Auteur Topic: [week 6] Project Runway  (gelezen 13492 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #20 Gepost op: 13-02-2019, 12:16:20 »
Iemand dacht dat ze de kast moesten aankleden? ??? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #21 Gepost op: 13-02-2019, 13:24:39 »
Ik voel me door dit soort vragen beter over mijn kansen  ::rofl::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #22 Gepost op: 13-02-2019, 21:46:47 »
Iemand dacht dat ze de kast moesten aankleden? ??? ::)

 ::rofl::  levert misschien wel pluspunten op  ;)
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #23 Gepost op: 13-02-2019, 23:29:08 »
Ik heb 3 ontwerpen binnen en dat ook bevestigd. Moest je dus iets gestuurd hebben en nog geen bevestiging van mij gehad hebben, dan is er iets mis gegaan.

Oh en bewaar je bericht best ergens in word ofzo, voordat je pm in die &€€@€@£$¥$%* tekens verandert en je alles weer opnieuw moet typen...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2019, 13:28:47 »
Vraagje: het model hoeven we niet op een tweedehandssite te vinden toch? (niet serieus nemen, is een grapje :P )

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2019, 14:44:48 »
Vraagje: het model hoeven we niet op een tweedehandssite te vinden toch? (niet serieus nemen, is een grapje :P )

Mag je zelf kiezen.  ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2019, 19:51:15 »
Ik zit de hele dag al op een bevestiging te wachten... ontdek ik net dat ik het vanmorgen alleen naar mezelf heb gestuurd, niet naar Robbie :-[ Oef, net op tijd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #27 Gepost op: 14-02-2019, 20:06:50 »
worden de creaties zo hier geplaatst of kan ik ze in mijn pm-box verwachten?
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2019, 20:26:14 »
Ben heel erg benieuwd naar ieder creaties ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2019, 20:39:09 »
Ik heb het van iedereen ontvangen. De laatste 24 seconden vóór de deadline!  ::ok::  ;D

Ik ga ze nu allemaal achter elkaar posten. Gelieve er dus even niet tussendoor te posten om het overzichtelijker te houden. :)


Welkom kandidaten en welkom ook aan onze jury:
de_witte
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kaaasje
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molduck
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Fabiann
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

B&W
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

hulpdakdekker
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daisy
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molcrazy
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gupp
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

grasisgroen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hadewychisdemol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Loezel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En special guest jurylid: kersverse afvaller D*N
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De buffetkasten zijn het podium opgesleurd. De kandidaten hebben hun modellen gevonden en bijpassende kledij en accessoires gevonden op tweedehandssites. Ze staan achter de coulissen klaar om te beginnen. Dus laten we dat dan ook maar doen! Let the fashion show.... BEGIN!!!

« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 20:46:23 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2019, 20:46:46 »
Kast 1


Mijn model:



de links waar ik mijn materiaal vond:

https://www.2dehands.be/kinderen-babys/speelgoed/educatief-speelgoed/opblaasbaar-springpaard-rody-489358089.html


https://www.2dehands.be/kleding-accessoires/herenkleding/kostuums-smokings/vidaxl-dinokostuum-opblaasbaar-a25220101.html

materiaal:





Verhaal:

Zomer, een heerlijke periode waarin mensen relaxed op het strand rondhangen. Maanden op voorhand wordt er door veel mensen hier naar uitgekeken. Deze kast straalt ook iets zomers uit, sommigen zeggen zelfs iets Braziliaans.

In de zomer profiteren veel mensen van het weer om naar het strand te gaan. Helaas laten ook veel mensen daar afval en spullen liggen. Ons modebedrijf TEX profileert zich in duurzaameid. Daarom gaan wij s'avonds de stranden af  en zoeken wij spullen die nog te gebruiken vallen. Die nemen wij mee om nieuwe en hippe kledij en meubels van te maken. Voor deze kast, die zeker iets zomers uitstraalt, zochten wij een dus een zomerse jurk gemaakt van afgedankte zomerspullen.

Na lang zoeken vonden wij enkele leuke strandspeelgoed die wij een nieuw leven gaven. Zo is ons bedrijf niet alleen belangrijk voor het milieu, wij zijn ook nummer 1 in bijzondere kledij.

