Auteur Topic: [SM] 1 Nacht - Aliens  (gelezen 11884 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[SM] 1 Nacht - Aliens
« Gepost op: 31-01-2019, 23:40:15 »
Er zijn 13 rollen en 10 spelers. In het midden liggen 3 kaarten, zodat jullie niet exact weten welke rollen er al dan niet in zitten.
Bij deze versie zijn de getallen waaraan je aan tafel zit ook van belang. De app bepaalt zelf wat jij mag doen en verwijst daarmee vaak naar 'iemand met een hoger nummer' of 'iemand met een oneven nummer' etc. Bovendien gebeurt er op het einde vaak ook nog iets random door de app.

Van deze rollen krijg ik geen aparte afbeeldingen gevonden en het is laat, ik moet naar bed en ga dus even niet photoshoppen om aparte foto's te knippen, dus verwijs ik jullie even naar: deze link waar de afbeeldingen staan

De rollen

Alien team
Dit team wint als er geen alien sterft. TENZIJ je Groob of Zerb bent!

Alien: wordt wakker met de andere aliens (Groob, Zerb, Synthetic & Body Snatcher). Jullie krijgen een actie van de app (ik laat het wel weten en post het hier ook).

Groob: wordt wakker met de andere aliens en wordt nadien nog eens wakker om te kijken of Zerb in het spel zit. Jij en Zerb zijn aartsrivalen die liever elkaar vermoorden dan de burgers. Je wint als Zerb vermoord wordt. Als die niet in het spel zit, win je als een burger vermoord wordt.

Zerb: wordt wakker met de andere aliens en wordt nadien nog eens wakker om te kijken of Groob in het spel zit. Jij en Groob zijn aartsrivalen die liever elkaar vermoorden dan de burgers. Je wint als Groob vermoord wordt. Als die niet in het spel zit, win je als een burger vermoord wordt.

Synthetic: wordt wakker met de andere aliens. Maar je hebt stiekem de Aliens afgezworen en beseft dat om de mensheid en aliens te redden JIJ moet sterven. Jij wint en al de rest verliest als jij sterft.

Body Snatcher: wordt wakker met de andere aliens. Wordt daarna apart wakker en wisselt zijn kaart met een speler naar keuze. Bekijk die kaart. De speler wiens kaart jij genomen hebt is nu een Alien en jij hoort ook nog steeds tot het Alien team.

Burger team
Dit team wint als er een alien sterft.
Oracle: Je moet een vraag op de app beantwoorden
Cow: steek je vuist uit. Als iemand op je vuist tikt, is één van jouw buren een Alien!
Leader: Jij weet wie de Aliens zijn. Als zowel Zerb als Groob in het spel zitten, kan jij enkel winnen als deze beiden nog leven (zodat die aartsrivalen elkaar afmaken. Wees echter voorzichtig met het prijsgeven van de informatie over wie de Aliens zijn, want als alle Aliens op jou stemmen op het einde, winnen de Aliens! Zelfs als er (bij gelijkspel) een Alien zou sterven.
Psychic: Je mag kaarten zien zoals aangegeven door de app
Rascal: Je mag kaarten tussen twee spelers wisselen zoals aangegeven door de app
Exposer: draai 1, 2 of 3 kaarten om, zoals aangegeven door de app
Blob: Je wint enkel als alle spelers die deel zijn van de Blob (wordt aangegeven door de app) in leven blijven.
Mortician: Jij wint als één van je buren sterft.

Volgorde van acties
Jullie hoeven voor het uitvoeren van de acties niet op elkaar te wachten, maar de volgorde is wel belangrijk voor het wisselen van kaartjes.

1. Orakel
2. Aliens
3. Cow
4. Groob & Zerb
5. Body Snatcher
6. Leader
7. Psychic
8. Rascal
9. Exposer
10. Blob
11. Mortician

Het verdelen van de rollen gebeurt via random.org. Jullie krijgen binnenkort via pm te horen wie je bent. Iedereen met een nachtelijke actie heeft tot zaterdag 23:59 uur de tijd om deze uit te voeren. Daarna krijgen jullie alle eventuele extra informatie (bijvoorbeeld wat je gezien hebt). De discussie start op zondag om 18:00 uur in dit topic (tegen dan heb ik denk ik alles wel kunnen verdelen, aangezien ik zaterdag de hele dag weg ben en laat thuis). Stemmen gaat weer via pm en moet gebeuren voor donderdag 19:00 uur.

Vragen over dit spel mogen hier gesteld worden.

Jullie zitten zo in een kring (ik tel de getallen door met de wijzers van de klok mee):

1.Swifty2.wouterv3.Lucy4.Mollenvanger
10.D*N                          5.Lan
9.HANS8.Starlight7.TimvDons6.Nieky

Swifty's buren zijn dus bvb wouterv en D*N.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2019, 13:39:49 »
Oracle, beantwoord de vraag van de app:
Heb je een even of oneven nummer? (gaat over de nummers in de kring waar je zit.


