Auteur Topic: Biechten  (gelezen 6222 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #20 Gepost op: 26-10-2018, 11:42:27 »
D*N is ondanks alles sad dat Nys eruit ligt.

Tijdje niet gebiecht door tijdgebrek, ik was al blij dat ik geen deadlines heb gemist bij de laatste opdracht.

Dat er een twist kwam was wel duidelijk, we hadden maar 2 opdrachten gehad in korte tijd en moesten online zijn op een bepaald moment. Mijn eerste gedachte ging naar de twist van het weekend dat 1 iemand van het duo afviel en de rest mocht inzetten op wie de tweede afvaller werd, die daarna zou afvallen. Maar (gelukkig) was het iets anders ;D.

De opdracht begon niet zo lekker. Ik had begrepen dat het een strategisch spel was waarbij je moest bedenken hoe jij en je duopartner zo hoog mogelijk zouden eindigen en je moest nadenken over samenwerkingsacties omdat je mogelijk de afvallers zou helpen. Maar blijkbaar was dat niet de bedoeling :-X. Ik heb het wel gelijk gezegd zodat het spel eerlijk gespeeld werd, maar baalde er wel van dat ik op dat moment een nadeel kreeg  ::jaja::. Achteraf was het helemaal niet belangrijk.

Daarnaast ging de proef erg lekker. Ik werd eerste en Molino werd uiteindelijk gedeeld 4de. Dat levert een goed gemiddelde op. Alleen als Bjorrn en Wouter een duo zijn dan zouden ze hoger zijn geëindigd, dus iets zegt me dat Molino en ik de immuniteit hebben gepakt. Of het nodig was.....wie weet? ??? Niemand weet het zeker. Voor mijn gevoel zouden we wel meer geld moeten hebben dan Molcrazy en Nys-fan samen, maar ik heb geen idee wat iedereen doet dus het is moeilijk te zeggen.

Ahja Nys-fan.... eigenlijk jammer dit. We waren eindelijk on speaking terms, ik had zelfs zijn inschrijfformulier volledig gekregen enkele dagen voordat hij afviel. Daar heb ik toch hard voor gestreden ::hypocriet::. Valt ie af :(.

Het blijft verder een lastig spel. Na het widm weekend heb ik vernomen dat er blijkbaar toch veel gepraat is en ik blijkbaar tegen "iedereen zou hebben gelogen" dus je moet niet met mij onderhandelen. Vandaar dat ik geen pm's krijg... :(. Het mag dan wel geen echt complot spel zijn maar ik zie het somber in. Ik heb alleen Molino, dus ik ga me focussen op geld verdienen en Molino helpen.


En Bjorn snapt helemaal niets meer van het spel ;D

Heyy daar was ik weer  ::zwaai:: ::zwaai::

Tijdje niet gebiecht.
Er is iets geks gebeurd vrijdag, mijn duopartner is eruit gevlogen  ::rofl::
Molcrazy was het dus toch niet, dan moet het Hans zijn!
T probleem is echter, Hans vindt zelf van niet  ::rofl::

Mijn lieve vriend twijfelt nog tussen Wouter en mij als opties, en wilde eigenlijk vorige week vol op Wouter inzetten. Gelukkig kon ik hem overtuigen om toch te spreiden want hij had het testament van B&W gekregen, dus dat leverde me behoorlijk wat geld op!

Ik heb nu iets van 1900 euro en volgens mij is dat best wel veel  ::rofl::
Ben heel lucky dat de Lan list werkte want dat heeft me heel veel geld opgeleverd toen.

Nu zou t echter ineens kunnen dat Lan toch mijn partner is ::rofl::
We hadden namelijk wel wat gemeen, maar niet zoveel als ik hem liet denken.
En inmiddels weet ie dat ik loog, dus oeps, vertrouwen weg.

Robbie en ik hebben niets gemeen dus hij is het niet, en Swifty is ook overtuigd dat haar partner een ander is.

T moet dan haast wel Hans (of Lan) zijn, wat voor mij beide niet heel handig is atm  ::rofl::


Ik uh, denk dat Lan mijn duopartner is  ::rofl::
Ik zat wat te puzzelen met Wouters hints (die Hans me gegeven heeft) en lol ze lijken best wel op Hans te slaan.
Daarbij heeft Wouter volledig op Hans ingezet bij de verdeling so it adds up.

Nu maar proberen Lans vertrouwen terug te winnen  ::rofl:: ::rofl::

Oké ik moet eigenlijk gaan douchen en naar bed maar zit nog ff te duo puzzelen.

Dennis dacht dat hij bij Nys of Molino hoorde wat zijn hint betreft.
Nys viel af dus:

D*N - Molino

Hans zit nu waarschijnlijk bij Wouter, want de hints lijken bij elkaar te horen:

putyourHANSup - Wouterv

Dan blijkt uit Robbies lijstje dat hij en ik echt totaaal niet matchen, en Swifty lijkt ook overtuigd te zijn dat ze niet mij als partner heeft maar iemand anders.
Met Lan heb ik wel dingetjes gemeen, en Lan deed kut in Survivor dus jij vindt t vast grappig om ons te koppelen.

Bjorrn - Lan
Swifty - Robbieazerty

How do I get myself out of this mess  ::rofl::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #21 Gepost op: 26-10-2018, 11:43:48 »
Nou ik ben helemaal de liefde aan het verklaren aan Lan, in de hoop dat ie mij dan weer gaat geloven en geld op mij gaat inzetten..  ;D

Als het me lukt om deze ronde te overleven heb ik bijna zeker een erfenis van een van de afvallers (denk ik).

Robbie, Hans en Dennis hebben allemaal gezegd dat ze hun testament op mij zouden invullen én ze zitten alledrie volgens mij berekeningen in een ander duo.
Als ik niet afval, valt een van hen af dus en dan krijg ik geld  ::ok::
Maar ik heb ze dus ook allemaal verteld dat ik mijn testament op hen zou invullen.
Als ze hierover aan de praat raken zal ik mijn erfenis wel kwijt zijn lol.

De opdrachten zijn echt leuk deze week trouwens  ::bravo::

D*N komt eindelijk weer aan informatie.


Een doorbraak! Dankzij mijn goede samenwerking met Bjorrn tijdens het widm weekend is ons pact weer back on! Voor het eerst in lange tijd ben ik terug in the loop en krijg ik informatie van buitenaf ;D. Wouter heeft schijnbaar drie hints (eerste gekocht, tweestrijd troef en quiz winst) en hij weet dat Hans zijn partner is. Die twee hebben elkaar gevonden. Ik ben natuurlijk met Molino. Bjorrn waarschijnlijk met Lan en Swifty met Robbie. Dus het lijkt erop dat de koppels Bjorrn&Lan en Molino&ik het nu lastig gaan hebben, daarom is een samenwerking positief voor ons allen.

We moeten in ieder geval niets meer inzetten op Wouter en Hans. Daarnaast moeten we Swifty en Robbie uit elkaar zien te houden. Blijkbaar denkt Robbie dat hij met Molino of Lan een duo is ::). Swifty heb ik geen idee bij.

Plus de troeven zijn nu duidelijk. Wouter had de tweestrijd, swifty heeft het beraad (pfff dat kan ook nog heel erg tegen zitten), Molcrazy het voordeel, dus heeft Robbie de kraak. Of had....

Er zijn mogelijkheden maar geluk is wel nodig om het einde te halen ::jaja::.

