Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 4034 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Feedback topic
« Gepost op: 26-10-2018, 00:15:54 »
Omdat dit een spel is gebaseerd op een programma dat nog in ontwikkeling is, zou het niet alleen supertof zijn als jullie goede feedback hebben, maar ook als jullie het kunne splitsen in twee delen:

1) Feedback op het spelconcept, waar mogelijk los van het online gedeelte

2) Feedback op deze specifieke serie, de opdrachten, de omzetting naar online, de hoeveelheid troeven, de tijdsbesteding, etc.

Feedbackpunt 1:
Volgende keer beter inschatten hoe lang de finale gaat duren ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2018, 09:23:16 »
Hallo allemaal, leuk om te zien dat de online variant van Tweestrijd zo fanatiek gespeeld werd! Echter, terwijl Tweestrijd Online ontwikkeld en gespeeld werd, zijn er wat wijzigingen geweest in het spelformat. Deze wil ik graag met jullie delen, om de feedback zo waardevol mogelijk te houden.

Testament
Tijdens Tweestrijd Online hebben jullie bij iedere Balans een Testament in mogen vullen. De inhoud van jouw kluis zou dan als je geëlimineerd werd naar de persoon gaan op wie je je Testament hebt ingevuld. Er is echter door onze afdeling Game Development besloten om dit element uit het format te halen, om extreme verschillen in de kluisinhoud te voorkomen. De Kraak zal desondanks ongewijzigd blijven: hiermee kun je wél de kluisinhoud van een afvaller bemachtigen. Een krachtig wapen dus!

Naam
Daarnaast is de naam Tweestrijd inmiddels gewijzigd in 'ENIGMA'. Niet alleen omdat dit naar ons idee de mysterieuze lading meer dekt, maar ook omdat er de afgelopen tijd meer Tweestrijd-initiatieven zijn: een boek, stichting voor suïcidale jongeren, een televisieprogramma, een attractie... Om ons meer te onderscheiden, hebben we gekozen voor een andere naam te gaan.

En daarnaast... Lucy heeft natuurlijk het spelformat op fenomenale wijze om weten te zetten in een online variant, maar het is onvermijdelijk dat dit op sommige fronten verschilt van het échte (real life) spel.  ;D

Brand los!  ::vergroot::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2018, 13:36:16 »
Even mijn feedback

1)  ::ok:::
je hebt zelf veel in de hand, en in opdrachten knallen wordt hier niet afgestraft
er is ruimte om tactisch te spelen maar je hebt ook een sociaal spel nodig om ver te raken
(zie erfenis krijgen, inschrijfformulieren uitwisselen of om zaken gegund te worden)

Kortom, ik vind er een mooie mengeling inzitten van verschillende aspecten



  verbeterpunten:

kleine opmerking bij tweestrijd: ik vond de vragen die ik kreeg (winaars linog/ liedje van muziekwaterval en keuzes Robbie en Lan) vrij gemakkelijk. Het zou tof zijn om er een vraag in te steken (desnoods meerkeuze) die moeilijker te beantwoorden is of waarvoor er moeite moet gedaan wordeb (vb. wat vulde X in bij lievelingsacteur).


 2) ::ok:::

Er zaten ook net genoeg troeven in, die je niet zomaar veel macht geven. Je moet ze juist inzetten.

Toffe opdrachten, origineel en vroegen verschillende vaardigheden

Tips waren net moeilijk genoeg

werkpunten: de geldverdeling bij opdrachten was soms scheef. Zo leverde mijnenveger voor 2 duo's gigantisch veel op en was er de week erna amper iets te verdienen (dit kan ook gewoon liggen aan 2 duo's die gewoon ijzerstek waren)

soms waren opdrachten net hetzelfde tijdens de opdrachten (zoals de cryptopuzzel). Zo had je als eerste duo een klein nadeel (geen idee of dat iets uitmaakte). Misschien 2 verschillende opdrachten.

