Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 181330 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #200 Gepost op: 9-03-2019, 10:45:48 »
Wel raar dat we de ontknoping al beleven door een artikel van het AD. Kunnen ze nou niet even een dagje wachten?

Kan me niet voorstellen dat ze er niet een hoop geld voor hebben gevraagd. Iedereen wil een graantje meepikken van het succes van Wie is de Mol, dus dat heeft het AD er echt wel voor over. En een beetje extra opbrengsten is geen overbodige luxe gezien de bezuinigingen bij de Publieke Omroep. Bijvoorbeeld voor de jubileum uitzending.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #201 Gepost op: 9-03-2019, 10:46:10 »
"Tijdens de vuurproef op het strand heb ik heerlijk gemold."

Ik krijg zo het gevoel dat ik vanavond heel vaak ga zeggen: "Maar dat heeft de opdracht toch niet doen mislukken?"

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #202 Gepost op: 9-03-2019, 10:48:59 »
"Tijdens de vuurproef op het strand heb ik heerlijk gemold."

Ik krijg zo het gevoel dat ik vanavond heel vaak ga zeggen: "Maar dat heeft de opdracht toch niet doen mislukken?"

Ja, dat dacht ik ook even. Er viel daar maar weinig te mollen. Tenzij het Sarah toch is (wat ik niet geloof) en ze de hele pot als penningmeester in het vuur heeft gegooid  ;D

Zou overigens wel weer grappig zijn. "Sorry jongens, de laagste pot ooit. Alles verbrand. Hier heb je nog wat as, kijk maar of je er nog iets mee kunt"
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 10:50:31 door chocomol »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #203 Gepost op: 9-03-2019, 10:51:50 »
Citaat
,,Er is op een gegeven moment geld, dat ik verduisterd had, in mijn kamer uit mijn broek gevallen. Als daar iemand bij was geweest, was ik op heterdaad betrapt.”


Dit lijkt me toch echt juist niet op Sarah slaan in ieder geval. Zij was de penningmeester en kon dan vast een smoes bedenken dat dit geld uit de pot was wat ze net had nageteld of iets dergelijks. Dan zou ze niet op heterdaad zijn betrapt maar er mee weg zijn gekomen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #204 Gepost op: 9-03-2019, 10:52:48 »
"Tijdens de vuurproef op het strand heb ik heerlijk gemold."

Ik krijg zo het gevoel dat ik vanavond heel vaak ga zeggen: "Maar dat heeft de opdracht toch niet doen mislukken?"

Ja, maar moet je daarom een molactie als slecht beschouwen omdat de productie ervoor zorgt dat de opdracht toch niet kan slagen? Als ze op een sneaky manier daar gemold heeft, kan ik er ook wel van genieten hoor ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #205 Gepost op: 9-03-2019, 10:53:33 »
Ja, maar moet je daarom een molactie als slecht beschouwen omdat de productie ervoor zorgt dat de opdracht toch niet kan slagen? Als ze op een sneaky manier daar gemold heeft, kan ik er ook wel van genieten hoor ;)

 ::ok::  En ze bewaarde ook vaak het geld letterlijk in haar broekzak, zoals bij de opdracht met de motoren te zien is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #206 Gepost op: 9-03-2019, 10:55:15 »
Dit lijkt me toch echt juist niet op Sarah slaan in ieder geval. Zij was de penningmeester en kon dan vast een smoes bedenken dat dit geld uit de pot was wat ze net had nageteld of iets dergelijks. Dan zou ze niet op heterdaad zijn betrapt maar er mee weg zijn gekomen.

Het wordt zo inderdaad onwaarschijnlijker dat het Sarah is, maar tot Nikkie afviel, was Nikkie de penningmeester. Het voorval kan dus ook uit de eerste 3 afleveringen komen.

