Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 181350 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #220 Gepost op: 9-03-2019, 14:06:06 »
Ik vind bepaalde delen van de tekst meer bij Merel passen, andere meer bij Sarah, andere meer bij Niels. Iedereen leest erin wat hij zelf wil zien, ze gaan hier echt geen dingen weggeven.

Zul je zien dat het toch Niels is jongens.  ::rofl:: Welke vrouw bewaart nou stiekem geld in haar broekzak ipv in haar BH?!  ::vergroot::
::rofl::

Tja, als er had gestaan "BH" hadden we al geweten dat het Niels niet was, dus dat konden ze moeilijk doen ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #221 Gepost op: 9-03-2019, 14:07:53 »
Je mag 3 keer raden waar en op wie dat slaat!

Ik zou uit 'niet laten slingeren' niets achter zoeken. Dat staat regelmatig op draaiboeken bij televisieproducties waar gevoelige informatie in kan staan.

[edit]
Wel bijzonder dat er blijkbaar een naam op het draaiboek moet worden geschreven. Heb dat nog nooit gezien bij een draaiboek. Ben nieuwsgierig of dat zou zijn om de persoon die z'n draaiboek heeft laten slingeren ook te kunnen aanspreken achteraf.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 14:12:19 door chocomol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #222 Gepost op: 9-03-2019, 14:09:26 »
Dat "interview" met Gudo van het AD dat is toch gewoon FAKE nieuws, met een beetje kennis van zaken kan je dit artikel zo schrijven zonder met "de mol" gesproken te hebben.

Als we het dan toch over de kranten hebben, dan blijkt dat het een lastig seizoen was en er zonder enige verdieping niet uit te komen was voor de verslaggevers. Af en toe is er iets leuks, maar dat komt dan van molloten. Je ziet het ook bij Klaas van Kruistum, die het wel leuk doet maar ook heel erg afhankelijk is van de input die hij krijgt. Verslaggeving bleef hangen in oppervlakkige meningen en vooral slechte ongecontroleerde waarnemingen, die niet door montage trucs heen prikken. Op die manier wordt een goed artikel redelijk kansloos. Gelukkig heb ik geen betaald kranten abonnement.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #223 Gepost op: 9-03-2019, 14:13:49 »
Wel bijzonder dat er blijkbaar een naam op het draaiboek moet worden geschreven. Heb dat nog nooit gezien bij een draaiboek. Ben nieuwsgierig of dat zou zijn om de persoon die z'n draaiboek heeft laten slingeren ook te kunnen aanspreken achteraf.

"Er op te kunnen aanspreken"? Ik denk dat het wel wat erger zou zijn dan dat. ::zweep::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #224 Gepost op: 9-03-2019, 14:36:47 »
"Er op te kunnen aanspreken"? Ik denk dat het wel wat erger zou zijn dan dat. ::zweep::

Ja, je kunt er wel vanuit gaan dat je dan op zoek kunt gaan naar een nieuw baan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #225 Gepost op: 9-03-2019, 18:00:00 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #226 Gepost op: 9-03-2019, 18:09:06 »
Dat "interview" met Gudo van het AD dat is toch gewoon FAKE nieuws, met een beetje kennis van zaken kan je dit artikel zo schrijven zonder met "de mol" gesproken te hebben.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

maar  forumleden  hebben zich iig vandaag kunnen vermaken om hun eigen mol te verdedigen ;D ;D

 :-X

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #227 Gepost op: 9-03-2019, 18:15:30 »
Dat "interview" met Gudo van het AD dat is toch gewoon FAKE nieuws, met een beetje kennis van zaken kan je dit artikel zo schrijven zonder met "de mol" gesproken te hebben.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

maar  forumleden  hebben zich iig vandaag kunnen vermaken om hun eigen mol te verdedigen ;D ;D