En intussen hebben Robbie en Swifty een uitgebreide conversatie over hoe Robbie Lan doet geloven dat hij zijn duopartner is. Hij heeft zelfs een manier bedacht om zijn hint op Lan te laten slaan, en Lan lijkt erin te trappen… Gaat er dan bij geen van beiden een lampje branden? ???

En Bjorn is er nog steeds niet uit ::rofl::

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws  :-X

Het goede nieuws is dat Lan gereageerd heeft.
Hij zegt dat ie best geloofd wat ik zeg, dus dat we partner zijn, maar ook dat hij met Swifty heeft afgesproken om haar gewoon geld te geven omdat zijn potentiële duopartners hem niet wilden  ::)
Dus ik kan dat oplossen maar dat zou wel eens veel moeite kunnen kosten.

Slechte nieuws is dat Robbie denkt dat ie bij Lan hoort en echt niet bij Swifty hoort.
Als dat juist is hoor ik bij Swifty en dan heb ik een heel groot probleem  ::ohno::
Ik kan niet ook Swifty ervan gaan overtuigen dat ik bij haar hoor, want dan komt Lan daar waarschijnlijk achter en ben ik de pineut  ::pinokkio::
Dus dan maar all in gaan op Lan in de hoop dat dat juist is, echt een andere keus heb ik niet  :(

Laatste goede nieuws is dat ik van D*N gehoord heb dat Swifty haar beraad gaat inzetten. I know klinkt als slecht nieuws, maar D*N zegt dat ie bereid is om mensen op mij te laten stemmen, omdat ie verwacht dat niemand op hem gaat.
Als ik hiermee immuniteit kan krijgen en Lan of Swifty valt af, dan heb ik eindelijk duidelijk en kan ik misschien dit spel nog winnen.
Anders is t einde verhaal  ::zwaai::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #22 Gepost op: 26-10-2018, 11:44:52 »
Hoi ik weet niet meer zo goed wat ik ookalweer wat ik wel en niet verteld heb in een biecht dus daar gaan we sorry als er herhaling in zit oeps

Volgens mij dacht ik de vorige keer dat Lan mijn partner was.
Goed nieuws lieve fans, het is gelukt! Ik heb Lan overtuigd dat hij mijn partner is  :D
Alleen is ie dat blijkbaar niet, oeps, sorry Lan...
Na een tip van D*N en wat gepuzzel blijkt dat het logischer is als Lan bij Robbie hoort en dat Swifty dus mijn partner is!
Daar heb ik gelukkig het telefoonnummer van dus 1000 appjes van mij later zaten Swifty en ik helemaal op een lijn over het feit dat ik de meeste stemmen had moeten krijgen bij de vraag ''wie praat er het meest?''
Nee grapje, we zaten op een lijn over dat we duopartners zijn.

Wat nu wel een beetje zielig is, is dat Lan waarschijnlijk weer geld op mij gaat inzetten en zijn vertrouwen in mij voor eens en altijd volledig gaat verliezen  :-X
Lan als je dit leest, toen ik je vertelde dat ik je duopartner was deze ronde, dacht ik dat dat waar was maar daarna was dat het ineens niet meer  ::hug::

Dat kamerspel was ook een groot feest. Alles ging volgens mij voor mij, maar voor mijn duopartner Swifty wat minder. Uiteindelijk hebben alleen Hans, Wouter en ik geld gewonnen, dus dat is best een prima resultaat.
Daarvoor moest ik alleen wel D*N verraden, gelukkig is ie niet boos...



D*N was wel boos en kan daardoor alleen nog maar MET ZIJN CAPS LOCK AAN PRATEN  ::vergroot::
Ik denk dat ik niet meer op zijn hulp in dit spel kan gaan rekenen.
Maar het was kiezen tussen dat óf tot ie afvalt hem helpen met geld verdienen omdat ik anders zijn stem bij het beraad en zijn testament niet meer krijg, dus daarom leek dit me de slimmere optie  ::jaja::

Nou, ik denk dat ik deze ronde wel ga overleven, volgens mij hebben Wouter en Hans wel minder geld dan Swifty en ik namelijk  ;)

Tot de volgende biecht  ::zwaai::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #23 Gepost op: 26-10-2018, 11:45:16 »
In de tussentijd probeert Hans te biechten ;D

Oké, er is veel gebeurd weer in forumspelland. Heel veel.


oeps te vroeg verzonden ::rofl:: ::schaam::

ik ga nu dus een biecht typen ;D

Dus. Een biecht. ;D

Sorry kijkers dat jullie zo lang op een gezellig verhaal van Hansie hebben moeten wachten! Drukte met nieuwe studie en al, ik zie soms door de bomen het bos niet meer en dan wil ik graag me meer inzetten voor het spel, beter presteren in de opdrachten en beter contacten onderhouden met medespelers, maar door drukte komt het er gewoon oprecht niet van. Gelukkig begin ik nu terug wat overzicht te krijgen over m'n leven :P, dus nu kan ik ook effe tussendoor jullie vermaken met een biechtje!

We zijn twee afleveringen verder na m'n vorige biecht. Leuk nieuws om mee te beginnen: B&W heeft me zijn erfenis gegeven. :D Ik zei toch dat hij een goeie jongen is. ::jaja:: Geweldig, bedankt B&W! Misschien heeft die erfenis me wel gered in aflevering 3, want er viel niet veel geld te verdienen. Bij het weerwolven snapte ik er op den duur echt geen hol meer van, dus ben ik maar met de meute meegegaan, tegen beter weten in. Daar wonnen weinig mensen geld. Bij Touchy subjects won iedereen ongeveer even veel geld, dus dan komt het echt op de concrete bedragen aan om te zien wie er meer en wie minder te besteden heeft, en dan komt zo'n erfenis natuurlijk goed van pas. Bij iKnow ontpopte ik me echt weer als het trainweck van deze serie ::rofl:: steeds te laat, niet goed anderen inschatten, zelf geen goede antwoorden geven. Tja, wat ik al zei. Drukte in m'n hoofd die week. Soit, ik ben erdoor geraakt in ieder geval. :D

Tijdens het WIDM-weekend veel gekletst met Bjorrn (of Bjorrn vooral met mij haha), want ik zou toch echt zijn duopartner zijn! Ik twijfelde nog steeds, twijfelkont die ik ben. Bjorrn wist het ook niet zeker, maar ik was zijn enige houvast (zijn andere houvast Molcrazy was er toen net uitgegaan), dus hij heeft geld nodig, zodat ie z'n kansen wat kan spreiden. Dus niet zo gek dat ie mij doet geloven dat ik z'n partner ben, zou ik ook proberen als ik hem was. ::jaja:: Verder ook gechilld met Dennis, dus dat was heel tof. Buiten het spel zijn we nog altijd even goede vrienden. :)