Ja, maar moet je daarom een molactie als slecht beschouwen omdat de productie ervoor zorgt dat de opdracht toch niet kan slagen? Als ze op een sneaky manier daar gemold heeft, kan ik er ook wel van genieten hoor ;)

Goh, ik ben meer gericht op effectiviteit merk ik bij mezelf. Een molactie die in mijn ogen eigenlijk niet had gehoeven vind ik daarom altijd minder waarde hebben.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #207 Gepost op: 9-03-2019, 10:59:49 »
Het wordt zo inderdaad onwaarschijnlijker dat het Sarah is, maar tot Nikkie afviel, was Nikkie de penningmeester. Het voorval kan dus ook uit de eerste 3 afleveringen komen.
Ja, dat klopt inderdaad. Maar de kans is groter dat het later is gebeurd  ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #208 Gepost op: 9-03-2019, 11:02:00 »
::rofl:: kortom, we weten nog steeds niks ;D nog een halve dag wachten..

Ach ja.. is alleen maar leuk.  ;D

Als er iemand is van wie het het meest waarschijnlijk is dat diegene geld heeft verduisterd... aangezien het daar al weken over gaat op dit forum.. dan is dat nog steeds Merel.  ::jaja::

Sarah is toch al penningsmeester geworden voordat Nikkie afviel? Ik herinner me tenminste dat Sarah ooit in de bus begon over dat iemand anders penningsmeester moest worden en dat Nikkie verontwaardigd was daarover.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #209 Gepost op: 9-03-2019, 11:05:06 »
Ja, dat klopt inderdaad. Maar de kans is groter dat het later is gebeurd  ;D

Dat is dan Links/Rechts, Geld oogsten of In het Vizier.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #210 Gepost op: 9-03-2019, 11:07:00 »
Sarah is toch al penningsmeester geworden voordat Nikkie afviel? Ik herinner me tenminste dat Sarah ooit in de bus begon over dat iemand anders penningsmeester moest worden en dat Nikkie verontwaardigd was daarover.

Klopt. Sarah werd penningmeester in de bus toen Nikkie er nog in zat.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #211 Gepost op: 9-03-2019, 11:16:34 »
Zul je zien dat het toch Niels is jongens.  ::rofl:: Welke vrouw bewaart nou stiekem geld in haar broekzak ipv in haar BH?!  ::vergroot::

6 Wat is je grootste valkuil als Mol?
,,Het geweldige van Mol zijn is dat je én kandidaat mag spelen én Mol. Je moet de kandidaat blijven wegdrukken, maar we hadden zo’n geweldige groep met leuke mensen, dat was mijn valkuil. En deze Mol kan glashard zijn, maar houdt ook zeker van gezelligheid.”

Sarah kan glashard zijn? Als dat zo is, hebben we er niets van gezien in ieder geval..  ::rofl::
Je zou toch bijna gaan denken dat het toch Niels is, aangezien ik deze uitspraak toch het meeste op hem vind slaan vanwege de jokerwissel.  ::vergroot:: Maar had ons Mereltje niet ook gezegd dat ze hard op de feiten zou zijn en zacht op de persoon?  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #212 Gepost op: 9-03-2019, 11:24:16 »
Zul je zien dat het toch Niels is jongens.  ::rofl:: Welke vrouw bewaart nou stiekem geld in haar broekzak ipv in haar BH?!  ::vergroot::

6 Wat is je grootste valkuil als Mol?
,,Het geweldige van Mol zijn is dat je én kandidaat mag spelen én Mol. Je moet de kandidaat blijven wegdrukken, maar we hadden zo’n geweldige groep met leuke mensen, dat was mijn valkuil. En deze Mol kan glashard zijn, maar houdt ook zeker van gezelligheid.”

Sarah kan glashard zijn? Als dat zo is, hebben we er niets van gezien in ieder geval..  ::rofl::
Je zou toch bijna gaan denken dat het toch Niels is, aangezien ik deze uitspraak toch het meeste op hem vind slaan vanwege de jokerwissel.  ::vergroot:: Maar had ons Mereltje niet ook gezegd dat ze hard op de feiten zou zijn en zacht op de persoon?  ;D
Glashard, ik voel een nieuw nummer aankomen als vervolg op IJskoud :P Maar inderdaad het glasharde kun je weer linken aan Niels (joker stelen). Al zijn de antwoorden van de mol gewoon zijn gewoon zo gegeven dat je ze op elke manier (vanuit elke tunnel) kunt interpreteren :P Hier kan iedereen uithalen wat hij of zij wil, ik zou er niet zoveel waarde aan hechten (wel leuk om te lezen overigens).

