door Kaaasje die mij een pm stuurt dat ze hem 500 euro geeft en ik hem dus de 250 moet geven (ze wist de rest van mijn verdeling omdat ik de vrouwen de laatste 2 overgebleven items gaf, waar ze volgens mij niet zo blij mee was). Mooi, ik lieg dat ik al 500 op Molino had ingezet nadat zij het al heeft gedaan en doe daarna hetzelfde. Uitslag komt binnen en ik heb een vrijstelling, wat gaaf! Alle stress, fanatisme en hypocrisie uit de kast trekken om die vast te houden. Maar helaas, ik word uitgeloot door Molino. Oh wat ben ik woedend. Even boos doen op alles en iedereen, daarna even sorry zeggen tegen Molino.

Merry Christmas vond ik ontzettend leuk. Als kandidaat was dit de perfecte opdracht voor mij geweest. En als Mol dus ook. Alleen jammer dat ik weinig online kan zijn, want daardoor moet het mollen wat minder subtiel gebeuren dan ideaal zou zijn. Ach, ik kan wel met het een en ander wegkomen in deze groep dus dat scheelt. Op het moment dat ik online kom en zie dat ze qua goede antwoorden in de meest waardevolle categorie zitten (bedankt Meezter natuurlijk weer) en ik niet genoeg goede antwoorden fout kan maken moet ik dus foute antwoorden goed maken. Dus ik los letterlijk de opdracht zowat voor ze op en verlies zo 1501 euro voor de pot. Als dit de eerste opdracht was geweest en ik had het gespeeld zoals ik nu deed wist iedereen meteen dat ik het was. Maar dankzij mijn goede positie kon ik het nu maken.

Ik vind het jammer dat ik niet meer online kon zijn voor Waar gaan we heen 2.0. De meeste spellen heb ik simpelweg gemist. Nou goed, op de zeldzame momenten dat ik online was maar gewoon niet positief bijgedragen aan de opdrachten en Frank aangespoord om te mollen maar kijkende naar de hints ging Colombia zeker wel geraden worden. Of er moest heel veel sturing aan te pas komen, en daarvoor was ik gewoon niet genoeg online en ik wil ook niet al mijn credit verschieten. Dus ik kom als eerste met Colombia met een briljant gevonden hint die me was ingefluisterd door mijn lieve vriendje. Weer fantastisch (onnodig) werk geleverd door kandidaat HIDM!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #15 Gepost op: 24-06-2018, 17:01:10 »
Na de exit van Nys-Fan moest ik dus even op zoek naar een nieuwe Mol voor de kandidaten. Lan, Convans en Frank zijn de meest logische opties. Frank vooral voor zichzelf. Die blijf ik vertellen hoe verdacht hij wel niet is. Volgens mij is hij daar heel trots op. Net als op zijn executiekaart waarmee hij deze executie stop kan zetten. Ik heb daar echter een probleem mee. Ik wil kandidaten weg. Hoe minder kandidaten, hoe minder dukaten, hoe minder bijdrage aan opdrachten (zeker als ik mijn beoogde target eruit krijg), hoe minder mensen die mij kunnen ontdekken. Ik wil dus dat deze executie doorgaat. Maar Frank wil zijn kaart eigenlijk inzetten. Hmm, ik moet een meesterplan verzinnen hier. Ah, ik weet het! Ik zeg tegen Frank dat hij zijn kaart niet in moet zetten. En daar luistert hij naar. Omdat ik zo'n goede en wijze bondgenoot ben. Echt zo fijn dat ik jou heb Frank ::love::

Goed, probleem 1 dus opgelost. Nu probleem 2 nog, de enige echte Meezter. Ik waardeer je enorm en je bent een ontzettend toffe gozer en speler maar je moet naar huis. Je verdient te veel geld voor de pot, zit me onbewust dwars en alle overzichten en besprekingen met jou kosten me te veel tijd en moeite. Ik weet niet of ik dat nog 5 weken vol ga houden. Dus ik reken uit hoeveel overeenkomsten ik met iedereen heb in de test. Met Convans, 1 van onze hoofdverdachten heb ik er maar 5. 5 goede antwoorden zou wel erg weinig zijn. Ik had natuurlijk weer een meltdown deze week en ik kon het allemaal niet meer aan. Ik ging maar gewoon vol op 1 iemand en dan zou ik eruit liggen of zeker weten wie de Mol was. In eerste instantie was dit niet met de intentie om Meezter weg te werken maar gewoon om hem te misleiden. Maar toen kwam deze situatie me perfect uit en stelde ik voor dat ik vol op Lan zou gaan en hij vol op Convans. Dan is de kans redelijk groot dat een van ons eruit gaat maar dan krijgen we in ieder geval duidelijkheid want pfff die onzekerheid kan ik niet meer aan. En dat gebeurde dus. Sorry Meezter, dit was dus echt niks persoonlijks. Aan de ene kant voel ik me lullig over je exit en aan de andere kant ben ik er trots op. Maar ik vond het fantastisch om dit spel samen met jou te spelen en hoop dat je mijn spel als Mol achteraf kunt waarderen.

