Auteur Topic: [week 5] Scary Movie  (gelezen 5875 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[week 5] Scary Movie
« Gepost op: 31-01-2019, 21:43:53 »

Scary Movie, de film die vol parodieën zitten van bestaande enge films.

Jullie gaan in drie verschillende versies van Scary Movie zitten! Eentje met wolven, eentje met vampieren en eentje met aliens.

Je raadt het al, intussen een oude vertrouwde in deze online spellen. Jullie gaan 1 Nacht spelen. Maar dan drie verschillende versies: 1 Nacht Weerwolven, 1 Nacht Vampieren en 1 Nacht Aliens!

Ik ga nu de aparte topics daarvoor starten en de mogelijk rollen die in het spel zitten posten.

Hierbij alvast de regels (met dank aan Lucy, want ik heb het deels gekopieerd uit Tweestrijd ;) )
Eén Nacht weerwolven/vampieren/aliens zijn allemaal varianten op het bekende Weerwolven Van Wakkerdam, maar hier speelt het zich enkel af in één dag en één nacht. Iedereen krijgt aan het begin van het spel een rol. Die rol bepaalt je wincondities in het spel. ‘s Nachts worden de rollen een voor een en soms tegelijk opgeroepen om hun actie uit te voeren. Bij de vampieren wordt er eerst bij valavond gespeeld, waarop sommigen een actie kunnen uitvoeren, daarna volgt de nacht.
Als iedereen zijn rol heeft uitgevoerd, wordt iedereen wakker, mag iedereen openbaar discussiëren (en er mag uiteraard gelogen worden) en wordt er één keer gestemd. De burgers willen een weerwolf/vampier/alien dood hebben en de weerwolven/vampieren/aliens willen een burger dood hebben. De meeste stemmen gelden en bij een gelijke stand gaan beide spelers dood.

Let op: door verschillende acties kunnen rollen omgewisseld zijn. Je krijgt echter na de nacht niet nog eens te horen wat jouw rol is. Je kunt dus zonder het te weten een andere rol gekregen hebben! Hier kun je achter komen door te vragen wat de andere spelers ‘s nachts uitgespookt hebben. Als ze de waarheid vertellen...

Regels
- Je mag niet buiten dit topic over deze opdracht communiceren.
- Acties die normaal gesproken in het echt worden uitgevoerd (zoals duim opsteken of geslagen worden) krijg je nu door via mij.
- Er liggen drie rollen in het midden. Deze kunnen in het spel komen door wisselacties.
- Per spel dat je wint, win je een stem om in te zetten.
- Als je alle drie de spellen wint, win je immuniteit!

Als de 3 spellen gespeeld zijn, wordt er dus gestemd. Je mag zoveel stemmen inzetten als je er gewonnen hebt. En spelers die 3 spellen gewonnen hebben, hebben dus immuniteit.

Plus zijn er van Temptation Island volgende voordelen in het spel:
Lucy:
- Mag iemand kiezen en één stem op die persoon wordt teniet gedaan.
- Mag iemand kiezen van wie één van zijn of haar stemmen dubbel telt.

Lan:
- Mag iemand kiezen van wie één van zijn of haar stemmen dubbel telt.

D*N:
- Mag iemand kiezen van wie één van zijn of haar stemmen dubbel telt.

TimvDons:
- Koos de douche, waardoor zijn partner (Lucy) één stem minder mag inzetten.


Tijd om de aparte topics te starten!


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2019, 22:15:47 »
Huh, ik zie wel een gifje van een weerwolf en een vampier, maar niet van aliens. Raar.

Heeft iemand hier überhaupt Doctor Who gezien want anders is dit helemaal niet grappig ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2019, 22:27:07 »
Huh, ik zie wel een gifje van een weerwolf en een vampier, maar niet van aliens. Raar.

Heeft iemand hier überhaupt Doctor Who gezien want anders is dit helemaal niet grappig ;D
Ik al niet... ik kreeg deze bij scary aliens te zien  ::hypocriet:: Het paste qua formaat en zwart-wit goed bij de rest :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2019, 22:51:15 »
Regels
- Je mag niet buiten dit topic over deze opdracht communiceren.

