Poll

Wie zijn er dit jaar de top 3?

Nieky
20 (31.3%)
Daisy
3 (4.7%)
LdHmolletje
2 (3.1%)
Franklapidus
4 (6.3%)
Wouterv
1 (1.6%)
Starlight
21 (32.8%)
D*N
12 (18.8%)
Putyourhansup!
0 (0%)
Swifty
0 (0%)
Robbieazerty
1 (1.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9  (gelezen 29431 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #320 Gepost op: 19-01-2019, 10:57:50 »

Eerst even: HDD, je bent zo grappig, blijf alsjeblieft nog lekker lang dingen schrijven, hier op RN of ergens anders, ik geniet er enorm van en ik denk velen met mij. :D


Awwww dat maakte me helemaal gelukkig ::trots:: ::trots:: ::love::

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
Het duurde even, maar dan heb je ook wat... Bijna iedereen had dit goed, was ook makkelijk op te zoeken.

Cooool.. ::oink:: ::bravo::

Maar 3326 meter was de hoogte van de Etna, en met een beetje veel Googlen was te vinden dat er een mijn in Zweden was met een bezoekerscentrum 540 meter onder de grond. Dus dat moest Pac zijn ::jaja:: (verder besteed ik totaal niet veel te veel tijd aan deze quiz, hoe kom je erbij)

Ye, met die ene vraag ben je totally niet minimaal een half uur bezig geweest ::rofl::

Maar tegelijkertijd denk ik dan: en ik dan? Ik heb nu al enkele jaren geen relatie en bij momenten vraag ik mij af of het ooit van gaat komen.  Ik ben een enorme twijfelaar daarin en soms vraag ik mij af of het niet aan mij ligt. Straal ik iets uit? Of ben ik gewoon iemand die niet aangenaam is?  Die zaken spoken door mijn hoofd regelmatig.

Ik werk er wel aan. Ik ben al enkele keren gaan speeddaten en dit is al elke keer leuk geweest. Maar er is nog niets uitgekomen.Doch de twijfels blijven wel hangen. Je weet echter nooit en zo'n dingen komen, je kan ze niet forceren.

 ::hug:: ::hug:: ::hug::
Je lijkt me geenszins een onaangenaam persoon :) 
Soms moet 't een beetje meezitten, en soms zit het een hele tijd niet mee.
Wat bij mij hielp, was rondhangen op een bepaald forum, en.. oh, never mind.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #321 Gepost op: 19-01-2019, 11:15:26 »
Ik hang ook al jaren rond op dat forum, maar mij heeft het nog niet geholpen!

Maar ik denk wel dat je de juiste ingesteldheid hebt, wouter. Don't worry, be happy. En je komt naar buiten en ontmoet nieuwe mensen. Groepsreizen waar je mensen echt leert kennen.  En sooner or later komt daar iets uit voort. Inderdaad niet leuk als al je vrienden al wel trouwen en kinderen krijgen enzo, maar your day will come en zolang je je nu ook amuseert, is het goed. Ik merk in ieder geval dat dat bij mij redelijk werkt: veel hobbies en bezigheden die me blij maken tot soms zelfs het punt dat ik denk man man als hier dan nog een partner bij moet heb ik nergens nog tijd voor. Al besef ik intussen wel dat als je echt iemand vindt waar je het heel leuk mee hebt, je dan natuurlijk graag tijd met die persoon doorbrengt en die hobbies wat minderen.
Maar tot die tijd: doen wat je leuk vindt en waar je vrolijk van wordt!  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #322 Gepost op: 19-01-2019, 11:44:06 »
Zal ik ook even mijn antwoorden toelichten ;D
Al lag er best veel voor de hand en waren het allemaal inkoppertjes.
Ik mocht helaas niet meedoen dit jaar (eigen keuze geweest hoor ;) )
Maar wat een bewondering voor Starlight heb ik ::respect:: ,dat zou ik never nooit niet kunnen. Dat googlen naar die mijn in Zweden. ::oink::

Heel veel liefde voor Gupp en Hans, jezelf kunnen zijn in deze wereld is zo belangrijk.

Mijn antwoorden:


ALGEMEEN
1. Wat was jouw hoogtepunt van 2018?
3.326 m
De Etna inderdaad.
Ben wat minder van allemaal privé te delen op het forum geworden, dus waarheidsgetrouw, passend bij mij antwoorden

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
gezondheidsproblemen in familie
Vaag houden, AL hebben hier een voorsprong. Ik ben 2 weken weggeweest van het forum vanwege deze reden. Alles gaat nu weer goed trouwens ::ok::

FORUM
3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2018?
winnen
Tja de poll der pollen winnen, dat is natuurlijk het hoogtepunt. Kort beschreven gaf dus weg dat deze van mij was voor Swifty

4. Welk topic zou jij openen als je een topic moest openen?
een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd
Zijn er mensen die deze uberhaupt fout hadden ?

SPORT/ENTERTAINMENT
5. Wat was jouw sportmoment van 2018?
supercup
Feyenoordfan, na de bekerwinst ook de supercup nog halen. Het was een mooi Feyenoord jaar.