Maar over het algemeen: zeer leuk concept, perfect uitgewerkt en ik zie het graag eens terugkomen. 8)
klaar voor de strijd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2018, 15:18:51 »
Geldverdeling was inderdaad een verbeterpunt ::ok::
Had ook niet verwacht dat mijnenveger zo'n goudmijn zou zijn ;D

Over dat het dezelfde crypto was, daar heb ik idd over nagedacht, maar als je een andere crypto krijgt, heb je weer dat het misschien net niet exact even moeilijk is en dergelijke. Wat vinden jullie daarvan?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2018, 16:02:14 »
Hoi! ::zwaai::
Jaa, geldverdeling over de verschillende afleveringen wilde ik ook aandragen. En misschien het finaleconcept: je kon toch vrij makkelijk profiteren van de goede antwoorden van de ander, waardoor een achterstand vrijwel direct was weggewerkt.

Wat ik zelf lastig vond, is de tijd die het spel van je vraagt, maar dat kan ook aan m'n eigen drukke agenda liggen. Ik zou dit semester in eerste instantie slechts vier vakken volgen, dus genoeg tijd over voor een leuk forumspel ernaast. Maar toen bleek last minute, toen dit forumspel al bezig was, dat ik twee keer zo veel vakken zou hebben, waardoor ik ineens veel krapper qua tijd zat. Vandaar ook dat mijn spel na de eerste twee rondes drastisch achteruitging, veel minder intensief was. Hoe dan ook: je moet dus wel de nodige tijd en aandacht aan Tweestrijd besteden, ook met het hele sociale deel erachter, wil je ver komen. Maar dat maakt het ook leuk juist, dan ben je er echt mee bezig, ga je meer in het spel op (zoals ik o.a. haha ;D ).

Verder kan ik me niet echt iets bedenken wat ik als verbeterpunt heb. Heel goed gedaan, Lucy! En heel knap ook, in je eentje. N'n dikke chapeau. En bedankt ook aan de leuke, diverse tegenspelers, het was me een waar genoegen! :D

Komt er een seizoen 2? ::hyper::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2018, 16:40:53 »
Testament
Tijdens Tweestrijd Online hebben jullie bij iedere Balans een Testament in mogen vullen. De inhoud van jouw kluis zou dan als je geëlimineerd werd naar de persoon gaan op wie je je Testament hebt ingevuld. Er is echter door onze afdeling Game Development besloten om dit element uit het format te halen, om extreme verschillen in de kluisinhoud te voorkomen. De Kraak zal desondanks ongewijzigd blijven: hiermee kun je wél de kluisinhoud van een afvaller bemachtigen. Een krachtig wapen dus!

Ja hele goeie dit  ::ok:: Ik heb zelf het testamentenaspect nog wel zo nu en dan tactisch kunnen gebruiken. Door in ieder geval te regelen dat Hans, Dennis en Robbie op mij het testament invulden, en in de halve finale een testamentenbondje te sluiten met alle kandidaten  :P
Maar zelf negeerde ik dit toch volledig en bleef ik toch altijd op Hans invullen.
Dus als iedereen dit negeert is het gewoon puur gunfactor en dus goed dat dat weg gaat  ::jaja::

Dan heb ik nog een feedbackpunt wat strategie betreft.
Namelijk: Tactisch is er niet veel meer wat je kunt doen dan gewoon liegen, zodat mensen op je spreiden. En als dat mislukt, nog harder liegen, in de hoop dat het dan toch nog een keertje werkt.
Door de tactische spellen zoals bijvoorbeeld Two rooms, werd er een extra tactisch element toegevoegd, die voor mij ook grote invloed had op het volledige spel ipv alleen op die opdracht. Nog meer van dit zou ik dus alleen maar toejuichen  ::bravo::

Verder heb ik enkel dingen die al genoemd zijn.
- Vage verhouding tussen de geldverdiensten bij de opdrachten,
- Finaleconcept waarbij het uiteindelijk vooral om het liedjes raden ging omdat je verder bijna alles kon kopiëren van elkaar. Hier heeft Lucy me wel al verteld dat zij had verwacht dat we wel snapten dat we onze antwoorden na goedkeuring meteen gingen verwijderen.
Dus daarbij is t vooral ons niet te hoog inschatten, want we weten niet precies wat wel en niet mag en zijn vooral bezig met haasten  :P
- Misschien in het begin net wat veel geluksspellen, maar dit werd ook steeds minder dus daar was ik blij om  :)

