Poll

Wie zijn er dit jaar de top 3?

Nieky
20 (31.3%)
Daisy
3 (4.7%)
LdHmolletje
2 (3.1%)
Franklapidus
4 (6.3%)
Wouterv
1 (1.6%)
Starlight
21 (32.8%)
D*N
12 (18.8%)
Putyourhansup!
0 (0%)
Swifty
0 (0%)
Robbieazerty
1 (1.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9  (gelezen 29627 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #280 Gepost op: 18-01-2019, 15:21:46 »
Hoezee, nog steeds de Queen, Starlight!  ::bravo::

Om alvast mijn nummer dat het jaar omschrijft te nuanceren (Zoutelande) -> Ik vind het een irritant lied, maar het was overal te horen. En toen het eindelijk wat was gaan liggen, bleek iemand van de kandidaten in de Saboteur reis het als favo lied opgegeven te hebben, waardoor we het in de auto telkens hoorden. Uiteindelijk bleek zo'n beetje iedereen dat lied stom te vinden en/of beu te zijn en vroegen we ons af van jamaar wie heeft dat dan gekozen als iedereen zegt dat ie het som vindt? Vervolgens zijn we alle 36 liedjes gaan ontleden en er achter gekomen dat Zoutelande net door die éne kandidaat gekozen was die last minute had moeten afzeggen en er niet bij was. En ons dus met dat nummer had achtergelaten!

Vandaar voor mij het nummer dat het jaar omschreef. Het bleef me achtervolgen...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #281 Gepost op: 18-01-2019, 15:52:02 »
Tja er zijn een paar zekerheden in het leven en één daarvan is dat zij de Quiz wint (no pressure Starlight  ::hug:: :P )
Gefeliciteerd Stalklight  ::bravo::

Niek  ::ok:: ::hug::

En hoera voor Frank  ::bravo::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #282 Gepost op: 18-01-2019, 16:04:29 »
Hahaha wederom het hoogst haalbare!

Ik moet maar een relatie beginnen met iemand van het forum om dit te kunnen winnen denk ik ;)

Gefeliciteerd Starlight!!!
Terecht gewonnen :)
Ook zonder die 12 antwoorden had ik nog gewonnen ;D

Mja, ik roep al een paar jaar: als jij een keer veel tijd hebt en ik toevallig niet, kan je best winnen volgens mij. Maar so far zit ik elk jaar thuis. Heeft m'n dieptepunt ook nog een voordeel ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #283 Gepost op: 18-01-2019, 16:10:43 »
Wie weet hoeveel tijd je volgend jaar kunt besteden ;)

En inderdaad, hiervoor scoorde je ook grofweg 10 op me, dus daar was weinig winst te behalen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #284 Gepost op: 18-01-2019, 16:22:32 »
Gefeliciteerd, Starlight! Knap hoor  ::oink::

Ik heb zo gelachen om 'mosterdslingeren'  ::rofl::  Hoe kom je er op  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #285 Gepost op: 18-01-2019, 17:41:47 »
Van harte Starlight! Héél goed gedaan! En ook Niek en Frank, gefeliciteerd! ::bravo::

En onwijs bedankt voor de organisatie Lucy: vond het heel tof om mee te mogen doen! Wat moet je hier toch een werk van hebben! ::oink::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 17:43:23 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #286 Gepost op: 18-01-2019, 17:48:59 »
goed gedaan stalklight en Nieky

Bedankt Lucy ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #287 Gepost op: 18-01-2019, 17:49:54 »
Haha valt wel mee hoor :)
Het meeste werk zit in het klaarzetten van de bestanden die jullie invullen, maar als de aantallen niet heel anders zijn dan het jaar ervoor is dat ook goed te doen ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #288 Gepost op: 18-01-2019, 18:01:31 »
ow en D*N wil mij dus graag zien mopperen in een escape room.
Gaan we een keer doen :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #289 Gepost op: 18-01-2019, 18:55:53 »
Gefeliciteerd Starlight. ::bravo::
En bedankt weer Lucy! ::bravo::

Stom dubbel antwoord, anders was ik 4e gedeeld 3e geworden. :(

Ga dit weekend eens rustig het bestand doorlezen, beetje gesloopt na een vermoeiende dag.
Edit: serieus, ik geef het gewoon elke keer weg in ronde 2, gewoon de hoogste score van poule a ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 19:52:52 door Daisy »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #290 Gepost op: 18-01-2019, 19:28:03 »
Antwoorden:

1. Hoogtepunt - heerlijke vakantie: Echt tot rust gekomen, goed na kunnen denken over van alles en genoten. Even weg gevlucht van alle stress en alle mensen.

