Iedereen heeft de quiz gemaakt!
Dit waren de vragen, antwoord in spoilertags.
Dennis Bergkamp! Dennis Bergkamp! Dennis Bergkamp en zo ging het nog wel een tijdje door toen commentator Jack van Gelder helemaal gek werd tijdens het winnende doelpunt van Oranje in de halve finale van het WK 1998. Wie was de tegenstander van Oranje?
Argentinië/Brazilië allebei goed, zoals Wouter terecht opmerkte was dit niet in de halve, maar in de kwartfinale
Hoeveel maanden per jaar hebben 30 dagen?
Het antwoord was 4, maar mensen die 11 hadden, heb ik ook goedgerekend, want technisch gezien hebben jullie natuurlijk gelijk
"Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat." Uit welke musical komt deze regel?
a) Soldaat van Oranje
b) Petticoat
c) Kruimeltje
d) Ciske de Rat
Jaaaa deze vraag heb ik bij iedereen goedgekeurd, want zoals Molino terecht opmerkte, komt deze regel uit geen van deze musicals, oeps. Het is een regel uit een nummer van Danny de Munk, maar dat nummer heeft de musical Ciske de Rat nooit gehaald
Welk hondje was in China heilig?
Pekinees. Die Shih Tzu of zo die veel van jullie hadden, heb ik opgezocht en die was niet heilig in China, maar in Tibet
Wat kun je alleen houden als je het hebt gegeven aan iemand anders?
Je woord. Iemand had Belofte en dat heb ik ook goedgekeurd, aangezien dat hetzelfde is als je woord imo. Antwoorden als je hart en liefde waren veelvoorkomende fouten
Hoe heette de schurk uit de kinderserie Bassie en Adriaan, die zo doof als een kwartel is?
a) B1
b) B2
c) B3
d) B4
Hoe heet de dinosaurus uit de serie The Flintstones?
Hoe heet de hond die in een film speelt, maar ook prachtige klassieke muziek maakt?
Wat hadden mensen vroeger in hun keukens en is een natuurfenomeen op IJsland?
Welke zanger werd ook wel de King of Pop genoemd?