Ik heb me in ieder geval ontzettend geamuseerd, bedankt voor het organiseren en ik zou het graag ooit eens in real life spelen  ::bravo::

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2018, 17:22:21 »
De geldverdeling is ook iets waar we met ENIGMA rekening mee houden tegenwoordig. We willen dat in iedere aflevering hetzelfde geldbedrag te winnen is, bijvoorbeeld 5000 euro, verspreid over de verschillende opdrachten. Daarvoor moet natuurlijk wel de opdracht volbracht worden. Ook bestaat er natuurlijk een mogelijkheid dat de kandidaten besluiten te spelen voor troeven of hints, waardoor het geldbedrag niet van toepassing is. De mogelijkheid is er echter wel om het geld eerlijk te verspreiden! :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2018, 18:14:48 »
Goed idee  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2018, 23:00:53 »
Ik weet niet of dat een heel goed idee is. Ik vond het zelf wel heel goed dat er in de halve finale heel veel geld te verdienen was. Het inzetten in de finale werd voor mij lastig omdat Lan het meeste had verdiend in de finale, zoveel dat de helft van zijn winst bijna even groot was als de kluis die ik voor de finale had (en ik had de dikste kluis). Juist dat maakt het lastiger voor mij. Goed inzetten werd daardoor van meer belang. Gelukkig zette Lan fout in (net als ik) maar ik werd door die dikke verdienste ineens wel afhankelijk van zijn inzet.
Misschien is het zelfs beter om steeds meer te kunnen verdienen.

Goed om te lezen dat jullie de erfenis eruit gaan gooien. Robbie en ik hadden iedere ronde minstens 1 erfenis. Eén keer vanwege de troef van Robbie, ok, maar toch. Juist dankzij die erfenissen en het feit dat wij over niemand anders meer spreidden werden onze kluizen zo dik. Zonder die erfenissen was 1 van ons al veel eerder afgevallen.

Het spelconcept is mij niet heel erg duidelijk geworden. Ik had echt begrepen dat de kans dat je een duo vormde groter was als je veel overeenkomsten had. Ik wist niet dat de hints veel belangrijker waren dan het aantal overeenkomsten. Vanwege die overeenkomsten was ik overtuigd van het duo Bjorrn en Hans, en dat Lan en ik geen duo zouden zijn.

Qua spelconcept bleken hints dus enorm belangrijk te zijn. Ik heb in de eerste ronde geen hint gekocht, omdat ik weinig geld had. Ik dacht toen dat ik later nog wel eens een kans zou krijgen, maar helaas. Ik heb er nooit 1 gewonnen. Op zich vind ik dat wel mooi, dat je maar 1x de kans krijgt om te kopen, dat je het verder moet verdienen/winnen.

De troeven zijn prima, en er was ook een mooi evenwicht. Op een gegeven moment dacht ik 'alle troeven zijn 1x geweest, nu is het klaar'. Verrassend dus dat een paar troeven meerdere keren zijn uitgedeeld. Leuk! Het waren er ook niet teveel, het was goed zo.
Het Beraad is leuk om tactisch uit te spelen (had ik meer mee kunnen doen, maar dat was achteraf niet nodig). De Kraak en het Voordeel zijn erg fijne troeven. Wat betreft de Tweestrijd ben ik het niet zo eens met Wouterv. Ik vind dat er een redelijke kans moet zijn op het zelf kunnen inschatten of je de vragen juist hebt beantwoord of niet.

