Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Singapore 2019  (gelezen 42253 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #480 Gepost op: 6-05-2019, 16:12:11 »

@Wouter; veel dank voor de organisatie! ::bravo:: Altijd een hoogtepunt, het RN Songfestival! Even een vraagje; ik zie dat Luxemburg (ik) en Nederland (LdH) evenveel punten hebben. Nu sta ik bovenaan van ons twee, maar volgens mij zou Nederland bovenaan moeten staan, gezien Nederland 1x 12 punten heeft gehad en ik niet hoger dan 7? Of zie ik dat verkeerd of houd jij een andere regel aan? ;) Niet dat je mij hoort klagen, zeker niet :-*

Verder goed gedaan Wouter, voor mij zijn er zo op dit moment weinig tot geen noemenswaardige dingen die je ter verbetering zou kunnen doen. Erg fijn dat je het aandurfde om na Fabiann aan de slag te gaan hiermee. ::jaja::

Heb alleen een algemene vraag; wat vinden we van de 12-uurs regel? Wat mij betreft zou deze wel (iets) ingekort mogen worden... Denk aan 8 of 10 uur? ??? Of in elk geval wanneer een speler bijv. 24 uur niet online is geweest, lijkt het mij geen probleem om de punten direct bekend te laten maken? Ben benieuwd hoe iedereen daarover denkt. Deze keer duurde het wat mij betreft best lang, steeds het wachten er tussendoor. :)

Bedankt Gupp. Nederland moet idd boven jou. Ik moet die ranglijst die daar staat aanpassen.

Over die regel hoor ik graag jullie mening, mij blijft het gelijk :)
klaar voor de strijd

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #481 Gepost op: 6-05-2019, 16:13:35 »
Ik zou er zelf aan denken om de 12 uur inderdaad iets in te korten, maar de klok stil te zetten tijdens de nachtelijke uren. Dan zit er toch niemand te wachten en krijg je niet dat je 's ochtends vroeg al te laat bent als de vorige punten 's avonds laat zijn geplaatst

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #482 Gepost op: 6-05-2019, 16:24:54 »
 ::bravo:: Convans, gefeliciteerd!

Het was weer erg leuk en spannend op het eind!

12 uur vind ik eigenlijk best kort, en als het te snel gaat is het ook zo snel voorbij  :-\\
...maar soms even niet :)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #483 Gepost op: 6-05-2019, 16:28:09 »
Ontzettend bedankt Wouter  ::bravo:: ik heb er weer van genoten. Je hebt het echt erg goed gedaan  ::ok::.

Ik ben erg blij met plek 9, nog nooit zo hoog geëindigd  ::rofl:: en dat met een liedje wat ik last-moment in moest sturen  ::rofl::

Denemarken... tja, vond het een matig liedje, maar ik heb nogal een afwijkende smaak want mijn favorieten liedjes winnen nooit  ::rofl:: wel echt gefeliciteerd Convans. Je kan merken dat je dit spel erg leuk vindt dus je verdient het zeker.  ::ok::

Over die regel, ja, ik ergerde me er deze editie zeker aan dat we vaak zooooo lang moesten wachten. Als iemand 24 of 48u niet online is geweest mogen van mij de punten gewoon bekend gemaakt worden idd. En daarnaast een tijdslimiet van 8/10 u vind ik ook top.

Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #484 Gepost op: 6-05-2019, 16:29:54 »
Ik zou er zelf aan denken om de 12 uur inderdaad iets in te korten, maar de klok stil te zetten tijdens de nachtelijke uren. Dan zit er toch niemand te wachten en krijg je niet dat je 's ochtends vroeg al te laat bent als de vorige punten 's avonds laat zijn geplaatst

Als we bijvoorbeeld tussen 12 en 8 de tijd stil zouden zetten kan de regel wat mij betreft ingekort worden. Anders niet.

You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #485 Gepost op: 6-05-2019, 16:30:50 »
Gefeliciteerd, Denemarken! Ook zat het bij mij ver van de punten af (net als inderdaad de meeste andere landen in de top 5) maar als je de meeste punten krijgt ben je de terechte winnaar.