6. In welke (onbekende/fictieve) sport zou jij een gouden medaille winnen op de Olympische Spelen in 2020 als het een Olympische sport zou zijn?
bankhangen
heerlijk, doe ik best vaak, ook te zien aan mijn totaal tijd op het forum, want dat staat dan meestal aan

7. Welk liedje omschrijft voor jou 2018 het beste? **
 
Ik had nog nooit van dit liedje gehoord, ik heb puur op titel geyoutubed. Dat was waar het dit jaar om ging. Up en down, zowel werk als privé

8. Wat is de meest ondergewaardeerde film of all time? 
Apt Pupil
Een film die heel veel indruk op mij heeft gemaakt.
Prachtige rollen van  Ian McKellen, Brad Renfro, David Schwimmer


OVERIG
9. Met welke forummer zou jij weleens een Escape Room willen doen en waarom?
 Robbieazerty --> die is heel goed in spelleltjes
don't we all ?

10. Hoe hadden jouw ouders je genoemd als je van het andere geslacht was geweest?
geen idee
serieus nooit over gehad thuis

11. Wat is jouw favoriete medeforummersquizvraag van de afgelopen jaren? 
beste kinderen voor kinderenliedje
vond het wel grappige vraag, moet ook zeggen dat ik niet terug ben gaan kijken of zo, deze schoot me meteen te binnen.
12. Wat wil je nooit verliezen?
gezondheid
logisch
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #323 Gepost op: 19-01-2019, 12:06:58 »
@HDD en Robbie: bedankt voor de steun  :)
klaar voor de strijd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #324 Gepost op: 19-01-2019, 12:27:11 »
Ik zal ook maar even dan :)

1. Huis kopen
Wat ik al zei, mijn vader heeft een huis gekocht in hartje Utrecht waar ik binnenkort met twee vrienden in mag gaan wonen en het is prachtig ::love::

2. Dieptepunt
Tja, dit wisten de meesten natuurlijk niet, maar het was in januari vorig jaar dus gelukkig al een tijd geleden. Ik heb goede hulp gehad en ben nu heel gelukkig :)

3. Tweestrijd
Ik vond het supertof om te organiseren, en natuurlijk waren de weekendjes en spelletjesdagen ook heel leuk, maar dit was toch iets nieuws

4. Vertaaltopic
Wanneer je geen goede antwoorden kunt bedenken op je eigen vragen :-X

5. Overstap naar een nieuw team
Had ik vast wel iets over gepost? Mijn nieuwe hockeyteam is supergezellig en het niveauverschil is erg fijn

6. Discussiëren
... ;D

7. Jaa musicalmuziek duh
Dit had wel te maken met dat dieptepunt. Mooie musical met goede boodschap

8. High School Musical 3
No comment

9. Robbie
En omdat het supergezellig was met widm weekend en spellenbeurs ::love::

10. Chris
Idk why

11. Beschuitjesvraag
Was mn eerste quiz denk ik? Toen probeerde Dennis me nog aan hidm te koppelen :P

12. Mijn passie
Ik ben gegroeid in een aantal dingen afgelopen jaar. Ik heb overwogen hier ook mijn lief op te schrijven, maar besloten dat ik dat wel zou overleven. Mijn passie maakt me wie ik ben en sinds ik aan het werk ben in het veld is het alleen maar belangrijker geworden

Ik heb geen tijd om te kijken wie me het beste kent maar ik gok Dennis ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #325 Gepost op: 19-01-2019, 12:42:40 »
Lucy, ik wist niet dat je into vertalen was (zie maar weer hoe goed ik oplet enzo  ::) )

Maar in dat geval kan ik nog iets met je delen. Er is een zangeres op youtube die bekende liedjes (maar ook veel musical en Disney liedjes) een paar keer door google translate gooit en dan terug naar het Engels zet en het dan zo zingt en er een clip bij maakt. Vertalen én musical! Misschien dus echt iets voor jou! (en voor mij, heb er al vee lgekeken en mee gelachen)

I Changed the Benefits:


For the First Term of Office Indefinite:

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #326 Gepost op: 19-01-2019, 13:00:17 »
Voor het geval jullie denken, Daisy typt snel, nee, ik heb eerst alles uitgeschreven in Word en daarna ge-copy-paste ;) Hier gaan meerdere posts achter elkaar komen, dus alvast sorry daarvoor ::sorry::

Eerst even de quiz doorgespit. Twee keer de bonus gehaald in poule A. ::bravo:: Die zag ik niet aankomen, dat heeft me een hoop extra punten opgeleverd, en de hoogste score van allemaal daar ... kan een forum hoogtepunt van 2019 worden, onthoudt dat mensen ;). Maar goed dat ik die eerst mocht maken want oef poule B.  :-[ :-[  Ik heb denk ik aannames gedaan, die heel logisch leken, maar gewoon flink fout waren. Heb nog lopen rommelen met die ecape room vraag, met als gevolg een dubbel antwoord. Waarom kiest iedereen ook Robbie (terecht hoor - lijkt me ook heel leuk - sterker nog is het ook - komt straks). Heb gewoon het podium weggegooid ....  :\'( Wat zijn trouwens spelleltjes Lukie (daarom heb ik dat antwoord daar bij jou weggehaald  :P)

Na ja, niks meer aan te doen. Extra motivatie om te blijven meedoen, het podium kan dus wel. Niet meedoen, omdat je niet denkt beter te kunnen, vind ik persoonlijk heel flauw :P Geen tijd hebben, of niet leuk vinden, da's wat anders uiteraard.

