Auteur Topic: [MO18] Afvallers-pm  (gelezen 3051 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[MO18] Afvallers-pm
« Gepost op: 4-07-2018, 22:32:12 »
Hier komen de berichten in de afvallers-pm. Graag pas reageren wanneer alle berichten gepost zijn ::ok::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #1 Gepost op: 4-07-2018, 22:33:17 »
Beste SpacyColours en Molduck,

Jullie zijn helaas de eerste afvalles van WIDMO 2018.
In deze PMgroep mogen jullie samen met elkaar en met de toekomstige afvallers praten over het spel.

Contact met spelers via andere kanalen is uiteraard verboden (daarmee bedoel ik contact over het spel).
Bij vragen hoor ik het wel en anders, veel plezier met het bespreken in dit topic.
Lama en ik lezen mee dus betrek ons gerust in het gesprek.

Tim ::zwaai::
Hoi,

Is het in deze PM ook toegestaan om elkaar te vertellen wie we hebben ingevuld in onze testen en wie we verdenken?
Ik heb BigBoots toegevoegd.
En het antwoord is ja. Dat mag, maar onthoudt dat alles wat hier besproken wordt niet aan andere mag worden verteld/besproken totdat het spel afgelopen is. ::bravo::
Oké! Ik zal ook nog wel even wachten of Molduck en BigBoots dat ook goed vinden, want misschien willen zij wel helemaal geen informatie te weten komen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar op wie zij hun tests hebben ingevuld.

Ik ontdekte net trouwens een mogelijke hint waardoor ik misschien nu een idee heb wie de mol kan zijn, dus ik ben ook wel benieuwd naar wat de rest daarover denkt. ;D
Bedankt voor het toevoegen.
Ik ben nog altijd erg beduusd over mijn rode scherm. Aflevering 1 heb ik zo'n 17 vragen ingezet op de mol, aflevering 2 zo'n 18 vragen en deze week zelfs all-in.
blijkbaar heb ik ontzettend veel geluk gehad met de eerste twee afvallers

Blijkbaar niet de mol dus. ::rofl::

Had je mijn laatste PM niet gelezen die ik stuurde bij de eerste test? Ik zei toen dat we elkaar konden helpen door te zeggen op wie we gingen stemmen, zodat als één van ons een rood scherm zou krijgen, de ander daar zeer nuttige informatie aan kon overhouden. Je had er niet op gereageerd, maar misschien had het je wel kunnen redden. :o
In alle eerlijkheid heb ik die gemist. De mailboxen stroomden zo snel vol dat ik het overzicht wat kwijt raakte. In een later stadium heb ik het, bij het herorganiseren, wel nog gezien, maar toen was ik al een ronde verder en achtte ik het niet meer nodig.
Ah jammer. Misschien had het je geholpen.

Wil je nu alsnog weten op wie ik had gestemd? ::hypocriet::
Eerlijk gezegd liever niet, ik wil het spel nog even in de schaduw meespelen. Ik geef mezelf nog een tweede kans (al win ik er natuurlijk niks mee).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #2 Gepost op: 4-07-2018, 22:33:45 »
Is goed. ::ok::
Ik vind het goed om info te delen.  En ben benieuwd naar jou hint
Wat mij betreft nu ook goed. Ben toch erg benieuwd naar jullie bevindingen. Want zelf kom ik er blijkbaar niet uit
Ik had in de test ingevuld:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En de mogelijke hint die ik nu vond en mijn huidige verdachte:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #3 Gepost op: 4-07-2018, 22:34:17 »
Als Nys-fan of Meezter de Mol zouden zijn, dan lag ik er al in aflevering 1 eruit. Daar heb ik niet bewust vragen op beantwoord (of ze moeten toevallig ook op heb kunnen slaan). Frank kan het alleen maar zijn als ik een rood scherm heb gekregen door als slechtste de benaderingsvragen beantwoorden en iedereen dus 100% op hem zit (zeeer onwaarschijnlijk).
Dankjewel, en ja inderdaad erg jammer!!
Beste mede-afvallers; kunnen jullie me al iets wijzer maken over hoe dit alles is kunnen gebeuren? Maw: wie de Mol kan zijn haha
Welkom bij de losers-club! ::bravo::
Ik was er in elk geval al vrij snel achtergekomen dat jij de mol niet was, aangezien ik een groot deel van mijn test op jou had ingevuld. >:(

FrankLapidus en Meezter zijn ook niet de mol, maar meer informatie hebben we nog niet. Op wie heb jij je test(en) ingevuld?
Ik heb mijn test gemaakt op Lan, Convans, Kaaasje en Frank. Allemaal echt genoeg antwoorden op aangeduid lijkt me (wil gerust de verdeling geven als jullie dat willen, geef een seintje dan :)

Nvy of Molino zal dus de Mol zijn lijkt me.
Oeh, Molino was al sinds vorige week mijn hoofdverdachte, al was ik er nog alles behalve zeker van, maar dit maakt mijn verdenking naar hem wel een stuk sterker.
Nys-fan, hoeveel vragen heb jij Lan ingevuld?