De hints waren mij soms te vaag, maar gemiddeld genomen prima. Wouter heeft zijn hints goed ontleed. De hints van Lan heb ik allebei zelf kunnen plaatsen. En SCHOTEL was geniaal, erg jammer dat Robbie en ik het anders uitlegden :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2018, 23:01:02 »
Wat betreft deze serie, ik vond het zeer geslaagd (duh...). De spelleiding was prima, strak en rechtvaardig. Je was veel online, heel behulpzaam, ook via pm of whatsapp. Je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt, een aantal opdrachten moeten jou ook veel tijd hebben gekost, ook qua uitwerking achteraf.
Had je bij Levensweg het bord voor je, met onze pionnen en de kaartjes bij de hand? ;D
Ik denk dat het niet altijd even makkelijk is om in te schatten hoeveel er verdiend kan worden. Bij Mijnenveger was de verdienste per team best ok geweest, als er niet 2 teams (of 1 team en 1 solospeler) zoveel online waren geweest dat de rest vrijwel geen kans meer had.
Er zat 1 ronde tussen dat er wel erg weinig verdiend was, en juist dan maakt de erfenis een groot verschil. Goed dus dat die gaat wegvallen.

Ik vond het vooral een leuk spel omdat het ook een erg sociaal spel was. Tactisch hebben een aantal mensen de plank misgeslagen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je je inschrijflijst met fouten zou rondsturen. Je bent van anderen afhankelijk in het vinden van je duopartner, het is belangrijker dat je je duo vindt dan dat iedereen op je gaat spreiden, en valse info verkleint simpelweg de kans op het vinden van je duo.
Verder was het tactisch gewoon niet handig om in de eerste ronde(n) mensen te beloven dat je geld op ze inzet en dat niet te doen. Daarmee maak je vijanden voor de rest van het spel, en dat kost je uiteindelijk de kop. Je moet juist vrienden maken. Ik baalde dat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg wel mee te moeten doen aan de leugen, omdat ik het juist zo fijn vond het tot dat moment redelijk eerlijk gespeeld te hebben (nja, of gewoon mensen niet te antwoorden als ik de waarheid niet wou zeggen).
Als je sociaal goed ligt word je gewoon meer gegund, bij erfenissen maar ook tijdens de spellen of bij twijfels bij het spreiden. Erg leuk om eens een meer sociaal spel te spelen ipv een tactisch spel.

De tijdsbesteding was prima, en in overleg of per whatsapp was er heel veel mogelijk. Op zich vond ik het wel fijn dat het niet continu hetzelfde stramien was. Soms alleen een balans in het weekend en soms een spel in het weekend ipv doordeweek is fijn als afwisseling ivm verschillende online-tijden.

De variatie in spellen was leuk. Tactische spellen als 2 rooms and a boom en One night Werewolf leggen altijd een extra laag in het spel, erg leuk. Gelukkig ook een aantal puzzels, en soms wat spellen waar meer geluk bij kwam kijken maar dat waren er niet veel. Foto-opdrachten en ranglijsten maken, altijd leuk als afwisseling. Ik vond de raadsels ook erg leuk.

In de finale kon je in theorie achteroverleunen en niets doen, gewoon het antwoord kopiëren van je tegenstander, tot de laatste opdracht. Gelukkig waren we allebei fanatiek genoeg om wel alles helemaal te spelen. Persoonlijk vond ik de vijf minuten straftijd midden in de finale fijn, dat gaf mij het gevoel toch wel iets in eigen hand te hebben, als ik die volgende opdracht sneller was geweest had ik echt eerder de finish kunnen halen.
Ik vond de finale overigens niet te lang. Een finale mag best 2-3 uur duren. Het is wel om dat op voorhand al te weten, dat het zo lang duurt, maar volgens mij vonden we het beiden niet erg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2018, 09:31:50 »
Ik heb niet heel lang in het spel gezeten, maar ik denk dat het een zeer geslaagd spel was. Lekker tempo, enthousiaste kandidaten en afwisselende opdrachten. van nieuwe tot echter klassiekers (weerwolven, jeopardy). ::ok::