Nog een grappig feitje, ik las hier veel gezucht en gesteun over vraag 1 in Poule B. Ik moest erom lachen. Ik zag iets hoogs en laags staan, dus dat koppelde ik logischer wijs aan één persoon (met mij velen). Ik zag het antwoord van die toren staan en ik dacht dat ik Lukie op een toren had zien staan in Italië (ik heb het nog nagezocht en kwam idd weer tegen op Instagram  ;D ), dus deze vraag had ik binnen notime af. En nooit meer naar gekeken. Ik moest hem immers goed hebben. Flink ingestonken ...  ::schaam::

3. Het winnen van een forumspel, natuurlijk. Opvallend dat niemand het verwarde met het antwoord van Lukie4 (winnen), blijkbaar weet iedereen dat hij korter van stof is dan ik :P

O deze was heel makkelijk hoor. ::jaja:: In theorie had winnen wel bij jou gekund, maar de WIDM poule zie ik niet als forumspel. Forumspel moest echt wel op Tweestrijd slaan. Geen seconde over getwijfeld hier.

1. hoogtepunt: 1 Januari: zonder 1 ja was de rest van het jaar lang niet zo leuk geweest
Ja, okay, normaal ben ik van open eerlijke concrete antwoorden. Want het is immers een quiz over elkaar kennen, en niet over zo ondoorzichtig mogelijk zijn. Maar ik had nu even geen zin in een standaardformule als 'relatie ::love::' ofzo, besides, voor je het weet waren er meerdere anderen in dezelfde groep met soortgelijke antwoorden. Dus enerzijds iets vager, maar anderzijds wat unieker zodat het hopelijk alsnog goed te raden was. Maar Niek toch, had je fout, tsk tsk. Maargoed, eenvoudig om te vergeten dat 't 1 januari was.

Snap ook niet dat Niek die fout heeft, dit was toch zo overduidelijk jou antwoord. ::jaja::
Alweer ruim een jaar geleden, tijd vliegt!


2. Dieptepunt: Tsja.. Heb zo zo lang getwijfeld of ik dit online wilde zetten. Maar uiteindelijk besloot ik het wel te delen omdat het (helaas) een groot deel van mijn afgelopen jaar/twee jaar is... Het is iets dat ik heel erg lastig vind, nog middenin zit en echt als dieptepunt moet aanschouwen, mede door mijn geloofsomgeving, hoewel mijn geloof ook weer een enorme steun hierin is. Maar ben dankbaar dat ik dit kon delen met jullie, er zijn nog heel wat mensen te gaan. ::zweet:: Waardeer jullie lieve woorden enorm. Écht enorm. (Veel) meer dan ik kan zeggen! ::hug:: ::hug:: En wat betreft het delen van dieptepunten in de Forumquiz en minder daarbuiten: ik zag er al een tijd tegenop om dit te delen, maar wilde het toch ook wel. Dus toen leek dit mij een uitgelezen kans.


::hug:: ::hug:: ::hug:: Knap dat je het deelt Gupp! En ik hoop dat jouw omgeving er uiteindelijk mee weet om te gaan en het gaat accepteren. Want liefde en gevoelens mogen niet in een hokje geplaatst worden, het is voor ieder anders en dat moeten we gewoon accepteren en omarmen! Ook knuffels voor Hans uiteraard! ::::hug:: ::hug:: ::hug::

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
Het duurde even, maar dan heb je ook wat... Bijna iedereen had dit goed, was ook makkelijk op te zoeken.


Wow mooi hoor Fabiann! Ik heb dezelfde radiator trouwens, alleen in het wit. :) Ik kom me alleen bij jou dit antwoord voorstellen, en omdat ik vraag één goed had, leek het me ook wel logisch dat je ging verbouwen, dus had ik hem goed. :D

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #327 Gepost op: 19-01-2019, 13:03:22 »
Dan mijn eigen antwoorden

1. De reizen en uitjes gedurende het jaar - Dat het reis gerelateerd moest zijn, dat wisten de meeste mensen wel. Er sprong niet één moment echt uit, vandaar dat ik het antwoord dit keer breed gehouden heb. Dag uitstapjes zijn me ook goed bevallen, dat had een hint naar het juiste antwoord kunnen zijn (ipv bijv. alleen reizen), heb ik onlangs iets over gepost. Een propedeuse? Ehm ... da's al weer even geleden.  ::rofl::

2. Twijfels, stress en enkele kleine lichamelijke ongemakken - Hier draai ik het antwoord even om. De lichamelijke ongemakken zijn gelukkig alweer even geleden, een flinke verkoudheid die niet over wilde aan het begin v/h jaar en mijn pijnlijke ontstoken elleboog. Nog nooit zo vaak bij de huisarts geweest in 1 jaar, maar dat was allemaal in het eerste half jaar van 2018, allemaal weer over :). De stress was meer in het najaar, ik was niet uitgerust teruggekomen van vakantie, er kwam een hoop over me heen werkgerelateerd, en dat werd me eventjes teveel. Even mijn rust gepakt en dat is ook weer over.

