Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58828 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #300 Gepost op: 25-07-2018, 18:35:28 »
Tussenstand na etappe 17


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   1074 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: G-root - Grootse renners    923 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe::   Nieky - Puffen en zweten   908 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok::  hulpdakdekker ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley:: marsje4 4 plaatsen ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug:: Eagles 3 plaatsen  ::hug::


Kijken waar jij staat kan HIER
« Laatst bewerkt op: 27-07-2018, 18:48:35 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #301 Gepost op: 25-07-2018, 20:10:21 »
Het kan nog altijd gekker:

Ik lees net een twitterbericht over Chris Froome:

Chris Froome is na afloop van de etappe naar de Col du Portet onderuit gehaald door een Franse politieagent. De gendarme dacht dat Froome een fan was die fietste op het parcours. De Brit, die onder begeleiding van een persoonlijke beveiliger de afdaling richting de ploegbus maakte, belandde daarbij op de grond.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #302 Gepost op: 25-07-2018, 21:51:30 »
Die haat tegenover Sky mag echt wel stoppen. Ik snap wel dat het frustrerend is dat ze 2 klassen beter zijn dan de rest, maar we zullen ons er moeten bij neerleggen... Proficiat Thomas, je verdient het  ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #303 Gepost op: 26-07-2018, 18:47:59 »
Tussenstand na etappe 18


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   1123 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: G-root - Grootse renners    982 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe::   Nieky - Puffen en zweten   974 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok::  Nieky ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley:: KingLennart, hulpdakdekker, marsje4, mcpdallas en Swifty 1 plaats  ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug:: MollenvangR-Art, Tony1, KnevelGraus en kwkw 1 plaats  ::hug::


Kijken waar jij staat kan HIER
« Laatst bewerkt op: 27-07-2018, 18:48:51 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #304 Gepost op: 27-07-2018, 18:52:00 »
Tussenstand na etappe 19


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   1186 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: Nieky - Puffen en zweten     1046 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe::   G-root - Grootse renners    1027 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok::  Nieky ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley:: HappyDutchman 2 plaatsen  ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug:: Eagles en kwkw 2 plaatsen  ::hug::


Kijken waar jij staat kan HIER
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #305 Gepost op: 27-07-2018, 19:07:33 »
Oei M komt nu wel heel dichtbij ;D

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #306 Gepost op: 27-07-2018, 19:19:21 »
Froome laat het een beetje afweten, maar de Papflestrappers doen eindelijk hun naam eer aan. Top vijf in het jongerenklassement  8)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #307 Gepost op: 27-07-2018, 19:56:09 »
2 dagen op rij dagwinnaar  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #308 Gepost op: 27-07-2018, 22:34:01 »
Jammer. Net een puntje te kort voor dag winnaar. Had toch graag iets gewonnen.  ::tandpastasmiley::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #309 Gepost op: 28-07-2018, 17:28:55 »
Tussenstand na etappe 20


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   1249 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: Nieky - Puffen en zweten     1124 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe::   G-root - Grootse renners    1084 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok::  marsje4 ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley:: Tristan en Nigel 2 plaatsen  ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug:: Jelsir en Dithe 2 plaatsen  ::hug::


Kijken waar jij staat kan HIER
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #310 Gepost op: 29-07-2018, 20:50:28 »
DE EINDSTAND VAN DE TOUR DE FRANCE POOL 2018


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   1345 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: Nieky - Puffen en zweten     1242 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe::   G-root - Grootse renners    1190 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok::  Nieky ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley:: hulpdakdekker 2 plaatsen  ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug:: KingLennart en Convans 2 plaatsen  ::hug::