Het is net of ik niet in de groep pas
Maar dat is mijn rol
We zouden toch voor het geld gaan
Nee ik ben de mol
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 11:28:53 door MollenvangR-Art »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #213 Gepost op: 9-03-2019, 11:29:43 »
Ik lees dus echt alleen maar Merel-uitspraken: de opdracht frustreren was toch ook waarom ze in aflevering 1 ineens switchte naar geld ipv vrijstellingen?

Wat als bij de vuurproef de molactie was dat ze verzonnen heeft dat je een bedrag dat van de paal was gepakt, moest verbranden? Dat kost een hoop extra tijd en doet deze opdracht zeker mislukken. Maar wordt alleen door haar in een biecht gezegd toch? Dat is niet uitgelegd en staat op de website niet bij de uitleg...

Offline Spork

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #214 Gepost op: 9-03-2019, 11:36:19 »
Misschien is het handig ook even instagram van Sarah te checken. Dit staat er bij een foto van de was ophangen.

Dit was toch wel mijn favo opdracht! 🇨🇴

Neither a spoon, nor a fork.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #215 Gepost op: 9-03-2019, 13:29:20 »
https://www.npostart.nl/tv-show-op-reis/08-03-2019/AT_2116482

Geweldig om te zien, vooral dat Jon van Eerd weer eens over het programma meepraat. Al die andere Mollen heb ik inmiddels al zo vaak voorbij zien komen bij Moltalk.

Sorry, ga maar weer door met jullie AD praat.  ::joehoe::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #216 Gepost op: 9-03-2019, 13:51:13 »
'Niet laten slingeren', zojuist gepost door regisseur Rick.

https://www.instagram.com/richardkingmccullough/

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #217 Gepost op: 9-03-2019, 13:57:54 »
Ik vind het AD artikel het meest passen bij Niels. Lekker iedereen fanatiek waslijnen vol helpen hangen en controleren (!) om juist GEEN €1500 in de pot te krijgen. En die reacties achteraf. Daar doe je het toch voor als Mol!

Favoriete Mol: Susan Visser, Kees Tol, Margriet van de Linden. Keurig zijn echte favoriete Mol (Kees Tol) in het midden. Genoten van ieders koelboedigheid. Mollen bij vuurproef. Mol die glashard kan zijn

Zijn plannen zijn twee keer zwaar gefrustreerd. Eentje weet ik er zo al aan te wijzen. Jamie en Sinan die iedereen opjutten bij de Min of Meer opdracht. Het plan was hier ongetwijfeld om de klok lekker te laten doorlopen naar -€750 en dan de verkeerde kant uit naar de finish te varen. Liefst met iedereen achter hem aan.
De andere opdracht zou Stapelgek kunnen zijn geweest. Niels had hier waarschijnlijk veel meer tegensputteren verwacht toen hij voorstelde om de joker te geven aan de kandidaat die geld had binnengebracht in de wachtkamer opdracht, waar hij zelf nota bene één van de drie was. Zou natuurlijk  leuk zijn geweest: €2000 uit de pot.
De hints die gevonden zijn. Daar moet de leaderhint bij zitten, die op vele manieren naar hem leidt.

Overigens had ik het haar van één van de twee dames genomen als één van hun de Mol is, maar dat terzijde.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 14:05:56 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #218 Gepost op: 9-03-2019, 14:03:15 »
'Niet laten slingeren', zojuist gepost door regisseur Rick.

https://www.instagram.com/richardkingmccullough/
Je mag 3 keer raden waar en op wie dat slaat!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #219 Gepost op: 9-03-2019, 14:05:07 »
Bedoelt Rick hier eigenlijk, 'We bouwen een klein nestje voor Merel voor morgen'?  ;)