Auteur Topic: De Mol in de media (2019)  (gelezen 33023 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #140 Gepost op: 7-05-2019, 16:31:40 »
DEEL 2: Interview met Elisabet in Het Nieuwsblad:

(DEEL 1 staat op de vorige pagina van dit topic)

Heb je de theorieën gevolgd die op internet over jou de ronde deden?

“Sommige kijkers dachten dat roze het thema was, omdat ik bij mijn vertrek kleding in mijn favoriete kleur droeg en camerashots van roze stoelen, lampjes en doeken een verwijzing naar mij zouden zijn. Op mijn Pinterest – sommigen zoeken het ver – hadden ze ook een foto van een lolly met Polly gevonden. Uitgerekend de naam van een typische papegaai die we moesten raden in de kajuit. En er was een cijfercode: 112885, of zoiets. Ik ben geboren in 1985, maar niet in november van dat jaar. Voor alle duidelijkheid: geen van die drie theorieën klopt.”
 
Je voelde je soms eenzaam, zei je na de ontknoping.

 “Heel eenzaam. Ik zat tussen twee vuren: enerzijds de makers van De mol en anderzijds de kandidaten. Soms mislukten sabotages, wat goed was voor groepssfeer maar minder voor het programma. Wat had ik dan fout gedaan? Ik kon bij niemand van de crew terecht. De briefings waren zo kort, dat de tijd voor feedback ontbrak.”

 “Wat ook en vooral meespeelde: ik miste het thuisfront. Toen ik hoorde dat ik de mol zou zijn, was mijn eerste gedachte: ik moet drie weken blijven. Dat was zwaar voor een mama van twee kleine kinderen. Ik was vertrokken met een andere mindset. In theorie wist ik dat ik tot het einde kon meespelen. Maar in de praktijk… Zoals mijn man dacht: Ze gaat eens meedoen, maar ze zal er snel uit liggen.”

Wat heb je geleerd over jezelf?

 “Ik ben het niet gewend om te liegen en bedriegen. Ik heb mezelf erover verbaasd dat ik dat blijkbaar goed kan. Dat gaf me een dubbel gevoel. Ik schoot goed op met Liesbeth en de andere vrouwen. Toen zag ik al die kandidaten een voor een verdwijnen. Oké, ik had mijn best gedaan als mol, maar door mij lagen al de mensen eruit die ik leuk vond.”

In vorige seizoenen kregen Cathy en Annelies veel bagger over zich heen, omdat ze als vrouw te competitief waren. Was jij er bewust mee bezig hoe jij zou overkomen?

 “Dat heb ik me pas achteraf gerealiseerd. Ik hoop dat ik niet overgekomen ben als hautaine bitch. Het is trouwens jammer dat vrouwen nog zo worden bekeken. Je gaat toch niet tegen je dochters zeggen: Meisjes, je moet andere kindjes laten winnen bij Monopoly? Ik heb wel negatieve commentaren gelezen op Twitter, en ik trok het me meer aan dan gedacht. Maar ik heb vooral genoten van de positieve reacties. Kleine meisjes en jonge vrouwen spraken me bijvoorbeeld aan met de opmerking: Chapeau, je hebt het toch maar mooi gedaan als jonge mama om in de finale te staan.”

Was het trouwens goed dat ze een vrouw kozen als mol?

 “Ik denk dat vrouwen in het algemeen betere leugenaars zijn. (lacht) Ze kunnen subtieler emoties bespelen.”
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 17:06:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #141 Gepost op: 7-05-2019, 17:53:14 »
Bedankt MoleBuster! ::ok::

Nog wat filmpjes met ook nieuwe informatie (molacties!), dit keer van Showbizztv België:







Krant van West-Vlaanderen, interviews met de finalisten, Martijn en Gilles:



Flair België:

« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 18:10:16 door Heinz »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #142 Gepost op: 7-05-2019, 17:58:49 »
Wat een leuke interviews allemaal (plus die bij Gert). Ook in het echt zijn het allemaal toffe lui ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #143 Gepost op: 7-05-2019, 21:28:39 »
Een mooie laatste terugblikkende HUMO's molmeter

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #144 Gepost op: 8-05-2019, 11:47:23 »
Ik begrijp Elisabeth als mol, Bas als mol maar ik begrijp echt niet hoe men Axel als mol kon hebben. Welke mol gaat er nu zo'n afschuwelijk stuk tunnel door? We hebben toch nog nooit een mol gehad die dit soort afschuwelijke dingen deed? Hij zag er daarna zo afgepeigerd uit ook. De mol weet dit soort dingen van tevoren en weet het te vermijden.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #145 Gepost op: 8-05-2019, 12:21:37 »
Bericht van Kaat:

WAUW! Wat een reis! En wauw wat een speurwerk! Het was een plezier om de meest banale theorieën over mezelf en over de andere afvallers te lezen 😉 natuurlijk zaten jullie er vaak ook boenk op! Chique dinges! Ik wil jullie bedanken voor jullie enthousiasme en ik hoop dat er nog vele seizoenen op mollekes kan worden gejaagd. Voor ons is het nu tijd om terug te kijken op een prachtig avontuur 🐠☀️ aan al diegene die op Elisabet zaten, proficiat! En al de rest, ook proficiat! Tot zondag voor een laatste aflevering van seizoen 7!

Vele groetjes,
Kaat

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #146 Gepost op: 8-05-2019, 12:22:16 »
Bericht van Bruno:

Wat een schitterende 'Mollengroep', meer dan19.000 mollen jagers met elk hun eigen theorie en versie van de feiten. Zalig gewoon om dit alles te kunnen lezen na ons schitterend avontuur dat nog steeds niet is afgelopen. Wij hebben er alvast van genoten en zijn vertrokken als vreemden en teruggekomen als vrienden. Ik zou ieder van jullie zeker aanraden om zicht in te schrijven voor het volgend avontuur van De Mol 2020. Jullie kennen het als de besten en hebben al een stapje voor 😉.
Laat ons zondag nog samen genieten van de mollen fratsen van Elisabeth en vanaf dan kan de jacht naar de nieuwe mol 2020 starten.
Dit vovinam proef godverdouche, was alvast 1 van vele momenten die ik nooit meer zal vergeten. 🙃
Vele groetjes en bedankt voor alle commentaren!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #147 Gepost op: 8-05-2019, 12:35:53 »
Chique dinges! ;D ::ok::

Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #148 Gepost op: 8-05-2019, 12:37:09 »
Mooie, lieve berichtjes. Heb genoten  ::bravo::

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #149 Gepost op: 8-05-2019, 14:05:29 »
Bericht van winnaar Axel:

Hallo heerlijke Mollengroep!

De reis zit er bijna op. De Mol 2019 loopt op z’n einde! En stiekem zijn we met z’n allen een beetje verdrietig. Ik denk dat ook jullie de herinnering aan Vietnam zo lang mogelijk levendig willen houden!

12 mei zal het exact één jaar geleden zijn dat ik mijn filmpje opstuurde en mijn inschrijving voor De Mol afrondde. In dat jaar is er zo ontzettend veel gebeurd. Je beleeft het in verschillende stappen. Het versturen van je inschrijving, de bevestiging dat ze die goed ontvangen hebben, het eerste gesprek, het tweede,…, ‘ja je mag mee!’, de kriebels in je buik de dagen voor vertrek, de reis zelf, de finale, zwijgen na aankomst terug in België, de afleveringen, de finale in de Kinepolis en nu zondag, jaja, valt het doek. En ik wil het zo graag open houden!!!!!;-)

Bij De Mol is niets wat het lijkt. Het is dan ook niet abnormaal dat velen onder jullie mij als verdachte hebben aanzien. Excuses mochten jullie daardoor wat wedenschappen hebben verloren!;-) Ik heb echter nooit bewust gemold, wel heb ik mij in posities gemanoeuvreerd die molwaardig waren, waar volgens mij de mol zou zitten. Mijn antwoorden in de kring bij de keuze van de mol waren immers zooooo ontzettend slecht (ik schaam er mij nog voor) dat ik op de eerste avond besliste het anders aan te pakken. Vanuit die posities kon ik vervolgens iedereen scherp in de gaten houden en het ene na het andere testje op hun loslaten. Daardoor kwam ik natuurlijk vaak over als een mak lammetje (zwakke groep, geen vovinam,…), die verwijten heb ik vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen. ;-) Maar er zit dus een strategische uitleg achter. Snurken doe ik zeker, en niet zo een beetje, met mijn ogen open slapen doe ik niet.;-)

Ik heb genoten, niet alleen van het hele avontuur, maar ook van jullie! Van jullie ideëen, verdachtmakingen, gokjes hier en daar, Marc zijn altijd even positieve en respectvolle commentaren en ga zo maar door.
Het was het eerste wat ik deed na de uitzending! Naar jullie luisteren! Jullie waren een klankbord, jullie deden ons voelen dat we een fantastische reeks aan het neerzetten waren! En ook jullie hebben daaraan meegewerkt !Heel hartelijk bedankt daarvoor!