2. Dieptepunt - Gezondheidsproblemen die het dagelijks leven beïnvloedden - Hier ga ik liever niet dieper op in. Het gaat inmiddels al een stuk beter dus daarom ook de dubbel d  ::ok::

3. Forumhoogtepunt - deelname aan een groot forumspel - Mol Online, was echt het hoogtepunt van het forumjaar  ::bravo::

4. Topic - natuurlijk het Hunger Games topic  ;D  een van de meest leuke spellen die ik OOIT gespeeld heb.

5. Sport - Leuke mensen ontmoet om mee te kletsen - in de sportschool, het maakt het toch allemaal een stukje gezelliger.

6. Olympische sport - commentaar leveren op alles en iedereen - ja...  ;D

7. Liedje - Queen - Somebody to Love. De tekst van het liedje zou je letterlijk toe kunnen passen op dit jaar  ::jaja::

8. Film - El Bar - hele goede film, zeker een aanrader.

9. Forummer & Escape Room - Convans - Tja, die was makkelijk. Liefde voor Convans  ::bravo::

10. Naam - Marieke.

11. Favoriete vraag - Welk liedje oms hrijft 2018 voor jou het beste?

12. Wat wil je nooit verliezen? - Mijn liefde voor een bepaald persoon..  :-\\


---
WIE KEN IK HET BESTE?

Starlight 10  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Gupp 9
Robbie 7
Wouter 7
HIDM 6
Lucy 6
Fabiann 6
Daisy 6
Swifty 6
Hans 6
D*N 5
de_witte 5
B&W 5
HDD 5
Miek 5
Molduck 4
Lukie 4
Maike 4
LdH 4
Pac 4
Nieky 3
Boredmonkey 2
--

 ::hug:: voor Gupp. Wat een heftig jaar moet jij hebben gehad.

Ook een  ::hug:: voor Lucy. Jij zal het ook niet makkelijk gehad hebben...

Daarnaast nog  ::hug:: voor alle anderen die een knuffel kunnen gebruiken.

--

Daarnaast zou ik graag alle mensen die ergens 'Geen (idee)' of 'Maakt me niet uit' invullen vragen gewoon antwoord te geven want wat jullie nu doen is heel stom  :( daardoor wordt het gewoon veel lastiger & minder leuk ook.

--

Bedankt voor de organisatie Lucy  ::bravo:: ik kijk uit naar volgend jaar!

Frankje Lapi

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #291 Gepost op: 18-01-2019, 19:53:09 »
Proficiat weeral Starlight! ::bravo:: Mooi gedaan ook Niek, FrankLapidus, D*N en Daisy.

Ik wilde dit als top 3 voorspellen:

1) Starlight
2) Nieky
3) Daisy

Hopelijk heeft iedereen veel plezier gehad!

Mooi georganiseerd weer Lucy! ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #292 Gepost op: 18-01-2019, 19:56:38 »
Gefeliciteerd Starlight ::bravo:: ::bravo::
 
Bedankt voor de organisatie Lucy  ::respect::

Iedereen wist duidelijk nog dat ik vorig jaar een "bonus"neefje bij heb gekregen.

Ook duidelijk was dat alle veranderingen op het werk mij bezig hebben gehouden (daar heb ik een aantal keer over gemopperd hier).

Ik waardeer de vriendschap en steun van het forum inderdaad.

Ik kreeg vaak bankhangen toebedeeld, niet eens echt fout. Omdat ik zo lekker op de bank zit, stel ik graag dingen uit.

Alleen D*N heeft het goede nummer voor 2018 bij mij bedacht   ::ok::

Bij vraag 10, welke naam, stond vaak het antwoord dat mijn ouders alleen een meisjesnaam hadden. Grappig genoeg hadden ze alleen en jongensnaam en is de keuze voor Maike pas beslist in de auto op weg naar het ziekenhuis.