Vanavond post ik het antwoord als iedereen de kans gehad heeft online te komen en het oracle heeft kunnen antwoorden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2019, 19:14:37 »
Oracle, beantwoord de vraag van de app:
Heb je een even of oneven nummer? (gaat over de nummers in de kring waar je zit).

Het Oracle heeft een even nummer.

Aliens, kijk elkaar aan (ik stuur een PM). Elke alien mag een kaart bekijken van een getal lager dan zijn getal. Maar mag niet delen met de andere aliens wat ze hebben gezien. (ze kunnen wel zien wiens kaart jij hebt gekozen).

Cow, ik PM je als je aangetikt werd door één van je buren. If so, betekent het dus dat één van hen een alien is.

Groob & Zerb, Ik PM jullie om te laten weten of jullie beiden in het spel zijn en zo ja, wie wie is.

Body Snatcher, wissel jouw kaart met die van een speler met een even nummer. Die speler hoort nu ook bij het alien team en jij ook. Ik PM je welke kaart je hebt genomen.

Leader, ik PM je wie de aliens zijn en ook of Groob en Zerb beiden in het spel zitten en wie dat zijn. Als ze er beiden zijn, win jij alleen als zowel Zerb als Groob blijven leven. Als alle aliens op jou stemmen, winnen de aliens sowieso.

Psychic, bekijk de kaart van een speler met een even getal. PM me wie je wil zien.

Rascal, wissel de kaarten van 2 spelers met een lager nummer dan jij.

Exposer, draai één van de middelste kaarten om. PM me of je kaart 1, 2 of 3 wil omdraaien.

Blob, de 2 spelers links én rechts van je zitten in jouw Blob. Als zij in leven blijven op het einde (en jij ook) dan win je!

Mortician, je mag de kaarten van beide buren bekijken. Ik PM je welke dat zijn.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2019, 10:54:05 »
Alle nacht acties zijn gebeurd.

Bij de drie kaarten in het midden zien jullie KAART 2 open liggen. Het is de Synthetic.

Ik geef iedereen nog tijd om te denken en online te komen en dit te lezen. En dan kunnen we de discussie vanavond vanaf 20u al starten.  ::ok::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2019, 13:56:35 »
Rascal, wissel de kaarten van 2 spelers met een lager nummer dan jij.

Mag ik vragen wat er gebeurt als Rascal nummer 1 of 2 is? Dan wordt er dus niets gewisseld?
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2019, 20:00:34 »
20u, barst los :D


Ja MC ik mocht niets doen dit potje  >:(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2019, 20:04:03 »
Ja MC ik mocht niets doen dit potje  >:(

Mja, vervelend, maar dan kan je je meer op de andere games concentreren! ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2019, 22:51:47 »
Dus jij bent de Rascal?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2019, 02:58:34 »
Ja ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2019, 09:45:41 »
Okee cool. Welk even nummer heeft de psychic gezien? En wil het Oracle zich bekendmaken?

Als de psychic wil zeggen welk nummer hij/zij gezien heeft, kan ik misschien verder helpen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2019, 09:53:30 »
Mag ik vragen wat er gebeurt als Rascal nummer 1 of 2 is? Dan wordt er dus niets gewisseld?
Klopt, in dat geval heeft de Rascal pech. Of net niet, want het houdt alles wel zo overzichtelijk dan.  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2019, 12:55:37 »
Okee cool. Welk even nummer heeft de psychic gezien? En wil het Oracle zich bekendmaken?

Als de psychic wil zeggen welk nummer hij/zij gezien heeft, kan ik misschien verder helpen

En heeft de cow iets gevoeld?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2019, 16:37:30 »
Waarom is het hier zo stil ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2019, 18:01:16 »
Ik hou mijn informatie nog even voor me  ;D
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2019, 18:20:08 »
Waarom is het hier zo stil ::rofl::
Meer dan de helft van de rollen zijn niet claim-able ::vergroot::

en mensen die wel iets kunnen claimen doen dus stom ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2019, 19:21:05 »
De drie dingen die genoemd zijn, zijn toch claimable? Je hoeft niet meteen te zeggen wat je hebt gedaan of gezien maar je kan toch iig je rol claimen?

Niek, wat voor info gaat het om?
Willen Wouter en MV misschien iets kwijt? ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2019, 19:42:45 »
Ik heb niet zo'n boeiende info. Wilde wellicht even wachten om te kijken of iemand mn rol onterecht claimde

Maar vooruit ik ben het Orakel
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2019, 20:09:31 »
Willen Wouter en MV misschien iets kwijt? ;D
Sure, al heb ik op dit moment niet veel boeiends te melden over mijn rol. Ik behoor in ieder geval tot het burgerteam, maar hou mijn rol nog even voor me.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2019, 20:32:49 »
Ja das niet echt heel overtuigend
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SM] 1 Nacht - Aliens
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2019, 20:36:39 »
Nee maar ik geloof dat alles wat ik in dit spel zeg in twijfel wordt getrokken  ::) jij vraagt, ik geef antwoord :P Ik wil ook eerst wel eens horen wat anderen te zeggen hebben. Sterker nog, ik denk dat wij wel iets aan elkaar kunnen hebben.