Kijken waar jij bent geëindigd kan HIER



Van harte gefeliciteerd G-root, Nieky en natuurlijk Telminator, voor de derde keer, elf jaar na de laatste keer, win jij de Realitynet Tour de France pool ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #311 Gepost op: 29-07-2018, 20:54:25 »
Test en Daisy, dank voor de voorbereiding van deze Tourpool en Lukie4 voor het verwerken van de uitslagen :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #312 Gepost op: 29-07-2018, 21:10:12 »
Gefeliciteerd Telminator met de dubbel  ::bravo:: En ook Nieky en G-root met het podium :) En Swifty, Daisy en Test bedankt voor het mogelijk maken van deze pool weer  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #313 Gepost op: 29-07-2018, 21:10:46 »
Nog net 'Parijs is nog ver' voorgebleven. ::zweet::

Gefelciteerd Telminator met een hernieuwde zege én Nieky en G-Root met de overige podiumplekken ::bravo::

Swifty en Lukie dank voor het bijhouden van de pool ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #314 Gepost op: 29-07-2018, 21:17:46 »
Weer dagwinnaar!! Ik raak de tel kwijt  ::hypocriet::

Paar keuzes net verkeerd uitgepakt. Gaviria en alaphillipe overwogen maar niet gekozen omdat ik nu betere helpers had.

Maar ik heb Sagan (gek genoeg?) niet overwogen voor dat geld. Dacht dat die 13 miljoen die ik bespaarde met Demare beter kon besteden.

Dus Telminator is (alweer) de terechte winnaar!! Heel erg knap!!
You'll never walk alone

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #315 Gepost op: 29-07-2018, 21:50:07 »
Geweldige pool, net als elk jaar. Heel erg bedankt!  ::bravo::

Gefeliciteerd Telminator, er was geen houden aan dit jaar  ::ok::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #316 Gepost op: 30-07-2018, 11:30:48 »
Grootste daler:    ::hug:: KingLennart en Convans 2 plaatsen  ::hug::

Kleinigheidje: je stijgt toch twee plekken als je van 8 naar 6 gaat?  ::rofl::

Gefeliciteerd Telminator met de welverdiende overwinning! We hebben je na je vroege demarrage nooit meer terug kunnen halen  ::ok::
En uiteraard ook Nieky en G-Root gefeliciteerd met de net zo verdiende podiumplekken!!


Ik heb wel nog even een kleine opmerking, zie het als opbouwende kritiek.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat het toegestaan was om met minder dan 14 renners (ploeg + reserves) dit spel te spelen. Kan zijn dat ik dit zelf heb gemist, maar toch. Die boodschap is in ieder geval niet bij mij binnengekomen.

Ik wil wel (nogmaals) benadrukken dat Telminator voor mij de terechte winnaar is, hij heeft gewoon een heel goed team gekozen!! Ik zeg zeker niet dat ik gewonnen zou hebben met deze extra wetenschap (denk het niet), maar ik had wel een paar andere renners gekozen.

Tip van mij aan de makers: (die toch altijd weer bergen werk hebben verzet, waarvoor dank!!  ::bravo:: )
Maak bij de volgende Tourpool duidelijk of minder reserves opstellen wel of niet toegestaan is. Mijn voorkeur zou zijn dat iedereen verplicht vijf reserves moet kiezen... maar dat is mijn bescheiden mening  ::tandpastasmiley::

Nu op naar de NL-competitie-pool!  ::jaja::


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #317 Gepost op: 30-07-2018, 12:50:02 »
Je kon niet minder dan 14 renners kiezen. Maar wat Telminator, ik en vele anderen hebben gedaan is bewust een reserve-kopman kiezen die niet meedeed (Bouhanni) omdat die veel goedkoper was dan de eerstvolgende die wel meedeed (Barguil).



Bedankt voor de organisatie, Swifty, Lukie, Test en Daisy. ::bravo:: Dit blijft de allerleukste Tourpool die er is.

En van harte gefeliciteerd met je vijfde Tourpool-overwinning, Telminator. Wat een prestatie, ongekend!!! ::oink:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 30-07-2018, 12:51:54 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #318 Gepost op: 30-07-2018, 13:43:43 »
Gefeliciteerd Telminator!