Met de rest gaan we door naar Colombia. Lan en Convans beginnen lichte twijfels over me te uiten dus misschien dat die in de warme zon wat helderder kunnen denken en me uiteindelijk als hoofdverdachte gaan zien. Maar er zijn ook nog zat alternatieven dus misschien dat het zover niet direct komt. De rest zit er nog steeds volledig naast. Teleurstellend.

Nvy: 5 goed (vrijstelling) (Lan)
Lan: 9+1 joker = 10 goed (FrankLapidus)
Convans: 9 goed (FrankLapidus)
Frank: 7+1 joker = 8 goed (Lan)
Kaaasje: 7 goed (Lan)
Molino: 7 goed (Meezter)
Meezter: 5+1 joker = 6 goed (Convans)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 17:06:27 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2018, 19:34:05 »
Aflevering 6
We zijn aangekomen in het zonnige Colombia. Het land waar ik ontmaskerd ga worden. Maar door wie? Op dit moment zie ik Lan als grootste kanshebber voor de winst. Convans is ook niet zeker dat ik het niet ben, maar die verdenkt Lan ook sterk (volgens mij vooral omdat ik hem dat adviseer). Denk dat ze allebei wel op mij gaan spreiden en de kans lijkt me groot dat dit de twee finalisten worden. Sterke spelers allebei, maar wel fijn dat ze allebei erg verdacht zijn en dat uitgerekend zij de twee zijn die het juiste spoor vaag kunnen zien. Met Lan had ik al een bondje maar we weten dat we vooral voor onszelf spelen allebei. Met Convans maak ik ook een bondje nu Meezter weg is. Ride-or-dies zijn we. Ik weet dat hij me niet vertrouwt maar ik vind het wel fijn om het van hemzelf te horen als hij me verdenkt in plaats van dat ik niet precies weet hoe hij nu zit qua gedachten. En voor hem ook wel leuk als hij me straks daadwerkelijk als hoofdverdachte gaat zien dat hij zijn Mol leert kennen. Ik verdacht hem ook heel sterk maar doordat Meezter weg is weet ik dat hij het niet is. Dat laat ik hem weten. Het is dus in ons belang dat anderen hem wel verdenken. Ik doe nog even datzelfde screenshotding als bij Nys-Fan en ook hij wil het graag doen. Nu verdenk ik hem definitief niet meer en weet ik eigenlijk wel zeker dat Lan de Mol is. Dus ik wil graag met Lan in groepjes.

Bij de metro-opdracht bijvoorbeeld. Samen met Lan als laatste duo zodat wat de twee duo&apos;s voor ons doen eigenlijk niks uitmaakt. Ik stel in pm aan hem voor om te mollen, want ik wil hem zogenaamd uittesten. Weet niet of die narratief dat ik hem verdenk voor hem uiteindelijk nog gaat werken maar ik moet wel consistent zijn en niet alles door elkaar gaan halen. Lan is op het moment het meest geschikt als nepmol voor mij om andere kandidaten op te zetten. Voor hemzelf beginnen de opties weg te vallen met Frank en Convans die zich af en toe erg kandidaats gedragen.
Antwoorden komen binnen en hij staat op 2 antwoorden goed. Omdat we denken dat Molduck goed staat en we willen &apos;nepmollen&apos; draaien we haar en Meezter om. In werkelijkheid wilde ik dat doen omdat Meezter goed stond en niet Molduck, dus nu staat er nog maar 1 goed. Op deze manier maakt het niet uit wat Nvy omdraait, er kunnen er nooit meer dan 2 goed zijn omdat alles nu zo gedraaid staat dat er geen 2 plaatjes zijn die gewoon omgekeerd staan. Ik geef Lan achteraf de schuld van deze actie en die schuld neemt hij volgens mij graag op zich. Ik denk dat Lan en ik op deze manier nog wel vaker samen kunnen werken.