Ik heb van alle deelnemers een beetje door hun berichten heen gescrolld (had ik eerder moeten doen! ::dom::) en op basis daarvan denk ik toch dat Lan de mol is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #4 Gepost op: 4-07-2018, 22:34:46 »
12 vragen  ;)
Shit, dat is wel veel.

En hoeveel vragen op Convans? Dan denk ik toch dat hij het moet zijn, of toch Molino.
Bij de laatste test die ik gemaakt heb afl. 2 heb ik 7 op convans en 1 op molino
Ah, dan kunnen we Convans ook wel afstrepen. Bij Molino kan het nog zijn dat toevallig iedereen bewust of onbewust een vraag op hem had ingevuld en dat wij gewoon pech hebben gehad wegens de Donald Duck in ons.

Maar nou snap ik er echt helemaal niets meer van. Het moet Lan of Molino zijn. Van die anderen zou ik het echt niet kunnen geloven.

Wie denken jullie nu dat de mol is? Ik weet het echt niet meer. ::schaam::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #5 Gepost op: 4-07-2018, 22:35:19 »
Yep, ik weet niet zeker hoe dit werkt, maar ik denk dat ik je nu heb "toegevoegd". Het wordt hier steeds gezelliger. ;D

Maar wel jammer dat je eruit ligt, Meezter. :( Wil je met ons delen op wie je hebt gestemd, en onze informatie weten?
Ja, je hebt mij toegevoegd!

Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie informatie, mogelijke hints en jullie laatste testen. Ik zal vanmiddag als ik tijd heb mijn test even doorspelen en wat meer informatie geven.
Kom maar op met die informatie :)
Ik zat op Convans, tactische keuze gemaakt die voor mij slecht afliep maar voor mijn bondgenoot niet
In mijn test had ik 12 vragen op Nys-fan, 5 vragen op jou ::), en 4 op Franklapidus.

Van Molduck weet ik dat ze in haar laatste test 7 vragen op Convans had ingevuld en 1 op Molino.

BigBoots ging all-in op Frankla Pidus.

en Nys-Fan had zijn laatste test gemaakt op Lan, Convans, Kaaasje en Frank, met 12 vragen op Lan maar de rest weet ik niet.

Maar misschien interessant als jullie, Meezter en Nys-Fan, jullie testen van de aflevering waarin Nys-Fan eruit ging met elkaar vergelijken, dan kunnen we daar misschien ook wat duidelijkere conclusies uit trekken.

De enige namen van overgebleven deelnemers die voor zover ik weet nog door niemand hier zijn ingevuld zijn Nvy en HIDM. En Molino durf ik nog niet volledig weg te strepen, maar dan zou Molduck wel erg veel pech hebben gehad.

Ik zelf dacht eerder aan Molino of Lan als mol. Maar om heel eerlijk te zijn, ik zie echt helemaal niemand duidelijk mollen, al het hele spel niet. Ja, oké, Nys-Fan en FrankLapidus, maar die kunnen het dus niet zijn. ::ohno::
Als Nys-Fan zijn volledige test even dropt, dan zal ik het helemaal vergelijken haha.
Ik wil eerst graag weten: wie is jouw bondgenoot Meezter waarvoor 'dit alles goed uitpakt' ? ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #6 Gepost op: 4-07-2018, 22:35:49 »
HIDM, maar zoals Tim zei; ik spreek niet meer over het spel met hem. Wij hebben ervoor gekozen om beide vol te gaan op 1 persoon, allebei een ander persoon. En dat heeft gunstig uitgepakt voor hem haha
Ik begin me stilaan af te vragen met wie HIDM dan géén bondje heeft/had  ::rofl::
Dus, kan je je test delen? Ik denk dat we dan simpel kunnen uitvinden wie het nu precies is.
@Iedereen, eigenlijk is het handig als iedereen de testen tot hun afvalpunt deelt, dan is het simpel.
Niemand is hier echt actief, hè? :')
Jawel, ik. Ik probeer al steeds om de andere afvallers een beetje enthousiast te krijgen om mee te denken over wie de mol zou kunnen zijn, maar tot nu toe tevergeefs. :-X
Ik zelf heb met HidM geen bondje, ik had er alleen één met BigBoots.

Trouwens, TimvDons, ik denk dat de deadline die bij de Test staat niet helemaal klopt. ;)
Wel tof dat je nog actief bent na de eerste exit haha.
Ik had een goed bondje met HIDM, letterlijk, ik wist van al zijn bondjes en alles wat hij besprak met al zijn bondjes. Je kan zeggen dat ik zijn hoofdbondje was, althans, dat denk ik wel haha.

Zat BB 20 vragen op Frank in zijn laatste test? Want dan kan ik veel afschrijven namelijk.
@Spacy, hoe was jouw test ook al weer?
@Timvdons:  ::rofl:: ::rofl::

@Meezter: Ik had 4 vragen op FrankLapidus, een paar op jou en de meeste op Nys-fan. BigBoots had in zijn laatste test inderdaad alles op FrankLapidus ingevuld, dus zet daar maar een dikke streep doorheen.

