Auteur Topic: Biechten  (gelezen 6224 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Biechten
« Gepost op: 26-10-2018, 10:46:42 »
Aflevering 1

Daisy heeft als eerste door dat men de inschrijfformulieren af en toe anders interpreteerde ;D

Kort bericht.
Ik ben heel benieuwd wat er met favoriete nrs in de vragenlijst bedoeld werd. Ik heb nu 4 lijsten (incl. mijn eigen) en twee personen hebben het als getallen geïnterpreteerd en twee personen (waarvan ik er zelf 1 ben) als liedjes. ::rofl::

Misschien wordt daar wel op gematcht ::vergroot::

Anyway, een beetje rustige start van mijn kant. Lingo begon toen ik er niet was en we trokken al snel een rode bal. De liedjes mis ook steeds. En het 3e spel lijkt wel gespeeld, of iig er lijkt besloten wat we gaan doen.

Denk dat het overleven wordt deze ronde, maar dat geldt voor velen denk ik. Morgen maar even op jacht naar meer inschrijf lijsten. 

Intussen begint D*N aan zijn oneindige stroom van biechten en gifjes...


Tweestrijders, we zijn begonnen :). Ik heb eerder al mogen meemaken dat het een lastig spel is in de try out, maar daardoor heb ik wel een kleine voorsprong in het snappen hoe het spel werkt. Ik weet bijvoorbeeld hoe belangrijk de hints zijn. Ik dacht de eerste keer namelijk oh er komen nog genoeg hints ik ga wel voor geld.....toen kwamen er steeds maar geen hints en was ik de helft van het spel als kip zonder kop aan het speculeren wie mijn partner zou kunnen zijn ;D.

Op strategisch gebied ben ik bezig met meerdere plannen. De eerste is alle informatie krijgen van iedereen. Maar wel op zo'n manier dat ik er veel baat bij heb. Dus ik heb met Bjorrn en Hans een pact gesloten om samen formulieren te verzamelen en die met elkaar te delen. Zo hoeven wij onze informatie niet aan iedereen te geven. De informatie vertrouw ik wel bij Bjorn en Hans omdat Hans geen backstabber is en Bjorn is denk ik niet capabel genoeg om de cryptische hints op te lossen :-X.

Mijn tweede plan gaat natuurlijk over mijn individuele plannen, want het is een individueel spel tot je jouw partner hebt gevonden. En mijn vermoedens gaan uit naar de personen waar ik het minste contact mee heb gehad (of slecht contact*ahum*), dus Molino, B&W, Belg en Nysfan staan bovenaan mijn lijstje. Ik heb Molino en B&W dit sowieso al laten weten, ook in de hoop dat ze niet veel andere contacten hebben en daardoor sneller geneigd zijn om op mij te spreiden. Ik moet vooral contact houden met ze. Nysfan heb ik ook geprobeerd, ook voor zijn formulier, maar die negeert me compleet. Als hij mijn duo-partner is dan ben ik daar mooi klaar mee ::).


Ik probeer m'n imperium nog iets meer uit te bouwen door ook testament afspraken te maken met meerdere mensen en meer contact te zoeken met mensen die mogelijk op me kunnen spreiden.

De opdrachten zijn op dit moment nog veel geluk, maar voor mij gaat het oké op het moment. Lingo is spannend. Zolang we geen fouten maken nu moet het goed komen I guess. Also het plan van Bjorrn om de hints niet in het spel te laten komen was mijn idee ::). Maar hey oké....

also GROENE BAL, GROENE BAL, GROENE BAL ::megafoon::

... en begint MC al vroeg met liegen en bedriegen.

Dag Luus

Ik weet nog niet goed hoe het spel zal gaan verlopen omdat het een nieuw concept is. Het is enerzijds geen Survivor dus complotten lijken me geen zin te hebben maar anderzijds is het ook geen WIDM dus volledig alleen opereren heeft ook geen zin (in WIDM misschien ook niet maar daar kan het wel terwijl je hier natuurlijk je duopartner moet vinden).

Van verschillende kandidaten kreeg ik de vraag om de inschrijflijst uit te wisselen. Heb ik maar gedaan. Echter, het draait hier ook wel om deceptie en bedrog dus enige zaken heb ik wel veranderd, misschien 'toevallig' zo dat we wel eens elkaars duopartner zouden kunnen zijn. Ze mogen me natuurlijk niet te snel afschrijven en bijgevolg geen geld meer op me spreiden.

De formulieren heb ik overigens los van elkaar veranderd. Een slimme zet? Geen idee maar nu zou ik er wel achter kunnen komen wie met wie samenwerkt als anderen bij elkaar formulieren gaan vergelijken en zien dat de ene een ander formulier als de andere heeft gekregen en ze hierover verhaal komen halen.

We zien wel hoe het gaat vlotten. De spelletjes zijn alvast leuk! Al zijn de muziekfragmenten wel niet gemakkelijk ::oink:: neenee, geef me dan maar Lingo ;)

 ::zwaai::
MC

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2018, 10:48:43 »
Het spel is begonnen!!!! Eindelijk nog eens een groot forumspel voor mij.

Niemand heeft dit spel al eerder gespeeld, dus op zich beginnen we allemaal gelijk. Het voordeel is dat het niet over wegstemmen gaat en daardoor kan ik dus gewoon knallen in deze opdrachten. Hoe beter je knalt, hoe meer geld. Hoe meer geld, hoe meer ik kan spreiden zonder veel problemen.

Ik heb nu al een 9-tal inschrijfformulieren. Ik probeer deze bij mijne te vergelijken om iets te vinden waarmee we gematcht kunnen zijn. Geen simpel opdracht, maar iets ander kan ik niet bedenken.

Ik wil nu nog niet teveel risico nemen in dit spel. Ik wil veel geld hebben en zodoende veel kunnen spreiden.

Afwachten wat dit geeft...

Belg reageert op mijn oproep meer te vertellen over bondjes ::ok::

Beste spelleider,

Op dit moment heb ik een bondje met Switfy, met wie ik één opdracht heb gespeeld tijdens WIDM online. Een sterke, ervaren speler... dus dat ik haar ging contacteren, stond bij het begin al vast.
Om ervoor te zorgen dat die samenwerking ook financieel interessant kan zijn voor mij, moet Switfy geloven dat ik haar duopartner ben. Daarom heb ik wat opgezocht hier op het forum, en sindsdien ben ik ook jarig op 30 oktober ;D.
Uiteraard heb ik het zo gespeeld dat Swifty mijn "verjaardag" kreeg voor ik de hare kende. Vervolgens heel wantrouwig gedaan over die overeenkomst ("Swifty, jij kan dat makkelijk aanpassen") en na de bewijzen mij geëxcuseerd.
We overleggen nu heel vaak, en hopelijk betekent dat ook geld voor mij.
Sorry Swifty.

belg

Beste spelleider,

Ook met wouterv heb ik de inschrijflijsten gewisseld. Toen ik zijn lengte zag, ben ik plots 1 cm gegroeid  ;).
Het tweede deel had veel overeenkomsten; ik dacht eerst dat wouterv dezelfde truc als ik had gebruikt, maar Swifty had net dezelfde inschrijflijst van hem gekregen. En toen kende wouterv mijn antwoorden nog niet.
Over dat laatste heb ik natuurlijk gelogen tegen Swifty, want zij moet denken dat ik haar duopartner ben, en niet die van wouterv.
Van wouterv verwacht ik dus ook nog geld  ;D

Groeten,
belg


En D*N heeft ook alweer vijanden gemaakt, zo te zien ::ohno::

Deze biecht is voor Nys-fan  ;D. Sinds ons "meningsverschil" in de wonderen der wereld zou je ons niet zo snel in een samenwerking zien. Maar hey het is tweestrijd, er is best een kans dat je een partner bent van iemand die niet je favoriete persoon is ::pinokkio::. Dus ik deed een poging om een gesprek te beginnen....jammer genoeg werd die genegeerd. Dus dan gooien we het over een andere boeg. Net zo lang gifjes sturen tot ie wel gaat praten ::hyper::

Bericht 2:


Bericht 3:


Toen begon ie toch te praten: "Ga je blijven proberen DN? Haha ;D "
Dus ik reageer op een gepaste manier: "Alleen de implicatie dat ik zou kunnen opgeven is offensive ::zwaai:: "

Omdat ie doorheeft dat ik heel veel gifjes heb ( ;D), komt ie met een voorstel. Geld voor zijn informatie....nou dacht het dus even niet.

Ik ga hopen dat we geen duo zijn en kijken hoe ik nysfan kan tegenwerken dit spel. Spelletjes zijn ook veel leuker als je iemand hebt om tegen te zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2018, 10:54:56 »
Maar gelukkig zijn er ook nog een hoop mensen die (nog) wel in zijn web lopen.

