Auteur Topic: De Buit  (gelezen 6880 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Buit
« Gepost op: 4-01-2019, 23:22:12 »
Kan iedereen crimineel zijn?
Lukt het ‘gewone’ mensen een misdaad te plegen en te dealen met de gevolgen van hun actie? Zijn ze opgewassen tegen de spanning en de onzekerheid die hun criminele daad met zich meebrengt? Wat is de prijs die ze betalen als blijkt dat je moet liegen tegen iedereen die je lief is? In het nieuwe programma De Buit plegen tien normaal gesproken gezagsgetrouwe burgers de overval van hun leven en maken 80.000 euro buit. Wie het lukt om twee weken lang het hoofd koel te houden en uit handen te blijven van een speciaal rechercheteam, mag zijn buit behouden. De Buit, van de makers van Hunted, is te zien vanaf maandag 7 januari op NPO 3

Gelegenheidsbende
Plaats delict is Helvoirt. Tien inwoners van dit rustige en gemoedelijke Brabantse dorp vormen een gelegenheidsbende. Met elkaar beramen zij een overval op een bestelbusje met daarin 80.000 euro cash. Is de buit binnen dan wordt het geld verdeeld en is het ieder voor zich. Niet alleen moeten ze hun deel twee weken verborgen weten te houden, ze moeten het verplaatsen en delen ervan uitgeven.

Hierbij worden de nieuwbakken ‘criminelen’ op de hielen gezeten door een team van doorgewinterde rechercheurs. Die gaan direct na de roof aan de slag en zetten alles op alles om de misdaad op te lossen. Hoe meer de rechercheurs te weten komen, hoe heter het de bendeleden onder de voeten wordt. Zijn deze normale burgers opgewassen tegen de spanning en onzekerheid die het leven als crimineel met zich meebrengt?



Ik ga kijken  :D Eén van de regisseurs is een kennis van me. Maar buiten dat lijkt het me sowieso een tof programma. Wie gaat er nog meer kijken?

Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Buit
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2019, 12:52:12 »
Ik ga ook kijken, maar helaas niet op de uitzenddag zelf.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2019, 20:12:04 »
ja ik ga kijken zo
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2019, 20:28:47 »
Here we go ....

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2019, 20:33:47 »
Wendy & Koen   zijn exen  maar nu de beste vrienden
Marieke & Judith  zijn twee vriendinnen. Judith denkt Marieke is de spieren.
Thijs & Casper    2 jonge knullen, zien uit naar het sociale experiment.
Paul & Vincent   zijn zoon en vader. Voelen elkaar goed aan
Silvie & Rob       zijn zakenpartners en wereldberoemd in Helvoirt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2019, 20:35:30 »
Het zijn dus echt dorpsgenoten, ik dacht dat het een fictief dorp was, leuk. ::ok::

Maar ik vraag me direct af ... Zou er een mol tussen zitten. ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Buit
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2019, 21:20:59 »
Maar ik vraag me direct af ... Zou er een mol tussen zitten. ;D

Sylvie en Rob die hun neus meteen wilden drukken ::jaja::



De tijd is echt omgevlogen ::bravo::

Vond de voorbereiding er rammend amateuristisch uitzien.. maar tegelijk zou ik niet precies weten wat ik anders of beter zou doen ;D

Zowel die man bij de voetbalclub als de restauranteigenaar vond ik wel meteen superzenuwachtig overkomen, nog voor ik wist dat die man handlanger was.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2019, 21:23:53 »
ik zou in ieder geval niet met zoveel personen het plan maken.
hou je kop allemaal en gebruik de plattegrond.
4 man in die bus ook veel te druk en hoe moeilijk is het om een bus open te krijgen. Maar goed, als programma en (sociaal) experiment zeker geslaagd voor de eerste keer
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2019, 21:25:48 »
Ik vond het eerste half uur voorbij kruipen. Nu de recherche er is, wordt t interessant. Bellen met eigen telefoon, zichtbaar met auto's rond rijden. Het plan rommelt aan alle kanten, maar goed da's makkelijk vanaf de zijlijn.

Zag een bekend gezicht in het onderzoeksteam, uit Hunted.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Buit
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2019, 21:39:52 »
Vond t nu nog maar mwah

Toen de recherche erbij kwam werd het idd leuk

Die kok was idd superzenuwachtg. Zal je aan alles.