Op wie had HidM zijn laatste test dan ingevuld?
Volledig op Lan, ik volledig op Convans, dat hadden we gepland.
Als BB alles op Frank had, wat ik al dacht, dan kunnen we Kaaasje, Frank en Nvy afschrijven, daarop had hij meer antwoorden dan HIDM of ik.

Mijn laatste test in vergelijking met HIDM laat ons ook weer Kaaasje afstrepen maar ook Convans.

Dus de mol is óf HIDM zelf óf Lan óf Molino, maar als jij zegt dat Nys 14 op Lan had, ik weet toevallig door HIDM dat Kaaasje/Nvy 3 vragen had op Lan, dus het moet dan wel Molino zijn, of toch HIDM zelf.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #7 Gepost op: 4-07-2018, 22:36:13 »
Molino zou heel goed kunnen, ik ben hem gaan verdenken na aflevering 3, mede vanwege het sleutelwoord "executie" dat toen bekend werd gemaakt. Ik dacht toen een mogelijke hint naar hem te hebben gevonden (dat de stoelvolgorde van de executie van aflevering 1 de volgorde was van hoe goed men de test had gemaakt, en Molino stond als eerste). Nu twijfel ik of die hint klopt, maar Molino had wel wat verdachte dingen op zijn naam staan. Hij gaf mij bij de tekenopdracht verkeerde informatie; hij zei dat het linkerpootje van de ketel vooraan moest terwijl het de rechter moest zijn of zoiets. Iets heel subtiels, ik stond er destijds niet eens bij stil, maar later viel het me dus op.

En ik dacht dat jij hem toen al wel verdacht, omdat jij toen nota bene zei dat in mijn team (ik en Molino) werd gemold.

Maar ik weet het niet. Ik vind het sowieso heel lastig om molacties te ontdekken, ik volg het spel nog wel maar niet tot in de kleinste details en ik zie natuurlijk ook niet wat er via PB's gebeurt en zo. Ik heb wel het idee dat Molino veel opdrachten gewoon helemaal niet echt meedoet, maar dat kan ik mis hebben.

Lan leek mij uiteindelijk ook wel een goede mol, die wil ik nog niet compleet uitsluiten maar lijkt met die testvragen van Nys-fan wel onwaarschijnlijk.

Kaaasje en HidM kunnen het toch niet zijn? Ik zou het wel geweldig vinden als Kaaasje het is, maar ik kan het me niet voorstellen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het Nvy is, maar als ze er na de volgende executie nog in zit zal ik nog eens goed haar berichten doorlopen.
Wacht, hoezo kunnen we Kaaasje en Nvy afschrijven volgens jou? Door vragen die BigBoots op FrankLadipus heeft ingevuld die ook op hun twee kunnen slaan?
Yes, en dat vergeleken met mijn en HIDM's antwoorden.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #8 Gepost op: 4-07-2018, 22:36:43 »
Toch maar oppassen met informatie die jullie halen 'uit wat HIDM heeft gedaan'. Want niets zegt dat hij de waarheid sprak, of hij nu kandidaat of Mol is.

Want ook ik was zogezegd het hoofbondje met hem en we deelden ook alles, maar het is maar de vraag aan wie hij de echte informatie gaf (bijvoorbeeld betreffende hoeveel hij per test op iedereen had ingezet), of dat hij misschien gewoon tegen iedereen loog en random wat cijfers uit zijn duim zoog ;) Want volgens die informatie die wij 2 uitwisselden kan het LAN niet meer zijn, want ik had toen ik afviel meer vragen op Lan dan HIDM ingezet, maar toch zet hij nu nog steeds op Lan in en zit hij er nog in. Dat is best verdacht ;)

Laat ons focussen op de testen die we zelf hebben gemaakt. Zelf als in mensen die al afgevallen zijn!! :) Dus @Meezter, wat is jouw verdeling per kandidaat afgevallen?

Bijvoorbeeld: 11 antwoorden sloegen op Kaaasje, 6 op Nvy, 12 op Frank, 4 op HIDM, ...
Dan stuur ik die mijne ook van die test, en kandidaten waar ik minder antwoorden dan jou op had die kunnen nog de Mol zijn, meer antwoorden die kandidaten kunnen we schrappen en gelijk aantal, die kunnen het ook nog zijn want snel heb ik de test niet gemaakt toen ;)

Eens met deze verdeling en dat we het daarmee gaan berekenen.

