Auteur Topic: [SM] 1 Nacht - Vampieren  (gelezen 14926 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[SM] 1 Nacht - Vampieren
« Gepost op: 31-01-2019, 23:15:25 »
Vampieren werkt ietsje anders. Naast je rolkaart heb je ook een mark. Iedereen start met een Mark of Clarity. Die heeft geen invloed op je. Maar tijdens valavond kunnen die marks verplaatst worden. Vlak voordat de nacht begint mag ieder naar zijn Mark kijken.

Als voorbeeld zie hier de marks die mogelijk in het spel komen (de onderste rij met rondjes):


Er zijn 13 rollen en 10 spelers. In het midden liggen 3 kaarten, zodat jullie niet exact weten welke rollen er al dan niet in zitten.

De rollen

Vampierenteam
Dit team wint als er geen vampier sterft.


Vampier (1)
Wordt wakker met de andere vampieren, die samen moeten beslissen wie ze de Mark of Vampire geven. Die Mark verandert een andere speler in een vampier. Wijzen ook aan wie ze Vampier gemaakt hebben, zodat Renfield dat later kan zien.


Count
Wordt samen met de andere vampieren wakker. Wordt daarna apart wakker en moet iemand de Mark of Fear geven. Die speler mag zijn nachtactie niet uitvoeren.


Master
Wordt samen met de andere vampieren wakker. Als ALLE vampieren (dus ook die met de Mark of Vampire) op de Master stemmen op het einde, kan hij niet vermoord worden. Als hij de meeste stemmen heeft, sterft degene met de 2e meeste stemmen.


Renfield
Renfield is de Volgeling van de Vampieren. Hij weet wie de vampieren zijn en wint als de vampieren winnen. Zelfs als hij zelf sterft (want dan is er geen vampier dood).

Burgerteam
Het burgerteam wint als een vampier sterft.


Copycat
Bekijk een kaart in het midden. Jij wordt die rol en moet de nachtactie van die rol uitvoeren wanneer je daarvoor opgeroepen wordt.


Assassin
Geef iemand de Mark of Assassin. Jij wint als deze persoon sterft (ie de meeste stemmen heeft op het eind).


Diseased
Geef een van je buren de Mark of Disease. Als iemand naar jou of de speler met de Mark of Disease stemt op het einde, verliezen ze. Zelfs als hun team gewonnen heeft.


Cupid
Geef 2 spelers de Mark of Love. Als een speler met de Mark of Love vermoord wordt, sterft de andere ook. De 2 geliefden mogen elkaar 's nachts aankijken.


Instigator
Geef een speler de Mark of the Traitor. Die speler wint nu enkel als iemand van zijn eigen team vermoord wordt.


Priest
Geef jezelf en een andere speler een Mark of Clarity. Mochten jij of die speler eerder al een andere Mark gekregen hebben die hun rol beïnvloed, zijn ze hiermee dus weer neutraal geworden.


Marksman
Je mag de Mark van een speler bekijken en de kaart van een andere speler.


Pickpocket
Wissel jouw Mark met die van een ander en bekijk je nieuwe Mark.


Gremlin
Verwissel de Marks of de kaarten van 2 spelers.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2019, 23:15:40 »
Volgorde van acties
Jullie hoeven voor het uitvoeren van de acties niet op elkaar te wachten, maar de volgorde is wel belangrijk voor het wisselen van kaartjes.

VALAVOND
1. Copycat
2. Alle vampieren
3. Count
4. Renfield
5. Diseased
6. Cupid
7. Instigator
8. Priest
9. Assassin

NACHT
1. De geliefden komen van elkaar te weten wie ze zijn
2. Marksman
3. Pickpocket
4. Gremlin

Het verdelen van de rollen gebeurt via random.org. Jullie krijgen binnenkort via pm te horen wie je bent. Iedereen met een nachtelijke actie heeft tot zaterdag 23:59 uur de tijd om deze uit te voeren. Daarna krijgen jullie alle eventuele extra informatie (bijvoorbeeld wat je gezien hebt). De discussie start op zondag om 18:00 uur in dit topic (tegen dan heb ik denk ik alles wel kunnen verdelen, aangezien ik zaterdag de hele dag weg ben en laat thuis). Stemmen gaat weer via pm en moet gebeuren voor donderdag 19:00 uur.

Vragen over dit spel mogen hier gesteld worden.

Jullie zitten zo in een kring (ik tel de getallen door met de wijzers van de klok mee):

1.Swifty2.wouterv3.Lucy4.Mollenvanger
10.D*N                          5.Lan
9.HANS8.Starlight7.TimvDons6.Nieky

Swifty's buren zijn dus bvb wouterv en D*N.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 23:39:52 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2019, 10:34:38 »
Ik kreeg een vraag: wat gebeurt er als er twee geliefden sterven en de ene is vampier en de andere burger? Wie wint dan?

Wel:
De rollen

Vampierenteam
Dit team wint als er geen vampier sterft.

...

Burgerteam
Het burgerteam wint als een vampier sterft.