Marc en iedereen van de Mollengroep, de eer was helemaal aan mij jullie te volgen! doe zo verder!

Fan van jullie, jullie winnaar!

Axel

Offline Molest

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #150 Gepost op: 8-05-2019, 14:14:51 »
Haha, die Axel. Wat een mooie kerel toch. Hij heeft er echt met volle teugen van genoten, aan alles te merken. ::bravo:: Dus de zwakke groep en niet bij de vovinam waren al strategische keuzes? Hm. Leuk dat je al deze berichten post, Mitchkox! ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #151 Gepost op: 8-05-2019, 14:19:44 »
Ik denk dat Joeri, Bas en Bruno absoluut niet verdacht. Dus dan moest hij natuurlijk niet bij Vovinam zitten.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #152 Gepost op: 8-05-2019, 14:20:53 »
Haha, die Axel. Wat een mooie kerel toch. Hij heeft er echt met volle teugen van genoten, aan alles te merken. ::bravo:: Dus de zwakke groep en niet bij de vovinam waren al strategische keuzes? Hm. Leuk dat je al deze berichten post, Mitchkox! ::ok::

Geen probleem. Zodra andere kandidaten ook iets sturen zal ik dit natuurlijk weer melden :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #153 Gepost op: 8-05-2019, 15:04:40 »
Ha, wat grappig dat Axel zijn antwoorden in de kring (ook) zo slecht vond. Mooi om al die reacties te lezen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #154 Gepost op: 8-05-2019, 15:34:28 »
Ik denk dat Joeri, Bas en Bruno absoluut niet verdacht. Dus dan moest hij natuurlijk niet bij Vovinam zitten.
Of hij wil het liever niet teveel over zijn herstel van zijn hernia laten gaan... Zijn goeie recht. Er was net 1 opdracht gespeeld, dus ik vraag me af wie hij dan in de gaten wilde houden in de zwakke groep. En Joeri en Bas werden in het begin in de groep het meest verdacht, al vloog Axel nogal heen en weer in die periode met zijn verdenkingen, als ik het goed begreep. :)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #155 Gepost op: 8-05-2019, 16:49:32 »
Bericht van Ingrid:

Beste mollenvangers,
Wat een avontuur!!!
In ieder geval eentje om nooit meer te vergeten!
Nooit ervan durven dromen dat ik dit zou mogen meemaken met 9 andere fantastische mensen! ❤️
Uiteraard heb ook ik jullie gevolgd. Was altijd spannend om na elke aflevering jullie theorieën en verdachtmakingen te lezen. De ene al wat zotter dan de andere en sommige die het juiste mollenpad al volgden. 😉
Ben dankbaar en wil hierbij iedereen die dit mol avontuur mee verwezenlijkt heeft
nog eens bedanken uit het diepste van mijn hart. ❤️
Volgend jaar zoek ik in ieder geval met jullie mee en zit ik dan hopelijk wel op het juiste spoor! 😄 Liefs, Ingrid

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #156 Gepost op: 8-05-2019, 18:44:53 »
Bericht van Joeri:

Beste vrienden van DE mollengroep!
Super om de groep te volgen, ik heb er echt van genoten! Zulk avontuur zal ik wss nooit meer meemaken, zo een toffe groep, zo een toffe crew en ik heb me dan ook geweldig geamuseerd daar! De theorieën over de t-shirts waren hilarisch om te lezen, mijn molgehalte was zo formidabel laag😀 dat was zowat het enige waar ik mij verdacht mee maakte!🤘 jullie steun dooruit de afleveringen maakte elke week gewoon beter en ik kan het niet genoeg zeggen, jullie waren TOP! Merci

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #157 Gepost op: 8-05-2019, 18:47:29 »
Over welke mollengroep gaat het eigenlijk? ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #158 Gepost op: 8-05-2019, 19:09:20 »
Over welke mollengroep gaat het eigenlijk? ::rofl::
De mollengroep.
Of zie je nog ergens anders DE mollengroep?  ::zwaai::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #159 Gepost op: 8-05-2019, 19:21:23 »
Facebook dus, "de mollengroep", kennelijk iets wat de kandidaten volgden.