Molduck was van mening dat ik verdrietig was over het overlijden van mijn opa, maar mijn beide opa's zouden in 2018 103 geworden zijn.  :o

En lieve Gupp, ik hoop dat in 2019 de mensen in je omgeving je accepteren zoals je bent, en/of dat je nieuwe vrienden maakt waarbij je jezelf kan zijn.  ::hug::

Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #293 Gepost op: 18-01-2019, 20:28:49 »
Eindelijk thuis en tijd om de antwoorden door te kijken :D

Lucy, een huis kopen? Zulke nare gedachten? ::hug:: En een vertaaltopic? Nieky een kookinspiratietopic?
Ik dacht jullie wel een beetje te kennen maar deze antwoorden had ik echt niet verwacht.
Gupp ::hug:: wat fijn dat je toch iedere dag je bed uit bent gekomen en op dit forum bent ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #294 Gepost op: 18-01-2019, 20:56:51 »
Mijn antwoorden:

1. Mijn besluit om 4 dagen te werken en 2. Een ernstig zieke collega (ze gaat er bovenop komen hoor, maar het is zo verdrietig omdat juist zij al zoveel ellende heeft meegemaakt). Deze 2 antwoorden werden vaak aan mij gekoppeld. Ik heb wat teruggekeken naar eerdere jaargangen, en ik zie dat ik vaak werkgerelateerde antwoorden geef, dus dat is ook wel makkelijk te koppelen. Mijn werk is nou eenmaal belangrijk voor mij. En ik wil niet ieder jaar iets zeggen over de gezondheid van mijn ouders.

3. Het winnen van een forumspel, natuurlijk. Opvallend dat niemand het verwarde met het antwoord van Lukie4 (winnen), blijkbaar weet iedereen dat hij korter van stof is dan ik :P

4. Opvallend veel mensen hebben het juiste antwoord bij mij geplaatst (geen idee, misschien iets met een goed voornemen).

5. Ik vond het heel gek dat bijna niemand een sportmoment van de Winterspelen noemde. Te lang geleden en dus alweer vergeten? Ik heb voor de 1500m bij de mannen gekozen, het mooiste nummer, maar ik heb van al het schaatsen en shorttrack genoten. Er waren meerdere F1-kijkers in mijn poule, het is mij een raadsel waarom Max Verstappen dan zo vaak bij mij is neergezet ;D\

6. 'Tegen dingen aanlopen' was voor mensen die langer dan 1 jaar terugzoeken hier op het forum eenvoudig aan mij te koppelen, ik kan me het paaltje van een jaar of 4 geleden nog goed herinneren :P

7. Niemand heeft Happy bij mij neergezet. Ik vond 2018 gewoon een fijn jaar.

8. Ik heb er echt over gedacht om Bridget Jones te noemen, blijft een heerlijke film :D niet gek dus dat veel mensen dat bij mij plaatsten. Maar Bridget Jones is wel redelijk goed gewaardeerd. Annie (tooooooomorrow, tomorrow, i love you, tomorrow, you're always a day away) is ten onrechte zo goed als vergeten. Als kind erg van genoten. Het jaartal had hier wat weg kunnen geven.

9. Robbie inderdaad. Vaak zijn naam ingevuld, maar zelden die met de juiste motivatie. Was ook een lastige. Robbie gaat het heel druk krijgen met escaperooms ;D

10. Leon leek mij een inkopper, want lijkt erg op Marleen. Mijn moeder had ooit een broertje met die naam, hij was op dezelfde dag jarig als ik maar is als kind al overleden. Overigens is Marleen niet daarvan afgeleid, maar gewoon van mijn oma's naam (Lenie)

11. Ik vind vragen over forummers vaak leuk, en 'heeft jou het meest verrast' vond ik een erg leuke insteek

12. Mijn Lief, leek me een inkopper.



Wow, alleen Starlight en Nieky scoorden hoger dan mij op poule B :D Ik vond B ook echt een stuk makkelijker dan poule A (net als iedereen blijkbaar, maar er waren er wel meer die hoger scoorden).
En wow, ik heb volgens mij voor het eerst een bonus gescoord :D De meer persoonlijke vragen gaan aardig goed, de rest moet ik echt eens aan gaan werken :P


Dankjewel voor de organisatie Lucy ::bravo:: het was weer vlekkeloos ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #295 Gepost op: 18-01-2019, 21:02:42 »
Heftige dingen weer inderdaad, zoals elk jaar bij vraag 2.  ::hug:: nog voor iedereen.

Ik ben ook eens op tijd begonnen aan het 'Wie ken ik het best?' en 'Wie kent mij het best?' overzicht. En nog wat me opgevallen is en een toelichting erachter? Dat beloofde ik vorige keer ook allemaal en is er nooit van gekomen, maar nu dan toch meteen gedaan.

