Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 55836 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #280 Gepost op: 13-02-2019, 21:23:48 »
Dat zei hij inderdaad. Maar een Mol zou daar natuurlijk juist nooit de aandacht op vestigen.








Domme tikfout aangepast
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 14:43:42 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #281 Gepost op: 13-02-2019, 23:41:38 »
Maar als we één ding geleerd hebben van seizoen 18, dan is dat dat sommige mollen dingen doen die "een mol nooit zou doen". ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #282 Gepost op: 14-02-2019, 00:33:58 »
Er zijn meerder mollen bekend die zelfs jokers cadeau deden aan kandidaten.
Ja klopt, zeker waar allemaal! Maar RP deze keer niet. Hij wilde hem ongezien pakken en zelf houden, dat bedoelde ik. Hij heeft hem ook ingezet, om ons om de tuin te leiden? Kandidatengedrag acteren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #283 Gepost op: 14-02-2019, 13:00:32 »
Ja klopt, zeker waar allemaal! Maar RP deze keer niet. Hij wilde hem ongezien pakken en zelf houden, dat bedoelde ik. Hij heeft hem ook ingezet, om ons om de tuin te leiden? Kandidatengedrag acteren.
Ik kan er ook niets anders van maken dan dat dit alleen voor de bühne is. Het heeft op deze manier geen enkele invloed op je medekandidaten. Ik snap bovendien echt niet waarom een kandidaat zo'n eerlijk gevonden joker geheim zou moeten houden en wat dit zegt over het al dan niet Mol zijn.

Mijn inschatting is dat Rick Paul inmiddels wel door heeft dat hij, met name in de aanloop naar opdrachten, aardig wat dingen heeft gedaan waaruit wij als kijker af kunnen leiden dat hij de Mol is. En dan bedoel ik bijvoorbeeld het enveloppen snaaien voor de Links / Rechts opdracht. Kijk maar eens terug hoe snel en handig hij hier is. Bij de meeste andere opdrachten hebben ze deze inleidende schermutselingen volgens mij bewust eruit gemonteerd om het vanaf het begin niet te duidelijk te maken dat Rick Paul de Mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #284 Gepost op: 14-02-2019, 13:55:39 »
Mijn inschatting is dat Rick Paul inmiddels wel door heeft dat hij, met name in de aanloop naar opdrachten, aardig wat dingen heeft gedaan waaruit wij als kijker af kunnen leiden dat hij de Mol is. En dan bedoel ik bijvoorbeeld het enveloppen snaaien voor de Links / Rechts opdracht. Kijk maar eens terug hoe snel en handig hij hier is. Bij de meeste andere opdrachten hebben ze deze inleidende schermutselingen volgens mij bewust eruit gemonteerd om het vanaf het begin niet te duidelijk te maken dat Rick Paul de Mol is.

Die enveloppes was voor mij ook een bevestiging. Als je de molacties van ieder kandidaat op een rijtje zet en ze zo neutraal mogelijk ga je bij RP uitkomen. Toch acht ik het nog altijd niet onmogelijk dat hij de mol doorheeft (of denkt door te hebben) en hij daarom meer en meer aan het mollen is.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #285 Gepost op: 14-02-2019, 14:44:53 »
Ik kan er ook niets anders van maken dan dat dit alleen voor de bühne is. Het heeft op deze manier geen enkele invloed op je medekandidaten. Ik snap bovendien echt niet waarom een kandidaat zo'n eerlijk gevonden joker geheim zou moeten houden en wat dit zegt over het al dan niet Mol zijn.

Mijn inschatting is dat Rick Paul inmiddels wel door heeft dat hij, met name in de aanloop naar opdrachten, aardig wat dingen heeft gedaan waaruit wij als kijker af kunnen leiden dat hij de Mol is. En dan bedoel ik bijvoorbeeld het enveloppen snaaien voor de Links / Rechts opdracht. Kijk maar eens terug hoe snel en handig hij hier is. Bij de meeste andere opdrachten hebben ze deze inleidende schermutselingen volgens mij bewust eruit gemonteerd om het vanaf het begin niet te duidelijk te maken dat Rick Paul de Mol is.


