Auteur Topic: [SM] 1 Nacht - Weerwolven  (gelezen 13588 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2019, 15:07:55 »
Haha ik vroeg me al af wanneer ik getarget werd. Het werd tijd  ::rofl::

Maar ik heb mijn info bewust voor me gehouden, want ik ben ziener! En ik heb dit spel vaker gespeeld, als ziener moet je altijd afwachten  ::jaja::

Ik heb wél 2 kaarten in het midden bekeken, zoals iedere slimme ziener zou doen. Daar ligt een droomwolf en een 'gewone' weerwolf  ::jaja::

Starlight kon al concluderen dat er een alphawolf in het spel zat. Dus ik denk dat we maar 2 weerwolven hebben  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2019, 15:10:46 »
Maar als je inderdaad de onruststoker bent had je dat toch wel eerder kunnen zeggen? Mijn rol was allang bekend, en dan had Hans zeker geweten dat hij geen wolf meer was en had hij het meteen kunnen toegeven.

En als ik nu ineens wel een wolf ben vind ik dit spel stom ::rofl::

Ik wil als onruststoker graag eerst de claims van mensen weten voor ik zeg dat ze gewisseld zijn, en het duurde even voor we de claim van Hans hadden  :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2019, 15:12:03 »
Als de dronkaard (wouter?) even zegt met welke kaart uit het midden hij heeft geruild? Dan weten we of ie wolf is geworden of niet  ;D.

Zie je: ben ik nog te vroeg met mijn claim  ::rofl::

Maar we hebben dus

Hans of Swifty die liegt
Lan die eerst beweert leerlingziener te zijn en vervolgens snel onruststoker?
Ik of Mollenvanger die liegt
Een volgeling die volgens Starlight uit het spel ligt. Dat maakt het wel eenvoudiger  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 15:14:28 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2019, 15:13:03 »
 ::rofl::

Dit is waarom dit spel echt veel interessanter is dan die andere twee ;D

Maar om eerlijk te zijn geloof ik er vrij weinig van. Als er maar 2 wolven zijn, is Lucy ook zeker weten de slapeloze. Dat kon MV alleen weten als hij inderdaad de ziener is ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2019, 15:14:41 »
Maar ik heb mijn info bewust voor me gehouden, want ik ben ziener! En ik heb dit spel vaker gespeeld, als ziener moet je altijd afwachten  ::jaja::

Ik heb wél 2 kaarten in het midden bekeken, zoals iedere slimme ziener zou doen. Daar ligt een droomwolf en een 'gewone' weerwolf  ::jaja::
Jij de ziener, no way  ::rofl:: leuk geprobeerd Niek om mijn naiviteit te gebruiken als argument... maar ik ben de enige echte ziener hier.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2019, 15:23:11 »
Dan ben jij toch ook okee met stemmen op Nieky? ;)

Ja maar ik moest het toch even rechtzetten :P
Keep calm and eat chocolates!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2019, 15:29:02 »
Aangezien er 2 zieners zijn, ga ik niet posten welke kaart ik gekozen heb.

Eerst wil ik daar duidelijkheid over
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2019, 15:35:07 »
Ik snap best dat Mollenvanger een sterk verhaal heeft, maar toch ben ik echt de ziener.
De droomwolf en een 'gewone wolf' liggen/lagen in ieder geval zeker in het midden.  Dus naast Mollenvanger is er nog een wolf (ik vermoed dan Swifty/Hans omdat die elkaar tegenspreken) en dan is de kans 2/3 dat Wouter ook een wolf is geworden. Het feit dat er niet meer dubbele rollen zijn geclaimd klopt ook met mijn verhaal. Als mijn verhaal niet zou kloppen, zou er nog een rol meer dubbel geclaimt moeten zijn.

