Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Singapore 2019  (gelezen 41918 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #500 Gepost op: 6-05-2019, 23:51:54 »
oeh oeoeoehehehehee  wat een zeiknummer die winnaar ;D
::rofl:: we zijn het zowaar eens :P Zo toondoof ben je dus toch niet  ::ok::


Ik dacht even dat Lukie China was, gelukkig niet  ::tandpastasmiley::
Helaas niet :( :P al denk ik dat mijn nummer ook niet echt zijn smaak is :P

Hoeveel landen hebben er nog nooit meegedaan aan het songfestival? Tijd voor een debutanteneditie? ;D
Ik wil dat zo wel even uitzoeken ;D Ik zag trouwens bij iemand die Kirgizië als 3e optie of zo had :P

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #501 Gepost op: 6-05-2019, 23:55:16 »
Gefeliciteerd Convans! ::bravo::
 
MV en Sander ook weer goed gedaan! ::ok::

En dan natuurlijk mijn complimenten voor Wouter! Erg goed gedaan! ::bravo::

Toch wel weer eens leuk om op voorhand niet te weten welke kant het op gaat bij de puntentelling.

En wat was het spannend! ::confettie::
🜃

Offline Voske2704

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Fox
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #502 Gepost op: 7-05-2019, 00:17:54 »
Proficiat Convans! Een heerlijke song die ik in mijn playlist heb gezet.  ::ok::
Ook Fabian's Noorwegen luistert lekker weg.


Grappig om te zien dat Silvermaiden en ik allebei Italië en Oekraïne respectievelijk op 1 en 2 als gewenste landen had gezet.
Stiekem toch heel blij dat ik Oekraïne kreeg. Wilde deze muziek/herrie (vul zelf in) jullie niet laten ontnemen.  ::hypocriet::
Dat was het.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #503 Gepost op: 7-05-2019, 01:00:02 »
92 landen deden tot nu toe mee (ik heb van de steden de steden van Schotland even als Schotland geteld en niet UK omdat het steden contest waren). Ik heb t.m contest 10 nu geteld hoe vaak welk land meedeed. Maar is beetje lastig, want USA is eigenlijk al 21x extra vertegenwoordigd door het American contest :P UK,Australië, Canada, Nederland hebben ook soms dubbelgangers door het stedencontest. Daar heb ik steeds 1x geteld. De rest is dan dubbel. Maar die stand komt morgen misschien nog ergens. De lijst van 92 landen die al meededen (als dit klopt...)

Albanië
Algerije
Argentinië
Australië
Azerbeidzjan
België
Bosnië-Herzegovina
Brazilië
Bulgarije
Burkina Faso
Cambodja
Canada
Chili
China
Colombia
Costa Rica
Denemarken
Dominicaanse Republiek
Duitsland
Ecuador
Egypte
El Salvador
Estland
Fillipijnen
Finland
Frankrijk
Ghana
Griekenland
Honduras
Hong Kong
Hongarije
Ierland
IJSland
Indonesië
Israel
Italie
Jamaica
Japan
Jordanië
Kaapverdië
Kameroen
Kenia
Kosovo
Kroatië
Laos
Letland
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malawi
Maleisië
Malta
Mexico
Moldavië
Montenegro
Nederland
Nieuw-Zeeland
Nigeria
Noord-Korea
Noorwegen
Oekraine
Oostenrijk
Panama
Peru
Polen
Portugal
Puerto Rico
Roemenie
Rusland
San Marino
Saudië-Arabië
Schotland (UK)
Servië
Shoarma
Singapore
Slovenië
Spanje
Suriname
Thailand
Tsjechie
Turkije
Uganda
UK
Uruguay
USA
Venezuela
Wit-Rusland
Zambia
Zimbabwe
Zuid-Afrika
Zuid-Korea
Zweden
Zwitserland

Er zijn sowieso nog ruim 100 landen die wachten op hun debuut :P Maar dat zijn naast wat grotere, ook kleine landjes (de kleine eilanden in Oceanië als Fiji, Papoea-Nieuw Guinea, landen in Azië als Kazachstan, Vietnam, Oezbekistan. In Europa kunnen Andorra, Liechtenstein, Gibraltar, Noord-Ierland en Georgië nog debuteren, In Zuid-Amerika mist Paraguay bijvoorbeeld. Midden-Oosten: Qatar, Yemen, Oman, Bahrein, Palestina? En in Afrika Senegal, Madagaskar, Djibouti, Tunesië, Mauritanië, heeft Marokko ook nog nooit meegedaan of over het hoofd gezien?).
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 01:10:23 door MollenvangR-Art »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #504 Gepost op: 7-05-2019, 06:43:55 »
Ik wil dat zo wel even uitzoeken ;D Ik zag trouwens bij iemand die Kirgizië als 3e optie of zo had :P