Mijn laatste test:
Kaaasje 4+1
Convans 20+1
Frank 4+1
HIDM 6+1
Lan 3+1
Meezter 6+1
Molino 5+1
Nvy 4+1

De test waarin Nys eruit vloog:
Kaaasje 4
Convans 6
Frank 7
HIDM 6
Lan 8
Meezter 4
Molino 4
Nvy 8
Nys-Fan 14 (lol)

De test waarin BB eruit vloog:
BigBoots 6
Kaaasje 8
Convans 10
Frank 10
HIDM 9
Lan 10
Meezter 6
Molino 5
Nvy 5
Nys-Fan 10

De test waarin Molduck eruit vloog:
BigBoots 2
Kaaasje 5
Convans 10
Frank 10
HIDM 7
Molduck 4
Lan 14
Meezter 5
Molino 4
Nvy 3
Nys-Fan 8

De test waarin Spacy eruit vloog:
BigBoots 10
Kaaasje 11
Convans 13
Frank 12
HIDM 8
Molduck 7
Spacy 12
Lan 9
Meezter 8
Molino 6
Nvy 6
Nys-Fan 12
Ik:

BigBoots: 4
Kaaasje: 4
Convans: 9 of 10
Frank: 9
HIDM: 6
Molduck: 5 of 6
SpacyColours: 4
Lan: 6 of 7
Meezter: 11
Molino: 9
Nvy: 4
Nys-Fan: 12 of 13

Wat een werk zeg, ben blij dat ik maar één test gemaakt heb. ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #9 Gepost op: 4-07-2018, 22:37:19 »
Op basis hiervan zouden we Molino kunnen doorstrepen. ::ok::
Mijn verdeling bij deze test:

Mijn verdeling bij deze test:
a. Convans         10
b. FrankLapidus      9
c. Hadewychisdemol   4
d. Kaaasje              10
e. Lan            12
f. Meezter         6
g. Molino            7
h. Nvy                 7

Conclusie:
Convans: NEE
Frank: NEE
HIDM: JA
Kaaasje: NEE
Lan: NEE
Molino: NEE
Nvy: JA

We hebben nog twee mogelijke mollen over dus, als zowel Meezter als ikzelf natuurlijk juist geteld hebben..

Het moet Nvy zijn. Tenzij we honderd procent zeker weten dat BigBoots in zijn laatste test meer antwoorden op haar had dan Meezter.
Dus ls frank hier even bijkomt en al zijn testen deelt weten we alles
FrankLapidus, ik heb je toegevoegd aan de afvallersclub. Wil je informatie uitwisselen met ons? ;D Wie je in de testen hebt ingevuld bijvoorbeeld.
Gezellig  ::zwaai::

Ik ga niet te veel vertellen, moeten jullie mijn biechten aan het eind vh seizoen maar lezen  ::jaja::

Op wie ik de testen heb ingevuld wil ik best zeggen:

1e test:  Convans, nysfan, beetje lan
2e test: zelfde
3e test: Nys Fan, lan, beetje convans
4e test: bijna alles op Nys, beetje lan, heel weinig Convans
5e test: Bijna alles op lan, beetje convans
6e test: 18 op lan, 2 op convans? zoiets.

Zo ongeveer heb ik ze gemaakt. Jullie?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #10 Gepost op: 4-07-2018, 22:37:53 »
Wil je niet delen hoeveel vragen je op iedereen hebt ingevuld bijvoorbeeld de laatste 2 testen, zodat we zo kunnen vinden wie de Mol is?

Off-topic: verdorie seg, in de test dat ik afviel zat precies iedereen op mij, en toch val ik nog af. Zit er een logica in dat de Mol dan veel antwoorden gemeenschappelijk met mij gehad zal hebben? Want jullie bleven er wel in, en ik ging eruit en ik heb natuurlijk niet echt vaak antwoorden gebruikt die ook op mezelf sloegen.
Jongens... ik vrees zomaar dat HidM de mol is. Dat al zijn klachten over de opdrachten gewoon een façade vormen om als kandidaat over te komen, en zijn slechte internet in Ghana een excuus is om de opdrachten niet goed te hoeven doen. En al die bondjes, ook gewoon voor spek en bonen.

Het klinkt ergens te mooi om waard te zijn. Maar ik begin het nu steeds meer te hopen.

Onze conclusie op basis van testresultaten vergelijken tot nu toe is dat de mol óf HidM of Nvy moet zijn. En ik zie Nvy nergens mollen. HidM wel.
Als HIDM het is  ::rofl:: ik geloof er niks van.

En @nys, ik heb er nog niet naar gekeken, zal dit weekend even testen terugkijken. Maar heb sowieso weinig/niks op de vrouwen gezet.
We maken het makkelijker anders: kijk gewoon eens hoeveel antwoorden je had op Nvy en op HIDM in de test dat Meezter en de test dat ikzelf afviel ;)
Op basis daarvan kunnen we misschien al genoeg weten ;)

Is het HIDM nou? Nvy pakt toch een beetje te veel geld mee altijd.
Hoezo zou HIDM of Nvy de mol zijn? Ik ben nog steeds 100% zeker dat Lan de mol is. Volgens mij zat iedereen op hem toen ik er uit ging en ik heb nog 2 vragen op Convans gezet.
Ik denk het ook
Omdat nys meer op lan had dan ik op zijn laatste test. Convans heb ik 20 op ingezet dus hij is t ook niet. Kaaasje konden we ook al door een test afschrijven. Molino heeft nu rood en nvy/hidm blijven nu over waarbij hidm molse dingen heeft gedaan en nvy amper
@Frank: Lan kan enkel de Mol zijn als ofwel ik ofwel Meezter liegt over die hoeveelheid vragen die we op Lan hebben ingezet.. En dat heeft geen nut om dat nu nog te doen eh, dus Lan kan je zeker schrappen. Tenzij Meezter wel aan het Mollen is hier nog zodat we het ook niet weten, maar die kans lijkt me zeeeeeer klein... Toch Meezter? ;)