Deze jurk is niet alleen prachtig zomers, ze is ook ideaal voor tuinfeesten of als de Braziliaanse voetbalploeg speelt. Zie hier de kast, samen met model Lianne Aline van bedrijf TEX.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2019, 20:50:18 »
Kast 2 (uitleg zo lang dat dit deel 1 van 2 is)

Beste jury,
Deze kast is stoer en robuust, maar heeft deze ook iets speels en huiselijks. Deze kast is bovendien een echt stukje duurzaam Scandinavisch vakwerk. Het kleurgebruik (blauw en geel) geeft het al een beetje weg, de kast is afkomstig uit Zweden. Over het kleurgebruik later nog meer. Duurzaamheid staat bij ons voorop. Het hout dat in deze kast is gebruikt is afkomstig van bomen uit Zweden die om welke reden dan ook niet meer in hun natuurlijke omgeving konden blijven staan en hebben zodoende na de kap een tweede leven gekregen. Vandaar dat wij om deze kast te promoten hebben gekozen voor de slogan: hemmar är kallan (thuis is de bron). Thuis is de bron van jouw bestaan waar je tot jezelf komt na bijvoorbeeld een drukke werken. Maar de bron verwijst ook naar de bomen, die de bron vormen voor deze kast en zodoende een tweede leven hebben gekregen.
Dat brengt mij bij ons model, Billy heet ze. De kast vindt zoals gezegd haar oorsprong (bron) in de Zweedse bossen. Ons model staat in een pose waarmee we de bron met de bron willen verbinden. Dat klinkt raar, maar wat we willen zeggen is dat zij laat zien waar de kast vandaan komt. Onze blonde Billy is een lieve maar ook stoere chick, want ze heeft de kast niet alleen eigenhandig omgehakt toen deze nog een boom was, ze zet hem ook bij iedereen die dat wil thuis in elkaar. En dat doet ze samen met haar maatje in een door ons speciaal samengestelde outfit.


Blauw en geel zijn de kleuren van Zweden, maar maken ook onderdeel uit van de primaire kleurendriehoek. Wie deze kleuren mengt, komt tot de kleur groen. Groen is onder andere de kleur van de cactus die bovenop de kast staat, alleen of die nu in Scandinavië groeien? Wie weet over 100 jaar, als de wereld is opgewarmd, maar omdat we willen voorkomen dat het zo ver komt, gaan wij voor duurzaam. Overigens komt Billy dus niet met een foeilelijke Citroën Cactus voorgereden als ze de kast in elkaar zet, dat doet ze gewoon met een elektrische Volvo. Blijft een Zweedse he, maar dat terzijde.

Welnu, groen is ook de kleur van duurzaamheid en de natuur. Dus hebben wij besloten om de primaire kleuren van de kast samen te laten komen. En laat groen nu ook de kleur van duurzaamheid zijn. We hebben ervoor gekozen om ons model aan te kleden met een stoer groen jack, met daaronder een lichtgrijs shirtje waar post-its op verwerkt zijn.

Belangrijk is dat het streepje in post-its hier goed staat, anders worden haar borsten meteen zo benadrukt. De gele en blauwe post-its die rechts op de kast liggen zijn aan het shirt vastgenaaid en vormen een bijzonder ruitjespatroon, vergelijk het eigenlijk met een houthakkersshirt, maar dan net even een slagje anders. Wat leuk is aan de post-its, is dat het papier waarvan ze gemaakt zijn, afkomstig is van dezelfde bomen als waar de kast van gemaakt is. Zo komen ook die elementen weer samen in deze outfit.

Jasje


Shirtje


Post-its geel en blauw




Dan de broek, eigenlijk draagt Billy niks anders dan een ogenschijnlijk stoere donkerblauwe jeansbroek (vergelijkbaar met de kleur van de kastdeuren) en die past bij haar houthakkersoutfit, maar niks is wat het lijkt.