Oh en nog even mijn gamebot/strategie gepraat:

Ik heb een hint gekocht want kom op, die fout maak je niet twee keer. De hint luidt: "Er is wel aandacht, maar alleen voor de tweede helft. "



Dus het eerste wat ik doe is ik kijk naar mijn eigen lijst en kijk waar dit op kan slaan. Aandacht en tweede helft...moeilijker dan gedacht want niets slaat heel erg op die woorden in mijn formulier. Dan krijg ik opeens een idee. De tweede helft van aandacht is acht. Dat is mijn geluksgetal. B&W heeft ook 8 als geluksgetal dus dat is gelijk een potentiële match.

Ik heb alle inschrijfformulieren (samen met Bjorrn en Putyourhansup geregeld) behalve die van Robbie, Molino en Nysfan. Nysfan ga ik niet krijgen en Robbie denk ik sowieso niet dat ie mijn partner is, dus het is wachten op Molino. Dat formulier krijg ik vanavond, wie weet heeft hij hetzelfde geluksgetal.

Afspraken op het moment:
-> Met bjorrn en hans de afspraak om te spreiden op elkaar. Dit ga ik sowieso niet doen want is gewoon niet slim. Maar wel fijn als ze me geld geven hoor ;).
-> Molino en B&W werk ik dus mee samen omdat ik echt denk dat ze mijn partners kunnen zijn.
-> Belg deed een voorstel om zichzelf te redden. Ik heb het netjes afgewezen omdat ik geen vijand wou maken voor wat....25 euro? Die kan ik beter voor komende afleveringen nog niet naaien, dan heb ik nog iemand om mee te werken in de toekomst.
-> Swifty praat tegen mij, maar die heeft in het begin al gezegd dat ze niet denkt dat we partners zijn implicerend dat ze sowieso niet op me gaat spreiden en probeert voornamelijk informatie van mij te krijgen die ik niet ga geven.
-> Robbie wil ik graag nog even mee praten, vooral omdat hij een troef heeft en ik wil weten wat dat is.
-> Lan is nog een potentiële samenwerking omdat we elkaar wel liggen, maar nog niets concreets afgesproken op het moment.

 ::joehoe::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2018, 10:57:10 »
En dan volgt het begin van de Swobbierelatie :-X

Leuk, een nieuw spel, interessant concept! Maar hoe speel je dat nou handig.... Zodra de kandidaten bekend waren ontving ik al een berichtje van belg. Met het verzoek om inschrijflijsten uit te wisselen. Ik had nog geen idee of dat handig zou zijn, dus dat deed ik nog niet maar ik gaf wel aan dat ik samen spelen wel zie zitten. Dat heb ik direct de hele eerste ronde goed geweten, ik kreeg heel wat berichtjes.
De tweede waar ik contact mee had was D*N. Die vertelde het spel elders al eens gespeeld te hebben en overtuigde me dat lijsten uitwisselen heel slim en noodzakelijk was. Hij beweerde nog geen andere lijsten te hebben ontvangen, en wij wisselden dus als eerste onze lijsten uit.

Ik schreef belg dat ik ook met hem wel lijsten wou uitwisselen. Als reactie op mijn inschrijflijst kreeg ik een argwanend berichtje van hem terug, dat ik gesjoemeld zou hebben met mijn geboortedatum, want hij en ik zijn op dezelfde dag jarig. Ik verwees hem naar de bar in de Huiskamer en hij kwam vol enthousiasme terug. Zo'n grote overeenkomst, dat moest wel een grote kans op duopartners zijn! Volgens hem zaten in de lijst die Wouterv stuurde opzettelijke wijzigingen, dat was een leuke waarschuwing.
De rest van deze eerste ronde bleef belg heel actief pm-en. Hij had een slechte ronde, en aan het einde vertelde hij me dat hij natuurlijk mijn geld telde want dat was ook zijn geld. Ehm, wat? Dit is me iets te direct eerlijk gezegd.

Ik wisselde nog wat andere lijsten uit en daarbij was eigenlijk Lan de enige die iets schreef over meer samenwerking dan dat. Na afloop van de ronde, toen bleek dat we qua geld niet ver uit elkaar zaten, en wel bij de onderste helft, spraken we af in ieder geval ook met elkaar te delen. Prima voor deze eerste ronde wat mij betreft, maar ik doe geen toezeggingen voor volgende rondes.

De grootverdieners waren D*N en Robbie. Ik stuur beiden nog maar eens een berichtje. Ik durf niet te vragen of ze ook op mij willen spreiden, dus klets met D*N wat over tactiek en vraag Robbie of hij zijn lijst wil delen. D*N reageert vriendelijk terug, maar uit wat hij schrijft maak ik op dat hij niet denkt dat wij een duo vormen. Ik neem aan dat hij een hint heeft gekocht, dus ik laat het hierbij.
Robbie doet eerst een wat bijzonder aanbod mbt mijn lijst en zijn troef maar wil daarna toch wel zijn lijst ook sturen. En dan worden we enthousiast. Wel een stuk of 6 overeenkomsten, zoveel heb ik met de andere lijsten die ik heb nog niet gezien. Hij zegt me ook over mij te spreiden. Ik beloof niks terug, wil er nog even over nadenken, maar doe wel enthousiast natuurlijk.

Ik twijfel over het kopen van de hint. Ik heb niet heel veel geld, met dank aan een suffe zet van Molino in Lingo. Ik heb zijn inschrijflijst niet maar ik gun hem mijn geld toch niet :P
Eens zal ik hints nodig hebben, maar deze ronde moet ik vooral overleven. Ik koop geen hint en ga de gok aan. Maar ik vind het lastig, wat is nu tactisch? En wat nu als ik een duo vorm met iemand waar ik de inschrijflijst nog niet mee heb uitgewisseld...

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2018, 10:58:22 »
Biecht
Phoeh. Dat was even een meevaller in opdracht 3, 100 euro. Ik had zomaar als enige kandidaat op 0 kunnen eindigen, ik had er nog over nagedacht om het andersom in te vullen (hint bij Robbie en geld bij Lan)  ::zweet:: ... Nu heb ik niet eens het minste geld. Maar ja, met de balans op komst zegt dat niks. Ik geloof dat ik nog niet helemaal in het spel zit. Ik heb 0 contacten, behalve wat lijstjes. Maar daar heb ik zonder hints nog helemaal niks aan. Ik ga natuurlijk mijn met pijn en moeite verdiende 100 euro niet inzetten voor een hint. Want dan heb ik een hint, maar geen geld (behalve misschien iets wat ik via de balansverdeling krijg). Kans groot dat je er dan uit vliegt. Ik geloof dat contactjes toch wel handig zijn, zolang 't nog niet duidelijk is wie bij wie hoort ... maar goed ben nou te laat. Misschien volgende week, als ik dat haal.

Balans
Ik moet mijn kluis zo vol mogelijk krijgen, om de eliminatie door te komen, en zonder bondjes heb ik maar één keuze. Mijn 100 euro met 1 iemand delen, zodat er iig 50 euro in mijn kluis zit, het hoogst mogelijke. Maar ja, met wie, ik heb geen idee wie mijn partner zou kunnen zijn. Dus ben tactisch gaan denken. Mensen met weinig geld zijn mijn concurrenten voor eliminatie. Dus ik moet mijn geld geven, aan iemand die geen concurrent is. Ik kan natuurlijk niet inschatten, hoe anderen de balans gaan invullen, maar ik kan wel uitrekenen wie het meeste geld verdiend heeft in de proeven. Volgens mij is dat D*N, met Robbie daar kort achter. D*N kennende zal ie al wel overal vriendschappen hebben afgesloten, dus die gaat deze ronde wel overleven. Dus ik maak als volgt de balans op.
50 euro in mijn eigen kluis
en 50 euro in de kluis van D*N 

Testament
Als ik eruit vlieg, geef ik de inhoud van mijn kluis aan Robbie, aangezien ik door mijn gok dat hij voor het geld koos 100 euro heb verdiend ipv 50.

 ::zwaai::

Intussen heeft D*N op een of andere magische manier zijn hint al terug weten te brengen naar twee mogelijke duopartners.

Eindelijk antwoord van Molino, en ja hoor......zijn geluksgetal is 8! Dat betekend dat of Molino of B&W mijn partner is (Nysfan negeer ik gewoon even). Dus voor de balans moet ik kiezen om of op beide te spreiden of voor 1 van de twee te gaan om zoveel mogelijk van mijn geld in mijn eigen kluis te houden. Groter risico maar wel een groot voordeel voor de toekomst mogelijk. Mijn gevoel zegt Molino.