Dan het eerste stuk van het antwoord, twijfels, ik ben een twijfelaar en dat zal ik altijd blijven. Dat verklaart ook direct mij liedjes keuze bij vraag 7. Ik snap heel goed dat Starlight het antwoord van Wouter bij mij heeft neergezet. Er zit wel een kern van waarheid in, behalve die vrienden dan want die zijn er niet. Maar goed, ik denk soms wel, hoe moet het verder in de toekomst. Ik zit een beetje vast, ik weet niet welke kant ik op moet. Ik las een paar weken terug Robbie's berichten over zijn dilemma's en ook daar herkende ik mezelf volledig in. Dus tsja ...

Ik hoop er wel iets mee te kunnen doen dit jaar, ik ben iig goed het jaar begonnen voor mezelf - probeer vooral naar de positieve dingen te kijken, dus op dit moment gaat het best lekker.

Tot slot ... Knuffels voor een ieder na het lezen van deze vraag ::hug::
Even speciaal nog voor wouter vanwege zijn mooie antwoord, en LdHmolletje. Met mijn vader gaat uitstekend lieve forummers :)  En phoe Lucy ... maar fijn om te lezen dat je nu weer zo goed in je vel zit.

3. Met 3 mede-forummers gillend op de bank de meest besproken WIDM exit in 18 jaar kijken - Deze was ook te doen, dit ging over de avond dat ik bij Loezel met Elise en Vieffan WIDM gekeken heb, en *SPOILER* Simone eruit vloog. Dat is toch wel de meest besproken exit ever. Ik was in shock en we zaten gillend op de bank. Dat zal ik nooit vergeten. WIDM weekend had uiteraard ook prima gekund, want ook dat was hardstikke leuk. ::bravo:: Met Hans trouwen? Ik wist uiteraard dat dit HDD was, en gezien de statistieken wat ik over Hans weet lijkt me dat gen geen slim idee  ::rofl::

4. Een nieuwe forumquiz, mocht Lucy besluiten ermee te stoppen - Ik wist werkelijk niet wat ik hier moest antwoorden. Dus dit was meer een antwoord uit nood geboren. Maar het is wel waar. Ik vind het vreselijk leuk om mee te doen, niet meedoen omdat ik mijn positie kan verbeteren zou voor mij nooit een optie zijn, maar als Lucy geen zin meer heeft, of geen tijd, dan wil ik het best wel weer doen. Zolang we het leuk vinden, moet deze traditie gewoon voort gezet worden. ::jaja::
Een topic over kook inspiratie? Als ik iets niet ben is het een keukenprinses  ::rofl::  Ben ook niet zo van de bijzondere gerechten, als er maar wat te eten is wat ik lust ben ik tevreden.

5. Iets met lichtmasten - Als Lukie en ik niet naar de wedstrijd geweest waren (tot 2x toe), had ik waarschijnlijk ook Schulting gekozen. Maar kon gewoon niets anders kiezen dan dit. Ga je voor het eerst in 18 jaar weer eens naar Feyenoord, valt het licht na 1 minuut uit en wordt de wedstrijd gestaakt! Dit is ook weer zo'n moment dat ik niet zo snel zal vergeten. Verbaasd met dat dit antwoord ook niet in de andere poule terug kwam ;), was toch iets meer besproken dat de Supercup (hoewel ik ook nagelbijtend naar die penalty reeks heb zitten kijken ::jaja:: ). Ik vond dit overigens een weggeef antwoord, dus het verbaast me dat hij nog best vaak fout beantwoord is.

6. Het WK Blonde Momenten (alhoewel ik daar dit jaar geloof ik niet heel succesvol in ben geweest). - Tsja ik heb een reputatie (gezien wat men aan mij bij vraag 11 gekoppeld heeft). Maar in 2018 viel het geloof ik wel mee, vandaar de toevoeging. Deze was niet heel moeilijk. Een WK Discussiëren LdHmolletje? Ik zou de kwalificaties nog niet eens doorkomen.  ::ohno::

7. Andy Lange – Not Sure Yet - Liedje heeft in een van mijn favoriete TV series ever gezeten (Leverage), maar dan had je echt heel diep moeten graven. Als je weet wat voor twijfelaar ik ben (zie vraag 2), had je deze goed aan mij kunnen koppelen. Het is liedje is nogal langdradig, met een continue herhaling van dezelfde tekst, maar daardoor klopt het wel. Queen veel aan mij gekoppeld ... opvallend ...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #328 Gepost op: 19-01-2019, 13:04:52 »
8. Groundhog Day - Op papier gratis punt voor iedereen, aangezien ik geloof ik als enige een opzoekbaar antwoord heb geplaatst. Graag gedaan hoor. ::ok::

9. Lucy, die is slim én fanatiek, die ramt gewoon de deur open als we niet binnen de tijd dreigen te ontsnappen! - Robbie was het meest logische antwoord, maar daar heb ik al een keer een Escape Room mee gedaan, dus viel hij voor mij af (inclusief alle andere forummers die daar bij waren). Lucy kwam als fanatiekeling als eerste in mij op. Ik wil ook graag winnen, dus Lucy lijkt mij perfect om erbij te hebben, want die gaat er volgens mij ook helemaal vol. Niet geraden zie ik (wel aantal keer het verkeerde Lucy antwoord). Ik wil wel met een groep hoor! ::bravo::

10. Ik heb geen idee, en ik hoef het ook niet te weten - Antwoord zegt genoeg. Vaak Johan aan mij gekoppeld, is een typische jaren 80 naam zeker?