Oh uiteraard mag/moet je in de aparte topics die hier speciaal voor aangemaakt zijn communiceren. Anders wordt het wel héél moeilijk als je de drie spellen door elkaar in dit topic moet bespreken.

(was ik oorspronkelijk wel van plan, drie spellen door elkaar in één topic, maar toch besloten dat dat een te grote nachtmerrie zou worden)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2019, 23:42:13 »
De topics zijn geopend, maar ik post morgen de rollen wel!  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2019, 08:53:16 »
De rollen zijn verdeeld. Als je nog niets ontvangen hebt, laat het me weten.

Ik heb gezegd dat je tot zaterdag middernacht hebt om je actie te doen, maar toch zou ik willen vragen om jouw actie zo snel mogelijk te doen (als ik er al naar evraagd heb in de pm), want sommige rollen moeten eerst iets doen/laten weten voordat ik überhaupt verder kan met de rest (denken we bvb aan dubbelganger/copycat die eerst een kaart moeten kiezen; stel dat ze wolf/vampier worden, dan moet ik dat ook aan de wolven/vampieren laten weten en aan jou wie de andere wolven/vampieren zijn)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2019, 11:09:12 »
In alle spellen zijn alle acties gebeurd. Eigenlijk zou ik het laten starten op zondag 20u. Maar omdat iedereen zo snel was, kan de discussie op zich al wel vroeger starten. En wel vanavond.

Ik laat het nog niet nu meteen starten omdat nog niet iedereen op de hoogte is dat het vroeger start en die mensen anders al pagina's aan info achter staan, misschien al beschuldigd zijn en alles al klaar en geklonken is zonder dat zij nog maar wisten dat de discussie al gestart was.

Ik ben vanavond niet online om het startschot te geven, dus vanaf 20u, beginnen jullie in de respectievelijke topics maar los te branden!


En dan zou ik tegen donderdag 18u jullie stemmen voor elk spel willen hebben via pm.
Als het jullie al vroeger duidelijk is, mag je ook al vroeger stemmen uiteraard.

Daarna maak ik alles bekend en kan er weer gestemd worden, maar deze keer om iemand uit het spel te gooien!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2019, 10:50:28 »
 ::zwaai::
Heey allemaal, ik heb een druk weekend gehad en deze week ook nog paar activiteiten gepland, dus het is een beetje passen en meten met de weerwolven en alle afleidingen daarvan. ;) Ik ga nu snel de topics bijlezen, kijken of ik iets zinnigs kan bijdragen en dan ben ik er morgenavond weer!
 ::zwaai::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2019, 11:16:14 »
Je bent de aliens vergeten ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2019, 11:20:59 »
Nee die moest ik even goed lezen, omdat ik daar beschuldigd werd :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2019, 15:21:08 »
Vraag ontvangen:
Hoe werken de temptations die de vorige opdracht gewonnen zijn en komt de persoon waar ik het op in zet dat ook te weten?

Antwoord:
Appel - Post, voordat er gestemd gaat worden, op wie je de appel in zet. Die persoon heeft een stem minder. (Dus iemand die 2 stemmen gewonnen heeft, mag dan nog maar één keer stemmen. Iemand die al 0 stemmen had, zou ik het niet op in zetten, want die kan geen stem meer verliezen. ;) )

Cocktail - Post, voordat er gestemd gaat worden, op wie je de cocktail in zet. Die persoon mag één van z'n stemmen dubbel laten tellen. (Dus als die 1 stem had, telt die gewoon dubbel. Als die 2 stemmen had, moet die aan mij doorgeven welke hij dubbel wil laten tellen. Uiteraard mogen de 2 stemmen op dezelfde persoon ingezet worden en met de cocktail wordt éé nvan die stemmen dan verdubbeld, waardoor het uiteindelijk 3 stemmen op dezelfde persoon zijn.)

Douche - Jouw partner mag één stem minder inzetten. TimvDons koos een douche en dat betekent dat Lucy dus automatisch maar één stem minder mag inzetten.



