Welkom bij dit ouderwets potje mijnenveger. Ik heb jullie random ingedeeld in zes duo’s:
Duo 1
Molcrazy
Wouterv
Duo 2
Lan
Swifty
Duo 3
Timvdons
D*N
Duo 4
Molino
Bjorrn
Duo 5
B&W
putyourHANSup!
Duo 6
Robbie
Nys-Fan
Op onderstaand bord vind je zowel plekken waar je veilig kunt staan als plekken waar mijnen liggen. Bovendien liggen er op een van de vakjes twee troeven. Aan jullie de taak om op zoveel mogelijk vakjes te gaan staan zonder te exploderen. Als je op een veilig vakje gaat staat, krijgt iedereen te horen hoeveel bommen er om dat vakje heen liggen.
Voorbeeld: Duo 1 gaat op vakje A3 staan. Ik antwoord in het topic: 2
Dat betekent dat van de vijf vakjes die om A3 heen liggen (A2, B2, B3, B4 en A4) twee vakjes een mijn bevatten.
Regels:
- Je moet starten aan een van de randen van het speelveld.
- Elke volgende beurt kies je een vakje dat grenst aan het vakje waar je op staat óf je springt horizontaal of verticaal over 1 vakje heen. Van A3 kun je dus naar A2, B2, B3, B4 of A4, maar ook springen naar A1, C3 of A5.
- Iedereen mag tegelijk spelen, maar je moet na elk vakje wachten op mijn antwoord. Je kunt niet op vakjes staan waar al een ander duo staat. Ieder vakje waar je veilig op landt, levert €10 op voor beide kandidaten.
- Je mag ook in plaats van lopen een vlag plaatsen op een vakje waar je denkt dat een mijn ligt. Er zijn evenveel vlaggen als mijnen, dus strooi er niet te veel mee. Een goed geplaatste vlag levert €50 op, maar een verkeerd geplaatste vlag zorgt voor -€50! Een vlag mag overal op het speelveld geplaatst worden.
- Als je op een mijn gaat staan, lig je uit het spel. Tot dan toe verdiende bedragen mag je houden.
- De opdracht duurt tot
woensdag 20:00 uur. Vragen kunnen in pm of in dit topic gesteld worden.