Broek

Het is een broek met gaten erin (want dat is nogal populair), maar die gaten zijn opgevuld met gele post-its, zodat geel en blauw weer mooi samenkomen en bovendien de overgebleven post-its ook nog een functie krijgen. Klein maar toch leuk detail: de broek en de zakken van de broek zijn afgewerkt met deze houten knopen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2019, 20:50:42 »
Kast 2 (deel 2)

Houten knopen


Billy draagt om haar voeten bruine laarzen met en de lichtgrijze versie van deze cactussokken. Daar is dan alsnog de cactus, al kon ik helaas geen losstaand plaatje vinden. Het gaat om de sokken tussen de donkerblauwe en beige aan de rechterkant

Laarsjes


Sokken

De hakken van de laarzen zijn afgewerkt met een houten boomstammetje, wederom een verwijzing naar de bron. Het witte materiaal aan de buitenkant is hetzelfde materiaal als waarmee de kussens links op de foto bij de kast zijn gevuld. Want we willen natuurlijk niks verspillen.

Houten hakjes


En dan nog de accessoires, voor haar eigen veiligheid draagt Billy een gele helm en dat is niet voor niets natuurlijk. Geel komt voor in de kast, maar staat volgens de kleurenleer ook voor handig en veelzijdig en dat is ze! Natuurlijk blijft er ook hout over bij het maakproces van deze kasten en zodoende draagt Billy een armbandje en een ketting bestaande uit kleine houten blokjes die blauw, geel of gewoon houtbruin zoals de kast zijn. Door ook zulke accessoires te dragen, zorgen wij ervoor dat geen enkel stukje hout voor niks gekapt is. En dan tot slot misschien de grootste verrassing.

Billy is nooit alleen. Waar zij gaat, gaat haar maatje Rara de Ara met haar mee. Deze tamme papegaai stond ooit op Marktplaats en verdiende volgens Billy een tweede leven. Het beestje is overigens niet in de houtversnipperaar terecht gekomen, want wij zijn goed voor zowel mens als dier. Maar Rara de Ara kan hier niet ontbreken. Een prachtige vogel vol gele en blauwe veren en het kenmerkende groene koppetje past precies bij de huiselijke sfeer en de kleuren die wij willen uitdragen. En als Rara het naar haar zin heeft, zingt ze een misschien nog wel een liedje van ABBA.

Helm


Kraaltjes


Rara de Ara


P.S. Zap wordt mede mogelijk gemaakt door IKEA

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2019, 20:52:07 »
Kast 3

De kast:


De gebruikte kleding:
https://www.ebay.com/itm/OFF-WHITE-VIRGIL-ABLOH-ICONIC-CROP-LEATHER-BIKER-JACKET-SZ-42-2800/173778288835?hash=item2875fe40c3:g:VdkAAOSwG1Vb3zT6:rk:35:pf:0
https://www.ebay.com/itm/Christian-Dior-John-Galliano-Vintage-Newspaper-Print-Asymmetrical-Midi-Skirt/143120413283?epid=5027783434&hash=item2152a43263
https://www.ebay.com/itm/Shirt-Brunello-Cucinelli-Women-Cotton-M0091N0906/153303364385?var=453188334619&hash=item23b197b321:g:wqcAAOSwpwBcE7mt
https://www.marktplaats.nl/a/kleding-dames/schoenen/m1367640174-sexy-louboutin-naaldhakken.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Presentatie:

Onderbouwing keuzes: In mijn ogen is deze opdracht voor een deel fashion, maar ook zeker een deel marketing. De look moet dus fashion zijn, maar niet vervreemdend of aanstootgevend zijn. Als doelgroep is gekozen voor jong volwassenen, gezien het moderne en 'Scandinavische' uiterlijk van de kast. Daarnaast willen we aspecten van de kast terugvinden in de outfit. We gaan dus voor modern, strak, en wit moet een grote rol spelen.

Het gekozen model is een traditioneel aantrekkelijke dame met bekendheid onder modebewuste jongeren. Er is bewust gekozen voor een iets donkerder model om het witte van de outfit meer eruit te laten springen. Ze heeft een redelijk natuurlijke houding, om niet teveel over te komen alsof ze aan het poseren is.