Dat snaaien zoals jij dat noemt kan hij ook doen om de mol te slim af te zijn.
Zo te zien snaait hij ook het eerst een plattegrond weg.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #286 Gepost op: 14-02-2019, 15:44:04 »
Die enveloppes was voor mij ook een bevestiging. Als je de molacties van ieder kandidaat op een rijtje zet en ze zo neutraal mogelijk ga je bij RP uitkomen. Toch acht ik het nog altijd niet onmogelijk dat hij de mol doorheeft (of denkt door te hebben) en hij daarom meer en meer aan het mollen is.

Mee eens. Hij pakt ook eerst de plattegrond (door anderen juist weer als 'dom' kandidatengedrag gezien) en daarna zoekt hij behendig enveloppen. In het Wie is de Mol-poll topic heb ik het eerder geformuleerd als: Rick Paul is de meest consistente m.b.t. molacties zonder té obvious te zijn.

Rick Paul pakt ook meteen duidelijk de regie in de steenfabriek bij het verdelen van de opdrachten, met als doel het uitelkaar trekken van de groep.

Bij de Zoek de Veschillen puzzel leidt hij Merel (als Sinan eraan komt die tijd over heeft) ook subtiel naar de andere opdracht
(RP: " ren maar vast ik kom er zo aan..."). Op deze manier kan Merel er niet meer voor zorgen dat de puzzel slaagt en overtuigt Sinan er ook snel van dat puzzel ok is.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 15:46:12 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #287 Gepost op: 14-02-2019, 15:48:15 »
Bij de Zoek de Veschillen puzzel leidt hij Merel (als Sinan eraan komt die tijd over heeft) ook subtiel naar de andere opdracht
(RP: " ren maar vast ik kom er zo aan..."). Op deze manier kan Merel er niet meer voor zorgen dat de puzzel slaagt en overtuigt Sinan er ook snel van dat puzzel ok is.

Dat vind ik wat ver gezocht. Merel en Rick Paul hebben uitgebreid samen die puzzel gedaan dus de kans dat Merel het ineens op het laatste moment zou veranderen lijkt me erg klein. En Rick Paul had Sinan ook níét de verschillen kunnen laten checken.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #288 Gepost op: 14-02-2019, 22:34:24 »
Dat vind ik wat ver gezocht. Merel en Rick Paul hebben uitgebreid samen die puzzel gedaan dus de kans dat Merel het ineens op het laatste moment zou veranderen lijkt me erg klein. En Rick Paul had Sinan ook níét de verschillen kunnen laten checken.

Steeds als ik het terugkijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Rick Paul in elk geval de regie in handen wilde houden bij die puzzel en dat hij zoiets dacht als: ik moet eerst even Sinan hier afhandelen, dus Merel ga maar vast weg... Interpretatie natuurlijk van mij en - toegegeven - ik kijk ook door een RP-bril  8). We zullen zien.  ;)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #289 Gepost op: 15-02-2019, 01:01:06 »
Ik heb Niels niet gehoord, maar zijn dat dan de Mol, Finalist en Verliezend Finalist?  ;D
Las vanmiddag in een of ander blaadje, naam vergeten, een interview met RP. Het kan aan mij liggen maar ik kreeg het gevoel dat hij er heel lang in is gebleven. Hij is ook nog een tijdje naar Indonesië gegaan. Die reizen, Colombia en Indonesië, lopen door elkaar heen. Het is een beetje vaag weergegeven hoe dat precies zat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #290 Gepost op: 15-02-2019, 01:26:21 »
Mee eens. Hij pakt ook eerst de plattegrond (door anderen juist weer als 'dom' kandidatengedrag gezien) en daarna zoekt hij behendig enveloppen. In het Wie is de Mol-poll topic heb ik het eerder geformuleerd als: Rick Paul is de meest consistente m.b.t. molacties zonder té obvious te zijn.