Uiteindelijk plaats 17... Toch wel tevreden mee, zeker aangezien zonder uitzondering iedereen die ik het thuis vroeg en in mijn omgeving het een super nummer vond! Zelf vond ik het zeker een van mijn mooiste inzendingen (misschien wel de mooiste) tot heden! Maar blijkbaar lag het toch niet zo goed in het gehoor. Volgende keer toch maar wat meer mainstream...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #486 Gepost op: 6-05-2019, 17:11:05 »


Denemarken... tja, vond het een matig liedje, maar ik heb nogal een afwijkende smaak want mijn favorieten liedjes winnen nooit  ::rofl:: wel echt gefeliciteerd Convans. Je kan merken dat je dit spel erg leuk vindt dus je verdient het zeker.  ::ok::


Wel Frank, eerlijk gezegd ken ik weinig van muziek en luister ik zo goed als nooit naar Spotify of Youtube. Ik vind het concept gewoon zeer leuk met die puntentelling en het commentaar geven.

Ik zocht dan ook een Engelstalig liedje die ik eerst zelf leuk vond en die ook bij een breed publiek kon aanslaan, maar wel een liedje die genoeg diepgang had om niet te generiek te zijn. Zo kwam ik bij Christopher uit, maar ik vond geen echt topliedje van hem. Tot plots zijn nieuwe single kwam. Ik was meteen verkocht. Ook de clip en de tekst vond ik prachtig.

Hij heeft dus echt geleerd om zijn liedje achterstevoren uit te spreken voor zijn clip  ::bravo::


Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #487 Gepost op: 6-05-2019, 17:33:14 »
Gefeliciteerd Convans! Verdiend gewonnen wat mij betreft ::bravo::
Maar ook aan de rest; heel erg bedankt dat jullie meededen, ik heb er weer onwijs van genoten! :D Wouter, jij ook heel erg bedankt voor het leiden van het spel! Je hebt het super gedaan! ::bravo::

Ik ben zo blij dat ik toch nog 8ste ben geworden :D Ik hing steeds zo rond de 14. Tof dat ik toch nog omhoog schoot. Dat kon niet zonder de 12 punten van Lucy, heel tof dat jij mijn inzending leuk vond :)

Als ik Arrows Fly niet had ingestuurd, dan was ik voor Kill the Echoes gegaan. Hadden jullie deze meer of minder punten gegeven?



Ik heb er iig zeker een aantal nieuwe nummers bij voor in m’n afspeellijst :P

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #488 Gepost op: 6-05-2019, 18:40:35 »
Gefeliciteerd Convans!  ::bravo::

Nog bedankt voor de punten he  ::pinokkio::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #489 Gepost op: 6-05-2019, 19:04:07 »
Ik ben het heeeeelemaal vergeten ::schaam::
Nouja, starlight heeft me op enig moment nog herinnerd, maar drukdrukdruk zodat ik er niet meteen iets mee heb gedaan - en direct daarna was ik het vergeten.

Dat gezegd hebbende: als ik punten had gegeven, dan:

Frankrijk heb ik geen punten gegeven omdat het me teveel deed denken aan deze, vooral in het refrein:



 ::jaja::

Moest er ook meteen, en uit mezelf, aan denken. Vroeg me zelfs af of het een vreemde cover was, of anders er in ieder geval in gesampled.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #490 Gepost op: 6-05-2019, 19:20:19 »
Dat gezegd hebbende: als ik punten had gegeven, dan:

 ::jaja::

Moest er ook meteen, en uit mezelf, aan denken. Vroeg me zelfs af of het een vreemde cover was, of anders er in ieder geval in gesampled.
Dat nummer heeft geen enkele keer qua melodie/muziek in mijn gedachte gezeten bij het kiezen van dit nummer, behalve dat het de overeenkomst vertoont met het woord voyage  ::rofl:: (maar dat is gewoon een populair Frans liedjeswoord denk ik). Overigens is daar een veel bekendere, niet per se betere cover van, ik meen van Kate Ryan, waar is die gebleven?

Enfin, Convans gefeliciteerd, ondanks dat ik je nummer heb afgeslacht, super gedaan  ::bravo:: En Sander ook met de 3e plaats  ::ok:: Hoewel ik enorm baal (want weeeeer 2e in poule of forumspel), ben ik ook erg tevreden. Voor de 2e keer op rij een podium (en ik denk de 5e keer in totaal op 18 deelnames). Vorige keer 3e, nu 2e, dus hey... volgende festival kunnen we schriftelijk afdoen, toch?  ::ok::

Wouter bedankt voor het organiseren, je hebt het goed gedaan na het overnemen van Fabiann. Vlekkeloos naar mijn idee (behalve dat we iets later begonnen aan de bekendmaking, maar dat is een schoonheidsfoutje). En je Excelsheet ziet er ook superstrak uit (ik doe het je niet na) ::ok::

1-5: MV
6-10: FrankLapidus
11-15:
16-20:
21-24: D*N, Convans

Ik heb ook geen vertrouwen in de andere deelnemers  ::hypocriet::

En o ja Convans, volgende keer iets meet vertrouwen hebben in je medeforummers he :P

« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 19:27:24 door MollenvangR-Art »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #491 Gepost op: 6-05-2019, 20:13:14 »
Gefeliciteerd Convans!