Bij de drugskartel kies ik ervoor om weer een beetje defensief en omslachtig te mollen. Dat wil zeggen zelf voor de schermen niet veel fout doen maar wel Convans en Frank opstoken om te mollen. Frank is er helaas niet dus dat is jammer maar Convans speelt deze opdracht weer lekker raar en kost geld. Lan is hier (volgens mij per ongeluk) onmols. Het fijne aan nepmollen opstoken is dat zolang je niet te hard pusht ze het zien als zichzelf verdacht maken en zichzelf verder helpen, en niet als de Mol helpen. Ik beweer niet dat ik alle nepmollen gecreërd heb want ze hebben allemaal natuurlijk hun eigen wil en strategie maar ik zorg wel voor positieve (of eigenlijk negatieve) reinforcement. Dat vind ik ook het leuke aan de Mol zijn en daar zie ik de uitdaging in. Het doel van de Mol is dat zoveel mogelijk opdrachten mislukken en dat zo min mogelijk kandidaten doorhebben dat jij het bent. Verder zijn er geen regels voor hoe je opdrachten moet laten mislukken of hoe je kandidaten moet misleiden. Dan is het dus ontzettend leuk om out of the box te denken en onorthodoxe molstrategieën uit te proberen. En nog leuker is dat het vaak nog werkt ook. Voor de schermen lijk ik soms een ontzettend goede kandidaat en ziet men gewoon niet dat ik het ben omdat ik er voor kies het ze niet te laten zien. Ik hoop dat toekomstige Mollen mijn strategie&nbsp; interessant genoeg vinden om verder te ontdekken, want Mol Online zijn kan zo veel complexer zijn dan je in eerste instantie denkt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2018, 21:02:18 »
De bingo was een favoriet van de Mol. Kandidaat HIDM haatte deze opdracht en vond het allemaal stom en oneerlijk. De Mol genoot van het maken van veel kleine foutjes en een valse bingo. Wel mijn bonuswoorden gedaan want ik ben een heel goede kandidaat. Maar uiteindelijk in totaal dus een stuk meer geld eruit gehaald dan erin. Maar het was de schuld van de opdracht en de spelleiding en zeker niet van mij. Alles is stom. Als Kaaasje achteraf tegen me zegt dat die valse bingo verdacht was vind ik dat natuurlijk ook heel onaardig en frustrerend. Ik doe zo mijn best en dan wordt dat niet gewaardeerd :( Ze reageert meteen dat het maar een grapje was, de lieve schat. Frank mijn kleine nepmol ging hier natuurlijk ook weer heerlijk ::bravo::

Ik zit inmiddels lekker in mijn rol. Ik voel me zelfverzekerd, durf steeds meer en ben niet bang voor wat verdenking. Convans en Lan spreiden allebei op mij en vullen mijn naam in bij vraag 20 maar Convans zit nog steeds wel meer op Lan. Ik denk dat ik die nog wel van me af kan krijgen door te benadrukken dat niet all-in gaan op Lan te risicovol is. Lan ziet mij inmiddels wel als hoofdverdachte denk ik en dat is prima. Sterker nog, het is in mijn belang dat hij in het spel blijft want als ik met bijvoorbeeld de twee vrouwen in de finale kom is het overduidelijk dat ik het ben. Ik probeer hem er ook heel bewust van te maken hoe verdacht hij is en hopelijk heeft dat het effect dat hij dat zo wil houden en mij helpt de opdrachten te saboteren. Frankie moet helaas naar huis. Heel jammer maar niet onverwacht, hij was nog blinder dan de Mol zelf. Vond het superleuk om met je te spelen Frank, en denk dat we er achteraf heel hard om gaan lachen samen. Door je tranen heen.

Lan: 12 goed (vrijstelling) (HIDM)
Convans: 10 goed (HIDM)
Molino: 7 goed (Convans)
Kaaasje: 5 goed (Lan)
Nvy: 5 goed (Lan)
Frank: 4 goed (Lan)

Nog wat verborgen aanwijzingen:

Mijn naam, Jesper, is Deens. Bij het duiken pakte ik als eerste het kistje op D1 en daar zat het minste geld in.


In diezelfde aflevering zaten de IJsberen in Envelop 1 en 7. 1+7=8 en dus pakte ik Envelop 8, wat ook mijn geluksgetal is. Bovendien is 7-1 mijn geboortedatum en 8=H.