Deel nu maar beter je verdelingen, dan worden we meteen wat wijzer  :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #11 Gepost op: 4-07-2018, 22:38:24 »
Molino, ik heb je toegevoegd aan de Afvallers PM-groep. Als je wilt, kunnen we hier onze informatie uitwisselen (zolang die informatie binnen deze chat blijft uiteraard). ;)
Dus, zijn we er nu al eindelijk uit?
Pas wanneer Molino en/of Frank de verdeling van hun voorbije testen online zet
Ja jongens ik wil hier liever uit denk ik  ::rofl:: sorry maar ik heb liever dat het een verrassing blijft tot het einde van het seizoen. Daarnaast lijkt het me overduidelijk wie de mol is, maar als dat niet zo is zie ik liever een verrassing. Dus haal me hier maar uit, zie jullie bij de reünie  ::zwaai::
Begrijpelijk, tot dan! :zwaai:
Ik sluit me bij Frank an.
En zo is sinds vandaag de Mol gekend zeker?
Straf..

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #12 Gepost op: 4-07-2018, 22:38:57 »
HIDM bedoel je?

Ja, hij zou het wel moeten zijn dan. Of jullie moeten nog één keer willen dubbelchecken dat Nys-Fan in zijn laatste test meer vragen op Lan heeft beantwoord dan Meezter. ;D

Ik heb Nvy trouwens een berichtje gestuurd met de vraag of ze wilt dat ik haar hieraan toevoeg.
Nvy, welkom in de afvallersPM! ;D

En, wie was jouw mol? :P

Wij denken dat wij er inmiddels eindelijk uit zijn wie de mol is op basis van het vergelijken van onze testen. Namelijk...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hoi allemaal  ::zwaai::

Ik merk meteen dat ik nog helemaal in het spel zit, en probeerde meteen allemaal manieren te bedenken om jullie niet helemaal de waarheid te vertellen  ;D

Eigenlijk is Nys nog steeds mijn mol - nadat hij eruit moest ben ik van niemand meer echt overtuigd geweest. De laatste test heb ik op Lan ingevuld, denk dat ik er op tijd uit ben gegaan.

HidM de mol? Hoe zijn jullie daartoe gekomen?
Bestaat er geen regel, dat als iedereen jou verdenkt, dat je dan zelf niet uit het spel moet ookal heb je de slechtste test gemaakt? Die regel had ik precies kunnen gebruiken toen ik afviel  ::rofl::
(Sorry Nvy  ::love:: )

Over HIDM, Convans, Lan en Kaasje kunnen het gewoon niet meer zijn, dusja blijft er nietveel over..
Je was in ieder geval de meest gedurfde mol, Nys :P.

Waarom zouden Convans, Lan en Kaaasje het niet meer kunnen zijn? Toen ik mijn testen een paar afleveringen geleden naging kon (volgens de testen) alleen Molino het nog zijn.
Omdat in de test dat ik afviel, ik meer antwoorden op die 3 had dan Meezter (die er dus wel inbleef). Dus daarmee, zou het enkel nog HIDM kunnen zijn vermoeden we..
Hebben jullie daarbij Convans echte of gelogen inschrijflijst meegenomen?

Zou je willen delen hoeveel antwoorden je had? Dan zal ik die van mij er ook naast leggen :).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #13 Gepost op: 4-07-2018, 22:39:24 »
Zeker, kzal het in een privaat berichtje doen aangezien derest dat hier allemaal al heeft gelezen vroeger ;)
Ik heb idd ook alleen bij HidM minder. Als hij de mol is heeft hij het heel slim gespeeld.
Meer* bedoel je?
Ja, bedoel inderdaad meer  ::jaja::.

Hoe hebben jullie eigenlijk met anderen samengewerkt? Veel bondjes ;)?
Het schijnt dat een aantal leden met HidM een bondje had. ::rofl::

Zelf had ik alleen met BigBoots een bondje.
Overigens kwamen de mensen die een bondje met HidM hadden wel een stuk verder in het spel dan BigBoots en ik. ;D
Bij dezen, welkom in de AfvallersPM, Convans!

We zijn natuurlijk erg benieuwd naar wie nou jouw mol was/is. ;D

Wij denken er op basis van onze testen vergelijken wel uit te zijn inmiddels. ::vergroot::
Ik heb het gehoord van Nvy ja. Lan. Zat sinds de exit van Nys-fan op HiDM en Lan, maar ik kon maar niet geloven dat een mol zoveel kandidatenacties gedaan had. Dus dan heb ik maar uit geen andere keuze vol op Lan beginnen gaan vanaf 2 afleveringen geleden. Al had ik nooit een molgevoel bij Lan  ::rofl::

Blijkbaar is het toch HiDM dus. Tja goed gespeeld buiten de opdrachten, maar voor mij persoonlijk heeft hij teveel geld binnengebracht en echt teveel goed gedaan. Nys, Frank, Lan en ik hebben meer fout gedaan.