De enige opdracht, die ik zelf niet zo geslaagd vond, was mijnenveger, omdat er ineens zoveel geld te verdienen was (zeker tov ronde 1), en je eigenlijk overdag constant online moest zijn omdat geld te verdienen. Als ik de eerste ronde overleefd had - had ik er bijna zeker de 2e ronde alsnog uit gelegen, omdat ik die opdracht gewoon niet/nauwelijks had kunnen spelen.
Maar goed je gaf aan dat je het zelf ook al onderschat had, er zit altijd wel een opdracht tussen die anders uitpakt dan je verwacht -  herken ik uit de spelleider POV maar al te goed. ;)

Leuk dat de bedenkers van Tweestrijd/Enigma ook meelezen en reageren, geeft ook al aan dat het goed in elkaar zat. ::ok::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2018, 10:12:57 »
Ik heb niet heel lang in het spel gezeten, maar ik denk dat het een zeer geslaagd spel was. Lekker tempo, enthousiaste kandidaten en afwisselende opdrachten. van nieuwe tot echter klassiekers (weerwolven, jeopardy). ::ok::

Het enige wat ik een beetje minder vond, is dat je zowel bij lingo als bij de muziekwaterval eerst geluk moest hebben en dan pas iets kon gaan doen. Daardoor heb ik bij die 2 opdrachten grotendeels moeten toekijken, wat natuurlijk jammer was. Een geluksfactor mag uiteraard, maar als die bepaalt of iemand aan een spel kan beginnen vind ik dat toch niet zo eerlijk (vooral omdat het nu slecht uitpakte voor mij  ;) ). De geluksfactor bij het scrabble-achtig spel was naar mijn gevoel dan beter: ook met mindere letters had je iets te doen.     

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2018, 11:38:07 »
Voor Lingo geldt ook dat ik niet had verwacht dat het zo goed zou gaan. Was idd niet echt eerlijk.

Mijnenveger is wel anders, dat lag ook aan hoe de spelers het speelden, en zoals je zag heeft het voor Tim niet echt geholpen dat hij daar veel geld verdiend heeft.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2018, 11:54:58 »
Ik ben het wel eens met wat er gezegd wordt. Mijnveger vond ik ook niet zo leuk, omdat je bij de quizopdracht maximaal €100 kon verdienen, en er bij mijnenveger verschillen ontstonden van €1000. Maar dat kan eenmaal gebeuren.

Er waren wel ook heel veel leuke opdrachten, en ook zeker veel opdrachten waarbij ik stiekem een beetje jaloers werd want ik had die opdrachten zo graag willen spelen! iKnow, Dixit, Codenames, Two Rooms and a Boom, en weerwolven natuurlijk. Ik vind het geweldig hoe gevarieerd de opdrachten waren!  ::bravo::

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2018, 16:00:08 »
Ik ben blij dat het testament weggaat. Ik denk voor een RL spel waarbij mensen elkaar niet kennen dat het prima is (maar wel erg sterk), maar zo online wordt het dan toch vooral een kwestie van wie gun je het het meest, en dat gaat vaker iemand zijn die hier al jaren actief is dan een Molino, bijvoorbeeld. Dat was voor mij een reden dat ik vooraf dacht sowieso weinig kans te maken.  :P Voor de rest vond ik de voordelen leuk, hoewel er voor mijn gevoel vooral veel uitgedeeld werden in het begin, en heel weinig richting het einde.

Ik zou inderdaad de inkomsten bij opdrachten iets dichter bij elkaar zetten, hoewel ik het zelf wel prima vind als er redelijk grote verschillen zitten in wat mensen verdienen. Dat hoort, vind ik, ook bij het spel.

Ik ben het wel eens met Swifty dat het spelconcept niet bij iedereen helder was (en omdat ik een kuiken ben het maar klakkeloos aanneem als iemand het spel fout interpreteert  :P), tenminste qua hoe koppels gekozen zijn en waar hints wel en niet op kunnen slaan.