Mijn geboortedatum kwam nog een keer terug, bij opdracht 7.1. Na de uitslag postte ik precies 47 woorden met daarin 4 hoofdletters: MISS. De eindlocatie van die opdracht was het Centro de Convenciones Julio Cesar Turbay Ayala, waar de 47e Miss Colombia verkiezing werd gehouden in 1999: 7-1-1999.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 21:51:50 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #18 Gepost op: 10-07-2018, 16:57:53 »
Aflevering 7
Vijf kandidaten over en één Mol. Deze week wil ik er graag weer een schepje bovenop doen. Er moet nóg meer mislukken. Met de opdrachten van deze week was dat niet zo lastig.

Bij de foto-opdracht wil ik graag weer bij Lan. Ik moet mijn hoofdverdachte goed in de gaten blijven houden. Als er iets mislukt is het zijn schuld. En dat gebeurde dus ook. Er gebeurde in eerste instantie redelijk weinig van alle drie de kanten. Ik maak geen enkele foto want pff moeilijk allemaal. Lan maakt er een paar en we krijgen wat hints, ik heb geen flauw idee wat ik ermee moet en vind het allemaal maar vaag. Lan en Molino zitten ook totaal niet in de buurt, dus op de laatste dag post ik nog even wat fotootjes zodat het toch nog lijkt of ik het goed gedaan heb maar ik wist door hun eerdere gedachtegangen dat we de locatie niet gingen vinden en dat het met maar 1 van de 2 heel lastig ging worden om bij de eindlocatie te komen. Beetje doorgaan op verkeerde gedachtes en gewoon rustig uitspelen. Het verbaast me eigenlijk dat Molino me niet verdenkt, heb toch af en toe best duidelijk gemold in zijn bijzijn.

De trappenopdracht was gewoon heel moeilijk. Kwestie van beetje doen alsof je het toch probeert en gefrustreerd zijn over de oneerlijke opdracht.

Actieformulieren hadden er van mij wel vaker in mogen zitten, vind ik erg leuk. Dit was de mijne:

Citaat
Voor de opdracht begint zal er overlegd moeten worden over wie er hoeveel zakjes meeneemt en op welke volgorde we gaan en zo. In die chaos steel ik een zakje zonder dat iemand het ziet. Uiteraard constateer ikzelf dat er een zakje weg is en ben ik daar erg boos om. Ik pak zelf maar 1 zakje in mijn boosheid en doe er alles aan om die veilig over de finish te krijgen aangezien ik een supergoede kandidaat ben en heel veel dingen goed doe. Ondertussen zoek ik natuurlijk ook naar jokers en vrijstellingen en terwijl ik dat doe en buiten het zicht om van mijn medekandidaten geef ik de jagers stiekem wat batterijen en snickers en cola, doe ik van tevoren in die chaos ook wel. Als Kaaasje zich dan inderdaad vooral gaat richten op het afschieten van jagers dan zijn ze goed voorbereid. Finalevrijstelling gaat in de onderbroek want daar ben ik erg trots op en die mag niemand afpakken. Als ik gefinisht ben schiet ik stiekem mee op de kandidaten die nog moeten lopen. Maar op het moment dat de camera op mij staat ben ik natuurlijk weer een perfecte kandidaat. Einde.

Aflevering 7 komt alweer ten einde, en ik moet nu mijn definitieve slag slaan. Het laatste zetje geven. The final nail in the coffin. Iedereen moet op Lan gaan. Als dat eenmaal zo is gaan ze waarschijnlijk niet meer switchen tenzij er door een exit iets niet klopt, maar dat kan ik dan waarschijnlijk ook wel weer oplossen. Mijn tactiek is om angst te zaaien. 'Iedereen gaat vol op Lan! Grote paniek! Nu moeten wij dit ook doen!', aldus ik tegen iedereen. Lan zelf lijkt definitief op het goede spoor te zitten, en ik ga het hem niet makkelijk maken maar ik ga me ook niet meer te veel op hem focussen. Sowieso moet hij er eigenlijk ook in blijven als dekmantel. Molino zegt tegen Convans dat hij 90% op Lan is gegaan waar ik helemaal niks van snap maar hij heeft nog steeds geen vraag extra goed want die 10% ben ik natuurlijk ook niet. Is natuurlijk de langzaamste en gaat eruit. Convans ook van mij af en vol op Lan. Sterkte jongens, deze laatste drie weken.