Het belangrijkste van de outfit is natuurlijk de rok. De rok is modieus, maar ook een speelse blikvanger. Echte fashionistas zullen er misschien een verwijzing naar Sex and the City in zien, maar ook zonder dat herkenningspunt is het een opvallend kledingstuk dat grappig aansluit bij een kast. De andere kleding is daarom iets meer understated, om het geheel niet te druk te maken. Het strikje op het verder lege shirt voegt weer een speels element toe, en het leren jasje zorgt juist voor een wat meer edgy look. Door het shirt en het jasje kort te houden zorgt dat er juist weer voor dat de rok het meest tot zijn recht komt. Als laatste natuurlijk nog passende naaldhakken en make-up om het plaatje af te maken. Het eindresultaat is een high fashion look die ook toegankelijk is voor leken, die opvallend is zonder absurd te zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 21:09:56 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2019, 20:54:08 »
Kast 4

Hoi Robbie,

Het is gelukt hoor. Ik heb wat bedacht.
Ben benieuwd wat de juryleden ervan vinden.
Ik heb er even een PDF bestandje van gemaakt. Ik weet niet of je de linkjes ook naar de rest wil sturen. Pagina 1 en 2 zijn bedoeld voor de juryleden. (Ze mogen de links ook bekijken, maar ik denk niet dat ze die willen zien.

PS: Een toevoeging die ik vergeten ben. De tafel zal niet in zijn geheel op de foto komen te staan die gemaakt zal worden voor de catalogus. Aan het gedeelte waar Romy staat, zal op de foto te zien zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #35 Gepost op: 14-02-2019, 20:56:18 »
Kast 5



De nostalgische, warme kleuren van deze kast roepen gevoelens op van genieten; in een kamer met deze kast geniet je van het moment. Dat doe je met fijne muziek op de achtergrond, in jouw favoriete genre, van rock tot r&b, van nederpop tot jazz. Een artiest die thuis is in vele muziekstijlen, dat is Alicia Keys. Zij staat als model naast deze buffetkast. Ze draagt een jurk in de vorm van onderstaande foto. Het materiaal van de jurk is echter anders, namelijk van een stof waarop de albumhoezen van diverse cd’s en lp’s, van de meest uiteenlopende genres en allemaal met een zwarte en/of gele look, door elkaar zijn gemixt. De omhoog staande kraag bestaat uit gele cd’s. Een perfecte match dus met de kast. Enkele voorbeelden van de cd-hoezen en cd’s die voor de jurk kunnen worden gebruikt, staan in de spoilertags. Kortom: diversiteit, voor elk wat wils, samen met iets wat veel mensen samenbrengt, namelijk: muziek. Last but not least mag op een jurk van cd’s de cd van Jurk natuurlijk niet ontbreken. 😉 Kijk, luister en geniet!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #36 Gepost op: 14-02-2019, 20:57:52 »
Kast 6



Model (gephotoshopt en al):


Losse linkjes:
Blazer: https://www.ebay.com/itm/WOMENS-VINTAGE-80S-EIGHTIES-PLAIN-GREY-MARL-CASUAL-OVERSIZE-BLAZER-JACKET-12/371150570926?hash=item566a4c45ae:g:o24AAOSwfcVUJS3i

Broek: https://www.ebay.com/itm/Women-Trouser-Ladies-Paper-Bag-Ciggarete-Slim-Fit-High-Waist-Belted-Casual-Pants/183335066915?hash=item2aaf9f1d23:m:mrZTLukrdtujDm3mUDsqRkA:rk:34:pf:0

Gestreept t-shirt: https://www.ebay.com/itm/Boden-Long-Sleeve-Breton-Tee-Ivory-Multi-Stripe-W0143-UK-12-RRP-28/372599298338?hash=item56c0a61922:g:~ZwAAOSwAPxcZDCx:rk:50:pf:0

Bloemetjesbehang: https://www.ebay.com/itm/Vintage-1970s-wallpaper-groovy-flower-power-purple-blue/264161620230?hash=item3d81427106:g:kKkAAOSwqLRcSe3J:rk:7:pf:0
 
Oorbellen: https://www.ebay.com/itm/Fashion-Women-Retro-Alloy-Animal-Dangle-Drop-Ear-Hook-Earrings-Jewelry/122244945387?hash=item1c765dd5eb:m:mr1kV0Ht5z81fNvcZkBXSYQ:rk:6:pf:0