Dan de afgelopen week, ik neig steeds meer naar Wouter als partner, ik ben er steeds zekerder van. Ik heb z'n hints gekregen en hij de mijne, en inderdaad, zijn hints slaan alle drie op mij, of ze slaan op Wouter en mij samen. Afijn, bij de raadsels was ik weer een drama, want ik had totaal geen tijd om goeie raadsels te verzinnen, dus we gaan het zien. Wel een leuke opdracht, puzzels en dingen ontcijferen, daar hou ik wel van. :D Word Buy is tof, want taal en woordjes maken en puzzelen met letters. De kameropdracht was een fantastisch leuk spel, en des te leuker natuurlijk dat ik gewonnen heb. Ik zou dit ook wel eens in het echt willen spelen. ::hyper:: Het heeft me echter wel aan het denken gezet. Bjorrn zei tegen mij dat Lan Moby was, terwijl Dennis later bij ons kwam en mij zei dat Molino Moby was. En dat bleek ook zo te zijn. Dus ofwel Lan had gelogen tegen Bjorrn (maar dat moet dan gek gegaan zijn, want bij het officieel delen van je rol mag je niet liegen), ofwel Bjorrn had gelogen tegen mij, zodat ik Lan niet als bedreiging zou zien en bij me zou houden in de kamer. En dan dus zou ontploffen, samen met koning wouterv, en dus geen geld zou verdienen. Ik word echt veel te wantrouwig van dit spel, 't is niet goed voor me! Ik wil liever goedgelovig zijn hahaha, dat past me meer. Bjorrn en Dennis zeggen van elkaar dat ze tegen mij zijn en dat ik de ander niet moet geloven. Ja, daar schiet ik dus ook niks mee op. Ze zeggen ook dat ze met vrijwel niemand contact hebben, maar toch weten ze intussen van alles over de andere kandidaten. Ik geloof er allemaal niks meer van. En ze geven me ook allemaal ander advies over wat ik (en Wouter) het beste zou kunnen doen bij het Beraad, de troef die waarschijnlijk weldra door Swifty wordt ingezet. Ik denk dat de beste tactiek voor mij nu is om samen met Wouter zo veel mogelijk geld te verdienen en dat op elkaar in te zetten. Daarom ook dat ik het geld dat ik net heb verdiend als prinses niet heb ingewisseld voor een hint, maar heb gehouden. Doel is nu: overleven. Ik ben in ieder geval gekomen tot waar ik minimaal wilde komen, elke aflevering die ik hierna nog overleef, dat is extra en dus ook extra leuk. :)

Dus: komende eliminatie ga ik voor het eerst niet spreiden bij de balans, maar vol op Wouter inzetten. Spannend!!

En vinden Robbie en Swifty hun plannen nog steeds erg hilarisch, want Bjorn en Lan denken nu écht dat zij bij respectievelijk Swifty en Robbie horen… ;D ::)

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #24 Gepost op: 26-10-2018, 11:45:43 »
Vorige week geen biecht gestuurd, want er was gewoon niet veel te vertellen. Weerwolven verliep goed, touchy subjectief ook. En over de eliminatie en dus who knows maakten Robbie en ik ons geen zorgen, dus dat was een relaxte week.
We beramen nog een plan mbt onze troeven. Ik zet het beraad in, zodat hopelijk het koppel met het minste geld blijft en Robbie met zijn kraak een dikke kluis kan erven.

In het weekend was het rustig vanwege het WIDM-weekend. Robbie stuurde een berichtje dat hij een dikker dan verwachte erfenis van MC kreeg, en ik heb nog wat met Lan gepmd. Hij was bedonderd en zei mij zijn erfenis toe. Hij vertelde over de hint van Robbie, H-O-T-E-L (het scheelt maar twee letters, schreef Robbie mij al eens) en dat dat misschien wees op het houden van gezelschapsspellen. Al met al een ook relaxt weekend.
Ik voelde me erg tevreden over het spel tot nu toe, dat goed verloopt terwijl ik het ook nog eens heel eerlijk speelde richting iedereen.

En dan komt iedereen weer online na het WIDM spelen en blijken ze daar veel gekletst te hebben. Björn was in redelijke paniek over het vertrek van zijn vermeende duo en hem was aangepraat dat ik zijn duo wel moest zijn. Mooi gedaan molletje Robbie. Ik verwees in eerste instantie Bjorrn nog naar Lan en andersom, maar Bjorrn schijnt nou juist Lan bedonderd te hebben. Robbie legt me uit waarom Bjorrn ineens aan mij denkt, hij speelt mee dat hij bij Lan zou horen en Hans en Wouter hebben elkaar al veel eerder gevonden. Ok, dan ga ik dus vanaf nu ook liegen.

De spellen gaan maar matig deze week, maar vooruit. Bjorrn spreek ik vooral op whatsapp en ik besef weer dat ik dat eigenlijk heel vervelend vind omdat ik dan veel sneller reageer en dus mijn leugens niet goed doordenk. Kostte me bij Survivor een halve finaleplaats. Koppie erbij houden.

D*n lijkt enigszins gefrustreerd te raken. Hij vraagt naar mijn troef en ik zeg dat ik hem waarschijnlijk ga inzetten. Stom, want nu gebruikt hij dat natuurlijk om anderen, vooral Bjorrn, onder druk te zetten. Jammergenoeg voor hem heeft hij niet veel vrienden meer in het spel. En Bjorrn en ik wel. Ik stel voor om Bjorrn immuniteit te gunnen maar D*n lobbyt voor het duo Robbie en Lan en haalt Robbie over om op Lan te stemmen.

Ik stuur toch mijn stem op Bjorrn in, en stimuleer Bjorrn om bij Hans en Wouter te lobbyen. Dan komt hij terug met de melding dat Wouter liever op mij stemt. Waarom zegt hij niet. Ik denk dat Wouter dit voorstelt vanwege de extra stem die ik al heb. Ik meld Bjorrn dat ik het prima vind, want of hij of ik immuniteit wint maakt niet uit als een koppel zijn.

Lan heeft nog een troef gewonnen, komende week eens uitvissen welke. Ik verwacht een kraak of een voordeel, en dat zou Lan echt de grootverdiener van dit spel maken.
Voor ons is het dus zaak dat Bjorrn en Lan blijven geloven dat ze geen duo zijn, en hun geld blijven spreiden op mij en Robbie. Dus ik hoop van harte D*n en Molino of Hans en Wouter nu afvallen.  D*n heeft denk ik de dikste kluis, dat zou erg prettig zijn voor de Kraak van Robbie.

Het wordt in ieder geval een spannende eliminatie vandaag! ::hyper::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #25 Gepost op: 26-10-2018, 11:47:44 »
Overigens bombardeert D*N me weer eens met biechten.

Een nieuwe levendige week. Beginnend met de raadsels. Mijn tactiek: Maak je raadsels zo dat je zeker weet dat minstens 2 mensen het weten en 2 mensen het niet weten. De Survivor puzzel bijvoorbeeld. Ik weet dat Swifty, Molino en Hans dit niet kijken. En ik weet zeker dat Bjorrn, Lan en Wouter deze wel kunnen oplossen (Robbie twijfelgeval ;D). De eerste met forummers was iets makkelijker te doen waarschijnlijk omdat je ook wat kan puzzelen met de letters. Maar er zaten in ieder geval twee forummers tussen (Koekoe en K@ren) die een grote meerderheid niet kennen, maar in ieder geval Swifty en Robbie wel. De laatste was heel specifiek, horny love is de shipname van Bjorrn en Hans, dus die wisten ze alleen zelf.



Bij de woorden had ik eigenlijk in het begin geen duidelijke strategie omdat rekenen niet mijn sterkste kwaliteit is *AHUM*. Maar uiteindelijk ben ik gegaan voor proberen zoveel mogelijk letters te kopen en dan aan het einde van de ronde daar een woord of twee woorden mee te maken. Bij sommige letters nog wel een beetje gekeken van hmmm kan ik hier wel iets mee, maar dat was de tactiek.