Kaaasje zit trouwens ook vol op Lan. Dus Lan gaat het spel wel winnen, want die ging voor mij gaan in de test. Daarvoor spreidde hij op HiDM en ik. Dus hij gaat nu vol voor HiDM.
Om terug te komen op wat ik eerder vroeg over bondjes, ik had vanaf aflevering 1 een bondje met HidM en aflevering 2 kwam Kaaasje daarbij  ;D.

Ik kan HidM als mol ook niet goed plaatsten. In de opdrachten vond ik hem ook te weinig zijn stempel op het spel drukken. Het raden van het sleutelwoord in aflevering 3 kan ik ook nog niet plaatsen.

Achter de schermen zou hij het daarentegen heel slim gespeeld hebben. Met iedereen bondjes, afspraken, etc.

Ik moet zowel de opdrachten als de honderden pms even laten bezinken om in HidM als mol te kunnen geloven.
Ik ook niet. Ik kon me enkel iets voorstellen bij Nys als mol op een bepaald moment.  ::rofl::

Maargoed na zijn exit ben ik opnieuw beginnen alles te bekijken. Hield ik nog Lan, HiDM en Frank over. Frank geloofde ik al vrij snel niet meer in. Dan maar snel alles op een rijtje gezet nadat ik 2 of 3 afleveringen spreidde over HiDM en Lan en dan kon ik niet anders dan voor Lan gaan.

HiDM was zo enthousiast over 12de kandidaat SpacyColours, drukte meteen dik. Hij gaf het beslissende antwoord om een hint voor een staat te krijgen. Hij gaf een bijna perfecte beschrijving van het schilderij. Dat zijn al maar 3 voorbeelden van in aflevering 1, zo kan ik er nog heel wat opnoemen.

Lan deed niet veel goed, maar ook niet veel fout. Ik heb meermaals gezegd. Wat een slechte mol is dit, had ik het beter niet zelf gedaan  ::rofl::
Ergens zou ik het wel zuur vinden als straks blijkt dat HidM de mol is en dat in het hele spel bijna niemand hem verdacht heeft, omdat dat betekent dat ik gewoon puur pech had dat ik er als eerste uitging. :\'(

Maar tegelijkertijd zou ik het wel geniaal vinden als hij de mol is. Ik ben dan alleen wel erg benieuwd of zijn frustraties over het spel gespeeld waren of niet, want dat was eigenlijk waarom ik hem lange tijd afschreef. En ook of hij daadwerkelijk slecht internet had of dat dat een smoes was om opdrachten niet goed te kunnen doen (of allebei).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #14 Gepost op: 4-07-2018, 22:39:55 »
Ik verdacht hem altijd wel hoor SpacyColours, maar nooit als hoofdverdachte.

Deed hij dan zoveel opdrachten slecht? Ik heb een paar keer bij hem in het team gezeten en echt op hem gelet en hem wat getest, maar hij deed het iedere keer goed. Dus qua verdachtmaking en alles naast de opdrachten een topmol, maar qua geld uit te pot halen, was het soms wat mager. Vooral onnodig veel goede dingen gedaan ook.
Over molacties van HidM, ja, ik had net ook nog even gekeken naar afleveringen 0 en 1, om te kijken of ik het had kunnen weten. Maar ik kon eigenlijk niet echt molacties van hem vinden. Alleen bij het zoeken naar kandidaat X kwam hij eerst met wat andere opties, en met het zoeken naar de locatie ook, maar steeds als er een beslissing gemaakt moest worden en er nog twijfel was, nam hij toch steeds de juiste beslissing.

Lan was wat dat betreft een stuk verdachter in die afleveringen, bijvoorbeeld bij de tekeningen en bij het spelletjes spelen.

Dus ik geloof het pas als ik het zie. Maar ik ben sowieso erg benieuwd naar de mol en zijn (of haar ::vergroot::) acties, het duurt nu gelukkig niet lang meer!
Wie heeft mij meegenomen in zijn test? Mijn doel was namelijk om wat mysterieus over te komen  ::rofl::
Volgens mij koos HidM er juist voor om bij verdachte kndidaten te zitten zodat zijn mollen (als dat er was ;)) niet op zou vallen.

Nys-Fan, wat heeft HidM jou nou precies verteld tijdens de geheimopdracht?

Spacy, die frustraties liet hij achter de schermen ook zien, en niet altijd op een even fraaie manier. Dat zou ik, mocht hij de mol zijn, geen leuke strategie vinden.

Toen Nys eruit ging hebben we, zoals gezegd, testen vergeleken en bij mij kwam eruit dat alleen HidM en Molino de mol nog konden zijn. Kaaasje had die week alleen slechts vier vragen op HidM ingevuld waardoor we hem afschreven.
Ik ben dan eigenlijk echt wel stom geweest. Ik had die test slechts 3 vragen op Lan ingevuld en toch geloof ik nog dat Lan de mol was  ::rofl::
Ach, ik vond een pm waarin ik letterlijk tegen HidM zeg dat alleen hij en Molino de mol nog kunnen zijn. HidM zegt dat hij het niet is, en ik denk er verder niet meer over na :P.