Verhaaltje:
Bij een simpele, minimalistische buffetkast hoort een simpele, minimalistische look. Voor de outfit heb ik me laten inspireren door de “street style” van Parijs: simpel en casual, maar toch chic. Dit past uiteraard bij de afbeelding van de Eiffeltoren die op de kast staat. Geïnspireerd door de retro platenspeler en mini-tv krijgt de outfit een retro touch. Het model draagt een vintage blazer uit de 80’s, en de schoenen zijn gemaakt van flower power bloemetjesbehang uit de 70’s – in dezelfde kleuren als de bloemen op de kast. Tenslotte wordt haar look helemaal afgemaakt door de oorbellen in de vorm van de Eiffeltoren.

Deze kast is voor mensen die stijl prefereren boven mode. Die weten dat je een simpele, minimalistische basis nodig hebt die je op kan fleuren met accessoires en kleine kleur-accenten. Voor mensen die milieubewust zijn en willen investeren in goede, tijdloze producten die jarenlang meegaan. Het model straalt uit wat de Parijzenaars allang weten: om er goed uit te zien heb je helemaal niet veel opsmuk nodig. Net als deze buffetkast.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #37 Gepost op: 14-02-2019, 20:58:50 »
Kast 7
Lieve jury,

Hieronder zien jullie mijn idee voor de campagne voor deze prachtige Braziliaanse buffetkast.



De kast is retro en vol persoonlijkheid, en roept oude herinneringen op. Daarom heb ik ervoor gekozen om voor de outfit van het model voor een retro-stijl te gaan, gebruikmakend van antieke voorwerpen en stoffen. Van boven naar beneden zien we:

- Een retro polkadot hoed, gemaakt van antiek linnen
https://www.ebay.com/itm/Grainsack-Indigo-blue-POLKA-DOT-fabric-linen-cotton-dyed-indigo-blue-PER-YARD/173777798795?hash=item2875f6c68b:g:1YMAAOSwjp5ay8T2:rk:48:pf:0

- Een cardigan (vestje) in mosterdgele kleur, gemaakt van het midden van die antieke Franse tapijt
https://www.ebay.com/itm/French-Boutis-18thC-Quilted-Indigo-Mustard-Quilt-With-Jouy-Print-Cotton-Back/273039652548?hash=item3f926e76c4:rk:25:pf:0

- Een handgemaakt antiek gebroken wit topje
https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-2-STRAP-WHITE-COTTON-TOP-BLOUSE-HAND-MADE/254122427011?hash=item3b2ae08283:g:4AsAAOSwNXpcQzU0:rk:9:pf:0

- Een zwart minirokje in retrostijl met bruine riem met daaroverheen antiek tulle met polkadots.
https://www.ebay.com/itm/Women-Mini-Skirt-Girl-Chiffon-Short-Dress-Pleated-Retro-Elastic-Waist-25-Colors/271411325419?hash=item3f316029eb:g:tvsAAOxy-WxTDKuu:rk:8:pf:0&var=570277743307

https://www.ebay.com/itm/Antique-Black-Silk-Tulle-with-Baby-Blue-Polka-Dots-35-X-45/254105316963?hash=item3b29db6e63:g:hIoAAOSwR7lazgRb:rk:13:pf:0

- Antieke hoge zwarte hakken waar het polka dot thema een beetje in terugkomt door de gaten in de schoenen
https://www.ebay.com/itm/Bottega-Veneta-2011-Spring-Runway-Black-Leather-Eyelets-Pumps-Heels-Shoes-Sz-39/111128034370?hash=item19dfbf3c42:g:M78AAMXQyfFR8iMP:rk:3:pf:1&frcectupt=true

Zoals jullie zien, komen er verschillende thema's naar voren in dit ontwerp. Allereerst representeren de polkadots de retrostijl van de kast. Verder heb ik voor een mosterdgele kleur in de bovenkant gekozen om kleur aan te brengen in het geheel. Deze kleur past zowel goed bij de combinatie van zwart met polkadots als bij de kleur van de kast. Ten slotte heb ik voor de hoed gekozen voor indigo, omdat dit overeenkomt met de kleur van de kast. Zo komt er nog meer van de kast terug in het ontwerp.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #38 Gepost op: 14-02-2019, 21:00:21 »
Kast 8



Dit industriële kastje met excentriek olijfgroene deurtjes is onze nieuwste aanwinst in de catalogus. Dit is hét ideale kastje voor een trendy koppel met moderne/industriële inrichting dat toch graag een persoonlijke twist wil geven aan hun interieur.