 :-X

 ::jaja:: ::jaja::  :D

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #228 Gepost op: 10-03-2019, 14:05:59 »
Ik heb net een kwartier met de Telegraaf aan de telefoon gehangen om te vertellen wat ik van Merel als Mol vind. Het komt erop neer dat ik haar een brutale, sluwe Mol noemde die van haar rol genoot, dat het verrassend en goed is dat FTM niet heilig is én dat ik sterk het vermoeden heb dat Merel naast de rol van saboteur ook nog eens de programmamakers goed geholpen heeft met de vrijstelling in joker, rode schermen en finalevrijstelling voor twijfelaar Niels. Ik ben benieuwd wat er in het artikel terug gaat komen. O ja, en dat er geen zwart gat volgt maar gewoon direct door naar de Vlaamse Mol! ::boogie::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #229 Gepost op: 10-03-2019, 14:16:12 »
Ik heb net een kwartier met de Telegraaf aan de telefoon gehangen om te vertellen wat ik van Merel als Mol vind. Het komt erop neer dat ik haar een brutale, sluwe Mol noemde die van haar rol genoot, dat het verrassend en goed is dat FTM niet heilig is én dat ik sterk het vermoeden heb dat Merel naast de rol van saboteur ook nog eens de programmamakers goed geholpen heeft met de vrijstelling in joker, rode schermen en finalevrijstelling voor twijfelaar Niels. Ik ben benieuwd wat er in het artikel terug gaat komen. O ja, en dat er geen zwart gat volgt maar gewoon direct door naar de Vlaamse Mol! ::boogie::

Heeft de Telegraaf privé contact met jou opgenomen?  :o
Ik sluit me bij je commentaar aan.

Ondanks dat ik hoop dat de mol voortaan niet meer in beeld het meeste geld binnenhaalt en buiten beeld veel geld verspeelt, ben ik wel heel blij dat FTM nu eigenlijk minder waardevol is geworden! Nu komen er dus automatisch ook meer discussies over binnen welke context kandidaten geld verdienen, wat mijns inziens minstens zo belangrijk is om de mol te ontdekken, en dat vind ik heerlijk! Want ja.. bij de enige 2 keren waarop Merel individueel geld binnenhaalde deed ze dat om kandidaat te spelen terwijl ze eigenlijk bij deze 2 opdrachten stiekem ook geld verduisterd had, wat de Merel verdenkers ook al voorspeld hadden op basis van de aanwijzingen die hierop wezen. Dat kon je niet over bijvoorbeeld Sarah zeggen, aangezien die gewoon geld uit zichzelf pakte bij opdrachten waarbij er geen aanwijzingen waren dat hier geld verduisterd was door de mol. En juist dit soort nuances zijn belangrijk en ik vind het heerlijk als daar in het vervolg door meer mensen naar gekeken wordt.. dus ik hoop dat dit het effect zal zijn van dat de mol dit jaar de grootverdiener leek te zijn!  :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #230 Gepost op: 10-03-2019, 14:21:47 »
Ja, deze redacteur (die door oud-eindredacteur Anton Jongstra met mij in contact is gebracht) had me vorig jaar ook al gebeld om te vragen of Ron terug zou komen. En jaren eerder heb ik ook wel eens af en toe wat in de media over WIDM gezegd. Ik vind het wel altijd leuk en spannend als je weer ineens om een reactie gevraagd wordt. De vorige keer kwam er een prima artikel uit dus dat zal dit keer ook wel goed komen.

Leuk dingetje dat de redacteur me vertelde: Merel heeft vooraf expres geen contact opgenomen met oud-mollen omdat zij het helemaal op haar eigen manier wilde spelen. :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #231 Gepost op: 10-03-2019, 14:23:30 »
Ja, deze redacteur (die door oud-eindredacteur Anton Jongstra met mij in contact is gebracht) had me vorig jaar ook al gebeld om te vragen of Ron terug zou komen. En jaren eerder heb ik ook wel eens af en toe wat in de media over WIDM gezegd. Ik vind het wel altijd leuk en spannend als je weer ineens om een reactie gevraagd wordt. De vorige keer kwam er een prima artikel uit dus dat zal dit keer ook wel goed komen.

