Auteur Topic: [SM] 1 Nacht - Weerwolven  (gelezen 13582 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Gepost op: 31-01-2019, 22:24:19 »
Er zijn 13 rollen en 10 spelers. In het midden liggen 3 kaarten, zodat jullie niet exact weten welke rollen er al dan niet in zitten.
Bij deze versie ligt er zelfs een 4e kaart dwars in het midden. Dat is momenteel een weerwolfkaart. Eén van de rollen is namelijk een Alpha Wolf die 's nachts iemand's rol mag omwisselen met die weerwolfkaart (lees: van iemand een weerwolf maken).

De rollen

Weerwolfteam
Dit team wint als er geen weerwolf sterft.


Weerwolf (1 + de reserve die door de Alpha Wolf gegeven kan worden)
De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolven zijn. Als er maar 1 weerwolf is, mag deze een van de kaarten uit het midden bekijken.


Alpha Wolf (1)
Wordt samen met de andere wolven wakker. Wordt daarna apart wakker en moet van een speler die geen wolf is, de wolfkaart in het midden verwisselen met diens kaart.


Droomwolf (1)
Wordt NIET wakker met de andere wolven maar steekt dan wel zijn duim omhoog. Zo weten de andere wolven dat jij de droomwolf bent, maar zelf weet je niet wie er ook wolf is. (duim omhoog steken betekent hier dat ik aan de wolven gewoon laat weten dat jij de droomwolf bent natuurlijk)


Volgeling
De volgeling is een burger, maar hoort bij het weerwolfteam. Hij krijgt te horen wie de weerwolven zijn. Let op: de volgeling wint als de weerwolven winnen, dus als er een burger sterft. Omdat hij zelf ook een burger is, wint hij dus ook als hij zelf sterft!

Burgerteam
Het burgerteam wint als een weerwolf sterft.


Onruststoker
De onruststoker mag zonder te kijken twee rollen omwisselen.


Ziener
De ziener mag óf 1 kaart van een andere speler bekijken óf 2 kaarten uit het midden. De dwarse kaart die oorspronkelijk een weerwolfkaart was, mag ook bekeken worden.


Dief
De dief mag zijn eigen kaartje omwisselen met die van een andere speler en daarna kijken wat zijn nieuwe rol is.


Dronkaard
De dronkaard wisselt zijn kaart zonder te kijken om met een van de kaarten uit het midden.


Jager
Als de jager sterft, mag hij nog iemand aanwijzen die ook sterft.


Dubbelganger
Aan het begin van het spel bekijk je de kaart van een medespeler. Jij bent nu deze zelfde rol en mag dezelfde actie uitvoeren (ik begeleid je wel).


Slapeloze
Je mag op het einde van de nacht je eigen kaart bekijken.


Thing
Ik krijg het originele plaatje niet gevonden. Jij mag je linker of rechterbuur aantikken. Hiervoor post ik hieronder wel de volgorde waarin jullie zitten.


Leerling Ziener
Jij mag één kaart in het midden bekijken (mag ook de dwarse originele weerwolfkaart zijn)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 18:26:52 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2019, 22:24:47 »
Volgorde van acties
Jullie hoeven voor het uitvoeren van de acties niet op elkaar te wachten, maar de volgorde is wel belangrijk voor het wisselen van kaartjes. Bijvoorbeeld als de dief en de onruststoker aan dezelfde kaartjes hebben gezeten, moet je weten wat er eerst gewisseld is.

1. Dubbelganger
2. Weerwolven
3. Alpha Wolf
4. Volgeling
5. Thing
6. Ziener
7. Leerling Ziener
8. Dief
9. Onruststoker
10. Dronkaard
11. Slapeloze

Het verdelen van de rollen gebeurt via random.org. Jullie krijgen binnenkort via pm te horen wie je bent. Iedereen met een nachtelijke actie heeft tot zaterdag 23:59 uur de tijd om deze uit te voeren. Daarna krijgen jullie alle eventuele extra informatie (bijvoorbeeld wat je gezien hebt). De discussie start op zondag om 18:00 uur in dit topic (tegen dan heb ik denk ik alles wel kunnen verdelen, aangezien ik zaterdag de hele dag weg ben en laat thuis). Stemmen gaat weer via pm en moet gebeuren voor donderdag 19:00 uur.

Vragen over dit spel mogen hier gesteld worden.

Jullie zitten zo in een kring (ik tel de getallen door met de wijzers van de klok mee):

1.Swifty2.wouterv3.Lucy4.Mollenvanger
10.D*N                          5.Lan
9.HANS8.Starlight7.TimvDons6.Nieky

Swifty's buren zijn dus bvb wouterv en D*N.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2019, 18:44:11 »
De dubbelganger wordt wakker en bekijkt iemand's kaart. Als je de alpha wolf, ziener, leerling ziener, dief, onruststoker, dronkaard of thing gezien hebt, doe je nu jouw actie. Als je een van de wolven of de volgeling, slapeloze of jager hebt gezien, stuur ik je wat je wanneer moet doen.