11. Hoeveel paar schoenen bezit je? - Deze vraag hebben we het jaren later nog over, dus ik kon het niet laten om hem ook nu weer te laten terug komen. Maar snap heel goed dat de vraag over blonde momenten aan mij gekoppeld is, heb m ook zelf ingebracht vorig jaar (+reputatie). Knap dat Frank 'm toch goed had. ::bravo::

12. Mooie herinneringen aan/met dierbaren - Dit kwam direct in me op. Ik ben een dromer, dus als ik niet meer kan terugdenken aan mooie en bijzondere herrineringen lijkt me dat verschrikkelijk. Op zich kan ik me in elke koppeling vinden, alleen het doorzettingsvermogen, dat zou ik juist nog wel wat meer mogen hebben.



Wie kent mij het beste (als ik goed geteld heb):
8 goed: Swifty
6 goed: Frank, Nieky, Starlight
5 goed: D*N, LdHmolletje
4 goed: Hans, Wouter
3 goed: Robbie
0 goed: Boredmonkey

Wow Swifty jij kent mij extreem goed. Gelukkig is het een soort van wederzijds, want wie ken ik als beste (als ik goed geteld heb):
7 goed: HDD, Lukie, Starlight, Swifty
6 goed: Gupp, HIDM, LdHmolletje, Lucy, Molduck, Wouter
5 goed: Boredmokey, Frank, Pac, Miek1999, MaikeMeisje, Nieky
4 goed: D*N, de_witte, Robbie
3 goed: Fabiann
1 goed: Hans

Wel grappig dat Swifty en Starlight zo hoog staan, dat is wel eens anders geweest. ;D HDD en Lukie ben ik minder verbaasd over. Robbie weet inmiddels hoe die de quiz in moet vullen - flink gezakt in de lijst ;) En Hans, oef .... alleen vraag 1 goed .

Dat was het geloof ik :)
Heb nu alweer zin in een nieuwe quiz.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #329 Gepost op: 19-01-2019, 13:10:52 »
Ik ken je zo goed Daisy, dat ik je naam ook verscheidene keren in poule B wilde invullen ;D

Robbie heeft inderdaad niet meer van die hele lange antwoorden, denk dat ik vaak een Gupp-antwoord bij Robbie heb gezet :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #330 Gepost op: 19-01-2019, 13:18:13 »
Wat zijn trouwens spelleltjes Lukie (daarom heb ik dat antwoord daar bij jou weggehaald  :P)


Dat was denk ik een typfout van mij :-X
Ik laat over het algemeen geen fouten in antwoorden staan namelijk
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #331 Gepost op: 19-01-2019, 13:19:55 »
Daarom had ik die ook niet bij Lukie gezet indd  ;D
Frankje Lapi

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #332 Gepost op: 19-01-2019, 13:32:08 »
Dat was denk ik een typfout van mij :-X
Ik laat over het algemeen geen fouten in antwoorden staan namelijk
typfout van mij, ik heb hierboven bij de verklaring mijn letterlijke antwoorden gebruikt die ik naar jou gestuurd heb.
Is inderdaad niets voor mij, fijn dat jullie dat opvalt.
Zo'n irritatie factor, typfouten ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #333 Gepost op: 19-01-2019, 14:21:31 »
:o
Maar dat is waar, met die bonussen kan het snel veel punten schelen. Ik gun het je elk jaar ook oprecht om te winnen, maarja, daar ga ik niet minder goed mijn best voor doen :P

Moet je ook zeker niet doen ;)
Gaat inderdaad hard met die bonussen ja. Scheelt 7 punten per keer. Dus 1 fout kost je 7 punten. Dat is veel  ::jaja::

Snap ook niet dat Niek die fout heeft, dit was toch zo overduidelijk jou antwoord. ::jaja::

Voor mijn gevoel was dit al veel langer geleden joh  ::rofl::
Pas toen ik het antwoord bij poule B tegenkwam bij Starlight had ik in de gaten dat dit nog geen jaar was.

Voorspellinkje

1. Starlight
2. Nieky
3. Frank
4. D*N
5. Daisy
6. Swifty
7. Hans
8. Wouter
9. Robbie
10. LdH

De top 6 goed voorspeld. Dat is ook een manier om je forummers te kennen  ;)

ow en D*N wil mij dus graag zien mopperen in een escape room.
Gaan we een keer doen :D

Ik vond dit in eerste instantie zo'n typisch D*N antwoord. Maar toen vond ik hem van Pac logischer, omdat ik niet had gedacht dat hij een van de andere namen zou opschrijven.

Nieky een kookinspiratietopic?

Ja, nu huize mama niet meer kookt heb ik inspiratie nodig zo nu en dan. Ik kook best regelmatig  ::jaja::

Achter Niek, wat bij voortbaat kansloos was - maar man, zo kansloos? Kleinerend hoe snel die jongen is.

 ::rofl:: En toch was ik bij atletiek totaal geen loper, vooral op de eerste meters niet  ::ohno::

Allereerst een dikke knuffel voor Lucy en alle anderen die een moeilijk jaar achter de rug hebben. Of het nu op persoonlijk, familie/vrienden, werk of andere vlakken is: hoop dat 2019 voor ons allemaal een mooi jaar gaat zijn!! ::hug:: ::hug:: ::hug::

Sluit ik me helemaal bij aan. Bijzonder dat iedereen hier zo open durft te zijn! Hele dikke knuffel voor iedereen die een klotejaar heeft gehad!