Leuk dingetje dat de redacteur me vertelde: Merel heeft vooraf expres geen contact opgenomen met oud-mollen omdat zij het helemaal op haar eigen manier wilde spelen. :)

Leuk Heinz  ::ok:: ::zwaai::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #232 Gepost op: 10-03-2019, 14:28:35 »
Ja, deze redacteur (die door oud-eindredacteur Anton Jongstra met mij in contact is gebracht) had me vorig jaar ook al gebeld om te vragen of Ron terug zou komen. En jaren eerder heb ik ook wel eens af en toe wat in de media over WIDM gezegd. Ik vind het wel altijd leuk en spannend als je weer ineens om een reactie gevraagd wordt. De vorige keer kwam er een prima artikel uit dus dat zal dit keer ook wel goed komen.

Leuk dingetje dat de redacteur me vertelde: Merel heeft vooraf expres geen contact opgenomen met oud-mollen omdat zij het helemaal op haar eigen manier wilde spelen. :)

 ::ok:: Heinz
Schuif je volgend jaar aan bij Maarten Steendam?  ;D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #233 Gepost op: 10-03-2019, 14:43:36 »
Leuk dingetje dat de redacteur me vertelde: Merel heeft vooraf expres geen contact opgenomen met oud-mollen omdat zij het helemaal op haar eigen manier wilde spelen. :)

Tof dit!  ::ok::

En leuk dat je in de Telegraaf staat Heinz!  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #234 Gepost op: 10-03-2019, 14:46:25 »
Leuk dat er af en toe toch aan kijkers van het eerste uur wordt gedacht.


Ik heb het gisteren tijdens de ontknoping niet echt meegekregen, maar het lijkt erop dat de foute aanname van Hart van Nederland, waarbij gezegd werd dat het de eerste keer was in de geschiedenis van Wie is de Mol?, dat er twee kandidaten in dezelfde aflevering een rood scherm kregen (Rat zei het al), gebaseerd was op een uitspraak van Jamie. Maar HvN geeft aan dat de bron het ANP was.


JA, ANP is in handen van John. De Mol...........what's in a name. Ze zouden daar beter moeten weten. :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #235 Gepost op: 10-03-2019, 15:13:09 »
::ok:: Heinz
Schuif je volgend jaar aan bij Maarten Steendam?  ;D

Is dat van het online molgebeuren van Telegraaf? Daar heb ik geen minuut van kunnen uitzitten. Maar in deze redacteur heb ik wel vertrouwen. Het is niet allemáál slecht bij de Telegraaf. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #236 Gepost op: 10-03-2019, 15:50:43 »

Merel wil blijven mollen :P

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #237 Gepost op: 10-03-2019, 20:39:26 »
Is dat van het online molgebeuren van Telegraaf? Daar heb ik geen minuut van kunnen uitzitten. Maar in deze redacteur heb ik wel vertrouwen. Het is niet allemáál slecht bij de Telegraaf. ;)

Je doet het in elk geval vast miljoenen keren beter dan die vrouw bij wie ik me telkens afvroeg waarom zij er zat.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #238 Gepost op: 10-03-2019, 20:59:31 »
Leuk positief verhaal Heinz! Ben benieuwd, komt hopelijk ook online te lezen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #239 Gepost op: 11-03-2019, 11:31:57 »
Ik heb net een kwartier met de Telegraaf aan de telefoon gehangen om te vertellen wat ik van Merel als Mol vind. Het komt erop neer dat ik haar een brutale, sluwe Mol noemde die van haar rol genoot, dat het verrassend en goed is dat FTM niet heilig is én dat ik sterk het vermoeden heb dat Merel naast de rol van saboteur ook nog eens de programmamakers goed geholpen heeft met de vrijstelling in joker, rode schermen en finalevrijstelling voor twijfelaar Niels. Ik ben benieuwd wat er in het artikel terug gaat komen. O ja, en dat er geen zwart gat volgt maar gewoon direct door naar de Vlaamse Mol! ::boogie::

Dit is het geworden:





Een paar quotes van mij dus. Heel leuk om met de Mol en presentator in een artikeltje te staan. ::trots::