En Swifty en Lukie bedankt voor het bijhouden van deze pool!

Wat mij betreft valt plaats 16 reusachtig mee, zeker gezien het feit dat ik al Porte en Gaviria binnen no time kwijt was. Wat dat aangaat ben ik wel blij dat ik Barguil als reserve had gekozen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #319 Gepost op: 30-07-2018, 14:17:23 »
Iedereen die mee heeft geholpen met de organisatie: top gedaan  ::bravo::



Ben zelf uiteindelijk nog best tevreden met m'n 5e plaats: vooral na het zeer zwakke begin.

Paar dingen gingen uitstekend, en volledig volgens plan.
GThomas die inderdaad uitstekend reed. Kruiswijk die eigenlijk precies reed naar waar ik m verwachtte. Had m alleen soms in daguitslagen wat hoger verwacht. Latour en GMartin die de voornaamste renners waren die voor het jongerenklassement ging (en Bernal die daar minder voor ging, maar toch redelijk wat punten pakte doordat hij vaak de laatste helper was ipv Poels; dat had ik niet verwacht en dacht dat hij zich vaker zou moeten sparen).
Laporte sprintte lekker mee, hoewel ik misschien nog iets hogere verwachtingen had.

Andere dingen liepen helaas compleet in de soep, waaronder beide kopmannen.
Groenewegen zat bij de eerste paar sprints opgesloten, zodat hij niet voor ritwinst mee kon doen, en een keer achter een valpartij. Dat scheelde eem hoop punten, in dagklassement, en sprint en jongeren tussenstand. Wat ik niet had verwacht, was dat hij vervolgens vol voor etappes ging, en daardoor energie spaarde door niet met tussensprints mee te doen. Scheelde hoop punten voor sprintklassement, en daarmee voor mij.
Yates verbaasde mij, tel, niek, en z'n eigen team door er volledig doorheen te zakken. Die had ik normaal echt top 5 verwacht.
Wissel Mollema had denk ik ook een solide klassement kunnen rijden, maar we zullen het nooit weten na de kasseienrit.

Maar ik was vooral teleurgesteld in Rolland en Navarro. Twee aanvallers, die genoeg ruimte hadden voor om aan te vallen eerder het jaar ook prima gingen.. En nu beide eigenlijk helemaal niets hebben laten zien. Kostbaar.



Wat ik niet goed heb gedaan, is dat ik eigenlijk Colbrelli, Pasqualon, en Cort Nielsen heb overwogen.
Misschien had ik ze niet gekozen, maar had concreet naar ze moeten kijken.
Wat dat betreft weet ik ook niet of ik ze zou hebben gekozen ipv Rolland en Navarro. Heb niets gezien waardoor ze slechte keuzes zouden zijn, dus ik weet niet wat ik over het hoofd heb gezien..

Daarentegen, net als Niek, heb ik Sagan volledig verkeerd ingeschat. Had gedacht dat hij te duur voor het budget was, en heb m verder niet overwogen.



Verder, als ik heel eerlijk ben, zou ik volgend jaar toch overwegen om hetzelfde budget te houden. Denk dat met 5 of 10m meer de verschillen toch in elkaar waren geschoven. Net die elite kopman die je nu net niet kon betalen.



Edit:

Ohja, vergeten:
Ik was echt verbijsterd door Tommeke. Die was, in eigen woorden, helemaal kapot aan het eind van de Giro. Sure, er was een extra week rust, maar om nu alweer naar een tweede plek in een grote koers te rijden.. Respect.
En ook nog eens zonder Kelderman.

En Roglic. Vierde, terwijl hij niet eens z'n jaar had ingepland om voor het klassement hier te gaan. Gewoon een beetje proberen en dan volgend jaar voor het eggie.
« Laatst bewerkt op: 30-07-2018, 15:01:39 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.