That's me ::joehoe:: Achteraf had ik die beter op 1 gezet volgens mij... Had ik meer kans gemaakt... ::rofl::

Nadeel met meeste van dat soort (vaak kleine/onbekende) landen is dat het vinden van goede, nog levende artiesten uit zulke landen echt vreselijk moeilijk is. Het is niet voor niks dat sommige landen niet worden gekozen.

Ik kwam via YouTube een lied tegen dat ik tof vond. Maar ik had geen idee van welk land het afkomstig was. En vaak worden in dat soort landen vreemde talen gesproken, dus kostte het heel veel tijd om erachter te komen dat het Kirgizië/Kirgistan was... Dus dat moet je leuk vinden. Kan mij heel goed voorstellen dat er dan nog minder deelnemers meedoen... ;)

Shoarma

 :o ??? ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #505 Gepost op: 7-05-2019, 08:07:41 »
:o ??? ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Debutanteneditie of random lijkt me ook wel weer eens leuk. ::joehoe:: Hoewel het songfestival altijd leuk is :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #506 Gepost op: 7-05-2019, 08:08:35 »
Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd naar de toondoofheidslijst...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #507 Gepost op: 7-05-2019, 09:16:26 »
That's me ::joehoe:: Achteraf had ik die beter op 1 gezet volgens mij... Had ik meer kans gemaakt... ::rofl::

Nadeel met meeste van dat soort (vaak kleine/onbekende) landen is dat het vinden van goede, nog levende artiesten uit zulke landen echt vreselijk moeilijk is. Het is niet voor niks dat sommige landen niet worden gekozen.
Het stimuleert de creativiteit, maar of het het niveau ten goede komt weet ik niet.

:o ??? ::rofl::
;D klein grapje in de lijst mag wel toch? :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #508 Gepost op: 7-05-2019, 09:31:50 »
Het stimuleert de creativiteit, maar of het het niveau ten goede komt weet ik niet.
Eventueel kan je ook landen die maar één keer hebben meegedaan een kans geven natuurlijk. Dan doen landen als de Filipijnen, Albanië en Venezuela ook ineens weer mee. En heb je nog altijd een verrassende winnaar :D
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #509 Gepost op: 7-05-2019, 09:37:50 »
Eventueel kan je ook landen die maar één keer hebben meegedaan een kans geven natuurlijk. Dan doen landen als de Filipijnen, Albanië en Venezuela ook ineens weer mee. En heb je nog altijd een verrassende winnaar :D
Filipijnen is net het verkeerde voorbeeld :P die hebben 2x meegedaan :P Maar wat nu na 10 SF's al wel opvalt: veel Canada, veel USA, veel Nederland, Veel Zweden, veel Ierland, veel Duitsland etc. Niet heel gek natuurlijk, misschien is het leuk een max 3x deelname in te stellen of zo? Dan kun je of een heel nieuw land kiezen, of de landen die weinig mee hebben gedaan.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #510 Gepost op: 7-05-2019, 11:04:48 »
Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd naar de toondoofheidslijst...

die ga ik vermoedelijk donderdag opstellen. Dan heb ik wat tijd om mij daaraan te zetten ;)
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #511 Gepost op: 7-05-2019, 11:36:20 »
Ja dat vind ik wel jammer maar dat is gewoon smaak, dat er op dit moment bijna een formule is om te winnen. Kies een west Europees land, stuur een Engel popnummer in en je scoort zeker top 10 met kans op de winst. Het zegt genoeg dat in 17 edities er nog nooit een Aziatisch land of Zuid-Amerikaans land heeft gewonnen. En eigenlijk ook geen Afrikaans land als je Zuid-Afrika niet meetelt (gezien die ene winst ook was met een wit folkpop nummer).

Ik heb geen moeite met de 12 uur regel ::ok::. Heeft iedereen de kans om zijn eigen punten bekend te maken, wat toch ook een groot deel van de fun is :).