Ik begon na te denken over mijn situatie dankzij mijn nieuwe import aan informatie. Wouter en Hans zijn duidelijk als koppel. Ik en Molino voor elkaar ook (voor de rest ??? wie weet, kan ook zijn dat ze ons gewoon niet mogen ::)). Maar Bjorrn denkt dat hij met Lan in een duo zit, Robbie denkt dit ook en Swifty is ook close met Lan dus die zou dat misschien ook wel doen. Niemand gaat mij en Molino extra geld geven maar het koppel waar Lan in zit krijgt nu een hele smak geld erbij terwijl het andere koppel zwakker wordt.

Dus voor mij is het handig als alle koppels duidelijk worden. Ik denk dat het is:
Wouter - Hans
D*N - Molino
Swifty - Bjorrn
Robbie - Lan

Ik heb Bjorrn al een berichtje gestuurd dat hij Swifty nog eens moet heroverwegen als partner want ze moeten echt niet allemaal op Lan blijven. Zo win ik natuurlijk nooit ;D.

Kom op mensen, jullie kunnen dit!


Ohja Swifty heeft haar mond voorbij gepraat over haar beraad. Ik was weer met wat mensen gaan praten en boem gelijk informatie weer. Hier moet ik eens goed over nadenken. Ik heb het al met Bjorrn gedeeld. Op dit moment wil ik Bjorrn immuniteit geven want die gun ik het om verder te komen in het spel ::hug::. Maar dan moet ik wel Molino, Hans en in ieder geval nog 1 persoon meekrijgen. Swifty zou handig zijn, gezien ze een koppel zijn ;D.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #26 Gepost op: 26-10-2018, 11:48:08 »
En hij is boos ::oink::

Dan nog het two rooms and a boom spel pffffffoe. Ik was dus de Queen (uiteraard ::hypocriet::)


Ik werd gelijk tot leider gebombardeerd door Swifty. Geen idee wat ik hiermee moest want ik snapte het spel ook nog niet zo goed. Gelukkig kwam Swifty op gang door voor te stellen de identiteiten te onthullen in de kamer. Prima, want ik wou iedereens identiteit wel weten maar die van mezelf niet delen. Robbie denkt wel dat wij partners zijn dus dat moet ik zo goed mogelijk meespelen waardoor ik met hem moet samenspelen. Molino probeer ik natuurlijk echt mee samen te werken want het handigste is als we beiden winnen. Mijn eerste gedachte is ik moet Molino naar de andere kant sturen. Maar Molino antwoord niet op mijn pm's en lijkt niet echt toenadering te zoeken tot de anderen. Hij deelt zijn rol sort of in de kamer maar niet officieel. Uiteindelijk bepaal ik dat ik zelf maar naar de andere kant moet want op Molino kan ik niet aan. Ik geef mijn leiderschap aan hem en zorg dat ik naar de andere kant kom.


Daar kom ik binnen bij Wouter, Hans en Lan. Ik kan het beste met Lan samenwerken dus die benader ik als eerste. Hij blijkt jammer genoeg de bommenwerper te zijn. Daar kan ik niets mee. Wouter blijkt de koning en Hans de prinses.....ugh. Dan moet ik wel met hun samenwerken no choice. Dus ik doe mijn best om ze te overtuigen samen te werken met mij en out Bjorrn daarbij als leugenaar.


Nouja, wist ik veel dat Bjorrn had gelogen. Ik moest het vertrouwen van Wouter en Hans krijgen. Ik had juist nog een goed gesprek met Hans via whatsapp dus hopelijk werkt het. Volgende ochtend......zonder pardon zie ik dat ik weer naar de kerker ben verbannen. Zo ga je toch niet op met je Queen ::).


Dusja. Swifty blijkt nu leider te zijn....rip that. Met Swifty kan ik niets. Wij hebben niets aan elkaar dus ik kan wel gaan praten maar dat gaat niets opleveren. Robbie en Bjorrn heb ik meer aan want die hebben nog enige reden om mij te helpen. Robbie als mogelijke duopartner en Bjorrn omdat hij de privédetective is en hij mijn rol en die van Molino moet weten. Hij komt daar dan ook heel snel mee, maakt een nieuwe app aan en gaat gelijk over tot actie: Kom laten we even snel onze identiteit bekend maken. Nog feeling betrayed door Hans en Wouter ging ik dat niet zomaar even doen. Nee, ik wil een deal die goed is voor ons beide. Ik geef de identiteit van mezelf en Molino in ruil voor dat ik naar de andere kant wordt gestuurd. Daarvoor moet hij wel leider worden. Hij zegt nog vertrouw me, ik kan Swifty zover krijgen. Maar ik ga mijn lot echt niet in Swifty haar handen leggen dus het antwoord is nee. Hij wordt nog boos en zegt dat hij mij niet nodig heeft omdat ie onze rollen al weet. Ja sure, moet je wel vertrouwen dat die persoon de waarheid spreekt en jou dus de winst gunt ???

Uiteindelijk krijg ik Robbie mee om Swifty af te zetten en stel ik in de kamer voor dat te doen. Bjorrn wordt leider. Ik heb alsnog vertrouwen nodig dat hij zich aan de deal houdt. Maar gelukkig heeft Swifty zich versproken en weten we beide dat er een stemming aankomt. Hij weet dat hij mijn stem krijgt, maar ook kan verliezen. Dus hij wordt leider, ik deel de rollen. En uiteindelijk zegt hij: Ik ga je niet naar de andere kant sturen.

VANAF HIER GAAT HET DUS DOOR IN CAPS WANT IK BEN WEL DE #DRAMAQUEEN. UITERAARD BEN IK FURIEUS DAT DE DEAL ZOMAAR GEBROKEN WORDT TERWIJL WE EINDELIJK WEER AAN HET SAMENWERKEN WAREN. FOR SOME REASON DEED ROBBIE OOK DE GOEDE INFORMATIE GEVEN AAN BJORRN. WAAROM HELP JE HEM WEL OM TE WINNEN?


Ik ben dus terug in een situatie waarbij ik iedereen in dit spel niet kan vertrouwen behalve Molino ::).

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #27 Gepost op: 26-10-2018, 11:48:24 »
Nog een laatste biecht over de laatste 2 dagen  ::hypocriet::.

Ik kwam er dus weer achter dat ik alleen was in het spel. Maar dit ging ik niet zomaar accepteren. Ik ben een hele ronde lief geweest (en 3 rondes dood) dus moet ik nog het beste maken van deze situatie. Bjorrn is 100% tegen Hans gekeerd dus dat ga ik gebruiken. Ik stuur Hans een app met dat Bjorrn tegen hem aan het werken is, ook te zien aan de acties bij two rooms and a boom. Hij gelooft het niet en ik stuur nog wat screenshots, waarna hij toch wel inziet dat Bjorrn wel tegen hem is ;D.

For some reason was Bjorrn al boos omdat ik tegen mensen aan het praten was over hem voordat dit gebeurde. Dus ik zei ook van uuuhm I don't know what you talking about ??? Toen uiteindelijk deed ik dat wel met Hans en zei ik: NOU NU MAG JE BOOS WORDEN GO AHEAD.

Nam die iets te letterlijk op though want dat was een grap. Maar hij werd echt boos dat ik Hans tegen hem op aan het zetten was. Ik was hypocriet, zielig en alleen maar op wraak uit. Ik zei nog, jullie hebben iedereen tegen mij opgezet toen ik in aflevering 1 jullie verraadde, hoe is dat anders? Bjorrn: Daar zat tactiek achter, hier niet.