Hadden jij en HidM trouwens een afspraak om elkar verdacht te maken?
HIDM zei me dat hij ging proberen er voor te zorgen dat jij en Kaaasje mij verdenken. Ik moest gewoon op dezelfde manier blijven spelen. Ik had eigenlijk enkel goed contact met HIDM en Lan, de twee personen die ik het meest verdacht  ::rofl::
Dat heeft hij geprobeerd waarop ik zei dat dat niet kon door de geheimopdracht, en Kaaasje zei dat dat niet kon want Lan is de mol  ::rofl::.

Maar tegen ons zei hij dat jij niet echt op hem zat maar dat tegen mij en Kaaasje zei om hem bij ons verdacht te maken.
Ja, ik heb denk ik ook letterlijk tegen HIDM gezegd: Lan is toch maar een saaie mol, ik kan het eigenlijk niet geloven, maar het kan niet anders zeker?  ::rofl::

@SpacyColours, denk aan de eerste opdracht. Dat we allemaal Amerikaanse dingen op volgorde moesten zetten. Daar deed hij het eigenlijk heel goed. Hij zorgde ervoor dat we net die hint haalden.
@Spacy, wat bedoel je met 'de geheimopdracht' ?

@Nvy, nog iemand met een bondje met HIDM dus. Molduck, Meezter, ik, Convans, jij, ... De lijst loopt mooi op seg  ::rofl::
[/quote

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #15 Gepost op: 4-07-2018, 22:40:30 »
Op wie is BigBoots er nu uitgegaan? Op jou Nys?
BigBoots zat op FrankLapidus.

Ik ging er wel uit op Nys-fan, ik had 12 vragen op hem ingevuld, nog een paar op Meezter en nog wat op Frank.

Convans, ik heb jou nooit écht verdacht, al was je vaak wel een goeie nummer 3 of 4 op mijn verdachtenlijst. Bij die opdracht over Amerika hield ik je wel in de smiezen, maar daar deed je niets verdachts. Maar HidM ook niet inderdaad. Wat wel zo zou kunnen zijn, is dat hij van te voren de opdracht kreeg om ervoor te zorgen dat we nét aan de hint zouden verdienen, waardoor het leek alsof het we het goed hadden gedaan, maar ondertussen natuurlijk ook gewoon vijf vragen fout hadden en toch geld misliepen. Het ding was echter dat de vragen zo moeilijk waren dat het al een hele prestatie was dat we die hint binnen hengelden. Kortom, beter hadden we het toch haast niet kunnen doen, maar wel een stuk slechter.

Ik had geloof ik nog expres die opmerking over Whitney Houston gemaakt, dat ik me vaag ergens leek te herinneren dat ze jonger was geworden dan Michael Jackson en dat ik dat recentelijk nog wilde opzoeken maar er niet aan toekwam. Ik wilde namelijk kijken wat jullie met die informatie zouden gaan doen, maar jullie gingen er allebei in mee en dat bleek inderdaad goed te zijn.

Ik vind het toch maar vreemd allemaal hoor. Die tekenopdracht is toch ook ideaal voor de mol en daar deed HidM het ook uitstekend. En sowieso, dat had ik destijds in deze PM ook eens opgemerkt, ik heb het spel nog wel een beetje gevolgd nadat ik afviel maar ik zag gewoon helemaal niemand echt mollen. Ja, alleen FrankLapidus, Nys-Fan en Convans, maar ik wist toen inmiddels al dat zij de mol niet konden zijn.

Nu ben ik trouwens toch ook nog wel benieuwd... ben ik bij één van jullie eens verdacht geweest? Iemand één vraagje in de test op mij ingevuld? ;D Ik wilde mezelf wel verdacht maken maar mijn enige bewust mol-actie mislukte faliekant toen ik per ongeluk Alaska goed raadde terwijl mijn bedoeling juist was dat dat fout ging zijn. :-X
Ik ging je in mijn eerste test meenemen, maar toen gaf je Alaska als antwoord en dan stopte het  ::rofl::

Heb dan maar gespreid over Lan, Nys, Frank en HIDM als ik me goed herinner.

Ik weet nog dat ik na de exit van Nys eens een overzicht maakte; wie van de 3? Lan - Frank - HIDM. Frank viel snel af voor mij, wegens te jong en irritant gedrag. Maar toen heb ik dus besloten om de andere 2 maar eens een aflevering of 2 te testen. HIDM deed eigenlijk echt weinig verkeerd. Oke, hij deed af en toe wat mislukken, maar op cruciale momenten liet hij onnodig dingen lukken. Lan was minder opvallend en deed gewoon niet veel goed, maar nu ook niet zoveel verkeerd. Ik dacht echt dat we geen mol meer hadden, maar ben dan vol voor Lan gegaan een test, waar ik wist dat Molino dat niet gedaan had. Molino kreeg een rood scherm. Het kon bijna niet meer anders ook al zei mn gevoel dat Lan het niet kon zijn.