Oooh en Hansje, I'm so sorry. Ik heb met Hans hints uitgewisseld, alleen heb ik niet mijn echte hint gegeven. Ik heb een nephint gegeven die op hem kan slaan (lievelingskleur hebben we beiden geel). Zijn hint "Met gestrekt been in Europa" heeft ie opgelost namelijk: span-je (beenspiertjes). Nu heb ik als favoriete taal Spaans, waardoor het helemaal goed uitkomt. Hans kan ik dus hopelijk nog wel wat rondes op mij laten spreiden ::trots::. Persoonlijk als ik naar de informatie kijk die ik heb gok ik dat Wouterv zijn partner is. Die heeft Catalonië als favoriete vakantiebestemming en Hans heeft zelf Spanje. Die twee hebben samen nu veel geld, dus beter vinden ze elkaar nog even niet.

Robbie heb ik ook eindelijk contact mee. Die zegt na 1 bericht gelijk van ik wil je wel geld geven. Nou priiiiima! Ik ga niet op hem spreiden uiteraard maar misschien kan ik daar zelfs nog goed mee wegkomen aangezien er vast wel meer mensen op Robbie gaan spreiden. Dat beetje geld mist ie dan niet.

Oh en mijn Nys-fan quest?




Heeey, heey, heey, heey nys-fan, hey, hey, hey, hey nys-fan ::zwaai::

Kan je dit nadoen? ;D


Jaa, die gaat ook prima ;D

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2018, 11:00:30 »
B&W houdt de snelheid van het spel even niet bij  ;)

Ik heb tot nu toe al een paar biechten geschreven en als ik ze wil versturen zijn ze steeds niet meer relevant. Alles verandert zo snel in dit spel.

Om te beginnen, ik heb het deze week best oké gedaan. €0 bij de watervalopdracht, maar dat was gewoon botte pech. En bij lingo en het inschattingsfoutje heb ik gemiddeld gescoord. Het zorgt er niet voor dat ik veilig ben. Zeker niet. Er moeten mensen op me spreiden, want anders ben ik er gewoon uit.

Ik heb de hele week gedacht dat Robbie en ik een duo konden zijn. Hij heet Robbie, ik Rob. En we zijn beiden gek op board games. We hebben wat contact gehad deze week, maar mijn twijfelpunt is dat hij nu al een paar dagen niet antwoord op mijn laatste PM. Dan weet ik niet of ik geld mag verwachten, en denk ik er nu zelfs aan om helemaal niets op hem te spreiden.

D*N en ik zouden nog wel eens een koppel kunnen zijn. Zijn hint was ‘er is wel aandacht, maar alleen voor de tweede helft’. En dan hebben we allebei het geluksgetal 8. Dat klinkt geloofwaardig, toch? Het enige puntje is dat hij D*N is. Ik weet nooit zeker of ik belazerd wordt. Was dat zijn echte hint? Klopt zijn inschrijfformulier wel? Gaat hij echt geld op mij inzetten? En met hoeveel mensen heeft hij een hint die matcht? Ben ik nu gewoon een van velen die in zijn val trapt? Ik heb zelf ook een kleine val opgezet, kijken of hij er in trapt. >:D
(Ik heb zojuist gezocht naar berichten met ‘geluksgetal’ van D*N, en 8 is toch echt zijn geluksgetal.)

Met PutyourHANSup! heb ik wel fijn contact gehad, en hij zegt in elk geval eerlijk dat hij niet op mij spreidt. Misschien is er kans op een samenwerking in een latere aflevering.

Bjorrn vroeg bijna smekend om geld. En ik wil hem erg graag geld geven, hij heeft bij een beetje de gunfactor. Maar dat lukt gewoon niet om hem geld te geven en alsnog zeker te zijn dat ik door ga. Dus zit ik er over na te denken om mijn Testament op Bjorrn te zetten. Dan kan ik alsnog iets doen. :)

Wie dan geen gunfactor bij mij heeft, is Belg. Toen ik hem naar een inschrijfformulier vroeg, antwoordde hij met: ‘ga er maar van uit dat we veel gemeen hebben. Er is een groot risico dat we er uit liggen als jij mij geen geld geeft. Je hebt het zelf in handen.’ Hoe kan je er dan vanuit gaan dat je geld krijgt? :-X

En ik denk dat ik maar €75/€75 moet gaan. Als ik over meer mensen spreid houd ik er in mijn eigen kluisje toch minder aan over. En dan spreid ik over D*N als hij niet in mijn val trapt, op Robbie als hij mij in een antwoord weet te overtuigen. En anders op Bjorrn of iemand anders. Ik zit, letterlijk, in Tweestrijd. ::)

Dan moet ik ook nog maar hopen dat mijn koppelmaatje goed bezig is, want anders lig ik er misschien uit, en dat zou ik zó jammer vinden. Ik vind dit spel enorm leuk, en ik wil er heel graag meer van meemaken. :D


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2018, 11:01:57 »
En Bjorn dekt zich alvast in voor het geval dat ie alweer de eerste afvaller wordt  :-X

Hoi biechtlezers  ::zwaai::

Ik ben van plan om elke week 1 biecht te doen waarin ik de speelronde doorneem vanuit mijn point of view  ::trots::
Laat ik beginnen bij het begin: mijn eerste bondje.
Ik heb samen met D*N en Hans de afspraak gemaakt dat we in ronde 1 gaan spreiden over elkaar, omdat we dan toch onze duopartner nog niet weten.
Leek ons een vrij slimme tactiek voor ronde 1, om zo in ieder geval iets van zekerheid te hebben.
Daarnaast hebben we elk geprobeerd 1/3e van alle inschrijfformulieren te verzamelen, om vervolgens alles uit te wisselen.
Ideaal, want ik heb nu dus al bijna alle lijstjes binnen!

Dan de opdrachten, die verliepen minder soepel bij mij  ::rofl::
Ik heb 1 liedje geraden, ondanks dat ik relatief vaak online was, dus dat is pech hebben.
En bij Lingo waren we meteen af door een rode bal, nou dat was wel heel erg pech hebben  :-X

Gelukkig heb ik bij de inschattingsopdracht wel wat kunnen beïnvloeden.  ::ok::
Met mijn fantastische plan heb ik de meerderheid laten stemmen dat Robbie en Lan beide de hint zouden kiezen, zodat die hint niet in het spel zou komen.
Ik dacht overigens niet dat dat daadwerkelijk ging gebeuren, dus ik stemde tactisch voor een andere uitkomst, om zo hopelijk nog wat in te lopen qua geld.
Ik stond bijna onderaan namelijk  ::ohno::
Ik twijfelde tussen Robbie het geld en Lan de hint, óf beide het geld.
Een van die antwoorden zou me 100 euro opleveren, maar ik koos helaas verkeerd en kreeg maar 50  :\'(

Oohja en toen kwam die prachtige twist, een hint te koop, voor maar 100 euro.
Nou zoveel geld heb ik helemaal niet Lucy  >:(
Dus ik loop al gelijk tegen een fijne achterstand aan qua informatie.

Hans heeft zijn hint gedeeld met mij en dacht zelf dat ie op Spanje zou slaan. Een antwoord wat alleen Swifty en ik hebben ingevuld.
Zou Hans mijn duopartner zijn?  :D
Ik weet het niet, maar ik ga in ieder geval Hans overtuigen dat ik het wel ben, zodat hij geld op me blijft spreiden  :P

Nu moet de verdeling opgemaakt worden, en lijkt het er een beetje op alsof niemand weet wat die moet doen in dit nieuwe spel.


Voor mij is de afspraak met D*N en Hans ideaal, want ze hebben beide meer geld dan ik, dus ik ga er alleen maar op vooruit  8)
Verder heb ik nog wat pms gestuurd naar o.a. B&W en Molcrazy. Ik heb een beetje lijstjes uitgewisseld en geprobeerd ze het idee te geven dat ik wel eens hun duopartner kan zijn. Gaat het helpen? Misschien  ::pinokkio::

Voor nu is het hopen dat D*N en Hans zich aan hun woord houden, daar ben ik wel van afhankelijk nu namelijk. Als je de volgende week geen biecht van me krijgt, dan is het hun schuld  :-X

Tot volgende week  ::zwaai::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2018, 11:02:19 »
Intussen ontcijfert ook Hans op het laatste moment zijn hint

Hoooi Luus,
M'n eerste biecht! Op moment van schrijven, vlak voor de deadline van balans opmaken in aflevering 1, zit ik verschrikkelijk in de stress. En we zijn nog maar net begonnen! Dat belooft wat voor de rest van de serie. Ervan uitgaande dat ik in de rest van de serie nog steeds mee speel natuurlijk. ;)

Goed, even résumé, hoe is deze eerste aflevering gegaan. De opdrachten eerst. Inschattingsfoutje was een drama, ik ben al blij dat ik niet de enige was met een nul-euro-resultaat daar. Lastig inschatten ook, als je niet weet wat Lan en Robbie weten. Maar goed, ik ben wel benieuwd wat voor troef Robbie heeft.

