Auteur Topic: [week 6] Project Runway  (gelezen 13491 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[week 6] Project Runway
« Gepost op: 7-02-2019, 20:52:25 »

.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 13:13:09 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [binnenkort] Project Runway
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2019, 21:54:04 »
Een vooraanstaand meubelfabrikant gaat een nieuwe reeks buffet kasten op de markt lanceren. Ze hebben een hippe campagne nodig om deze te promoten. Aan jullie om iets leuks samen te stellen dat perfect bij de buffetkast past!

Jullie mogen zelf op het internet een plaatje van het model zoeken (man of vrouw, kies zelf maar). Ik post hieronder de buffetkasten. Jullie mogen via groeps-pm (die ik zal starten) doorgeven welke kast jullie kiezen. Eerst komt, eerst maalt. Ik doe het expres in een groeps-pm, zodat de juryleden niet kunnen zien wie welke kast gekozen heeft. Maar ook zodat je medekandidaten al wel kunnen zien welke kast al gekozen is.

Ga echter nog niet van start met het maken/zoeken van de perfecte outfit, want daarover post ik nog meer info nadat de kasten zijn verdeeld!

Hier zijn de kasten. Ik hou het topic expres nog even op slot zodat niemand in al z'n enthousiasme hier openbaar post welk nummer hij kiest. Geef je nummer dus door in de groeps-pm die ik hierna stuur. En ja, er is één meer kast dan kandidaten. Dit is opdat degene die toevallig niet online is op dit moment, alsnog een keuze kan maken.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [binnenkort] Project Runway
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2019, 13:12:53 »
De kasten zijn verdeeld! Hierbij de opdracht die de meubelfabrikant heeft meegegeven:

Maak een leuk geheel voor onze catalogus waarin de buffetkast en jouw ontwerp naadloos bij elkaar aansluiten. Omschrijf ook jouw keuzes in een kort verhaaltje om aan de jury mee te geven waarom je de keuzes die je gemaakt hebt gemaakt hebt. (nee da's geen typfout  ;D)

Let wel op! Wij dragen milieubewustzijn hoog in het vaandel. Daarom zullen jullie de kleren/stof/accessoires/... enkel op onderstaande tweedehands sites mogen zoeken. Je mag kiezen wat je wil. Als jij een tafelkleed wil gebruiken als stof, feel free!
https://www.2dehands.be
marktplaats
www.ebay.com

Stuur naar onze marketing verantwoordelijke Robbieazerty vóór donderdag 20u een pm met het volgende:
- een afbeelding van de buffetkast die je hebt gekozen (dat maakt het makkelijker voor Robbieazerty)
- een foto van het model dat je gaat gebruiken die al in de pose staat die je wil gebruiken
- afbeelding(en) met de stof/kleren/accessoires/... die je wil gebruiken. Deze MOETEN afkomstig zijn van één of meerdere van bovengenoemde websites.
- een kort verhaal wat je wil meegeven/laten zien met jouw campagne. Waarom je die keuzes hebt gemaakt.


Ja, je mag ook je gekozen items zelf al in photoshop of welk programma dan ook op elkaar plakken om het geheel te doen. De creatieve vrijheid is aan jullie! Maar geef in dat geval wel de losse linkjes mee naar de tweedehandssite's waar je die items gevonden hebt.


Als jullie vragen hebben, mogen die in dit topic gesteld worden.

Veel succes!


Offline Lan

  • Forumlid
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2019, 20:20:38 »
Zijn er specifieke criteria waar de jury op gaat beoordelen?   ::hypocriet::

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2019, 17:05:46 »
En nog een vraag: We mogen artikelen van Ebay.com gebruiken, maar moeten die ook expliciet tweedehands zijn?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2019, 17:44:18 »
Alles op eBay is toch per definitie tweedehands? ::nieuwsgierig::
🜃

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2019, 17:55:36 »
Als ongebruikte massaproductie telt als tweedehands wel ja  :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2019, 19:39:35 »
Zelfde vraag had ik voor Marktplaats, daar staan ook advertenties op van bedrijven, mogen we die ook gebruiken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2019, 21:59:29 »
Als het maar op die site staat, dan is het goed.

Waar de jury op let dat weet ik niet, al zou ik er niet verbaasd van zijn als ze extra punten geven voor het gebruik van onconventionele producten (lees: geen kleren, maar tafellakens/beddenlinnen of zelfs een opblaaszwembad die je allemaal aan elkaar naait tot een prachtig geheel). Nouja, ik zou daar extra punten voor geven, maar ik zit niet in de jury.