Wie kent mij het beste? Van slechtst naar best:
Maike en wouterv - 3 juist
Molduck, putyourHansup, Gupp en Daisy - 4 juist
Swifty, Starlight en D*N - 5 juist
Frank en LDH - 6 juist
Nieky - 7 juist!

Wie ken ik het best? Van slechtst naar best:
HIDM en Nieky - 1 juist (omg en Nieky kent mij het beste, ::sorry:: sorry Nieky)
Boredmonkey, LDH, Miek1999, wouterv - 2 juist
Lukie, Maike, Molduck, Daisy en Lucy - 3 juist
B&W, de_witte, Gupp, Starlight, Fabiann en Frank - 4 juist
D*N, Pac, putyourHANSup en Swifty - 5 juist
HDD - 8 juist! (wat voor mijn doen blijkbaar heel veel is  ;D )

Wat viel me op?
- Bijna iedereen denkt dat ik Gitte zou heten als ik een meisje was. Terwijl het eigenlijk heel simpel Gitte De Witte was. Alleen Hans en Frank wisten dat er een Kitty in mij zat.
- Heel veel Vengaboys - Up and Down bij mij. Toegegeven, ik zou die ook nooit aan Lukie gelinkt hebben
- En tja dat bordspellentopic. Toen ik dat zag, wist ik dat veel mensen mijn vraag fout zouden hebben. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #296 Gepost op: 18-01-2019, 21:02:53 »
Toelichting:
Vraag 1 - De reis, tja daar heb ik veel over gepost.
Vraag 2 - De gevoelens en onzekerheid etc als gevolg van die reis, heb ik ook veel te veel over gepost...
Vraag 3 - Het was superleuk dat WIDM weekend en je denkt van wauw dan ga ik zus en zo doen en dan sta je daar en ben je bang dat elke keer je met je ogen knippert, het al keihard opvalt dat jij de Mol bent... Dus ik vond dat ik dat beter had kunnen doen.
Vraag 4 - Iets creatiefs of een forumspel. Nou daar ben ik dan maar mee begonnen. TROUWENS: Ik vind dat iedereen het topic dat ie genoemd heeft ook maar daadwerkelijk moet openen. Zaten leuke ideeën bij en waarom het daar bij laten?
Vraag 5 - Tien dagen actief geweest, slaagt weer op die vakantie. Als ik die vakantie forever mocht doen, zou ik zo sportief en slank zijn...
Vraag 6 - Happy Salmon!! Ik hak jullie allemaal de pan in!7
Vraag 7 - Zoutelande, eerder al uitgelegd hier. Geen leuk nummer!
Vraag 8 - Heaven. Het is mooi. Met mooie muziek. Kijk maar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vraag 9 - Lan, van Tweestrijd natuurlijk!
Vraag 10 - Kitty. Ben zo blij dat ik een jongen ben.
Vraag 11 - Wat speelde je graag toen je kind was. Tja... ben en blijf een spelletjes man he.
Vraag 12 - Mijn ouders dachten velen. Dat is inderdaad ook wel een heel grote angst van me. Misschien wel groter dan wat ik geantwoord heb. Maar ik wil mezelf niet verliezen. Ik merk dat ik al heel beïnvloedbaar ben en snel te overtuigen, zelfs al zie ik het eigenlijk niet zitten. En daar mag wat verandering in komen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #297 Gepost op: 18-01-2019, 21:07:49 »
3. Het winnen van een forumspel, natuurlijk. Opvallend dat niemand het verwarde met het antwoord van Lukie4 (winnen), blijkbaar weet iedereen dat hij korter van stof is dan ik :P
;D ::jaja::

Citaat
8.  Annie... Het jaartal had hier wat weg kunnen geven.
;D ::jaja::

Citaat
9. Robbie inderdaad. Vaak zijn naam ingevuld, maar zelden die met de juiste motivatie. Was ook een lastige. Robbie gaat het heel druk krijgen met escaperooms ;D
Gewoon eentje met z'n allen en dat is ook weer afgevinkt. Hebben we eerder ook eens met de vraag 'Met wie wil je WIDM kijken?' gehad. Toen hebben we na een spelletjesdag gekeken en zijn er meteen een hoop dromen in vervulling gegaan!