Muziekwaterval was leuk, want liedjes! Gelukkig was ik bij 1 liedje op tijd om te reageren, alleen kende ik dat liedje niet haha. Dus gegoogeld. Nog geen resultaat. Toen zag ik dat Bjorn geantwoord had, googelde ik zijn antwoord, maar daar stond de gezongen regel niet in. Dus ik ging zelf verder zoeken. Ik checkte het topic opnieuw en zag dat Bjorn zijn antwoord had aangepast. Dat liedje heb ik gegoogeld, maar ook in die songtekst kon ik jouw gezongen regels niet herkennen. Toen heb ik delen van het fragment gegoogeld en voilà, daar was het antwoord, het was Jurk!

En dan nog Lingo. Leuke opdracht, iets met taal. Lingo keek ik vaak op tv (toen het nog op tv was - mocht het terugkomen, dan wil ik me daarvoor inschrijven ::jaja:: ) en dan riep ik enthousiast mee vanaf de bank. "Munten, het is munten! Kom op, je hebt die U al, je moet alleen die E nog verplaatsen en je hebt het! Allez, zien ze dat nu niet?" Zulke taferelen. ;) Nu was het vijfletterlingo, die is lastig in de zin van dat je minder verschillende letters kunt proberen in je eerste pogingen, want het woord heeft maar vijf letters. Met Dennis in m'n team, die lekker vaak online was, had ik zeker niet te klagen, en ook zelf heb ik m'n steentje kunnen bijdragen. Het was steeds enorm spannend, maar we hebben van team 4 gewonnen, en later ook de finale gewonnen! En ook nog eens groene ballen gepakt, nou je begrijpt, mijn dag kon niet meer stuk, met al die ballen. De hoge geldscore hier compenseerde ook mijn falen bij inschattingsfoutje, dus al met al ben ik niet ontevreden met wat ik verdiend heb deze aflevering. Ik heb een lijstje gemaakt met wie hoeveel verdiend heeft en ik sta in de bovenste regionen, dus yay. :D

Maar ja, je hebt niets aan dat geld als je het niet goed inzet. Met Bjorn en Dennis heb ik een bondje (ugh, ik haat dat woord. Laat ik het een trio noemen, veel beter ;) ). We gaan in ieder geval in de eerste aflevering op elkaar inzetten. Alleen Bjorn heeft dat geïnterpreteerd als 'enkel op elkaar inzetten, op niemand anders', terwijl Dennis naar mijn weten op meerdere mensjes heeft gespreid naast ons twee. Ik heb lang gewikt over hoe ik mijn geld zou verdelen. Ik heb een hint gekocht, want a) dit ziet eruit als een goede mogelijkheid om een hint te verkrijgen, wellicht wordt dat verderop in het spel niet meer zo makkelijk, en b) nu heb ik qua geld een redelijke voorsprong op de meerderheid van m'n medekandidaten, dus nu kan ik me dat veroorloven. De hint is: "ga gestrekt in Europa". Ik dacht eerst iets met het Engelse straight, maar daar kwam ik nog niet veel verder mee. Toen ben ik verder gaan nadenken en dingen gaan opzoeken, en ik denk dat de hint verwijst naar het land Spanje. Span. Je. Span je. Spanje! Met ons trio heb ik veel lijstjes verzameld, van bijna alle kandidaten. Van die lijstjes heeft Dennis Spaans als favoriete taal (net als ik) en Bjorn en Swifty hebben Spanje als favoriete vakantieland. Die drie kandidaten hebben dus mijn voorkeur om geld op in te zetten. Ik ben er echter niet aan toegekomen (en ik bedacht me ook te laat dat dat eigenlijk wel slim was geweest) om Swifty te contacteren en haar over ons mogelijke duoschap in te lichten en haar dus te vragen of zij geld op mij wil inzetten. Als ik deze eerste ronde overleef, wil ik haar wel gaan benaderen! Nu heb ik enkel op Bjorn en Dennis ingezet, want dat is mijn trio (spannend he) en zij komen ook overeen met m'n hint. Dennis heeft zijn hint met mij gedeeld, en die lijkt ook nog eens (o.a.) op mij te slaan, dus als ik nu één naam moet geven, dan zeg ik dat Dennis mijn duopartner is!

Oké, dat was het voor nu, denk ik. Hopelijk tot de volgende keer!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2018, 11:10:57 »
Overzicht aflevering 1

Daisy         €100
Timvdons      €110
Belg         €50
Bjorrn         €80
B&W         €150
Wouterv      €90      
Molcrazy      €150
Nys-Fan      €160
Robbie         €250      
D*N         €290      
putyourHANSup!   €280      
Swifty          €180
Lan         €160
Molino         €180

Hints:
Wouter - Het fortuinlijke verschil is het beste in rekenen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robbie - S-C-H-O-T-E-L
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
D*N - Er is wel aandacht, maar alleen voor de tweede helft.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hans - Ga gestrekt in Europa.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Troeven:
Robbie - Kraak



Het was spannend! Als Molino, die als laatste de balans nog moest invullen, geld had gegeven aan Daisy en/of Belg, waren Nys en Molcrazy als eerste afgevallen. Maar gelukkig voor hen had Molino geen idee en deed hij maar gewoon wat D*N zei :P ;D
« Laatst bewerkt op: 26-10-2018, 11:39:42 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2018, 11:14:47 »
Aflevering 2

Natuurlijk begint D*N direct alweer te biechten.

Hola! De eerste balans overleefd. Ik had wel verwacht dat er een koppel samen in de onderste helft van de geldladder zouden zitten dus erg spannend was het niet. Wel jammer voor Daisy en Belg ::hug::.

De eerste ronde heeft gelijk al grote gevolgen. Ik heb een pot van 435 euro :o. Ik weet zelf niet eens waar al het geld vandaan komt haha! Ik heb zo'n 27 euro van Bjorrn, 60 van Hans, 97 van mezelf, 75 van B&W, dan zit ik op 259. Molino heeft niet meer geantwoord maar laten we er dan vanuit gaan dat hij 50-50 op mij is gegaan dus 90, dan kom ik op 349....dan mis ik nog steeds 86 euro. Nouja wie het ook was, anonieme donaties zijn ook welkom hoor ::hug::.

Jammer genoeg kwamen mijn twee eerste bondgenoten er wel achter dat ze geen geld van mij hadden gekregen. Bjorrn snapte het gelukkig wel een beetje, ik heb wat damage control gedaan en volgens mij werken we nu weer samen (los van dat ik geen geld meer van hem ga krijgen natuurlijk ::rofl::). Hans had iets minder begrip  :(. Maar eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat Hans zich ook niet aan ons pact zou houden. Hij heeft een hint die duidelijk verwijst naar Wouter of Swifty als partner. Zo raar dat hij geen afspraken heeft gemaakt met hun want blijkbaar hebben zowel Bjorrn als Hans dus alleen van elkaar geld gekregen.

Ik heb in ieder geval nog Molino en BW aan mijn zijde I guess, maar misschien moet ik deze ronde maar weer een nieuw iemand vinden als gelddonor  ;D.

Maar hij heeft Hans wel diep teleurgesteld en ook Bjorn is niet blij met zijn bondje.

Ben ik weer. Ik heb de eliminatie overleefd, joehoeee! Spijtig voor belg en Daisy.  :\'( Ik had gehoopt voor de eerste afvallers dat er nog een ontsnappingsluikje zou zijn of zo, deze eerste ronde. Hoe dan ook, ik ben natuurlijk heel blij dat ik er nog in zit.

Maar toen kreeg ik de pm waarin stond hoeveel er nog in m'n kluis zit. En bleek dat ik enkel geld van Bjorn en mezelf had, niet van Dennis. Hij heeft een gemeen spel gespeeld, waarschijnlijk heeft hij met een valse hint meerdere mensen wijsgemaakt dat ze op hem moeten spreiden bij de balans. Zo heeft hij veel geld in z'n kluis gekregen, zonder dat hij aan iedereen veel geld heeft terug gegeven. Dennis en ik waren afgelopen week best wel veel met elkaar aan het appen, onze hints uitgewisseld (waarvan ik nu niet meer geloof dat zijn hint dus echt is), info gedeeld, noem maar op. Hij moedigde me zelfs nog aan om niet op meer mensen dan enkel het trio in te zetten bij de balans. Als iemand me dit flikt die ik niet zo goed ken, soit. Maar dit is anders. Ik weet het, het is een spel en moet het niet persoonlijk opvatten, maar ik voel me toch beetje gekwetst en ben boos en teleurgesteld. :(

Misschien ben ik te lief en goedgelovig voor sluwe spellen. Achja, ik ga er weer vol voor deze aflevering en dan zien we wel waar het schip strandt! Straks ga ik veel foto's maken voor die Picture it. Bij Mijnenveger werk ik samen met B&W, da's echt een schatje, hem vertrouw ik wel. Hopen dat we ver geraken in dat spelletje en veel verdienen!