Nog een vraag die ik kreeg: of ik alles in photoshop aan elkaar plak, of jullie dat zelf moeten doen. Ik geef wat ik van jullie doorkrijg, rechtstreeks door aan de jury. Ik ga het dus niet photoshoppen. Dit is trouwens ook geen vereiste, je mag ook alles los insturen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2019, 22:38:42 »
of zelfs een opblaaszwembad die je allemaal aan elkaar naait tot een prachtig geheel).

Zeker, er is een aparte categorie voor opblaaszwembaden ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2019, 22:50:09 »
Of zoals bij de echte Project Runway:

Maïskolfbladeren:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rode stro hoedjes:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Een bloemencorso:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Filmtickets:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

etc  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2019, 22:54:28 »
Ontzettend tof en creatief :D (vooral die hoedjesrok ::love:: ) maar het ik ben geen photoshopper en ik vind het best lastig om dan te zeggen 'dit model jurk, maar dan van het zwarte zeil van de volgende foto' en dat de jury dan moet bedenken hoe dat eruit ziet (denken ze dan ook wel aan zo'n mooie hoedjesjurk...)

Ik puzzel nog even verder, wel dank voor je inspiratie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2019, 23:01:54 »
Ooh dat is echt een stuk creatiever dan ik dacht allemaal. Ik dacht gewoon een beetje modieus stylen. Dan moet ik nog even iets beter nadenken over m'n outfit :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2019, 23:08:55 »
Pffff ja nog even wat lastiger dan ik dacht......

Donderdagmiddag heb ik tijd gelukkig  ;D
You'll never walk alone

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2019, 23:17:07 »
Ik vind het ook niet heel realistisch om zo'n look te gebruiken bij een campagne voor een kast. Ik heb wat lopen googelen voor inspiratie en typisch gebruiken ze bij meubels alledaagse mensen in een pyjama of iets soortgelijks  ::rofl:: Dus ik dacht inderdaad hetzelfde als Starlight  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2019, 23:26:49 »

Toen ik mijn kast keek, lag er ineens een autoband in. Niet heel milieubewust of duurzaam, maar ja de outfit had ik zo gevonden  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 23:29:47 door MollenvangR-Art »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2019, 23:30:31 »
Ik vind het ook niet heel realistisch om zo'n look te gebruiken bij een campagne voor een kast. Ik heb wat lopen googelen voor inspiratie en typisch gebruiken ze bij meubels alledaagse mensen in een pyjama of iets soortgelijks  ::rofl:: Dus ik dacht inderdaad hetzelfde als Starlight  :P

Het is een buffetkast geen bed!   :P

Heel leuke opdracht  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2019, 06:38:45 »
Haha, nee het moeten ook niet perse gebruiksvoorwerpen zijn hoor. Gewoon stylen mag ook en is volgens mij inderdaad duidelijker om te laten zien dan 'Nou een broek van deze punaises met een mantel van de vacht van deze nest kittens' of iets dergelijks. Want als jury is dat inderdaad ook moeilijk om voor te stellen.

En ik wil ook niet dat straks één persoon er uit ligt omdat die als enige een foto van plastic zakken van de Lidl heeft durven gebruiken en de rest allemaal een galajurk heeft gevonden.  :-X

Maak/zoek gewoon maar iets wat jullie fantastisch vinden!  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2019, 09:42:20 »
en is volgens mij inderdaad duidelijker om te laten zien dan 'Nou een broek van deze punaises met een mantel van de vacht van deze nest kittens' of iets dergelijks. Want als jury is dat inderdaad ook moeilijk om voor te stellen.

Bij gebrek aan photoshop daarvoor, kunnen natuurlijk de afbeeldingen ook worden uitgeprint om fysiek te knippen en plakken - tis maar een idee ;)



En de hoedjesjurk is awesome ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2019, 11:05:28 »
Er bleek onduidelijkheid te zijn over de opdracht, dus ik kreeg een vraag en post hem even hier voor het geval anderen die vraag of onduidelijkheid ook hebben:
Gaat het ontwerp over de kast of over wat het model moet aan doen?

-> Je moet een outfit samenzoeken voor het model dat bij de kast gaat poseren (en dus liefst past bij de kast)