Aangezien Wouter een 2/3 kans heeft om Wolf te zijn vind ik op hem stemmen echt een reële optie, want 2/3 is meer dan 1/2. Maar stemmen op Mollenvanger vind ik ook prima natuurlijk  ;)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2019, 15:43:13 »
Ik snap best dat Mollenvanger een sterk verhaal heeft, maar toch ben ik echt de ziener.
De droomwolf en een 'gewone wolf' liggen/lagen in ieder geval zeker in het midden.  Dus naast Mollenvanger is er nog een wolf (ik vermoed dan Swifty/Hans omdat die elkaar tegenspreken) en dan is de kans 2/3 dat Wouter ook een wolf is geworden. Het feit dat er niet meer dubbele rollen zijn geclaimd klopt ook met mijn verhaal. Als mijn verhaal niet zou kloppen, zou er nog een rol meer dubbel geclaimt moeten zijn.

Aangezien Wouter een 2/3 kans heeft om Wolf te zijn vind ik op hem stemmen echt een reële optie, want 2/3 is meer dan 1/2. Maar stemmen op Mollenvanger vind ik ook prima natuurlijk  ;)
Het is wel heel grappig dat je nu ineens naar mij stuurt nu jij ineens getarget wordt (lekker makkelijk want MV is eerlijk geweest, spelletje nooit gespeeld dus makkelijk slachtoffer) dus laat ik maar doen alsof ik de ziener ben, want dat is makkelijk. Nee Niek, je verhaal rammelt aan alle kanten? Hoe kan ik anders weten dat Luus de Slapeloze is? Zal ik een screenshot plaatsen van dat ik de ziener ben?  ::rofl::

Jij bent een leugenaar, ik de ziener. Maar dit is precies wat jij wilt. Ik ga tegen jou in, mensen gaan mij wantrouwen. Jij gaat vrijuit. Slim bedacht  ::ok:: Ik kan er alleen heel slecht tegen als ik vals beschuldigd wordt van liegen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 15:46:09 door MollenvangR-Art »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2019, 15:44:38 »
Hoezo zou er dan nog een rol dubbel geclaimd moeten zijn?

Ik geloof gewoon niet dat MV dan precies goed heeft gegokt dat Lucy de slapeloze is. Dan zou Lucy ook een wolf moeten zijn en de slapeloze in het midden liggen. Maar dan zou er een dief in het spel moeten zijn, en die wordt niet geclaimd, dus die moet sowieso in het midden liggen. En daarnaast wist één van de twee dan net nog niet dat ze wolf waren, en klopt het dan niet dat zowel Hans als Swifty de jager claimen. Minimaal één van hen twee moet toch echt wolf zijn.

Er klopt echt niets van je verhaal ::ohno::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2019, 15:46:10 »
Volgens mij kunnen we duidelijkheid krijgen over Swifty/Hans als Hans online komt, want hij is verwisseld met Starlight. Dus Hans is hoe dan ook geen wolf meer en als hij nog steeds de jager claimt, is Swifty dus wel een wolf. Anders is Starlight nu een wolf. Case closed ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2019, 15:49:14 »
Jij bent een leugenaar, ik de ziener. Maar dit is precies wat jij wilt. Ik ga tegen jou in, mensen gaan mij wantrouwen. Jij gaat vrijuit. Slim bedacht  ::ok:: Ik kan er alleen heel slecht tegen als ik vals beschuldigd wordt van liegen.

Lol dit hoort bij het spelletje toch  ::rofl::
Ik zoek geen ruzie ofzo, los van wat de waarheid is ;).
Dat je dreigt met het plaatsen van een screenshot vind ik alleen maar verdacht. Je weet best dat dat tegen de regels is.  Dan is het niet zo'n moeilijk spelletje meer he  ;)