Ik zit er nog in  ;D

Maar D*N heeft keihard tegen me gelogen en me helemaal geen geld gegeven!  :(

Hij heeft ook Hans niks gegeven en die was er al helemaal niet blij mee  :-X

Nou ik heb dus helemaal niet zoveel geld at the moment dus deze ronde moet ik wat dingen regelen.
Ik ben iedereen alvast aan het waarschuwen voor D*N de leugenaar.
Hij is zo slim geweest om me te vertellen dat ie de vorige ronde fake hints die naar hem wijzen heeft verspreid, dus die informatie kan ik mooi tegen hem gebruiken. ::jaja::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2018, 11:17:36 »
Wouter smeedt snode plannetjes tegen D*N ten koste van Molcrazy.

Zo, de eerste eliminatie was spannend. Ik hield het niet meer.
Gelukkig was ik erbij, maar helaas verliet belg, iemand met wie ik een goede band had, het spel.

Ik heb nog geen idee wie mijn partner is, maar ik heb wel een idee om langer in het spel te blijven. Ik spreid voorlopig enkel over Nys, Nys spreidt enkel over mij en daardoor hebben we beide redelijk wat geld in de pot.

Nu, dat is niet genoeg. Ik kan wel knallen in opdrachten die ik goed kan (quiz) of die doenbaar zijn (selfie) maar ik wil zoveel mogelijk geld zonder al te veel moeite te doen.

Daarbij kreeg ik bij de mijnenveger een goed idee. D*N en Swify gingen veel te lekker met vlaggen plaatsen. Ik wist dat ik niet veel winst hieruit zou maken. (Gelukkig ontplofte Bjorrn met Molino heel snel en zijn we niet de slechtste). Ik maakte rustig mijn weg naar E11 (troeven) en daarbij plaatste ik 3 vlaggen (1 was wel verkeerd, maar 100% zeker dat de 2 andere juist staan) en heb ik nog eens 11 stappen gezet wat mij al 160 euro opleverde.

Na overleg met MC koos ik echter voor de troeven. Ik wou die gewoon hebben en ik gokte (en hoopte) op een voordeel. Ok, ik ontplofte wel door naar de troeven te gaan maar het voordeel was erbij, samen met de tweestrijd (iets dat niet zo kostbaar is). Ik wou het voordeel spelen op D*N, die heeft het meeste geld en als ik Bjorrn mag geloven, schrikt hij er niet voor om anderen te beliegen.

MC wou echter ook het voordeel, dus moest ik een plan B bedenken. Ik stelde een deal voor waarbij we het voordeel niet op elkaar zouden spelen, we aan elkaar zouden laten weten op wie we het speelden én dat we daarna spreiden op elkaar zodat we er allebei iets aan zouden hebben. MC was akkoord hiermee dus ik schonk in al mijn goedheid ::hypocriet:: hem het voordeel waarbij ik subtiel (of niet subtiel) probeerde duidelijk te maken dat hij het op D*N moest spelen.

Dit was MC toch al van plan, maar voor mij kan dit heel goed uitpakken als MC zijn woord houdt (wat ik wel wil geloven, want MC speelt zo goed als altijd een eerlijk spel. Moest het D*N zijn geweest,  :-X)

Dus als MC zijn woord houdt:
a) D*N krijgt te horen dat MC dit op hem speelt en zal dit niet leuk vinden.
b) Als hij wraak neemt, zal dit op MC zijn en niet op mij
c) Ik kan mijn geld verdelen over Nys en mezelf terwijl ik geld krijg van mezelf, Nys en MC.
d) Normaal zit ik dan een aflevering verder en zijn er concurrenten weg
e)  bij een volgend dilemma kan ik dit tegen MC gebruiken
f) misschien heb ik iets aan de tweestrijd.

dus ik hoop dat MC zijn woord houdt, en dat ik er niet uitga. Anders is deze biecht lachwekkend.  ;)

En Bjorn begint zijn missie om Lan geld afhandig te maken, wat Lan om de een of andere reden blijft doen tot en met de halve finale ::vergroot::

Heee biechtstoel daar was ik weer  ::zwaai::

Nou veel geld verdiend bij de foto's, oke resultaat bij de quiz, en 0 euro bij mijnenveger, niet fantastisch dus  ::ohno::

Gelukkig ben ik deze week wat actiever bezig geweest met dealtjes regelen voor de verdeling van deze ronde.
Hans en Molcrazy zijn op dit moment de mensen van wie ik vermoed dat ze mijn duopartner kunnen zijn, voor zover dat kan zonder hint  ::rofl::
Ik ben dus van plan om over hen te spreiden dit keer, en heb geregeld dat zij ook een sterk vermoeden hebben dat ik hun partner ben, dus ze spreiden ook op mij!

Das misschien niet genoeg tho, dus ik heb meer sneaky dingen gedaan.
Hans en ik zijn deze ronde flink bezig geweest met het zwartmaken van D*N, dus hopelijk vinden de meeste mensen hem nu een bedreiging.
Mijn belangrijkste mogelijkheid om meer geld te verdienen is Lan.
Deze vent heeft echt veel verdiend deze ronde, en hopelijk weet hij nog niet op wie die spreiden moet.
We hebben lijstjes uitgewisseld, ik heb alleen niet m'n echte lijstje opgestuurd  ::pinokkio::
Ik heb wat antwoorden aangepast, waardoor ik ineens best wel wat gemeen heb met Lan.
De komende 2 dagen probeer ik hem te overtuigen dat ik zijn duopartner ben, zodat ik lekker veel geld van hem krijg.
Natuurlijk beloof ik hem ook geld te geven, maar dat is een leugentje om bestwil  ::vergroot::


Nee heel eerlijk: ik heb geen idee of ik deze ronde door ga komen, maar hee, ik doe in ieder geval mijn best  ::jaja::

Toedeloe ::zwaai::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2018, 11:18:49 »
Robbie deelt zijn hint met Swifty en ze moeten nu echt wel een duo zijn, dat kan niet anders ::)

Ik heb met één iemand mijn hint gedeeld, namelijk met Swifty, degene waarbij ik al veel gelijkenissen vond. Ze zag er ook neit meteen iets in. Ik vertelde haar dat ik enkel de link met lingo zag aan de manier waarop S-C-H-O-T-E-L zo uitgespeld was. Vervolgens antwoordde ze dat zij KOUDE had gegokt in lingo. KOUDE SCHOTEL!  ::oink::

Dus nu zijn we ervan overtuigd dat wij wel een duo MOETEN zijn en gaan we als het goed is enkel geld op elkaar inzetten.
Plots vind ik het niet meer zo heel erg dat sommige mensen kei veel geld hebben kunnen verdienen in mijnenveger, want mijn duo partner heeft er ook tonnen verdiend.  ::hypocriet::

En dan hoorde ik van alle kanten dat D*N niet te vertrouwen is omdat ie tegen veel mensen gezegd heeft dat ie geld op hen in zou zetten en dat vervolgens niet gedaan heeft. Dus heb ik ook met D*N mijn lijst uitgewisseld. Maar hij had die van hem eerst gestuurd... en vervolgens heb ik een paar van mijn favorieten (film, spel, aantal sleutels, etc) aangepast om zoveel mogelijk match met hem te hebben. Nu maar hopen dat ie het gelooft (en mijn lijst niet via iemand anders heeft gekregen) en geld op mij inzet!  ::hypocriet::

Oh en door de foto ook met MC gesproken en hij heeft in mijn lijst de meeste overeenkomsten gezien. Ik ga hem proberen te overtuigen dat ik ook denk dat wij een duo vormen, zodat hij z'n geld op mij inzet.

Anyway, ik verdeel mijn geld over Swifty en mezelf.
In mijn testament zet ik MC.

 ::joehoe::

Wouter heeft een nieuwe hint en vogelt al snel uit dat er iets met sterrenbeelden moet zijn.

Zo hier ben ik weer.

Deze week ging redelijk goed. Ik heb veel geld gepakt bij de foto's en ik won een tip bij de quiz.
Bij mijnenveger gingen MC en ik dan weer voor de troeven waardoor we ontploften,

maar MC kon overdag niet, en ik kon D*N en team Swan toch niet bijhouden.

Nu probeer ik de tips die ik heb zo goed mogelijk te oncijferen:


Ik hou voorlopig Tim/Hans/D*N over als mogelijkheden.  (Qua sterrenbeeldentip)
Mijn plan is nu om Tim/Hans te contacteren om te informeren naar hun gelukscijfer.(want één tip draait daarrond denk ik)

Als één van hen het niet is, moet het D*N zijn.