Lan: 13 goed (HIDM)
Kaaasje: 5 goed (Lan)
Convans: 5 goed (Lan)
Nvy: 5 goed (Lan)
Molino: 5 goed (Lan)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Molbiechten
« Reactie #19 Gepost op: 10-07-2018, 17:00:24 »
Aflevering 8
7 down, 2 to go. Of 3, als echt alleen Lan me blijft verdenken. Ik heb er zin in deze week, heb het gevoel dat mijn Molacties steeds minder gecompliceerd kunnen worden. Lan begrijpt als het goed is dat iedereen op hem zit, dat heb ik hem in ieder geval heel duidelijk gemaakt, dus ik verwacht dat hij me tot het einde gaat helpen de pot van geld te beroven. Af en toe een herinnering kan geen kwaad. Nu iedereen op hem zit kan ik ook doen alsof ik me daar zorgen om maak en maar gewoon wat gaan mollen. Het contrast met mijn eerdere houding in het spel is dan duidelijk waardoor het lijkt alsof ik hiervoor niet gemold heb. Mijn huidige Molacties maken mijn eerdere Molacties die men toch al amper zag als het goed is dus nog minder verdacht. Grappig hoe het spel soms werkt.
Minder grappig is dat ik natuurlijk weer internetproblemen heb. Lijkt het mollen eindelijk makkelijk te worden, krijgen we dat weer. Maar goed, waar het kan verpest ik dingen en ik laat de gecompliceerde Molacties achter de schermen even achterwege. Iedereen 'weet' nu wie de Mol is dus niemand gaat zich meer bezig houden met nepmollen behalve ik.

De vragen bij hoger-lager heb ik van tevoren beantwoord. De opdracht werkte iets anders dan ik in eerste instantie dacht maar ook anders dan de andere kandidaten dachten dus dat komt wel goed uit. Dit is zo'n spelletje waar de Mol de groep inschat en andersom en je kunt het dus eeuwig doordraaien. Maar het scheelt dat Lan de Mol is en niet ik dus ik kan er wat foute antwoorden door krijgen. Was alleen dus niet de hele week aanwezig dus sommige vragen heb ik gemist als kandidaat, maar gelukkig niet als Mol. Hebben jullie mijn hint trouwens gezien?

En dan de baropdracht. Fantastisch. Zeker met mijn positie in de groep. Bevriend en in een verbond met de vrouwen die deze opdracht waarschijnlijk heel goed gaan doen, zeker Kaaasje. Iedereen denkt dat Lan de Mol is en dat zijn team dus moet verliezen. Dus ik wil absoluut niet bij hem in het team en juist wel bij Kaaasje. Ik ga ervan uit dat als ik Kaaasje vraag of ze met mij gaat bij een opdracht waarbij je niet bij de Mol wilt dat zij dat ook wil, en dat klopt. Penningmeester Nvy voegt zich zoals verwacht bij ons en het dreamteam is compleet. Eigenlijk hebben we al gewonnen. Convans denkt dat hij bij de Mol zit en dus moet verliezen. Hopen dat hij nu dan een keertje niet nepmolt en zijn best doet. Ik kan dus niet veel aanwezig zijn (vergeten van tevoren te melden OEPS) maar probeer nog zo veel en positief mogelijk bij te dragen waar ik kan. Door vooral ook heeel veel gratis weg te geven. Kaaasje en Nvy zeggen nog dat ik daarmee moet stoppen maar ja gastvriendelijkheid hè! Geld hoef ik niet, winnen wel. Maar eigenlijk zat het hem vooral in het binnenhalen van Kaaasje als teamgenoot want die deed het zoals verwacht perfect. Super gedaan! Van Nvy ook een heel sterke bijdrage :D De kijkers verdenken ons 3 volgens mij ook amper, dat komt ook goed uit. Geen geld in de pot.

Bij die bloem gaf ik maar even wat overduidelijke antwoorden die er toch wel waren gekomen, toch nog iets goed gedaan. Zie tussen mijn afwezigheden door nog dat Convans en Lan qua wegvegen al de verkeerde kant op zijn gegaan. Top, daar hoef ik niks meer aan te doen. Nog wat foute antwoorden gegeven en verder gewoon geen positieve input. Als ik het nodig had geacht had ik hier iets meer gedaan, maar het leek me nuttiger om de schaarse tijd die ik online was vooral te gebruiken voor de bar.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.