Weerwolven, ik stuur een pm naar alle wolven, maar let op dit is puur ter informatie, jullie mogen niet discussiëren/praten in die pm.

Alpha Wolf,  wissel de dwarse weerwolfkaart met die van een speler naar keuze.

Volgeling, ik pm je wie er allemaal wolf is.

Thing,  bump je linker- of rechterbuur.

Ziener,  bekijk de kaart van één medespeler of bekijk 2 kaarten in het midden. PM me je keuze. Als je het midden kiest zeg dan kaart 1, 2, 3 en/of dwarse kaart.

Leerling Ziener,  bekijk één kaart naar keuze in het midden. PM me je keuze. Als je het midden kiest zeg dan kaart 1, 2, 3 of dwarse kaart.

Dief, je mag jouw kaart omruilen met die van een ander. PM me of je dit wil doen en zo ja wiens kaart je steelt.

Onruststoker, je mag de kaarten van 2 medespelers omwisselen. PM me of je dit wil doen en zo ja van wie.

Dronkaard, wissel je kaart met kaart 1, 2 of 3. PM me je keuze.

Slapeloze, als alle andere acties gebeurd zijn, laat ik weten of je nog steeds de slapeloze bent en zo nee, wat dan wel.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2019, 10:51:42 »
Alle nacht acties zijn uitgevoerd. Ik geef iedereen nog even de kans om na te denken en online te komen om dit te lezen.

En dan kunnen we de klok eventueel 24 uur vroeger zetten en vanavond om 20u al starten met de discussie.  ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2019, 23:11:55 »
Ik heb gedroomd over huiselijk geweld ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2019, 00:54:19 »
Gezien ik die andere twee spellen nog een beetje eng vind begin ik maar bij deze  :P

Ik ben Apprentice Seer en ik heb een hunter gezien bij een van de middelste kaarten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2019, 09:40:07 »
Welke?

Ik ben de dronkaard dus handig om te weten
klaar voor de strijd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2019, 09:43:24 »
Ik ben in ieder geval lid van het burgerteam en heb verder weinig nuttigs toe te voegen

Wie is de onruststoker?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2019, 11:42:46 »
Gezien ik die andere twee spellen nog een beetje eng vind begin ik maar bij deze  :P

Ik ben Apprentice Seer en ik heb een hunter gezien bij een van de middelste kaarten.
Dat is leuk bedacht, maar ik ben al de leerlingziener en ik heb de dwarse kaart bekeken. Er lag daar geen wolf meer, dus de alfawolf zit in het spel. Ik denk dat het verstandiger is om nog even niet te zeggen wat er nu dan wel ligt, want anders weet die persoon meteen dat hij nu een wolf is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2019, 11:47:42 »
Ik ben in ieder geval lid van het burgerteam en heb verder weinig nuttigs toe te voegen

Wie is de onruststoker?
Ik kan bevestigen dat jij de waarheid spreekt dat je onderdeel bent van het burgerteam  ::jaja::. Ik ben de ziener en heb de namen van alle deelnemers en ook de nummers van de middelste kaarten in Random.org gegooid en wie na een druk op de knop bovenaan de lijst zou staan, die zou ik gaan bekijken :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2019, 12:35:01 »
WAAROM ZOU JE DAT DOEN?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2019, 12:40:50 »
Ja pfff ik ging als leerlingziener voor de dwarse kaart omdat ik dacht dat de ziener wel 2 kaarten in het midden zou hebben bekeken. Dus nu weten we niet wat er in het midden ligt :-X

Oh, tenzij Lan mss de dubbelganger is en nu ook leerlingziener is? Was even vergeten dat dat een optie was ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2019, 12:41:49 »
Dan zou ie dat toch wel gelijk zeggen ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2019, 12:44:29 »
Bijzonder dat de ziener niet twee kaarten in het midden zou bekijken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2019, 12:49:26 »
Niet vergeten dat Mollenvanger niet op spelletjesdagen komt en dit spel misschien niet goed kent hè. Mollenvanger, wat heb je bij mij gezien dan? Dan kunnen we bevestigen dat je inderdaad de ziener bent.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2019, 12:50:25 »
Mja, dat snap ik wel als je dit nog nooit gespeeld hebt. Dus ik ben voorlopig geneigd MV te geloven.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2019, 12:56:13 »
Oh dat van mij was onzin maar ik hoopte op reactie  ::rofl:: 

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2019, 12:58:36 »
Nu vind ik jou een beetje eng :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2019, 13:05:38 »
Niet vergeten dat Mollenvanger niet op spelletjesdagen komt en dit spel misschien niet goed kent hè. Mollenvanger, wat heb je bij mij gezien dan? Dan kunnen we bevestigen dat je inderdaad de ziener bent.
De slapeloze  (en inderdaad, ik doe maar wat, daarom ook mn Random.org move :P)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 13:08:31 door MollenvangR-Art »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2019, 13:11:57 »
Goed verhaal

Ik vertrouw het in ieder geval niet ::ohno::

Edit: Of Lucy heeft ons nog meer te vertellen want ze is dan vast geen slapeloze meer ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 13:14:35 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human