Let me be clear: Dit was net zoveel strategie. Naar mijn idee hadden Lan en Robbie wsl het meeste geld en zouden ze niet afvallen. Dus moest ik ervoor zorgen dat Swifty en Bjorrn niet de stemming zouden winnen maar Lan en Robbie. Hans moest dus tegen Bjorrn zijn. Daarnaast had ik weer geen bondgenoten en Hans en Wouter waren de enige opties voor samenwerking, gezien dat koppel ook al duidelijk was bij de rest en dus geen geld meer zou krijgen van andere koppels.

Ik durf zelfs te zeggen dat hier meer strategie achter zat dan de acties van Bjorrn en Hans in aflevering 1, die ook duidelijk op wraak uit waren en mijn hele spel kapot hebben gemaakt...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #28 Gepost op: 26-10-2018, 11:52:23 »
Overzicht aflevering 4

Robbie      €2487,17
Lan      €771
Swifty      €623
Bjorn      €670         
Wouter      €1625,33
Hans      €1163
D*N      €853
Molino      €490

Robbie krijgt de erfenis van Molcrazy en Wouter die van Nys-Fan. MC heeft best wel veel geld tho, dus go Robbie ::ok::

Hints:
Bjorn - De huilende vrouw doet alsof.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Ook deze week was het niet zo heel spannend, door gebrek aan geld en contacten bij D*N en Molino. Zo viel dus het duo dat elkaar als eerste had gevonden af, met name omdat Robbie en Swifty elkaar maar geld bleven geven :P Swifty won verder nog het Beraad, maar dat was niet zo relevant gezien haar dikke kluis.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2018, 12:10:50 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #29 Gepost op: 26-10-2018, 11:53:55 »
Aflevering 5

Nog het laatste stukje van D*N's vorige biecht.

Dus ik lig eruit, geen hele grote verrassing, maar toch jammer :(. Had het spel nog langer mee willen maken, ookal wist ik dat de kans dat ik zou winnen nihil was. Niemand deed geld spreiden op mij en ik kreeg natuurlijk geen erfenissen van mensen dus ik heb er het beste uitgehaald.

No hard feelings tegen de mensen nog in het spel, en nog veel succes :-* ::bravo::.


hihi

Intussen heeft Bjorn eindelijk door dat Swifty degene is die hem geen geld gegeven heeft en niet Lan, en Swifty en Robbie vragen zich af of de “façade” nog wel zin heeft ::vergroot::
Bjorn gaat zelfs twijfelen aan zijn duo, want het kan toch niet dat Robbie en Swifty allebei fout zitten en hij goed? ???

Weer een ronde verder  :D
Het plan om Swifty immuniteit te geven met hulp van Wouter en Hans is gelukt, dus waarschijnlijk had ik zelf ook immuniteit  ::ok::

De balans was wel een grote vage onzin helaas, ik miste wat geld dus ik dacht dat Lan me dan waarschijnlijk niets gegeven had, en dat had ik wel gesnapt  :P
Lan beweerde echter van wel, en hij zei dat hij zowel van mij als van Robbie niets had gekregen.
Hij bewees het met een screenshot en toen snapte ik het niet meer  ::rofl::
Swifty heeft me gewoon geen geld gegeven terwijl ze duidelijk mijn duopartner is, maar gaf het aan Robbie want dat had ze hem beloofd ??? ??? ???

Heel stom dit  ::)
Volgens mij heb ik geluk en heeft Robbie haar ook geld gegeven, dus de geldverhouding tussen de duo's veranderd daar niet veel door, maar jezus Swifty  :-X
Mag ik de volgende keer een duopartner die wel het spel probeert te winnen?
Als je weet dat ik sowieso je duopartner ben, dan ga je toch niet geld aan de concurrentie geven vanwege een belofte?

Oke, hopelijk kan ik Swifty overtuigen dat ze ff slim moet gaan spelen, want Robbie en Lan staan nu waarschijnlijk ver voor op de andere duo's.
Eerlijke Lan heeft me namelijk verteld dat hij Molino's erfenis heeft gekregen en dat Robbie D*Ns kluis heeft gekraakt, dus ja, die zijn rijk nu  ::vergroot::

Ik heb na overleg met mijn duopartner Hans en Wouter benaderd, met het aanbod om een soort testamentenbondje te sluiten.
Waarschijnlijk vliegen 2 van ons 4 er na deze ronde uit namelijk, dus door af te spreken dat we het testament invullen op elkaar, is het overblijvende duo wel in het voordeel tegen Robbie en Lan.

Net weer een appje gekregen van Swifty, ze twijfelt nog steeds over der partner  :-\\
Wat een gedoe  :\'(

« Laatst bewerkt op: 26-10-2018, 12:04:40 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #30 Gepost op: 26-10-2018, 12:05:48 »
Robbie en Swifty ontcijferen de hint van Lan en denken dat Lan bij Wouter hoort, want ‘Robbie heeft echt niets met Pokémon’ ::vergroot::

Intussen ziet Hans zijn exit aankomen :(

Jongens, verdrietig nieuws. Ik vrees dat mijn deelname aan het spel er spoedig op zit. Ik heb mijn kluisinhoud eens vergeleken met die van Bjorn en hij en Swifty blijken elk meer geld in hun kluis te hebben dan ik. Wouter heeft denk ik ook meer dan ik, maar mogelijk niet genoeg om hen te passeren. En deze aflevering hebben Bjorn en Swifty ook goed geld verdiend, Wouter en ik wat minder, dus ik heb er een hard hoofd in. :(

Het voelde trouwens wel dubbel toen Dennis vorige eliminatie afviel. Het was ergens mijn plan en hoop, maar dan voelde ik me toch een beetje schuldig, maar ook weer niet, want dit is wat ik wilde. Ach ja, 't is gebeurd. En we blijven even goede vrienden, hebben we al aan mekaar gezegd ::hug:: ::bravo::

Het dierenspel vond ik deze week heel lastig, al dat strategisch spelen, dat is niet mijn sterkste kant. Dixit vond ik leuk ::jaja:: ik blonk er niet in uit, maar wel een leuk spel haha. En de crypto's gingen lekker, Bjorn heeft veel jigsawpuzzels opgelost en Swifty en ik kwamen vrij snel achter de oplossing. ::super::

Ik wil de finale meemaken, ik wil nog niet uit het spel liggen!! Tja, ik heb het nu niet meer in handen... we gaan het zien!

En is Robbie nog steeds heilig overtuigd van zijn partner Swifty.

Euhw my geuwld, geen idee of het gespeeld is of niet, maar Bjorrn en Lan zeggen dat ze echt nog niet weten wie hun partner is.
Lan had een hint gewonnen over pokemon en icecold partner. Mogelijk is het een foute hint als hij één van z'n drie vragen fout beantwoord heeft, maar volgens hem heeft hij alles juist. Als dat waar is, is wouter zijn partner! Want die heeft een lied van pikagirl en frozen. Dat is letterlijk die hint.
En als dat dus allemaal waar is dan zitten wouter en hans ook niet op de juiste partner. Dan zou wouter bij lan moeten en hans bij bjorrn. ALS Swifty en ik samen horen, maar we zijn daar allebei redelijk overtuigd van. Tenzij swifty liegt maar ik denk het echt niet.

Anyway, we zouden zogezegd gaan spreiden over elkaar (bjorrn, lan, swifty en ik). Swifty en ik zijn dat echter niet van plan en zetten gewoon op elkaar in. Benieuwd of lan en bjorrn écht geld op ons gaan spreiden. Altijd meegenomen!