Achtetaf gezien heb ik duidelijk wel een paar clues gemist over HIDM denk ik, maarja achteraf is het altijd makkelijk praten. Ik heb vooral medelijden met Kaaasje. Die zit echt compleet in de Lan-tunnel

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #16 Gepost op: 4-07-2018, 22:41:00 »
@Nys ik bedoelde de sleutelwoordopdracht, waar jij wegswitchte van HidM. Wat had hij jou precies gezegd?

Spacy, ik heb je niet verdacht. Ik kon me de mol als kandidaat x niet voorstellen ;).

HidM heb ik nooit echt verdacht, niet zozeer vanwege dat bondje, maar vooral omdat ik hem de groep weinig geld heb zien kosten. Tekenen deed hij perfect, duiken was hij een van de grootverdieners (nou ja 'groot'), hij kwam vroeg in het waar gaan we heen topic met Colombia aanzetten.
Ik snap dat het een van de doelen van de mol is om niet verdacht te worden, en daar zou hij in geslaagd zijn, maar ik ben wel benieuwd waar hij het geld zou hebbeb laten liggen behalve met het sleutelwoord en de valse bingo (die overigens geen bingo was, maar dat is weer een andere discussie :P). Als de enige manier zou zijn door niet mee te doen vanwege 'slecht internet' zou ik dat wel jammer vinden.

Degenen die de bingoopdracht nog meededen: waren jullie op het eind eerlijk over je molverdachte?
Molino, HIDM en ik waren daar eerlijk. Mij maakte het niets uit omdat ik op vraag 20 nooit mijn hoofdverdachte invulde.

Waar ik HIDM eigenlijk niet als mol zag, maar wel Lan. Was in de gunnen opdracht. Ik had alles helemaal berekend en daar kon het niet anders zijn dat HIDM daar geld verdiend had. Waarom zou een mol in een opdracht waar niemand eigenlijk echt te weten komt wie wie geld gegeven heeft, toch iemand als enige geld geven? HIDM deed het dus wel  :P
Is Lan niet gewoon toch de mol? Misschien hebben we wel een foutje gemaakt in onze testen berekenen (of heeft de leiding dat gedaan, maar goed, daar ga ik niet van uit. ;))

Ik blijf het gewoon moeilijk te geloven vinden dat HidM de mol is. Maar ja! We zullen het vanzelf wel zien he. ;D
Als Nys bij zijn exit 12 vragen heeft ingevuld op Lan en ik maar 3, dan is Lan 100% zeker niet de mol.

Ik kan het wel geloven hoor. Ik zag altijd wel molpotentieel in HIDM, vooral achter de schermen dan, maar binnen de opdrachten heeft hij wel heel wat uit te leggen  ::rofl::
Wie heeft HidM dan als enige geld gegeven? Zou het niet kunnen dat hij niet precies wie wat aan wie gaf?

Lan was daar ook niet supermols. Hij had de mogelijkheid geld af te pakken, maar durfde dat niet. Ik vind HidM geen perfecte mol, maar Lan ook niet (en Kaaasje natuurlijk niet :P).
Ah, dan kan er geen twijfel over bestaan inderdaad (of Nys-fan is nog steeds aan het mollen ::rofl::)

Ik verheug me ook erg op het moment dat alles duidelijk zal worden! ;D
Hij heeft mij 250 gegeven. Lan en Frank werkten samen dus die hebben aan dezelfde personen geld gegeven. Daar ben ik vrij zeker van. Wetende dat ik ook aan die personen geld heb gegeven, is het onmogelijk dat HIDM geen geld heeft verdiend die opdracht. Dus daar verdient hij toch wel echt nutteloos zeker 250 euro. Tel al die kleine bedragen die hij nutteloos verdient op en je komt toch aan veel geld.

Ik was beter de mol geweest, heb denk ik wel het minst verdiend  ::rofl::
Mijn hele tactiek draaide ook rond het feit dat ik zelf nooit het geld mocht verdienen. Ik wilde geen geld verspelen, maar als er een groot bedrag te verdienen was, zorgde ik er wel altijd voor dat ik niet degene was die de credits zou krijgen bij het verdienen van het bedrag.

Iedere opdracht testte ik zo kandidaten uit en kijken hoe ze daar op zouden reageren. Ik gaf soms een aanleiding tot een fout antwoord, terwijl ik wel zeer goed wist wat het juiste was, maar mijn fout antwoord was logisch bedacht. Dus als iemand dat fout antwoord zou gaan corrigeren naar het goede, dan gaf ik die persoon molminpunten. HIDM heeft er toch heel wat verzameld. De enige die nooit molminpunten had was Nys-fan   ::rofl::



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Afvallers-pm
« Reactie #17 Gepost op: 4-07-2018, 22:41:35 »
Dit waren ze. Er mag weer gereageerd worden ::bravo:: ::bravo::