Dennis contacteerde me gisteren. Hij wou wel helpen om de troeven goed in te zetten.
Ik weet dat hij dit spel al gespeeld heeft, maar ik heb geen hulp nodig.  ;D
Ik vertelde hem dat we konden kiezen uit 'De Kraak' en 'Tweestrijd' en dat ik koos voor tweestrijd omdat ik
liever zekerheid heb over mijn partner dan geld dat ik in de toekomst kan krijgen.

Als het uitkomt dat MC op hem het voordeel inzet, weet hij wel dat ik loog.
Maar ik geef er een twist aan (iets van beloofd niets te zeggen en ik weet echt niet op wie MC hem inzet).

De balans zie ik redelijk goed in: (pas op, ik stuur dit nog in een aparte PM :) )
ikzelf heb 841 euro, waarvan ik de helft op mezelf al inzet en de helft op NYS (420,5 euro)
Nys heeft minstens  750 euro waarvan ik de helft krijg (375 euro)
MC zet ook op mij in (heeft hij beloofd). Die heeft er nu 640 verdiend (zonder quiz en vorige aflevering) en zal wel ongeveer 800 hebben.
Ik denk toch er zeker 200 van te krijgen (afhankelijk op hoeveel die inzet)

Dus ik heb al zeker 795,5 euro maar waarschijnlijk eindig ik rond de 1000.
(en als mijn telling goedzit, hebben die veel geld en zal ik er wel inblijven)

Ik zie het wel zuur in voor B&W (zonder quiz slechts 180 verdiend) Molino (slechts 300 verdiend zonder quiz) en Bjorrn (slechts 450 zonder quiz). (Tenzij zij een geode dubbelpartner hebben natuurlijk)

Ik hoop zo dat Tim of Hans snel antwoorden, dat zou mij voor de volgende balans veel kunnen opleveren  ;)

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2018, 11:20:10 »
En ook Swifty weet zeker dat ze bij Robbie hoort...

Wauw, wat een heerlijke week!

Het begon al met goed nieuws: het testament van Belg was voor mij en er zat meer in mijn kluis dan ik had verwacht  :D Geen idee wie er naast Belg, Lan en Robbie geld over mij spreidde, maar bedankt!

Toen de opdrachten.
De kwis was stom van mij, maar heel lief van de spelleider dat de antwoorden die ik via PM stuurde van de paar vragen die ik me nog kon herinneren toch nog iets geld opleverden  :-*
De andere 2 opdrachten waren wel heel leuk  :D We hebben ons zo vermaakt met de foto-opdracht! Zo leuk om samen met Shifty te speuren naar speeltuinen en kinderwagens terwijl we onderweg waren naar ons uitstapje van die dag. En heerlijk dat hij zich zo inleefde dat hij gewoon de tuinkabouter wou zijn ::love::
Mijnenveger met Lan samen, wat een fijn team waren we! Mooi elkaar aan het afwisselen in het online-zijn-als-Lucy-ook-online is en als een razende over het veld gaan. Helaas allebei 1 verkeerde vlag geplaatst, maar dat hebben we goed hersteld. Alleen D*N hield ons bij (had hij geen teamgenoot trouwens? ::) ), de rest was gewoon nergens.

Ondertussen kwam er wat pm-verkeer op gang. Belg stuurde me als afscheid nog een veel succes en iets over dat hij veel leugens had verteld  ??? Nja, dat vraag ik na afloop nog eens na. Wellicht dat hij had gelogen over de lijst van Wouterv?
Bjorrn en Hans zijn blijkbaar een kleine haatcampagne tegen D*N begonnen ;D dat komt me helemaal niet slecht uit  :P D*N zou hen geld beloofd hebben in de eerste ronde, en niet hebben gegeven. Ik heb mijn medeleven betoond en benadrukt dat het heel belangrijk is dat niemand D*N in zijn testament opneemt. Spread the word guys!
MC ziet dat het goed gaat bij mijnenveger en komt de banden wat aanhalen. Hij waarschuwt me om niet te naïef te zijn over Lan en zegt ook al iets over D*N en veel geld, en aan het einde vraagt hij me om wat geld te spreiden op hem. Ik denk er even over na  :-X
Hans vertelt me over zijn hint, iets met Spanje en dat staat oa bij mij als favoriet vakantieland. Hij gaat daarom geld spreiden op mij, in de hoop dat ik hem ook wat gun. Sorry Hans, ik antwoord even niet  :-X

Want de beste PM's wissel ik uit met Robbie. En oh wauw! ::hyper:: We denken er uit te zijn: wij zijn elkaars duopartners!
Ik vroeg Robbie of hij een hint had gekocht (ik had niet anders verwacht) en hij gaf aan dat hij er niet zoveel mee kon, de hint was 'S-C-H-O-T-E-L'. Ik heb onze lijsten maar weer eens doorgeworsteld, maar ik kon helemaal niets bedenken wat op mijzelf sloeg. Dus ik schreef terug dat ik er niets mee kon, maar dat ik het raar geschreven vond. Robbie gaf aan dat sommigen bij Lingo op die manier spelden, dus toen ben ik alle Lingo-woorden nog eens doorgelopen. En ja, bingo! Volgens mij ben ik de enige die een woord heeft gespeeld wat past bij SCHOTEL, namelijk KOUDE! Dat moet de aanwijzing wel zijn toch? Dat kan toch niet anders? Ik ben eruit, ik ga all-in op Robbie en mij. En ik ga er vanuit dat Robbie ook overtuigd is.

Oh als dit het toch is, dan zitten we al vanaf aflevering 1 op het goede spoor! Nja, ik spreidde vorige week nog op 2 anderen ook, maar Robbie alleen op mij (zegt hij, en dat geloof ik wel). En met de dikke inkomsten van deze week moet dit ons toch wel op een voorsprong zetten?
Ik ben trouwens heel blij met Robbie als duopartner, ik speel heel graag met hem samen ::hyper::

Overigens had Robbie nog meer goed nieuws: de troef die hij heeft is de kraak, hij mag iemands testament ongedaan maken (wat mij betreft de beste troef); en hij heeft de erfenis van Daisy gekregen!

Wat een heerlijk spel!
(en wat een afgang als over een paar weken zou blijken dat we helemaal mis zitten :P)

Molcrazy heeft intussen moeite met de tactische kant.

Hey Luus,

Jaja, tijd om de balans op te maken. Het is niet eenvoudig hoe het spel soms gespeeld moet worden. Je kan er namelijk wel voor kiezen om in een ronde te zeggen: 'spreid maar op mij! Ik zal dan ook op jou spreiden.' en het vervolgens niet doen maar wat levert dat op op lange termijn?

Het lijkt me niet de bedoeling een ronde verder te komen om dan aan je lot overgelaten te worden omdat mensen die je belogen had niet meer met je willen samenwerken. Uit verhalen heeft Dennis dat de eerste ronde gedaan, 'zegt men' en zijn die mensen er nu niet happig op om geld op hem in te zetten.

Aan de andere kant: als je nu geld over teveel mensen spreidt of bij te weinig mensen aan klopt om geld op je te spreiden en je ligt eruit, heb je natuurlijk ook niet veel aan de 'ik wil het vertrouwen nog behouden'-tactiek.

Ik ga maar de balans opmaken, en dan zien we wel ::jaja::

Groeten,
Molcrazy

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2018, 11:21:31 »
Hans maakt het deel van zijn inschrijfformulier waarin hij schrijft dat hij te veel twijfelt goed waar.