@Mollenvanger: Gibraltar en Noord-Ierland zijn niet onafhankelijk en horen bij de UK, Palestina wordt niet erkend door Nederland (net als Taiwan dit songfestival), dus dat zijn geen opties. Los van dat ik het persoonlijk ook stom vind dat wij Taiwan en Palestina niet erkennen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #512 Gepost op: 7-05-2019, 11:39:02 »
Maar dat is bij het echte Songfestival ook zo dat er een soort van formule is? Weinig aan te veranderen...

En als er echt een liedje bovenuitsteekt met een afwijkend genre kan dat ook wel eens winnen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #513 Gepost op: 7-05-2019, 11:46:27 »
Nee niet echt, bij het echte songfestival kan je er echt geen pijl op trekken ::rofl::. De ene keer wint een hardrock act, de andere keer een israëlische kip, en nog weer een andere keer een ballad zingende baard.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #514 Gepost op: 7-05-2019, 11:47:50 »

@Mollenvanger: Gibraltar en Noord-Ierland zijn niet onafhankelijk en horen bij de UK, Palestina wordt niet erkend door Nederland (net als Taiwan dit songfestival), dus dat zijn geen opties. Los van dat ik het persoonlijk ook stom vind dat wij Taiwan en Palestina niet erkennen
;D Ik zit volgens mij voetbal in mijn hoofd, waar o.a Noord-Ierland, Gibraltar  wel een eigen team hebben :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #515 Gepost op: 7-05-2019, 11:53:01 »
Het zegt genoeg dat in 17 edities er nog nooit een Aziatisch land of Zuid-Amerikaans land heeft gewonnen. En eigenlijk ook geen Afrikaans land als je Zuid-Afrika niet meetelt (gezien die ene winst ook was met een wit folkpop nummer).

Vergeet niet dat deze editie zich afspeelt in Singapore. Oké, Europese landen deden de vorige keer niet mee.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #516 Gepost op: 7-05-2019, 11:58:47 »
Nee niet echt, bij het echte songfestival kan je er echt geen pijl op trekken ::rofl::. De ene keer wint een hardrock act, de andere keer een israëlische kip, en nog weer een andere keer een ballad zingende baard.

Ja, maar de winnaar wordt meestal voorspeld vooraf.

Als je de videoclip laat meetellen, krijg je mss een andere winnaar, maar dat is al eens gebeurd.

Ik vind het ook jammer dat (hard)rock hier niet meer gewaardeerd wordt  ::hypocriet::

Hoe meer popliedjes er winnen, hoe minder kans ze maken om te winnen denk ik? Kijk naar Ierland en Zwitserland dit jaar. Die hadden enkele edities geleden veel hoger geëindigd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #517 Gepost op: 7-05-2019, 14:09:57 »
Als de clip meetelde had ik vast meer punten ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #518 Gepost op: 7-05-2019, 15:04:32 »
Ik zat na te denken over ideeën om een keer als kleine of grote twist te gebruiken bij een songfestival. Niet dat er nu iets mis mee is hoor :)

- Variatie op de puntenuitreiking: iedereen maakt hetzelfde punt bekend.
Eerst heeft iedereen 24 uur de tijd om hun 1-punter bekend te maken. De dag erna maakt iedereen hun 2 punten bekend. Op de tiende dag laat iedereen zijn 12 punten horen en worden er nog zo’n 25 keer 12 punten verdeeld.
Zo komen er steeds veel nieuwe punten en blijft het tot op het einde spannend. Je kunt nog kijken of je je eigen land gelijk al op de eerste dag bekend maakt of dat je dat nog even geheim houdt.
- Nog geen goed uitgedacht idee: maar misschien iets met dat er steeds twee mensen hetzelfde land hebben? Dan kan je steeds twee Mexicaanse, Duitse of Zweedse liedjes met elkaar vergelijken :)
- Een maximum aantal views op YouTube kan ook een ideetje zijn. Dan kan je de grens leggen op 1 of 2 miljoen, zo krijg je de kans om onbekendere liedjes te zoeken.
- Mij lijkt het ook wel grappig om met halve finales te doen, maar volgens mij ziet de rest dat niet zo zitten :P

Wat vinden jullie leuk?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #519 Gepost op: 7-05-2019, 15:06:55 »
Ik wil ook nog wel eens meedoen ::jaja::
2024: wie is de Mol?