Het model:

Diversiteit is belangrijk voor het bedrijf, dus er is bewust gekozen voor een mannelijk model, i.p.v. een vrouwelijk model en voor een getinte man, zodat de kast anno 2019 symbool staat voor de diversiteit in de maatschappij.

Bovenkleding

De bovenkleding van het model staat symbool voor het contrast dat deze kast uitstraalt. Het overhemd van dit model is beige, het colbert dat over dit overhemd gedragen wordt is olijfgroen. Het contrast dat ontstaat geeft de kleur van deze kast weer. Er is bewust voor gekozen in deze bovenkleding niet teveel poespas te gebruiken. De kast zelf is immers ook vrij strak.

Broek

Omdat het bedrijf toch graag milieuvriendelijkheid wil uitstralen zijn enkele kledingstukken gemaakt van milieuvriendelijk materiaal. Zo is bijvoorbeeld de pantalon die onder deze outfit staat gemaakt van restonderdelen van theezakjes. Verschillende labels en materialen van thee zijn verwerkt in deze pantalon. Hiermee wil het bedrijf milieuvriendelijkheid uitstralen, maar ook de gezellige huiselijke sfeer die bij deze kast past. Daarnaast zijn ook hier weer groene tinten in te herkennen.

Schoenen, sokken en accessoires

De schoenen van het model symboliseren de poten van de kast. De poten van de kast zijn van staal en geven een stevig fundament voor de rest van de kast. De schoenen zijn, net als de pantalon, gemaakt van gerecycled materiaal. In dit geval de lipjes (en onderdelen) van blikjes. In plaats van dat dit afval ligt te slingeren op een Balinees strand, zit dit materiaal nu verwerkt in deze outfit! Daarnaast komt de metalen basis overeen met de metalen/stalen basis van de kast. Door de strakke en zelfverzekerde uitstraling van de schoenen zal dit model gegarandeerd de show stelen op de catwalk en in de catalogus. Ook de accessoires zijn gemaakt van lipjes van blikjes. Zo zien we het model een riem hebben in de vorm van deze lipjes en ook een horloge. Op deze manier is het model 1 geheel.
Net boven de broek ziet u nog olijfgroene sokken komen die zorgen voor het contrast tussen broek en schoen.

Totaalimpressie, met enige fantasie  ;D




Linkjes

Model: https://www.wefashion.nl/dw/image/v2/AANH_PRD/on/demandware.static/-/Sites-master-catalog/default/dw2a4fddd2/images/hi-res/78970069_0068_2.jpg?sw=622&sh=775&sm=cut

Overhemd: https://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/Y1UAAOSwbX5cZQ6B/$_84.JPG

Colbert: https://www.ebay.com/itm/Haggar-42R-Mens-Olive-Green-Windowpane-Wool-Blend-2-Blazer-Sport-Coat-Jacket-171/223153137946?hash=item33f4f6a91a:g:d6MAAOSwKfFboo58:rk:28:pf:0

Pantalon: https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/theezakjes/m1372175761-theezakjes-pickwick-slaap-lekker-12-stuks-leeg.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Schoenen en riem: https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/knutselen/m1370474448-500-bliklipjes-inclusief-verzendkosten.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Sokken: https://www.ebay.com/itm/THE-HUNDREDS-Broken-Promises-Olive-Green-Mens-OSFA-Crew-Socks/273658436876?hash=item3fb7505d0c:g:plYAAOSwUMBb9fVO:rk:36:pf:0

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [binnenkort] Project Runway
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2019, 21:03:16 »
Kast 9


Model + outfit:


Verhaal:
Grapje hoor, ik ben Robbie en deze kast werd door niemand gekozen. Je hoeft het dus ook geen punten te geven. Hoewel als je Ma Flodder nog beter vindt dan een van de andere ontwerpen, laat gerust weten hoor.  ::hypocriet::