Hey Lucy,
Waaah bijna deadline voor de balans en ik begin opeens enorm te twijfelen. Ik heb meer contact gehad met verschillende spelers in het spel, o.a. Molino, Robbie, Molcrazy. B&W natuurlijk, want met hem deed ik de opdracht. We hebben veel gepm'd in het begin vooral, maar richting het einde van de opdrachten reageerde hij opeens niet meer. Waarom, B&W? Ik vind je zo schattig en lief en ik wil je oprecht verder helpen in het spel!
Robbie heeft me eerlijk verteld dat hij niet denkt dat ik z'n duopartner ben, en ik denk dat ook niet, dus hij gaat geen geld op me inzetten. Hij wil wel z'n testament eventueel op mij invullen, en dat vind ik superlief! En sta ik natuurlijk niet af. Alleen hebben Bjorrn, m'n buddy, en ik al beloofd aan elkaar dat we altijd ons testament op elkaar gaan inzetten, dus ik kan helaas niet hetzelfde gebaar terug maken naar Robbie toe.
Bjorrn vertrouw ik helemaal en met hem praat ik het meest over het spel. ::jaja:: Met Dennis nog wel beetje contact gehad in een groepsgesprek met Bjorrn erbij, maar dat bleef nog vrij oppervlakkig.
Met Swifty heb ik ook redelijk veel gepm'd. Haar heb ik ingelicht over m'n hint en gezegd dat ik op haar ga spreiden bij de balans. Alleen op dat laatste heeft ze niet meer geantwoord, terwijl ze wel online is geweest, dus nu ga ik opeens twijfelen of zelfs Swifty misschien wel een dubbele agenda heeft. Terwijl ik dat echt niet zou zeggen, want Swifty beweert altijd het spel zo eerlijk mogelijk te willen spelen. En ze wilde me ook al helpen bij Mijnenveger, dus dat kan ik niet rijmen met de afwezigheid van haar reactie.
Gisteren en vandaag opeens wat heen en weer gepm'd met Wouter. Nu blijkt dat hij drie hints heeft die, alle drie tezamen genomen, enkel naar mij verwijzen. Hij beweert zelfs dat hij dus weet dat ik zijn duopartner ben! En ik zou het nog bijna geloven ook, alleen ik ben, mede door de actie van Dennis vorige week, heel wantrouwig geworden, terwijl Wouter misschien de beste bedoelingen heeft en me niet voorliegt. Maar ik weet het dus niet!
Ik had m'n balans ingezet op Bjorrn (want hij is m'n buddy en m'n Spanje hint blijft ook naar hem verwijzen, dus geen reden om dat niet te doen) en Swifty (want Spanje-hint), maar nu ga ik twijfelen om van Swifty te switchen naar Wouter. Of om Wouter als vierde mee te nemen. Of om het toch zo te laten. Mijn Spanje-hint verwijst wat indirecter naar hem (Wouter heeft iets met Catalonië in z'n formulier), maar misschien is dat juist iets wat jij, Lucy, expres hebt gedaan. Niet heel makkelijk Spanje, maar specifiek Catalonië. Terwijl het "ga gestrekt" toch echt "Span-je" is. Aaargh, ik weet het niet. En nog maar een kwartier over!! What do I do?

::hyper:: ::hyper:: ::hyper::

En maakt uiteindelijk de goede keuze.

Ik ben geswitcht! Van Swifty naar Wouter. Ik heb meteen Swifty ook een pm gestuurd en haar m'n excuses aangeboden dat ik nog switch, maar dat het komt omdat ik nu sterker vermoed dat anderen mijn partner kunnen zijn en omdat ik nog geen reactie van haar had gehad en dus wat argwanender was geworden. Ik hoop dat ze het me niet kwalijk neemt! Want zo is het echt gegaan, ik heb haar niet aan het lijntje willen houden. ::hug:: ::hug:: Swifty

Als nu blijkt dat ik toch met Swifty een koppeltje ben of als blijkt dat Wouter heeft gelogen, ohhh dan kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. Dan ben ik weer te lief en goedgelovig. Allez, we gaan het zien.

Nog over de opdrachten: het mijnenvegen was echt balen dat B&W en ik allebei drukke dagen hadden en niet tegelijkertijd met Lucy online konden zijn. Het foto's maken vond ik geweldig! Daar geniet ik altijd enorm van, zulke opdrachten. Daar heb ik ook lekker kunnen scoren, maar veel mensen hebben daar goed geld verdiend. De quiz ging redelijk, ik had de helft goed. Ik heb wel een achterstand qua geld dus! Hopen dat Wouter (of toch Bjorrn, kan ook nog altijd!) m'n partner is en dat dit dus goed gaat. We gaan het zien!

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2018, 11:22:46 »
D*N begint door te krijgen dat iedereen tegen hem is, maar verdient intussen wel bakken met geld.

*Dit is een reconstructie, mijn vorige biecht eindigde in allemaal rare tekens dus nu moet ik hem eigenlijk opnieuw doen maar ik weet niet meer wat ik precies allemaal heb gezegd dus ik ga het proberen zo goed mogelijk over te doen*

Zooo lekker aflevering weer voor mij! Ik heb wederom het meeste geld verdient denk ik van iedereen.

Ik hou van de selfie-challenge. Ik hoef hem zelf niet zo vaak te doen want meestal ben ik de spelleider wanneer dit gebeurt, dus deze keer ging ik er ook vol voor. Ik kwam er dus anderhalf uur voor de deadline achter dat Molino letterlijk 1 treinhalte bij mij vandaan woont :o. Dus ik snel pmén: 4 OVER 7 OP HET STATION, BE THERE! Ik was al de bus ingestapt voordat ie antwoord had gegeven maar gelukkig vond ie me niet zo eng als dat ik lijk en was het een meet!

Daarnaast was het natuurlijk een dubbele klap voor mij, gezien Molino mogelijk mijn partner is en het geld wel kon gebruiken. Oh en die tent....


Mijnenveger was uhm....explosief ;D. Ik kon soms Lan en Swifty wel wat doen als ze weer een vlag deden zetten op een mijn bij mij in de buurt, maar ach bakken met geld opgehaald. Beetje jammer van Bjorrn en Molino.....plus troeven in handen van Wouterv en Molcrazy, dat vertrouw ik niet. Sowieso frustreerd dat mij enorm, dat ik geen informatie heb over die troeven en niemand die lijkt te willen geven :(. Wouter heb ik gevraagd en die zegt gewoon letterlijk: Ik heb de tweestrijd en MC heeft de kraak gekregen. Gezien ons contact dit spel nog niet heel close is geweest ga ik ervanuit dat ie liegt, maarja je weet het niet.

De quiz was vooral lastig. Twee vragen over honden, tsja ik ben meer een kattenpersoon dus daar ga je al ::rofl::. Uiteindelijk nog 6 vragen goed gedaan, wat mij opzich meevalt.

Op het gebied van partners blijven mijn gedachten hetzelfde. Molino en B&W, met Molino als optie 1 en B&W als optie 2. Ik ga dan ook weer op beide inzetten. Mocht er een troef op mij worden ingezet dan kan ik altijd nog B&W laten vallen.

Ik heb ook contact met Robbie en een afspraak gemaakt om geld op elkaar in te zetten. Hopelijk gebeurt dit, in ieder geval vanuit zijn kant ;D. Voor de rest loop ik een beetje dood omdat niemand mij benaderd, waardoor ik het idee heb dat het spel niet heel erg gespeeld wordt. ...of zal het dan gewoon wel gespeeld worden maar dan zonder mij ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2018, 11:31:30 »
Overzicht aflevering 2

Robbie         €1016,67   
Lan         €2060      
Tim         €1850
B&W         €230
Swifty         €2091,67   
Bjorn         €510
Molino         €370
D*N         €2190
Nys         €650
MC         €650      
Hans         €600
Wouter         €640

Dit is inclusief de erfenissen van Daisy voor Robbie en Belg voor Swifty.

Hints:
Lan - Deze kan hatelijk uit de hoek komen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wouter - Het harde gymnastiektoestel hengelt naar een Oscar.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wouter - Waarom was die kenau in een ogenblik zo zonder einde?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Troeven:
Wouter - Tweestrijd, meteen ingezet en goed beantwoord waardoor hij een goede hint kreeg
Molcrazy - Voordeel, meteen ingezet op D*N waardoor hij een hoop geld kreeg en B&W niets


Deze week was minder spannend. Zowel Tim als B&W hadden helaas geen of onvoldoende contacten en elkaar duidelijk nog niet gevonden. Gelukkig voor B&W had het geld wat hij normaal gezien van D*N gekregen had, niet uitgemaakt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #16 Gepost op: 26-10-2018, 11:33:59 »
Aflevering 3

D*N is nu zeker van zijn partner, maar begrijpt wel dat er iets moet gebeuren...

Hmmm de balans en eliminatie waren interessant, en aan de ene kant uuuugh en aan de andere kant ook wel goed. Molcrazy heeft zijn troef op mij ingezet waardoor ik B&W heb moeten laten vallen voor hem.


Maar aan de andere kant is B&W weg, wat betekent dat Molino mijn partner is! én omdat de troef in ieder geval voor nu uit het spel is, kan ik volgende ronde 50-50 inzetten op hem, wat grote voordelen heeft.

Uit mijn berekeningen komt wel dat ik deze ronde niet heel veel geld heb gekregen. Ik heb van Molino, B&W en mezelf geld gehad. Robbie zijn geld mist. Ik moet hier toch iets op verzinnen, want op deze manier gaan Molino en ik de finale niet halen ::ohno::.

Daarnaast volgt er deze weer week een rant van D*N tegen Nys-Fan ivm Weerwolven ;D

Weerwolven 1 nacht, mijn favoriete spel (Opletten tweestrijders ;D). Wel een lastig spel om naar je hand te zetten maar ik doe een poging... Ik ben namelijk de volgeling en ik weet dat Lan en Nys-fan de wolven zijn. Ik heb gelijk geprobeerd de controle te pakken door de ziener rol te claimen en Wouterv als wolf neer te zetten....