Ik spreid dus enkel op swifty en in mijn testament zet ik bjorrn.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #31 Gepost op: 26-10-2018, 12:06:56 »
En denkt Swifty dat ze geld nodig heeft in de finale...

Wat een bijzondere week was dit weer. Of Robbie en ik worden gigantisch in de maling genomen, of we zitten zelf echt totaal mis of we gaan op onze sloffen naar de finale samen. Wat een chaos is het bij de anderen!

Ik kan me echt echt echt niet voorstellen dat wij geen duo zijn, dus voor het gemak ga ik er de rest van deze biecht maar vanuit dat we dat niet mis hebben.

Bjorrn zit op zijn geld, en had natuurlijk heel snel door dat ik helemaal niet over hem gespreid had. Lan schijnt hem een screenshot te hebben gestuurd, en toen heb ik maar verteld dat ik Robbie eerder had beloofd om op hem te spreiden, omdat ik graag wou dat Robbie ook over mij spreidde omdat hij de erfenis van MC had. Bjorrn begreep dit wel maar gaf aan mij toch niet meer helemaal te vertrouwen. Om vervolgens wel te blijven volhouden dat hij en ik echt een duo zijn, en wel drie keer bevestiging te vragen dat ik nu echt voor hem ging. Ja tuurlijk Bjorrnie  ::pinokkio::

Want ja, Hans en Wouterv schijnen echt een duo te zijn, volgens henzelf en volgens Bjorrn, en misschien zelfs ook wel volgens Lan. Waarmee Lan voor zichzelf een probleem ziet, want dat hij en ik geen duo zijn hebben we al vroeg in het spel besloten. En afgelopen week zeiden Robbie en Bjorrn allebei dat ze denken dat ik hun duopartner ben, waardoor ik alle geld zou gaan krijgen en Lan gaat afvallen, met wie dan ook zijn duo is.
Logisch dat Lan direct zijn Tweestrijd inzet, en een hint regelt. Jammer voor hem dat hij niets kan met die hint.
Robbie wel, maar die gaat niet aan Lan verklappen dat hij de hint heeft ontrafelt. De hint van Lan wijst keihard naar Wouter! Wat mij niet verbaast, want zodra ik de lijsten van Bjorrn en Hans zag vermoedde ik dat zij een duo zijn.
Bjorrn heeft ook nog een hint gewonnen, maar heeft zelf geen enkel idee wat hij met die hint moet. Ik ook niet, eerlijk gezegd. Zijn beide hints kan ik niet direct koppelen aan Hans, maar ook niet aan iemand anders. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Bjorrn en Hans bij elkaar horen, ze hebben zoveel overeenkomsten in hun lijsten.

Bjorrn, overtuigd als hij is dat het duo Robbie en Lan megaveel geld hebben (wat ik ook wel een beetje heb gevoed), heeft een pm-groep gemaakt met Hans en Wouter om een testamentendeal te sluiten. Wouter en ik zetten elkaar in ons testament, beloven we, en Hans en Bjorrn ook.

Aan de andere kant maakte Robbie een pm-groep met Bjorrn en Lan, om uit te puzzelen hoe wij vieren nou verdeeld zouden zijn. We delen alle hints, al weet ik dat Bjorrn en Robbie allebei een beetje logen over hun hints, en we besluiten gezamenlijk dat het nog wat onduidelijk is en we dus het geld eerlijk zullen delen over steeds 2 anderen, en de derde in het testament gaan zetten. Ik spreid dus over Robbie en Bjorrn  ::pinokkio:: en moet Lan in mijn testament zetten.

Natuurlijk gaan we ons daar allevier niet aan houden. Robbie en ik spreiden alleen over elkaar, Bjorrn spreid alleen over hem en mij, en Lan over Bjorrn en hemzelf. Als ik het allemaal goed heb geinterpreteerd.
En wat er in de testamenten gaat staan, geen idee. Ik vermoed dat Bjorrn zich qua testament aan de afspraak in de andere groep houdt, en dus Hans vermeld. Ik zet Lan in mijn testament, en ik verwacht dat hij dat andersom zal doen.

Ik ben deze keer echt heel erg benieuwd wie er gaan afvallen. Ik denk echt dat of Hans of Wouter afvalt, en dan dus of Bjorrn of Lan. En dat minstens 3 van hen stomverbaasd gaan zijn  ;D Lan niet, Lan gaat gewoon weer enorm lachen dat hij er niets van begrijpt, verwacht ik zo. Arme Lan, MC noemde hem weer een flipper, maar Lan heeft net als bij Survivor en WIDM geen echte bondjes en fietst er de eerste ronden vooral met geluk goed doorheen. Bij Survivor trok hij aan het kortste eind, bij WIDM was hij uiteindelijk de enige die het goed had. En hier? Ik hoop eigenlijk dat hij nu afvalt, want dan krijg ik zijn dikke erfenis, en wellicht die van Wouter ook.
Als Hans en Bjorrn afvallen krijgt niemand een erfenis, denk ik. Jammer, maar niet onoverkomelijk, Robbie en ik staan er toch wel goed voor.

Ik ben stiekem al aan het nadenken over de tactiek voor volgende week. Als we in de finale staan, staan we tegenover elkaar. Nu hebben we ongeveer evenveel geld, maar als 1 van ons beide erfenissen van de laatste afvallers krijgt, en de ander niks, dan is het verschil in de finale enorm. Ik zal de contacten moeten aanhalen volgende week.

Maar eerst de eliminatie. Wie vallen er af, Bjorrn en Hans of Lan en Wouter? Of toch een andere combi?

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #32 Gepost op: 26-10-2018, 12:07:12 »
Bjorn denkt overigens dat zijn hint betekent dat zijn partner een vrouw is ::)

Hoi  ::zwaai::

Manmanman wat een moeilijk spel is het toch.
Ik zal morgen ofzo nog even biechten over deze week maar voor nu alvast mijn verdeling.

Ik heb weer eens tegen Lan gelogen en ik zou de helft van zijn geld van deze ronde + de erfenis die Molino hem gaf kunnen krijgen als ik alleen maar een screenshot zou bewerken waardoor het lijkt dat ik ook op hem inzet.
Tijdje over nagedacht, maar dat zou ik net te lullig vinden, dus hopelijk geeft ie het me ook zonder screenshot bewijs.

De tweede hint was niet nuttig :p
Dus ik blijf maar vasthouden aan m'n eerste hint die naar Swifty wijst.
Hopelijk spreidt ze dit keer wel op mij, dat heeft ze in ieder geval beloofd.

Ik verdeel mijn verdiende geld over mezelf en Swifty.
Mijn testament vul ik in op Hans.
Hopelijk zit ik juist en pakt dit allemaal uit zoals ik gepland heb..

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #33 Gepost op: 26-10-2018, 12:09:57 »
Overzicht aflevering 5

Robbie      €2397,34
Lan      €2114
Bjorn      €580      
Swifty      €420
Hans      €350
Wouter      €180

Robbie kraakt de kluis van D*N, waardoor Hans een erfenis misloopt, en Lan krijgt de erfenis van Molino. Dat opent zijn ogen wel nogal, want Molino had meer geld in zijn kluis dan Lan ;D

Hints:
Bjorn - Één kans op winst is een beter gezicht.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #34 Gepost op: 26-10-2018, 12:13:08 »
Aflevering 6

Swifty begint EINDELIJK te twijfelen.

Oh nee zeg! Oh my..!