Ben benieuwd. Wel echt anders dan hunted denk ik, omdat ze nu niet weten naar wie ze op zoek zijn en de zaak rond moeten krijgen. Natuurlijk gaan ze via die auto's bij handlangers uitkomen. Maar dan? Daar ben ik nieuwgierig naar. Gaan ze mensen een kleinere geldsom bieden in ruil voor info? Wat doen ze dan? Etc etc
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2019, 22:26:57 »
Ik heb ook gekeken, vond het wel tof! Het plan kwam wel enorm amateuristisch over, maar hoe vaak zie je niet compleet amateuristische dingen in programma's als Opsporing Verzocht (ik bedoel, ze zochten een keer mensen die een supermarkt in brand hadden gestoken, en toen bijna zichzelf er mee in de fik staken omdat ze niet hadden nagedacht over een vluchtroute... vergeleken met dat was dit plan echt superslim ;D).

Die Rob was inderdaad enorm zenuwachtig, maar in de trailer zagen we dan ook dat hij gepakt was volgens mij :P

Zag een bekend gezicht in het onderzoeksteam, uit Hunted.
Twee zelfs!
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2019, 21:11:02 »
Waar zijn deze mensen gecast. ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2019, 21:19:26 »
gewone Nederlanders. Brabo's, niet het meeste slimme soort.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2019, 22:56:29 »
Ongelooflijk dom zeg, zoveel via de telefoon met elkaar bespreken. En zelfs appen!
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Buit
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2019, 10:31:45 »
To be fair, toen ze op de ochtend van de roof belden met hun handlanger had ik ook niet bedacht dat dat achteraf getraceerd zou worden. Ondanks dat we dergelijke dingen meermaals eerder bij Hunted hebben gezien.

Maar los van dat zijn ze inderdaad enigszins gedoemd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Buit
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2019, 14:36:22 »
Deze mensen zijn inderdaad nog slechter voorbereid dan sommige mensen bij Hunted ::rofl:: Ze hadden nog geluk dat ze niet op heterdaad betrapt konden worden met het geld, maar ik denk dat ze allemaal gepakt gaan worden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2019, 22:23:45 »
To be fair, toen ze op de ochtend van de roof belden met hun handlanger had ik ook niet bedacht dat dat achteraf getraceerd zou worden. Ondanks dat we dergelijke dingen meermaals eerder bij Hunted hebben gezien.

Maar los van dat zijn ze inderdaad enigszins gedoemd.
maar als je van te voren je plan maakt, dan denk je er toch over na?
Ze bespraken de plannen in die loods, dan spreek je daar toch ook af. Vanaf nu alleen nog op normale momenten contact ? Alles moet zoveel mogelijk hetzelfde te zijn. Dan begrijp je toch wel dat je niet iemand gaat bellen om 06.15 uur op zondag ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Buit
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2019, 19:13:58 »
Mja, mja, mja.. zou waarschijnlijk vooraf wel te proberen te analyseren wat ik kan bedenken hoe ze me gaan proberen te pakken. Denkende onder meer aan Hunted.
Dus eigenlijk hoor je het wel te kunnen bedenken..


En ik bedoel, die ex-militair annex loodgieter leek nog het beste te weten waar hij mee bezig was en met het hoofd koel houden.
..waarna hij de buit onder z'n bed verstopte. Daar kijken ze natuurlijk nóóit bij een huiszoeking.

Weet eigenlijk niet wie ik nog de meeste kans geef om het te halen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Buit
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2019, 20:25:10 »
ja dat onder zijn bed verstoppen was briljant ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Buit
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2019, 10:32:42 »
Ik vind het ook wel leuk. Ben benieuwd wat voor soort opdrachten er uitgevoerd moeten worden met het geld enzo.

en hoe moeilijk is het om een bus open te krijgen.
Mja in afl 2 hoorde je de recherche wel zeggen dat de achter en zijdeur van dat busje waren dicht gelast. Zal wel door de productie zo geregeld zijn om het spannender te maken. Net zoals die berg zand rond het busje waar de recherche nu voetafdrukken uit kan halen. Er lag op heel die parking nergens zand, behalve netjes rond die bus gestrooid. Maar goed, dat is om wat dingen op gang te krijgen en vind ik als kijker niet zo erg.

Verstond ik het nou goed dat de alibi van waarom dat ene duo hun auto 's morgens op de camerabeelden stond, zou worden dat die man niet kon slapen en zoiets had van hey we hebben dat ene stuk grond daar, laat ik es gaan kijken?

Ja... Waterdicht alibi! Doe ik ook altijd als ik niet kan slapen, even naar een stuk grond rijden ergens in het dorp.  ???
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 15:57:07 door Robbieazerty »