Maar 3326 meter was de hoogte van de Etna, en met een beetje veel Googlen was te vinden dat er een mijn in Zweden was met een bezoekerscentrum 540 meter onder de grond. Dus dat moest Pac zijn ::jaja::

Oja, daar heb ik ook nog een google-poging voor gedaan. Lukte me niet zo snel om dat te vinden, dus toen ben ik er maar voor gegaan dat Lukie ook 540m onder de grond was geweest. Vanwege het AL topic wist ik wel van de gezondheidsproblemen, maar die had ik dan weer bij Molduck.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #334 Gepost op: 19-01-2019, 15:04:17 »
7. Andy Lange – Not Sure Yet - Liedje heeft in een van mijn favoriete TV series ever gezeten (Leverage), maar dan had je echt heel diep moeten graven.

Leverage! Topserie ::love:: ::bravo::

Ja, nu huize mama niet meer kookt heb ik inspiratie nodig zo nu en dan. Ik kook best regelmatig  ::jaja::

Kookinspiratietopic lijkt me verder prima natuurlijk :) maar voor overige tips:
- receptenmap aanhouden, die kan je doorbladeren wat een tijd geleden is.
- kijken wat er in de aanbieding is bij de supermarkt - vooral qua groente. Niet eens als eerste reden omdat t goedkoper is, maar je eet automatisch wat meer seizoensgebonden, en als je een groente kiest dan geeft dat richting voor je recept.
- Probeer soms opzettelijk te varieëren in vulmiddel. Je hebt natuurlijk aardappel in verschillende vormen (gekookt, puree, schijfjes, blokjes); maar ook rijst, pasta, couscous, bonen, brood, (eier)mie. Als je beslist dat bonen een tijd geleden zijn (en man die dingen zijn makkelijk, zo uit een blikje, wel even afspoelen), dan geeft dat ook weer richting. Hetzelfde kan je doen met af en toe opzettelijk iets te zoeken met vis, eieren, kaas, of zelfs veganistisch.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #335 Gepost op: 19-01-2019, 15:06:02 »
waarom geblikte bonen omspoelen #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #336 Gepost op: 19-01-2019, 15:41:22 »
Eerst maar eens mijn eigen antwoorden

Vraag1: hoogtepunt
Werkplezier, volgens mij heb ik dat hier weleens eerder ingevuld. Mijn vakantie was (zoals elk jaar) ook weer super. Mijn master heb ik gehaald, uiteindelijk ook een heel mooi moment. Maar ik vond het toch anders dan mijn bachelor, omdat ik al aan het werk was. Het werd echt wel een beetje een 'moetje'. Uiteindelijk vind ik plezier en vastigheid op werk gewoon heel erg belangrijk. De meeste mensen koppelen toch reizen aan me, dat snap ik wel  ::jaja::

Vraag 2: dieptepunt
edit

Vraag 3
Wie is de mol weekend. Kon ook bijna niks anders zijn. Weinig spelletjes meegedaan. Veel te weinig gewonnen ;). Zelfs het WIDM-weekend was niet zo succesvol qua resultaat. Maar wel erg gezellig. Misschien had ik specifieker moeten zijn. Ik vond levend stratego geweldig  ::jaja::

Vraag 4
Kookinspiratie dus. Had ik al een beetje toegelicht. Ik kook bijna elke dag zelf dus en dan ontbreekt het weleens aan inspiratie. Frank had dit als enige goed!

Vraag 5
Dubbeltje op zijn kant hier. Terpstra die de Ronde van Vlaanderen won had ook gekund. Maar ik vond het shorttrackgoud van Schulting net wat historischer. Bijna iedereen had dit goed. Ik zie 2x Bernhard ten Brinke staan. Ik heb niet zoveel met Dakar, dit was overduidelijk LdH  ::jaja::

Vraag 6
Ticket to ride natuurlijk! Dat spelletje win ik thuis altijd. We houden de stand bij. In 2018 staat het 28-4 voor mij  ::rofl::
Logisch puzzelen is vaak aan mij gekoppeld. Dat vind ik ook erg leuk ja! Tegenwindfietsen snap ik ook natuurlijk.

Vraag 7
edit

Vraag 8
Ja heel flauw. Maar ik weet echt niks van films. Ik ken een paar klassiekers, maar die zijn dus niet ondergewaardeerd. Dus ik heb geen ingevuld. Sorry, dat antwoord mag van mij wel afgeschaft worden  ;D

Vraag 9
Wie doet er nou een escape room met zijn tweeën? Ik snapte de vraag niet helemaal.

Vraag 10
Ik zou Lenne geheten hebben. Grappig dat uitgerekend alleen Starlight deze vraag goed had.

Vraag 11
Dit wisten best veel mensen. Ik vind liedjesvragen vaak leuk, en ik ben echt wel iemand van de guilty pleasures.