Citaat
12. Mijn Lief, leek me een inkopper.
;D ::jaja::

Citaat
Dankjewel voor de organisatie Lucy ::bravo:: het was weer vlekkeloos ::ok::
Ja inderdaad. Ik had het via mail al gezegd, maar ook even hier: DANKJEWEL!!  ::bravo:: ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #298 Gepost op: 18-01-2019, 22:02:58 »
Yay, antwoordtoelichtingen, die zijn altijd leuk ::bravo::

Annie (tooooooomorrow, tomorrow, i love you, tomorrow, you're always a day away) is ten onrechte zo goed als vergeten. Als kind erg van genoten. Het jaartal had hier wat weg kunnen geven.

Tevens momenteel te zien op Netflix overigens ::ok:: (moet je niet de 2014 versie aanklikken).

11. Ik vind vragen over forummers vaak leuk, en 'heeft jou het meest verrast' vond ik een erg leuke insteek

Ohhhh ja was ook een leuke geweest. Ik moet toegeven dat ik eerdere jaargangen maar heel globaal heb geskimd voor inspiratie.


Wie ken ik het best? Van slechtst naar best:
(...)
HDD - 8 juist! (wat voor mijn doen blijkbaar heel veel is  ;D )

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Zelf vond ik dat m'n antwoorden ook wel goed raadbaar waren overigens. Zoals elk jaar ::hypocriet:: ;D

TROUWENS: Ik vind dat iedereen het topic dat ie genoemd heeft ook maar daadwerkelijk moet openen. Zaten leuke ideeën bij en waarom het daar bij laten?

Yup, eens!
Hoewel niet specifiek m'n eigen suggestie ;)



Zal ik ook nog even m'n eigen antwoorden doorlopen:
1. hoogtepunt: 1 Januari: zonder 1 ja was de rest van het jaar lang niet zo leuk geweest
Ja, okay, normaal ben ik van open eerlijke concrete antwoorden. Want het is immers een quiz over elkaar kennen, en niet over zo ondoorzichtig mogelijk zijn. Maar ik had nu even geen zin in een standaardformule als 'relatie ::love::' ofzo, besides, voor je het weet waren er meerdere anderen in dezelfde groep met soortgelijke antwoorden. Dus enerzijds iets vager, maar anderzijds wat unieker zodat het hopelijk alsnog goed te raden was. Maar Niek toch, had je fout, tsk tsk. Maargoed, eenvoudig om te vergeten dat 't 1 januari was.

2. Dieptepunt: Zelfde als voorgaande jaren, maar dan minder diep
Ik doe altijd hetzelfde. Iets met verspilde tijd en geen baan gevonden et cetera. Maar 2018 was voor mijn doen bijzonder nuttig. Goed bezig geweest met cursussen, kon mezelf goed aan het werk houden, en wat inkomsten door scripties na te kijken via scribbr, en een vriendinnn ::love:: - dus eigenlijk was het een redelijk zonnig jaar, en alle problemen leken wel overkomelijk.

3. Forumhoogtepunt: Het weekend waarin ik met Hans trouwde en mijn droom volmaakte door gemeenteambtenaar te worden.
Stond ook letterlijk op 't forum. Geweldig genoten dat weekend. Tof widm-spel, A. die nog even langs kwam; vrijdag gezellig boodschappen, koken, eten, en spelletjes in kleiner gezelschap. Zondag het Foute Vrienden spel ::bravo::

4. Nieuw topic openen: Stop! It's already dead", waarbij het doel is om de rest te overtuigen om te stoppen met berichten plaatsen omdat het topic is doodgebloed, waarvoor telkens een nieuw eufemisme moet worden gebruikt
Ja, je moet toch wat. Zat vooral te denken dat de paar topics die ik heb geopend altijd een stille dood eindigen (meestal door mezelf), dus dit leek me een meta-variant op dat. En ik had geen écht goede ideeën.
Maar meerdere geopperde topics klinken interessant, oa kookinspiratie - waarvan ik snap dat mensen 't meermaals bij mij zetten ;)