Bij de appel en cocktail moet je dus openbaar posten op wie je ze in zet. Dus ja, die persoon komt dat wel te weten.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2019, 17:17:02 »
Even ter herinnering: jullie hebben tot morgen 18u om je stemmen in te sturen voor weerpieriëns!
 Meld best erbij in welk potje je op wie stemt (weerwolven, vampiers of aliens)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2019, 18:09:26 »
En als je niet stemt? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2019, 19:15:23 »
Weerpieriëns ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #14 Gepost op: 6-02-2019, 19:20:41 »
Even ter herinnering: jullie hebben tot morgen 18u om je stemmen in te sturen voor weerpieriëns!
 Meld best erbij in welk potje je op wie stemt (weerwolven, vampiers of aliens)

Toevallig had ik vandaag de deadline gecheckt, en daar stond 19u ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #15 Gepost op: 6-02-2019, 22:28:35 »
En dan zou ik tegen donderdag 18u jullie stemmen voor elk spel willen hebben via pm.
Als het jullie al vroeger duidelijk is, mag je ook al vroeger stemmen uiteraard.
Oh, hier had ik 18u staan. In die andere topics 19u dan? Mij ook goed op zich. Al hebben jullie in het echte spel maar tien minuten ofzo en nu al 100 uur ofzo!  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #16 Gepost op: 6-02-2019, 22:32:48 »
Ik werk tot ongeveer 18u, vandaar ;D Maar zal mn best doen om voor 18u te stemmen :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #17 Gepost op: 6-02-2019, 22:33:14 »
En als je niet stemt? ::hypocriet::
Niet stemmen = de regels van het spel niet volgen en dus onmiddellijke eliminatie, tenzij je kan aantonen dat het door omstandigheden niet gelukt was. Maar iedereen heeft ruim de tijd gehad. ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #18 Gepost op: 6-02-2019, 22:34:05 »
Ik werk tot ongeveer 18u, vandaar ;D Maar zal mn best doen om voor 18u te stemmen :D
Ja 19u mag ook, dan had ik het maar duidelijk moeten posten.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 5] Scary Movie
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2019, 20:45:36 »
Dus....

Eén persoon heeft alle drie de potjes gewonnen en dat was....


Lucy!  ::bravo::

Gefeliciteerd, naast 3 stemmen heb je ook nog eens immuniteit gewonnen! Maar van die 3 stemmen verlies je wel 1 stem, omdat...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoeveel stemmen won iedereen dus?
D*N: 2 stemmen (Weerwolven & Vampieren)
Lan: 2 stemmen (Weerwolven & Aliëns)
Lucy: 2 stemmen (alles - 1 stem van Tim's douche)
Mollenvanger: 2 stemmen (Weerwolven & Aliëns)
Nieky: 1 stem (Aliëns)
putyourHANSup!: 2 stemmen (Weerwolven & Vampieren)
Starlight: 2 stemmen (Weerwolven & Vampieren)
Swifty: 1 stem (Aliëns)
Timvdons: 1 stem (Weerwolven)
Wouterv: 2 stemmen (Weerwolven & Aliëns)


Lucy, D*N en Lan, gelieve zo snel mogelijk (vóór vrijdag 20u) hier te posten aan wie jullie je appel (voor Lucy) en cocktails (voor alledrie) geven, zodat we weten wie hoeveel stemmen heeft en we daarna met de stemming kunnen starten.

Ter herinnering:
Appel - Post, voordat er gestemd gaat worden, op wie je de appel in zet. Die persoon heeft een stem minder. (Dus iemand die 2 stemmen gewonnen heeft, mag dan nog maar één keer stemmen. Iemand die al 0 stemmen had, zou ik het niet op in zetten, want die kan geen stem meer verliezen. ;) )

Cocktail - Post, voordat er gestemd gaat worden, op wie je de cocktail in zet. Die persoon mag één van z'n stemmen dubbel laten tellen. (Dus als die 1 stem had, telt die gewoon dubbel. Als die 2 stemmen had, moet die aan mij doorgeven welke hij dubbel wil laten tellen. Uiteraard mogen de 2 stemmen op dezelfde persoon ingezet worden en met de cocktail wordt éé nvan die stemmen dan verdubbeld, waardoor het uiteindelijk 3 stemmen op dezelfde persoon zijn.)