Dit weekend schreef Lan mij: ik zit er nog in dankzij mijn partner, wie het ook is, want Molino had een dikkere kluis dan ik.
Bjorrn had mij laatst al eens verteld hoe vol zijn kluis zat, en ik geloof dat hij de waarheid sprak: zo'n 2500 euro.

Robbie had een perfecte uitleg voor de hint van Lan, die naar Wouterv zou wijzen. Waardoor ik verwachtte dat of Lan en Wouterv zouden afvallen, of Hans en Bjorrn. Zie mijn vorige biecht.

Zondagmiddag bleek echter dat Hans en Wouterv toch echt een koppel waren, en dat zij afvielen.

En dat zette mij aan het denken (nadat ik van de eerste schrik bekomen was). Ik ben gaan optellen wat ik van kluizen van verschillende spelers weet, en ik was eigenlijk verbaasd dat dan niet Bjorrn en Lan zijn afgevallen, ipv Hans en Wouterv. Ja, de kluis van Hans is minder vol dan die van Bjorrn, maar die van Lan is blijkbaar niet heel erg vol.

Ik kwam tot de conclusie dat het heel goed kan zijn dat Robbie en ik elkaars kluizen zo aan het ophogen waren, dat wij onze duopartners meenamen naar deze halve finale, terwijl we elkaar allemaal nog niet echt gevonden hebben.

Ik ben allevier de inschrijflijsten naast elkaar gaan zetten, en toen zag ik dat Robbie en Lan ongeveer net zoveel overeenkomsten hebben als Robbie en ik. En Bjorrn heeft met geen van ons heel erg veel overeenkomsten. Het minst nog met Robbie, en misschien wel meer overeenkomsten met mij dan met Lan  :o
Lan en ik zijn zeker geen duo, en Robbie en Bjorrn ook niet. Maar de kans is best groot dat het niet Robbie+Swifty en Bjorrn+Lan is, maar Robbie+Lan en Bjorrn+Swifty  :o :o

Ik heb mijn overzicht naar Robbie proberen te sturen. Hij schreef me dit terug:

Om een of andere reden werkte hij niet. Dus heb zelf dan toch maar een excel gemaakt. Heb met punten en halve punten geteld. En zowel jij, Lan als bjorrn hebben in mijn berekening de meeste overeenkomsten met mij :S Tenzij ik te luchtig geteld heb ofzo.

Bij mezelf heb ik bij Lan 11,5 en bij jou 11. Met Bjorn 8.

Alleen krijg ik S-C-H-O-T-E-L met niemand gelinkt... Behalve dat Lan SCHAT gegokt heeft bij Lingo, waar dan wel S-C-H en T in zitten zoals bij SCHOTEL. Maar dan vind ik koude toch nog steeds sterker.
In de inschrijvingslijsten vind ik niet meteen iets dat met schotel te maken kan hebben.



Hebben Robbie en ik ons dan toch teveel laten leiden door onze uitleg van zijn hint S-C-H-O-T-E-L?

Ik was hem een mail terug aan het sturen, terwijl ik de hints van Lan en Bjorrn er ook nog eens bij betrok, maar halverwege heb ik me bedacht en besloot ik dat ik het liever in deze biecht schrijf dan aan Robbie. Want de hints van Lan verwijzen juist heel erg naar Robbie!  :o :o :o

Dit is wat ik aan het schrijven was en wat ik nu dus NIET aan Robbie ga sturen:

Zo, dat zit wel heel dicht bij elkaar dus, pff…

Als ik naar Bjorrn kijk dan geloof ik dat hij toch meer met Lan gemeen heeft dan met mij. En Lan en ik hebben niet veel overeenkomsten. Dus Bjorrn is gekoppeld aan Lan of aan mij. En jij ook. Het is zeker niet Bjorrn+Robbie en Lan+Swifty.
Ik vind jouw hint inderdaad meer naar mijn KOUDE linken dan naar iets anders.

Dan zijn de andere hints onze enige andere aanknopingspunten.

Ik denk dat Bjorrn mij wel zijn echte hints heeft gedeeld. Zijn hints waren:
-Één kans op winst is een beter gezicht (hij stuurde een screenshot van het whatsappgesprek met Lucy dus is echt)
-De huilende vrouw doet alsof

De hints van Lan zijn:
-Deze kan vals uit de hoek komen
-Gotta catch your icecold partner (deze is goed als MC Het Voordeel had en fout als MC De Kraak had, dus hij is goed)

Ik heb geen hints.

De tweede hint van Lan wijst naar Pokemon, dat heeft hij staan bij favo tekenfilm, waar bij jou Frozen staat. En de eerste hint verwijst naar het favoriete dier (de kat) en waarmee jij zichzelf vergelijkt (Een kat: ik ben heel zelfstandig, kan mijn plan goed trekken en soms een eenzaat zijn, maar heb af en toe ook wat aandacht en een aaitje nodig.)



Oh my!

Dan is toch dus echt Bjorrn mijn duo!

Ik moet de komende dagen nog eens heel goed nadenken over zijn hints. En over wat dit allemaal met mijn strategie de komende dagen doet. En wat ik Robbie wel ga terugmailen. Want
- ik wil dat Bjorrn zijn geld spreidt op hem en mij
- ik wil dat Robbie zijn geld spreidt op hem en mij
- ik wil dat Lan afvalt, want ik denk dat hij mij in zijn testament zet
- misschien moet ik mijn geld spreiden over Lan en mij, zodat ik via de erfenis mijn geld weer terugkrijg en ik met nog meer geld aan de finale begin (al is dit ook weer riskant, want ik moet niet met Bjorrn afvallen omdat ik Lan geld schenk, en als ik in de finale tegen Bjorrn moet spelen heb ik toch al veel meer in mijn kluis dan hij)

Ik heb heel veel om te overdenken....

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #35 Gepost op: 26-10-2018, 12:13:24 »
Ik was vergeten te melden dat het feit dat nu onlangs 2 duo's zijn afgevallen die elkaar wel hadden gevonden, maakt dat ik het wel heel apart vond dat Bjorrn en Lan, als zij een duo zijn, er nog in zitten. Want zij hebben elkaar niet gevonden.
Dat was eigenlijk het eerste, na de opmerking van Lan over zijn kluis, wat mij aan het denken zette zondag...

Lief dagboek....

Sorry, ik blijf je lastig vallen met mijn biechts deze week  :P Maar ik wil even laten weten dat de ergste paniek is gezakt. Ik heb nog even de finale-spelregels gelezen en in de finale gaat het om het snelste zijn. Qua geld maakt het dus niet uit, het gaat nu vooral om de finale halen met zoveel mogelijk geld. Dus als Robbie en Bjorrn gewoon op mij spreiden haal ik de finale, met 1 van hen, wie dat dan ook is  ;D
Zoveel mogelijk geld verdienen is deze week wel verstandig. Ik denk dat Bjorrn en Lan ieder ongeveer 3500 euro in hun kluis hebben zitten, en Robbie en ik ieder ongeveer 5500 euro.

Ik heb Robbie dit teruggemaild:
Poeh, jij komt dus ook al zo close uit! Ik ben alles nog eens kritisch doorgelopen, en ik heb de hints nog eens bekeken. SCHOTEL wijst toch echt naar mij. Ik kan er absoluut niet iets anders van maken.