Wat Lucy zegt vind ik ook klinken als een goed plan trouwens  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2019, 15:51:31 »
Als Lan überhaupt de onruststoker is, want daar twijfel ik nog steeds aan. Stel, Hans en Lan zijn beide wolf, dan kan Hans nu gewoon claimen dat hij toch een wolf was en dan stemt iedereen op mij en is er een burger dood.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2019, 15:52:16 »
Lol dit hoort bij het spelletje toch  ::rofl::
Ik zoek geen ruzie ofzo, los van wat de waarheid is ;).
Dat je dreigt met het plaatsen van een screenshot vind ik alleen maar verdacht. Je weet best dat dat tegen de regels is.  Dan is het niet zo'n moeilijk spelletje meer he  ;)

Wat Lucy zegt vind ik ook klinken als een goed plan trouwens  ::ok::
Weet ik, maar ik heb besloten niet te liegen. Maar da ga je weer, je grijpt nu alles wat ik zeg of doe aan om mij verdacht te maken. ::ok:: En het blijft bijzonder dat je nu ineens begint met verdacht maken nu je getarget wordt. Anders had je dat toch ook al kunnen doen toen anderen eerder aan mij twijfelden. Waarom zou ik zo'n risico nemen om te gokken wat Lucy heeft?

Maar goed, geloof Niek maar en stem lekker op mij  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2019, 15:59:35 »
MV doe ff rustig, niemand gelooft Niek, maar het is niet leuk als je nu zo gaat doen. Mensen liegen in dit spel, daar is het voor gemaakt
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2019, 16:02:06 »
Als Lan überhaupt de onruststoker is, want daar twijfel ik nog steeds aan. Stel, Hans en Lan zijn beide wolf, dan kan Hans nu gewoon claimen dat hij toch een wolf was en dan stemt iedereen op mij en is er een burger dood.

Wie is er dan onruststoker?  :P Ik moet dit trouwens waarschijnlijk niet vragen want dadelijk switcht Nieky naar claimen dat hij dat is  ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2019, 16:03:10 »
Als ziener wacht ik altijd lang. Dat loont, dus ik kan wel roepen dat jij liegt. Maar misschien was je volgeling. Eigenlijk had ik nog langer moeten wachten want dan weet ik zeker dat Wouter nu een Wolvenrol heeft  ::jaja::

Wij blijven het oneens waarschijnlijk. Dat is niet erg toch ;)?

. Waarom zou ik zo'n risico nemen om te gokken wat Lucy heeft?

Misschien is Lucy ook wel wolf. Niemand anders kan haar als slapeloze bevestigen. En er ligt nog een kaart in het midden waarvan we niks weten.
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2019, 16:06:02 »
Wacht wat, je zei net dat er twee wolven in het midden lagen. Dan kan ik toch niet ook een wolf zijn? ::rofl:: Niek je verhaal klopt van geen kanten :-*
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2019, 16:07:56 »
Wie is er dan onruststoker?  :P Ik moet dit trouwens waarschijnlijk niet vragen want dadelijk switcht Nieky naar claimen dat hij dat is  ::rofl::
Die ligt dan in het midden.

Misschien is Lucy ook wel wolf. Niemand anders kan haar als slapeloze bevestigen. En er ligt nog een kaart in het midden waarvan we niks weten.
Zoals ik al zei kan dat niet want 1. De dief is door niemand geclaimd dus die ligt al in het midden en 2. Als Lucy en MV aan het begin wolven waren, moet het volgens jou verhaal wel zo zijn dat één van beide de volgeling was en nog niet wist dat ze een wolf waren en dan is het niet logisch dat je elkaar helpt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Weerwolven
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2019, 16:08:35 »
Mollenvanger Alphawolf die jou 'gewone' weerwolf heeft gemaakt.
Als MV de enige alphawolf is mag hij een kaart in het midden kijken, misschien heeft hij daar de slapeloze gezien. Kan daardoor jou aanwijzen/bevestigen als Slapeloze. En dan blijven er nog een droomwolf en gewone wolf over.

Het kan best  ::jaja::

Maar Mollenvanger liegt in ieder geval. Het kan ook lucky zijn dat jij echt de slapeloze bent, of hem niet tegenspreekt om een andere reden ;)
You'll never walk alone