Vraag 12
Beetje een vage vraag. Maar lachen is belangrijk. Ook al was afgelopen jaar soms rot (lang niet altijd hoor :)), het deed me goed dat ik ook kon blijven lachen :)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 17:15:24 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #337 Gepost op: 19-01-2019, 18:19:48 »
waarom geblikte bonen omspoelen #dtv

Omdat de smurrie eromheen bestaat uit water, zout, en zetmeel van voorafgeplette bonen. Prima om ze goed te houden en te zorgen dat ze niet uitdrogen, geen succes voor de smaak.
Bij potten is dit overigens vele malen erger dan bij blikken, dus wellicht had ik potten moeten schrijven ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #338 Gepost op: 19-01-2019, 18:35:11 »
Gefeliciteerd Starlight met je zoveelste overwinning! Heeft je cadeautje van Sinterklaas (RN-Surprise) in ieder geval nut gehad! En Lucy, bedankt veer een mooie quiz!

Zelf ben ik dik tevreden met mijn 7de plaats! Meteen met een note to myself voor volgend jaar: vaker bij je eerste ingeving blijven. Dan had ik zeker meer puntje gehad. Ik heb meermaals een (zo later bleek) goed antwoord veranderd omdat ik dat uiteindelijk niet bij die persoon vond passen of een beter antwoord zag. Zoals de 33zoveel meter van Lukie of Annie van Swifty.

Dan mijn antwoorden met toelichting:

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2018?
Dit was natuurlijk een weggevertje. Ondanks dat het maar 4 dagen waren, was de reis naar Sofia het absolute hoogtepunt van het jaar voor mij. Beginnend met mijn eerste vliegkilometers ooit, tot aan het verblijf in een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest. Ik ben wel een beetje verliefd geraakt op die stad. En dan was het absolute hoogtepunt de Alexander-Nevski-kathedraal. De Sint Pieter in Vaticaanstad is mooi, maar deze kathedraal vind ikzelf bijna nog mooier... Als je eventjes die kathedraal had gegoogeld had niemand hem fout mogen hebben. Toch had 1 iemand hem niet goed.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2018?
Volgens mij had ik het hier op het forum het er nog niet echt over gehad (ik praat niet zo graag over dat soort dingen), maar mijn vader die vooral lichamelijk maar toch ook geestelijk aan het achteruitgaan is, is toch het dieptepunt van het jaar. Het is voornamelijk lichamelijk (hij kan zichzelf nauwelijks nog voortbewegen, heeft een stempelkaart voor het ziekenhuisonderzoeken, en ook maakt hijzelf geen kalk meer aan met alle gevolgen van dien, en als klap op de vuurpijl nog de Ziekte van Lyme. Helaas merk je toch ook heel langzaam dat het geestelijk wat minder wordt. Maar goed, voor mij en mijn zus is het niet fijn, maar voor hemzelf en mijn moeder natuurlijk veel erger. Gelukkig hebben we nog wel fijn vorig jaar hun 50-jarig huwelijk kunnen vieren.
6 van jullie hadden dit goed! Lichamelijke ongemakken en twijfels heb ik ook wel, maar gelukkig weinig stress, en ze beïnvloeden ook mijn dagelijks leven niet. PTD heb ik gelukkig niet...

3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2018?
Ook een inkoppertje lijkt mij. The Hunger Games tijdens Wie is de Mol Online was voor mij het leukste spel om te leiden, en ook het spel waar ik mijn ziel en zaligheid in heb kunnen leggen.
Toch hadden maar 5 van jullie dit juist geraden. Het antwoord met de 3 mollen kon eigenlijk niet van mij zijn, aangezien ik Pieter best een aardige mol vond, maar zeker niet ongelofelijk sterk...

4. Welk topic zou jij openen als je een topic moest openen?
Dit antwoord kwam eigenlijk al in me op bij het doorlezen van de vragen: Wat verzamel je? Gezien mijn verzameling van ondertussen een kleine 30.000 autofolders en nog een paar andere verzamelingen, leek mij dit logisch. Ik ben echt benieuwd naar wat anderen zoal verzamelen!
Slechts viermaal is dit juist geraden. Een topic over de WIDMO-opdracht hoefde ik niet te openen natuurlijk, die opdracht had ik immers al geopend... En een liedjesslang? Ik vind dat soort topics aardig, maar daar blijft het bij...

5. Wat was jouw sportmoment van 2018?
Er waren meerdere momenten die hiervoor in aanmerking konden komen. Max Verstappen natuurlijk, de goede wielrenresultaten, Feyenoord in de beker... Maar toch, voor mij was de etappezege van Bernhard ten Brinke in Argentinië in de Dakar-race het echte hoogtepunt. Een Nederlander die bij de auto's een etappe won, was nog niet eerder gebeurd! En aangezien ik volgens mij de enige hier ben die fan van die race ben was dit ook niet een al te moeilijk antwoord.
Toch is het nog viermaal mis geraden. De lichtmasten van Feyenoord had nog gekund, maar Schulting? Okay, short track is een stuk leuker om naar te kijken dan gewoon schaatsen, maar ik ben gewoon niet echt een fan van wintersport! En Miek, leuke mensen ontmoeten tijdens het sporten? Dan zou ik eerst überhaupt moeten gaan sporten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 9
« Reactie #339 Gepost op: 19-01-2019, 18:35:39 »
6. In welke (onbekende/fictieve) sport zou jij een gouden medaille winnen op de Olympische Spelen in 2020 als het een Olympische sport zou zijn?
Een lastige vraag. Een combinatie van The Amazing Race met opdrachten en kennis van de verschillende landen lijkt mij wel wat. De wereld overreizen, veel landen zien, en je kennis over die landen testen, met onderwijl ook leuke opdrachten. Fantastisch lijkt me dat!
Complimenten voor Nieky en Hans! Tegenwindfietsen? Ik heb een afschuwelijke hekel aan tegenwind op de fiets; ik kom dan nauwelijks vooruit, dus die medaille kan ik op mijn buik schrijven... En nee, logische puzzels zijn niet aan mij besteed. Commentaar leveren op alles en iedereen... Nee, zelfs ik ben het weleens met anderen eens... En Robbie, lopen/wandelen vind ik juist leuk om te doen; zolang het maar niet hardlopend hoeft. En Ticket to Ride? Volgens mij heb ik dat nog nooit gespeeld... :-[ :-[