Ik heb met Joris ook de hints besproken, en hij zegt  dat als dat vrouw in ‘de huilende vrouw doet alsof’ (de hint van Bjorrn) op mij wijst dan zou dat wel een heel directe hint zijn. Terwijl de rest vreselijk vaag is. Eigenlijk denkt Joris dat die hint dus juist niet op mij wijst, maar dat dat van die vrouw ergens anders mee te maken heeft. En daar heeft hij wel een punt. Ik weet alleen niet waarmee dan :P
Het ‘doen alsof’ kan heel goed wijzen op het werkwoord ‘konkelen’ dat Lan bij zichzelf vindt passen.
'Één kans op winst is een beter gezicht’: Lan wordt vrolijk van winnen.

Nja, al met al: mijn paniek is weer gezakt. Ik heb gekeken naar wat ik weet van de kluisinhoud van Bjorrn en wat ik gok van die van Lan, en samen hadden ze toch echt wel meer dan Hans en Wouterv.

Kortom: jij en ik zijn gewoon een duo, zoals we vanaf het begin al dachten.

Dank voor het lezen en reageren, het heeft erg geholpen met het op een rijtje zetten van mijn gedachten ;D


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #36 Gepost op: 26-10-2018, 12:13:31 »
Argh wat ontzettend lastig dat ik zo ben gaan twijfelen de laatste week, over of het nu Robbie of Bjorrn is! Waarom heeft Robbie 1 hint die duidelijk naar mij wijst (SCHOTEL) en Lan 1 die naar Robbie wijst (gotta catch your icecold partner). En wat moeten we nou toch met die hints van Bjorrn?

Even alles op een rij.

Ik denk dat we voor deze aflevering ongeveer dit in de kluizen hadden:
Bjorrn 3500
Lan 3500
Robbie 5500
Swifty 5500

Deze ronde verdiend:
Bjorrn: ongeveer 2500 (erfenis Hans) + 1900 + 3472,70 = 7873
Lan: 500 (codenames) + 3400 + 6823 = 10723
Robbie: 500 (codenames) + 399 + 1548,50 = 2447
Swifty: ongeveer 3500 (erfenis Wouter) + 300 + 6362,40 = 10162


Ik durf wel te stellen dat Lan niet mijn duopartner is. Ik ga er vanuit dat Lan alles op Robbie en hemzelf spreidt. En Bjorrn spreidt over hem en mij. In het slechtste geval spreidt Robbie alleen over hem en Lan. Dat maakt dan de kluizen zonder mijn spreiding (afgerond):
Bjorrn 7500
Lan 10.000
Robbie 12.000
Swifty 9500

Stel ik spreid over Robbie en mij, dan wordt het:
Bjorrn 7500
Lan 10000
Robbie 17000
Swifty 14500
Dan is Robbie sowieso door, wie zijn duo ook is. Slecht plan, ik wil een extra zekerheid inbouwen voor het geval Robbie niet mijn duo is.

Stel ik spreid over Bjorrn, Robbie en mij, dan wordt het:
Bjorrn 11000
Lan 10000
Robbie 15500
Swifty 13000
Hmm.... dan wordt het spannend. Dan hangt het er vanaf of mijn veronderstellingen dat Lan en Robbie alleen over elkaar spreiden klopt of niet.

Stel ik spreid dan over Bjorrn en mij, dan wordt het (met Lan en Robbie over elkaar aan het spreiden):
Bjorrn 12500
Lan 10000
Robbie 12000
Swifty 14500
Dan ben ik door als Bjorrn en ik een duo zijn, en door als Robbie en ik een duo zijn :D

Mocht Lan toch spreiden over Bjorrn en Robbie en hemzelf, en ik alleen over Bjorrn en mij, en Robbie over Lan en hemzelf:
Bjorrn 16000
Lan 10000
Robbie 10000
Swifty 14500
Dan moet ik dus hopen dat Robbie toch wat over mij spreidt, als Robbie en ik een duo zijn.


Oooh wat is het lastig!

Ik voorspel veel pm en whatsappverkeer vanavond en morgen. En veel denkwerk aan mijn kant. Je hoort nog van me :P


Maar zet toch nog verkeerd in…

Ik ben nog een paar keer begonnen aan een nieuwe biecht met nog meer berekeningen en veronderstellingen en van alles, maar ik kom er niet uit. En als ik zo doorga lig ik er vannacht nog wakker van ook  ;D

Ik had na mijn paniek vorige week 1 doel voor ogen deze halve finale: gewoon zoveel mogelijk geld verdienen en dat dan spreiden op Bjorrn en Robbie en mijzelf. Want Lan zou toch mijn partner niet zijn. En zo zou er 2/3e van mijn geld naar mij en mijn duopartner gaan, en 1/3e van mijn geld naar Lan en zijn duopartner.

Plan grotendeels gelukt. Ik heb veel verdiend  ;D
Maar ja, Lan nog meer  ::) en Lan gaat vast niet op mij spreiden  :P


Dus hou ik maar vast aan wat ik al vanaf aflevering 2 doe: alleen spreiden over Robbie en mezelf. Omdat ik met Robbie de meeste overeenkomsten heb, en geloof ik zijn hint S-C-H-O-T-E-L. Ook al snap ik alle andere hints niet :P Mochten Robbie en ik geen duo zijn, dan hebben we het toch heel ver gebracht met deze veronderstelling  ;D


Ik heb deze aflevering volgens mij verdiend: 6662,40 euro. En ik heb de erfenis van Wouterv, 3645,56 euro. Samen 10.307,96 euro. En dat spreid ik over Robbie en mij.



(sorry Bjorrn, heb ik alweer gelogen...)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #37 Gepost op: 26-10-2018, 12:16:08 »
Overzicht aflevering 6

Bjorn      €7948,26
Swifty      €10307,96
Robbie      €2447,50
Lan      €11723

Bjorn heeft de erfenis van Hans en Swifty haar zoveelste erfenis, namelijk van Wouter.



Zoals ik al onthuld had, had Lan zichzelf de finale in kunnen werken, als hij goed had ingezet :( Nu was Bjorn de enige die op de goede persoon inzette in de halve finale, waardoor zijn duo de finale haalde ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #38 Gepost op: 26-10-2018, 12:17:36 »
Aflevering 7

En ten slotte voelt Bjorn zich heel erg slim ;)

Ik sta in de finaleeeeeeeee  ::bravo::

Pff wat spannend..
Ik durfde niet te biechten de laatste ronde omdat ik bang was dat ik toch fout zat, maar uiteindelijk bleek de rest allemaal fout te zitten  ::rofl::

Ik voel me wel ff slim nu. Nu is het jammer dat Swifty me mijn winst nog af kan pakken terwijl ik der naar de finale geholpen heb  :-X
Nou hielp het natuurlijk enorm dat zij altijd Robbies geld kreeg en ze allebei veel verdienden, but still  :P

Nu vanavond ff hopen dat de opdrachten me liggen en dat ik een kans maak  :D


Maar het mocht niet baten, en Swifty is de winnares van Tweestrijd Online geworden ::bravo::
Misschien niet helemaal verdiend gewonnen op basis van het vinden van de partners, maar zeker wel op sociaal en opdrachttechnisch gebied!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #39 Gepost op: 26-10-2018, 12:20:09 »
Niet uitgedeelde hints:

Daisy - Een dubbele kindertijd
Belg - Die krant laat je niet in de steek
Tim - Vanuit het andere perspectief geldt: Wicked is good
B&W - Een 19-jarig konijn uit de familie van Walt Disney
Molino - In dit aanstellerige gebouw voel je je thuis
Nys-Fan - De baas van de mobiele eenheid moet weg van de set
Molcrazy - Een hoeveelheid keukengerei
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!