Toch geloof ik dit niet helemaal, of helemaal niet. Waarom? Zoals ik het gezien heb is het Merel die lijkt te weten wat ze wil pakken. Bijna iedereen heeft de handjes zichtbaar in de stapel. Snaaien alsof het chippies waren.
Herinneren jullie je Margriet nog, die als een raket de koffer pakte bij de treinopdracht.
Zou de MOL nu dezelfde instructie krijgen? Denk ik niet. Valt veel te veel op.
Ergo ik hecht hier geen waarde aan.
De hint zit in het verschil tussen € 1200.- en € 1900.- of er is helemaal geen hint.
Schiet er maar op!



« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 18:51:41 door Daisy, Reden: Reacte stond in citaat - nu aangepast »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2019, 15:56:57 »
Het is ook al heel lang nu  ;D

We zullen het zien, is hij een bliksemafleider???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #292 Gepost op: 15-02-2019, 16:15:46 »
Merel is een zij toch?   ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #293 Gepost op: 15-02-2019, 18:50:06 »
Merel is een zij toch?   ;D

Klopt. Berichten zijn verplaatst naar het juiste topic. ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #294 Gepost op: 16-02-2019, 08:04:58 »
Het zit me wat dwars dat RP alsnog naar de andere kandidaten rijdt en doet alsof hij zijn porto niet heeft gehoord. Wat win je daarmee als mol?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #295 Gepost op: 16-02-2019, 08:55:10 »
Het zit me wat dwars dat RP alsnog naar de andere kandidaten rijdt en doet alsof hij zijn porto niet heeft gehoord. Wat win je daarmee als mol?
Een vertrekpunt dat moeilijker is?

Wat betreft de opdracht 'zoek de verschillen' had ik juist de indruk dat Merel zelf heel graag naar de volgende opdracht wilde.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #296 Gepost op: 16-02-2019, 09:34:10 »
Een vertrekpunt dat moeilijker is?

Hij kan het echt niet maken twee keer niet binnen te komen met die bedragen, dus dat had zijn mogelijke niet binnenkomen dan niet goedgepraat.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #297 Gepost op: 16-02-2019, 13:50:33 »
Het zit me wat dwars dat RP alsnog naar de andere kandidaten rijdt en doet alsof hij zijn porto niet heeft gehoord. Wat win je daarmee als mol?
Misschien had hij er (als mol) op gerekend dat die binnengebrachte envelop alsnog afgekeurd zou worden omdat hij niet was blijven staan...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #298 Gepost op: 16-02-2019, 14:10:21 »
Een vertrekpunt dat moeilijker is?

Wat betreft de opdracht 'zoek de verschillen' had ik juist de indruk dat Merel zelf heel graag naar de volgende opdracht wilde.
De regels van de Links / Rechts opdracht zijn niet duidelijk wat mij betreft.
Stel ik stop keurig op het moment dat Rik dit zegt en ik heb de LR route. Stel dat ik in een straatje zit waar ik beide kanten uit kan gaan. Mag ik dan aan het begin van de tweede ronde de tuktuk keren? Lijkt me wel want anders zou je meteen vast kunnen komen zitten als je hierna alleen maar rechtdoor en rechtsaf kunt.
Als dit niet mag, mag ik dan wel aan het eind van de eerste ronde mijn tuktuk dwars op de weg parkeren zodat ik beide kanten uit kan rijden aan het begin van de tweede ronde, zonder te keren.

Blijkbaar hebben ze geen duidelijke regels op papier gekregen, anders had Niels de smoes dat hij dacht dat er de tweede ronde geen restricties waren, niet kunnen gebruiken.

Kortom, of het vertrekpunt van de tweede ronde moeilijker is hang ook af van de regels.
De actie van Rick Paul blijft vreemd voor mij, want wat heeft een molactie voor zin als er geen nadelige gevolgen zijn?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 14:14:44 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #299 Gepost op: 16-02-2019, 21:27:25 »
BOOOOMM!

Hoop dwalende molloten nu  ::zwaai::

 ::bravo::