7. Welk liedje omschrijft voor jou 2018 het beste?
Misschien wel de allermoeilijkste vraag ooit in deze quiz. Ik had werkelijk totaal geen idee wat ik hier zou moeten antwoorden. Uiteindelijk ben ik maar gegaan voor: De Leeuwenkoning - Hakuna Matata. Ten eerste is het een heel mooie film met een leuk liedje, maar vooral slaat het toch wel op mijn 2018. Gewoon alles laten gaan. Laat het maar komen zoals het komt! Ik ben me gewoon minder druk gaan maken om dingen die minder zijn. Het kan alleen maar beter gaan! En lukt iets niet vandaag? Dan gaan we morgen verder.
Niemand had dit antwoord bij mij geplaatst! Don't worry, be happy, heeft wel dezelfde inslag, maar was het dus niet. Mylene Farmer? Had ik nog nooit van gehoord en moest ik echt dus googelen. Ik besteed overigens inderdaad niet veel tijd aan lyrics (ik vind meestal de muziek belangrijker dan de tekst) maar ik luister er toch wel naar.

8. Wat is de meest ondergewaardeerde film of all time?
Ook een heel lastige vraag. Op een gegeven moment had ik zeker 10 films op een briefje staan. Een aantal viel af omdat ze in ieder geval bekend waren, maar uiteindelijk bleven The 5th Wave en Fucking Amal over. Ik ben gegaan voor de laatste, omdat dat een echt goede film is, met een goed verhaal en top-actrices. Daarnaast had ik deze film voor het eerst gezien op een of andere vage Zweedse tv-zender die we in Enschede konden ontvangen... En dus in het Zweeds gekeken!
Enkel Miek had de juiste film bij mij geplaatst! Ik heb van alles bij mij voorbij zien komen. Van (als ik de samenvatting mag geloven) echt goede films tot mindere films, maar High School Musical, Daisy en Swifty? Werkelijk? Veel slechtere films zijn er wat mij betreft toch niet gemaakt... Haha!

9. Met welke forummer zou jij weleens een Escape Room willen doen en waarom?
Robbieazerty. Voor een spelletjeskampioen moet zo'n escape room toch een piece of cake zijn? Niet echt een origineel antwoord, zo bleek. Maar als je snel uit zo'n escape room wilt komen, lijkt mij de onze spelletjeskampioen de beste optie! Maar uiteindelijk zou ik het ook graag met ieder ander willen doen!
Driemaal juist geraden in ieder geval!

10. Hoe hadden jouw ouders je genoemd als je van het andere geslacht was geweest?
Dit was een zeer makkelijke vraag om te beantwoorden. Mijn moeder had al van kind af aan enkele namen in gedachten voor het geval zij dochters zou krijgen en dat waren Charlotte, Heidi (uitgesproken op z'n Duits) en Ruth. Mijn zus heet Charlotte, en dus zou ik, indien ik een meisje zou zijn geweest Heidi geweest zijn. Overigens vind ik Heidi best een leuke naam!
5 van jullie hadden dit goed. Verder een paar maal Suzanne en Lies (doe dan Suzanne maar), en meermaals dat ik het niet zou willen weten? Dat is een 'apart' antwoord, aangezien ik volgens mij toch wel ergens had gezegd dat ik daar het antwoord al van wist.

11. Wat is jouw favoriete medeforummersquizvraag van de afgelopen jaren?
Er zijn zoveel leuke vragen in de afgelopen jaren voorbijgekomen, dat het niet heel makkelijk was om er eentje te kiezen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een van de altijd terugkerende vragen: Wat was jouw hoogtepunt van dit jaar! Altijd leuk om alle mooie herinneringen van jullie te lezen! Het geeft je zelf ook positieve energie.
Niemand had dit antwoord bij mij gezocht... Opvallend vaak is het favoriete relaxhoektopic voorbij gekomen. Ik vind de relaxhoek zeker leuk, maar om dat nu de leukste vraag te vinden?

12. Wat wil je nooit verliezen?
Mijn eigen ik. Mijn eigen persoon, degene die ik ben. Ik wil gewoon degene zijn die ik nu ben; en niet degene die anderen willen dat ik zou zijn.
Ook hier had niemand het juiste antwoord. Overigens, alle antwoorden die jullie mij hadden toebedeeld hadden best van mij kunnen zijn!
Ich bin ein Bärliner!