Maar over het algemeen vond ik het een leuk spel en uitstekend opgezet door Lucy. Is Enigma bedoeld om een concept op t.v. te worden, of is het ook mogelijk zelf te spelen?  ::hypocriet::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Feedback topic
« Reactie #15 Gepost op: 28-10-2018, 12:55:22 »
Bij mij niet veel opmerkingen op het moment, alleen zaken die al gezegd zijn:                                                
                                                
1) geldverdeling bij mijnenveger                                                
                                                
2) ik dacht ook: hoe meer overeenkomsten, hoe groter de kans een duo te zijn (maar volgens mij is het inderdaad nooit gezegd dat het aantal overeenkomsten het criterium was om je duopartner te vinden ;))                                                
                                                
Algemeen: topspel! Leuk concept, variatie in de opdrachten, tactisch en sociaal spannend ::ok:: ::ok:: ::ok::                                                
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2018, 12:17:08 »
Qua spelconcept bleken hints dus enorm belangrijk te zijn. Ik heb in de eerste ronde geen hint gekocht, omdat ik weinig geld had. Ik dacht toen dat ik later nog wel eens een kans zou krijgen, maar helaas. Ik heb er nooit 1 gewonnen. Op zich vind ik dat wel mooi, dat je maar 1x de kans krijgt om te kopen, dat je het verder moet verdienen/winnen.
Dit is heel herkenbaar van de keer dat ik het echt heb gespeeld. Ik had dus diezelfde fout gemaakt van, oh deze hoef ik niet ik zorg wel dat ik de volgende krijg. En toen kwam de volgende pas een aantal afleveringen later ::rofl::.

Ik ben blij dat het testament weggaat. Ik denk voor een RL spel waarbij mensen elkaar niet kennen dat het prima is (maar wel erg sterk), maar zo online wordt het dan toch vooral een kwestie van wie gun je het het meest, en dat gaat vaker iemand zijn die hier al jaren actief is dan een Molino, bijvoorbeeld. D
Of als je D*N heet, dan krijg je ook in geen mogelijkheid een testament op je ingevuld  ::hypocriet::.


Ik denk dat het meest storende inderdaad de geldverdeling was. Maar dat is bekend dat dit niet goed werkte. Twee mogelijke oplossingen zijn: of elke aflevering hetzelfde geldbedrag kunnen verdienen of een opbouwende lijn maken. Dus in aflevering 1 het minste en daarna elke aflevering meer.

Positief is de grote variëteit in spellen. Ook veel spellen waar je veel kon doen als kandidaat en waar duidelijk het plezier naar boven kwam in de spelers :). Alleen aflevering 1 was teveel op geluk gebasseerd. Juist ook omdat die aflevering sowieso al een groot geluksgehalte heeft met het inzetten van geld is het dan fijner om de spellen een iets zekere factor te maken voor kandidaten. Maar verder goed gedaan!

Verder goed gedaan, natuurlijk zijn er kleine dingen die af en toe fout gaan. De letters met Swifty, Iknow met mij, maar daardoor zie je ook maar weer hoe diep mensen in het spel zitten, en dat soort dingen zijn details waar je soms niet aan denkt, dus dat is niet erg. Beide keren ook goed opgelost.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2018, 17:21:39 »
Ik heb niet echt iets toe te voegen wat nog niet gezegd is. Ik ben heel benieuwd hoe dit concept in het echt verloopt met mensen die je helemaal niet kent. Dan kan je geen inschrijflijsten uitwisselen bvb, neem ik aan.

Verder, geldverdeling en mijnenveger inderdaad. De erfenissen vond ik wel leuk, want ik kreeg er wel een aantal.  ;D Maar te overpowerend, waardoor swifty en ik die totaal geen duo waren er in bleven, terwijl andere duo's elkaar al lang gevonden hadden. Is een beetje raar aan het concept dat je je duopartner moet vinden en uiteindelijk sronden in de halve finale mensen met een foute duo partner (behalve Bjorrn).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2018, 17:27:20 »
Ik heb niet echt iets toe te voegen wat nog niet gezegd is. Ik ben heel benieuwd hoe dit concept in het echt verloopt met mensen die je helemaal niet kent. Dan kan je geen inschrijflijsten uitwisselen bvb, neem ik aan.
Kan wel, duurt alleen iets langer en zorgt voor kramp in je vingers ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback topic
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2018, 18:06:40 »
Dat is zeker waar ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!