Ja oké, dat werkte niet....obviously  ::hypocriet::. Maar het is niet rampzalig want ik heb al wel 1 wolf hiermee vrijgepleit als ze me geloven. Of ik val straks nog heel hard door de mand en dan wordt ik zeker eerder gezien als wolf dan als onruststoker of looier.

Belangrijkste op dit moment voor mij is dat ik niet ben gewisseld door de dief of onruststoker. Nouja opzich de onruststoker zou het nog wel gaan zeggen als die erin zit maar de dief niet. Dus worst case is, de dief heeft met mij geruild en ik ga vol voor team slecht terwijl ik zelf team goed ben. Maar elke andere situatie zou ik me op dit moment uit moeten kunnen redden.



Like I said, met weerwolven heb ik me in een goeie positie gekregen. Nu bleek dat ik ben gewisseld met Nys-fan, maar Nys-fan is natuurlijk wolf en ik de volgeling. Dus nu moet ik ervoor zorgen dat die rollen omgedraaid worden en we zo dus alsnog beiden winnen. Daarom zeg ik dat ik wolf ben. Er is nog een kleine kans dat de dief, wat dan molcrazy zou moeten zijn (anders zit ie er niet in dat kan ook) nog effect heeft maar hopen dat dit niet zo is.

Nys-fan en Lan moeten nu ondertussen wel doorhebben dat ik de volgeling was. Ik heb Lan lopen beschermen en loog dat er een wolf in het midden lag, terwijl ze beide weten dat er twee in het spel zaten. Ze weten dus dat ik geen burger ben en ze weten dat ik geen wolf ben. Dus looier of volgeling en bij beide zou nys-fan dood moeten willen. Dat snapt ie toch wel? ??? ....Nee? Niet duidelijk genoeg? Jezus ::)


Ik moet ook alles in m'n eentje doen hier ::hypocriet::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #17 Gepost op: 26-10-2018, 11:35:57 »
Wouter heeft alledrie zijn hints ontcijferd.

Een beetje later als ik wou doen, maar het voorbije weekend was te druk om dit te doen.

Nadat ik vorige week mijn hints naar mijn partner wist op te lossen kwam ik op 3 zaken uit:
ons geluksgetal verschilt 10
Het sterrenbeeld heeft met water te maken
Mijn partner heeft iets met twijfelen.

De sterrenbeelden waren het makkelijkste te zoeken. Ik had al enkele lijsten van medespelers en
daarnaast kon ik via FB en de bar de rest uitzoeken. Die van Molino en Nys vond ik nergens, dus die heb ik zeer beleefd gevraagd.

Na de sterrenbeelden had ik nog maar 3 mogelijkheden over: Tim, Hans en D*N. Tim en Hans kregen een PM van mij met de vraag naar hun geluksgetal. Tim zei 4 en Hans zei dat hij geen had. Dus had ik of een fout gemaakt of D*N was mijn partner (op zich was dat goed nieuws, want samen kunnen we ver komen maar anderzijds betekent dat dat een mogelijke finale zeer zwaar zou worden).

Fast Forward naar vrijdag 14u en een berichtje van Hans in mijn PMbox. Hij had zich vergist en blijkbaar toch 5 opgegeven als getal. Toen hij vroeg of ik een link had met Spanje in mijn lijst en ik hem vroeg of hij twijfelen had in zijn lijst kwamen we positief uit. Wij zijn dus partners.

Ik veranderde snel nog mijn balans om te spreiden op hem en Nys (een belofte die ik eerder had gedaan en niet wou breken). Hans deed hetzelfde (spreiden op mij en iemand aan wie hij het belooft had (Bjorrn??)).

Gelukkig zijn we allebei door en kunnen we vanaf nu enkel op elkaar spreiden. Dit zou ons toch nog een paar rondes moeten verderbrengen. (Ik heb niet het idee dat anderen hun partner al weten). Vanaf nu is het gewoon knallen, geld pakken en door 2 delen. Dat is de weg naar de finale.

Deze opdrachten zijn weer zeer leuk ( ::ok:: Lucy) maar tegelijkertijd zijn ze zenuwslopend. Touchy Subjects is altijd een beetje een gok en dit potje weerwolven is zeer verwarrend. D*N is raar bezig, Nys is raar bezig. MC is niet bezig,... Ik geloof Molino wel dat die de kaarten van D*N en Nys verwisseld heeft (Ik geloof niet dat Molino dit spel al eerder gespeeld heeft, en dan is het verwarrend. Als ik mij vergis  ::ok:: gespeeld Molino).

D*N zegt een wolf te zijn nadat die verwisseld was, maar hij speelde daarvoor het spel niet echt als een wolf, maar eerder als looier/volgeling. Nys die nog geen enkele rol geclaimd heeft (hoewel enkel de 2 wolven, volgeling en looier openblijven als nog niet ingevuld).  Ik gok erop de theorie van Robbie klopt en D*N nu wolf is en Nys volgeling. Dan is MC wolf/looier en is kaart 3 in het midden de andere. Maar ben ik zeker: ABSOLUUT NIET.
Gokken en Hopen, dat moet er gebeuren...

En D*N goes on ;D

Echt whyyyy whyyyy......

Vanuit Nysfan z'n perspectief moet je dit toch gewoon ook door hebben? Ik ben 100% zeker geen goede rol want ik loog over mijn ziener zijn. Ik ben ook geen wolf want Nysfan weet dat hij en Lan de wolven waren. Dus was ik of volgeling of looier. Ik wil hem graag dood hebben dus is hij de volgeling.

Het enige wat hij moest doen is mij een goede rol geven dus bijvoorbeeld claimen dat ie de dief was en het kaartje van Bjorrn of Hans heeft gestolen. Dan zou dat kaartje nu bij mij liggen, kans Nysfan dood en winnen de wolven en volgeling.

Maar nee lets fuck it up voor ons allebei ::). Als ik dit potje win is het een wonder ::rofl::.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #18 Gepost op: 26-10-2018, 11:36:31 »
Bjorn kan duidelijk niet rekenen.

Hoi biechtstoel,

Ik heb nog niet gereageerd op mijn vorige kluisinhoud maar looool ik heb ineens €1703,34 in mijn kluis  ::rofl::
Idunno waar dat vandaan komt, I guess dat Molcrazy, Hans en ook Lan mij dan geld gegeven hebben.
Dus de leugen naar Lan heeft geholpen  :D
Dan hou ik nog een dikke 500 euro over ofzo die ik waarschijnlijk van de tandenfee heb gekregen, maar ik klaag niet  ::rofl::

De opdrachten gaan deze week weer eens moeizaam, dus we gaan proberen om Lan nog eens zo gek te krijgen om geld op mij te spreiden.
Ik heb nog steeds geen hint tho, dus ik handel momenteel vanuit de gedachte dat Molcrazy waarschijnlijk mijn duopartner is  ???
Dat lijkt me op basis van de lijstjes en de pms die ik heb gekregen het meest aannemelijk, maar ja who knows.

Verder ga ik geen gekke tactische dingen doen dit keer, want door mijn huidige kluisinhoud heb ik het gevoel dat ik er best prima voor sta  ::ok::

En Molcrazy speculeert over de twist.

Hey Lucy,

Nou nou nou, dat waren me de opdrachten wel. Er is deze afleveringen niet superveel verdiend maar misschien nog best dat er met de Weerwolvenopdracht maar weinig mensen iets verdiend hebben en dan nog de grootverdieners. Nu ja, je weet het niet, misschien zorgt dit ervoor dat je er straks uitligt, we gaan het zien.

Ben benieuwd naar vanavond. Komt er eerst nog een opdracht? Aangezien we de twee vorige keren drie opdrachten hadden. Ow nee, wacht, dat Beraad is toch niet ingezet ::) we moeten misschien stemmen. Pfff.

We gaan het zien, tijd voor de balans ::jaja::

 ::zwaai::
MC
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #19 Gepost op: 26-10-2018, 11:39:14 »
Overzicht aflevering 3

Swifty         €853,34      
Hans         €361,67
Lan         €200
Nys         €200
Wouter         €75
MC         €75
Robbie         €75
Molino         €50
D*N         €75
Bjorn         €100

Hans krijgt de erfenis van B&W en Swifty heeft alweer een erfenis, namelijk die van Tim.

Troeven:
Swifty - Beraad



D*N heeft zichzelf en Molino een aflevering verder geholpen door iKnow te winnen ten koste van Molcrazy en Nys-Fan, die elkaar ook duidelijk nog niet gevonden hadden.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!