Aangezien de vampieren enkel winnen als er géén vampier sterft en de burgers winnen als er wél een vampier sterft, dan winnen de burgers als er een burger én vampier sterft. Want er is wel een vampier gestorven.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2019, 11:25:03 »



Pickpocket  aka Niels  ;)
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2019, 19:02:43 »
Copycat, bekijk een kaart in het midden. Jij wordt deze rol en moet dus die actie uitvoeren wanneer het je beurt is.

Vampieren, ik stuur jullie een pm om elkaar bekend te maken. Er mag normaal niet buiten dit topic over het spel gecommuniceerd worden, maar jullie krijgen hierbij een kleine uitzondering, want jullie moeten beslissen wie jullie een MARK of VAMPIRE geven (oftewel, wie jullie veranderen in een vampier).

Count, PM me wie jij de MARK of FEAR geeft (die persoon mag zijn nacht actie niet uitvoeren).

Renfield, wanneer ik weet wie er nog in een vampier veranderd is, laat ik je weten wie de vampieren zijn.

Diseased, PM me wie jij de MARK of the DISEASED geeft. Als iemand naar jou of de speler met de Mark of Disease stemt op het einde, verliezen ze.

Cupid, PM me welke 2 spelers je de MARK of LOVE geeft. Die twee worden geliefden en als een van hen de meeste stemmen krijgt op het einde, sterft de andere ook.

Instigator, PM me wie jij de MARK of the TRAITOR geeft. Deze persoon wint enkel als zijn team verliest.

Priest, geef jezelf een MARK of CLARITY en PM me ook de naam van een andere speler wiens MARK je verandert in een MARK of CLARITY.

Assassin, PM me wie jij de MARK of the ASSASSIN geeft.

Als deze acties uitgevoerd zijn, stuur ik jullie wat er op je Mark staat en daarna voeren we de Nacht fase uit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2019, 10:18:41 »
Alle valavond acties zijn gedaan. Jullie mogen nu naar je Mark kijken. Ik zal erbij zetten wat dat betekent. ;)

Overigens moest Renfield wanneer hij/zij aan de beurt was, zijn/haar Mark wisselen met de Mark of the Bat. Die betekent verder niks, maar als jij de Mark of the Bat ziet en je bent niet Renfield, dan weet je dat Renfield tenminste wél in het spel zit, maar je mark somehow verwisseld is.

Daarna starten we met de Nacht:
Ik stel de geliefden aan elkaar voor.
De Marksman mag de Mark van een speler zien en de kaart van een andere speler.
De Pickpocket mag zijn Mark met die van een ander verwisselen.
De Gremlin mag de Marks of de kaarten van 2 spelers verwisselen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2019, 11:05:48 »
En ook hier is alles gedaan wat er gedaan moest worden omdat velen het ook al op voorhand hadden doorgegeven. :)

Ook hier kan het los gaan om 20u vanavond.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2019, 09:48:41 »
Willen de marksman, de pickpocket en de gremlin misschien wat informatie geven over geziene en verwisselde kaarten/marks?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2019, 12:36:30 »
Meeh weet ik nog niet ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2019, 12:48:21 »
Je kunt wel zeggen wie van die drie je bent, zonder te zeggen wat je hebt verwisseld of gezien toch?

Ik was geen van drieën, maar wil graag iets van hen weten voor ik meer over mezelf zeg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2019, 12:59:59 »
Het lijkt mij handig als juist rollen als de Gremlin hun info niet meteen open gooien. Als mensen al weten dat ze verwisseld zijn claimen ze ineens iets anders. Ik ben zelf geen van die rollen trouwens.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2019, 13:03:48 »
Ik ben de marksman in ieder geval en doe de info inderdaad nog even vasthouden, ook omdat ik zelf niets kan verwisselen :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2019, 13:24:11 »
Ik ben de Gremlin, maar deel nog niet wat ik gedaan heb
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2019, 13:30:10 »
Ik ben de Gremlin, maar deel nog niet wat ik gedaan heb
En als ik nou zeg welke personen ik iets van heb gezien en jij kan confirmen of je hier iets mee hebt gedaan of niet? Is dat oké?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2019, 13:31:18 »
En als ik nou zeg welke personen ik iets van heb gezien en jij kan confirmen of je hier iets mee hebt gedaan of niet? Is dat oké?

Ik weet niet of de rest er mee eens is, maar ik vind het goed.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2019, 13:32:11 »
Ik weet niet of de rest er mee eens is, maar ik vind het goed.
Ik heb Hans en Swifty gezien, heb je iets veranderd bij hun?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2019, 13:34:45 »
Ik heb Hans en Swifty gezien, heb je iets veranderd bij hun?

Niets veranderd bij deze twee ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2019, 13:39:20 »
Ok dan weet je dat ik een burger ben D*N. En dus te vertrouwen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2019, 13:41:29 »
The count geeft de mark of fear aan een burger neem ik aan. Is er iemand die wil vertellen dat hij of zij de nachtactie niet mocht doen? Of zou je dat zelf niet weten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Vampieren
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2019, 14:27:30 »
Goed.. ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie met die marks ofzo want dit is bijna te makkelijk :P

Maar ik was de Pickpocket (of eigenlijk eerst de Copycat en toen de Pickpocket) en ik heb mijn mark omgeruild met die van Swifty. Dus dan heeft Swifty nu de mark of vampire, en ik heb nu een mark of clarity.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"