Ik vond het wel echt een cliché dertien in een dozijn nummer met een misselijkmakende stem van de zanger. Ik gun het iedereen als persoon om het songfestival te winnen, maar van sommige nummers zal ik het wel nooit snappen :-X

Wel goed om te weten dat ik met het nummer wat ik al minstens 4 keer als 2e of 3e keuze had opgegeven dus ook geen enkele kans had gemaakt. Hoef ik me dat ook niet meer af te vragen :P Verder denk ik dat ik de hoop om ooit nog te winnen maar definitief moet opgeven. Na zo vaak de top 10 of zelfs de top 5 te hebben gehaald droomde ik nog altijd van de winst, maar sinds er een hoop nieuwe mensen meedoen heb ik blijkbaar geen idee meer wat hier scoort. Eigenlijk beviel het me prima om vorige keer een liedje in te sturen waarvan ik toch al wist dat het niet ging winnen, dus ik denk dat ik dat voortaan maar als tactiek aanhoud. Hoewel ik het bij een random songfestival waarschijnlijk een te leuke uitdaging ga blijven vinden om gewoon een tof nummer te vinden in een onmogelijk land, dus wie weet dat ik daar ooit nog een kans maak ;)

Verder vond ik China ook zeker niet het op een na slechtste nummer, ben ik nog steeds verbaasd dat LdH Nederland was en dat Molière Zuid-Afrika was, en ga ik nu maar eens naar de rest van het repertoire van Jonsi en Lea Paci luisteren ::ok::

Ohja, en Wouter natuurlijk bedankt voor de organisatie ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 20:16:47 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #492 Gepost op: 6-05-2019, 22:05:07 »
Zo, ik heb de nieuwe aangepaste eindstand gepost (nu staat iedereen erop).

Fun fact dat me net  opviel: dit is al de derde of vierde keer dat ik Miek 12 punten heb gegeven
(dus je hebt echt goede muzieksmaak  ;)).

De bekendmaking was wat later om ik enkele foutjes had gemaakt bij mijn puntenlijst. Dit zag ik pas toen ik de volgorde had opgesteld en een laatste controle deed, ik had namelijk eerst een andere winnaar. Ik moest dus helemaal opnieuw beginnen.

Nu, ik zal eens denken over de tijdsregel. Inkorten is ok voor mij, maar natuurlijk moeten de nachtelijke uren niet meegeteld worden. Ik ga hierover eens nadenken.

Zelf vond ik het superleuk om te doen, dus een volgende editie komt er zeker.

er rest mij nog 1 zaak: Vi ses i københavn
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #493 Gepost op: 6-05-2019, 22:08:47 »
Fun fact dat me net  opviel: dit is al de derde of vierde keer dat ik Miek 12 punten heb gegeven
(dus je hebt echt goede muzieksmaak  ;)).
Dit appte Miek me dit weekend toevallig, was haar ook al opgevallen  ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #494 Gepost op: 6-05-2019, 22:39:22 »
oeh oeoeoehehehehee  wat een zeiknummer die winnaar ;D
De rest moet wel echt bagger geweest zijn.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #495 Gepost op: 6-05-2019, 22:45:47 »
Ik dacht even dat Lukie China was, gelukkig niet  ::tandpastasmiley::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #496 Gepost op: 6-05-2019, 22:54:38 »
Trouwens: ik hoop wel echt dat er de volgende keer weer wat meer deelnemers zijn. Toch altijd leuker, duurt iets langer, meer leukere liedjes. Ik heb er zin in !
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #497 Gepost op: 6-05-2019, 22:57:04 »
Ik wil wel nog eens een random land krijgen ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #498 Gepost op: 6-05-2019, 23:05:38 »
Hoeveel landen hebben er nog nooit meegedaan aan het songfestival? Tijd voor een debutanteneditie? ;D
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Singapore 2019
« Reactie #499 Gepost op: 6-05-2019, 23:12:01 »
ik ben van plan om voor volgende editie een poll te doen welk thema jullie willen.

Ik krijg al leuke ideeën dankzij jullie nu
klaar voor de strijd