5. Sportmoment: Levend Stratego.
Man, ik ging los. Wroemmm. Achter Bjorn, zonder bijzonder veel succes - maar tevens zonder enkels te breken, so I take the win. Achter Niek, wat bij voortbaat kansloos was - maar man, zo kansloos? Kleinerend hoe snel die jongen is.
Tussendoor beetje uitpuffen, man, prima vermaakt ::rofl::
Qua echte sport stond me tevens geen concreet moment bij, dus toen ging ik maar voor een eigen moment.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #299 Gepost op: 18-01-2019, 22:03:13 »
6. Olympisch goud in fictieve sport: Het Trager Kijken van Series dan het Oorspronkelijke Uitzendschema
Ik ben echt heel goed hierin. Legendarisch. Heb ook weleens een film in 4 of meer stukken gezien, uitgesmeerd over weken.
Soms ben ik wel normalig hoor, maar het kan best weleens voorkomen dat ik met een serie bezig ben, maar al een maand niets heb gezien. En bingewatchen doe ik eigenlijk überhaupt niet aan.
Hoewel ik wel meermaals d&d (dude, shush, I love it) afleveringen in 1 stuk (eventueel met korte pauze tussendoor) heb gezien van 4 uur. Dussss.. hey, weet ik veel, ik snap mezelf ook niet. Daar is S voor.

7. Jaarbeschrijvend nummer: Life Without Buildings – New Town
Ja, man, wat een vraag. Weet ik veel. En nee, ik ga niet zo'n klef nummer insturen. We zijn eindeloos schattig, maar niet zwijmelend klef. Ik had echt geen flauw benul. Geen idee. Zo goed let ik ook niet op teksten, en anders zijn ze vast irrelevant.
Dus toen bedacht ik: ha, laat ik een weird shit nummer insturen. Dat wordt vast aan mij gekoppeld, want ik ben een van de weinigen met zo'n geknakt gevoel voor humor, maar hopelijk gaat iemand dan de tekst doorspitten om te kijken naar logica, en wordt er om totaal de verkeerde reden naar iemand anders toegeredeneerd. Een soort WidM-hint. Leek me grappig.
En dan kom ik automatisch bij The Leanover van 'Live without Buildings', cult-band uit.. Australië? Die 1 album hebben gemaakt, en toen zijn gestopt - vermoed dat hun cult following later kwam. Anyway, de eerste paar keer dat ik dit nummer luisterde vond ik het ook vage shit, op een overwegend negatieve manier. Maarrr dat is jaren geleden, en inmiddels ken ik de onzinnige tekst beter dan ik zou moeten. Dus daar dacht ik het eerst aan.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Toen keek ik nog even of andere 'bekende' nummers van ze nog enigszins tekstueel relevant zouden zijn. Zonder enige verwachting. Ten onrechte! New Town had zowaar teksten met "I've been feeling neo", terwijl S en ik eindelijk dit jaar een van haar favoriete series hebben afgemaakt, Orphan Black. The Big Baddies hier staan bekend onder de naam Neolution(ists), of kortweg Neo(s). En verderop "When you i used to think s s s s", terwijl S de veelgebruikte standaardafkorting van oa mij en A (en misschien verder niemand) is voor Starlight. Dus dat sloot nog onverwacht genoeg aan ook. Perfect.

8. Ondergewaardeerde film: The Fall (2006)
Ja, ik heb dus te veel films gezien, en tegelijkertijd zijn er nog heel veel die ik wil zien. Dus ik heb er zo een dozijn overwogen. The Fall is niet perfect, maar wel een werk van liefde, ziet er prachtig uit, gedetailleerd, gelaagd, en onder 't grote publiek vrij onbekend. Heb het jaartal erbij gezet zodat het niet werd verward met de veel bekendere recente serie.

9. Escape roomcompagnion: Jann, dan ontmoet ik die eindelijk eens
Eh, wat kan ik zeggen, de man is een mythe.
Allemaal andere forummers lijkt me ook gezellig hoor :)

10. Naam indien geboren als andere geslacht:
Suzanne. Of Sanne. Had geen zin om 't na te vragen. Sowieso is ook weleens gesteld dat er meer een globale shortlist was, dus het is geen gegeven dat bij een volgende keer navragen hetzelfde antwoord zou volgen.

11. Favoriete MFQ-vraag: "Wat is jouw favoriete fictieve personage?"
Had ik deze nou zelf bedacht? Joh, ik heb ook niets door. Naja, if so, laat ik dan zeggen dat ik mijn eigen voorkeur meestal wel goed vind ::ok::
Maar inderdaad, vragen waarbij je meer over personen te weten leert komen zijn ook leuk.

12. Wat je nooit wilt verliezen: Mijn geheugen.
Evil vraag. Dubbel omdat ik niet mijn sociale omgeving heb ingevuld ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.