Auteur Topic: De Mol in de media (2019)  (gelezen 33277 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #160 Gepost op: 8-05-2019, 19:32:48 »
Facebook dus, "de mollengroep", kennelijk iets wat de kandidaten volgden.

Ja, ik kwam het bericht van Kaat tegen daar. Toen ben ik ze gaan volgen. Blijkbaar een soort Facebook-pagina waar ze ook hints en dergelijke posten. Ik ken het verder niet, maar dacht misschien vinden mensen het leuk om de berichten vanuit de kandidaten te lezen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #161 Gepost op: 8-05-2019, 19:59:42 »
Ja leuk!
Ik kende t ook niet  :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #162 Gepost op: 8-05-2019, 22:33:43 »
Elisabet heeft ook wat gepost

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #163 Gepost op: 9-05-2019, 08:26:51 »
Bericht van mol Elisabet:

Dag lieve mollenjagers!
Vanaf dag 1 heb ik jullie uiteenzettingen en theorieën gelezen, en met veel plezier! Heel leuk om te zien hoe het leeft bij jullie 🙂. Soms was het dan ook met een bang hartje dat ik alles las, want sommige kwamen verdomd dicht in de buurt 😉. Ik wil ook graag Marc bedanken die alle comments in goede banen heeft geleid en ervoor gezorgd heeft dat dit een forum is waar er met respect over de kandidaten wordt gesproken.
Helaas heb ik niet de cheque gekregen, maar wel iets wat onbetaalbaar is. De eer en de herinneringen van dit avontuur zijn onbetaalbaar, net zoals de zovele hele lieve berichtjes van jullie die me oprecht ontroerd hebben. Bedankt! Volgend jaar speur ik graag mee met jullie 😉

Liefs,

Elisabet

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #164 Gepost op: 10-05-2019, 12:37:11 »
Bericht van Eva:

MA HOW JOM, wat een reis, wat een medekandidaten, en wat een mol! In het Wijnegem Shoppingcenter loop ik dan wel niet verloren, in de zoektocht naar de mol des te meer. Op geen enkel moment heb ik Eli verdacht als mol. Je moet weten dat wij vaak een kamer deelden, maar ik kon elke avond al van één ding zeker zijn; mij lieve kamergenoot is écht niet de mol. Dus chapeau aan diegenen die er boenk op zaten! (Ook aan Bas en Axel natuurlijk, maar dat kan ik hen al een geluk nog genoeg in real-life zeggen)

Jullie mogen er zeker van zijn dat wij als kandidaten na elke aflevering op zoek gingen naar theorieën die op het internet circuleerden, en uiteraard ook op dit geweldige forum! Wat heb ik gelachen met de verschillende complotten en gedachtespinsels. Bij de vorige seizoenen deed ik dat als kijker namelijk ook, ik bedacht de gekste complottheorieën! Bedankt aan Marc die hier zo veel tijd, moeite en liefde in steekt! Bedankt aan alle ‘molloten’ die het programma een extra dynamiek geven en het programma tien weken lang non-stop levendig houden.

Het was een geweldig avontuur, met veel emoties en veel vriendschap. Zeker niet twijfelen om je in te schrijven, het is een super bijzondere ervaring. De mol 2019 zit er voor ons op, maar wij zijn met ons gat in de boter gevallen met zo’n extreem gulle winnaar “de suikernonkel” als Axel! Ik kijk nu al uit naar dat weekend om meer herinneringen te maken!
CHAKA! Xxx Eva
P.S.: Voor diegenen die er aan zouden twijfelen; ik zie echt NIKS zonder lenzen (-12), zelfs niet als de mol vlak voor mijn neus staat 😉

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #165 Gepost op: 10-05-2019, 12:42:30 »
 ::rofl:: ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #166 Gepost op: 10-05-2019, 13:56:02 »
Wat ongelofelijk leuk al deze persoonlijke berichten! Top dat de kandidaten er (bijna) allemaal de moeite voor hebben genomen en ook bedankt voor het plaatsen hier. Ik begin de groep hoe langer hoe leuker te vinden!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #167 Gepost op: 10-05-2019, 14:28:19 »
Wat ongelofelijk leuk al deze persoonlijke berichten! Top dat de kandidaten er (bijna) allemaal de moeite voor hebben genomen en ook bedankt voor het plaatsen hier. Ik begin de groep hoe langer hoe leuker te vinden!

Het kan zomaar zijn dat de andere kandidaten ook nog reageren. Ik houd het in de gaten en stuur het door als ik het voorbij zie komen ::ok::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #168 Gepost op: 10-05-2019, 15:10:46 »
Ik blijf het raar vinden dat de mol niets krijgt. Volgens mij in het begin van WIDM kreeg De mol ook een bedrag. Wat logisch is want de hele serie draait om de mol. En de mol is de enige die geen kans heeft op het andere bedrag.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #169 Gepost op: 10-05-2019, 16:09:22 »
Ik blijf het raar vinden dat de mol niets krijgt. Volgens mij in het begin van WIDM kreeg De mol ook een bedrag. Wat logisch is want de hele serie draait om de mol. En de mol is de enige die geen kans heeft op het andere bedrag.
De mol kiest er uiteindelijk zelf voor om de mol te mogen spelen, en daarbij weet hij of zij ook dat er geen kans is op een prijs. de prijs is om de mol te mogen spelen.

Even iets anders: Eva verdacht Elisabet dus totaal niet. Kaat zat die aflevering op Eva bij de eliminatie, dus de vraag is dan of ze nadat ze helemaal opnieuw begonnen was, Elisabeth wel is begonnen te verdenken. Ook blijft de vraag op wie Bruno zat. De kans blijft bestaan dat alleen Joeri, Bas en Axel op Elisabet zaten.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #170 Gepost op: 10-05-2019, 16:23:35 »
De mol kiest er uiteindelijk zelf voor om de mol te mogen spelen, en daarbij weet hij of zij ook dat er geen kans is op een prijs. de prijs is om de mol te mogen spelen.

Ik zou ook 100% het geld inruilen om de mol te mogen zijn. Die eer is mij veel meer waard dan dat geld :P

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #171 Gepost op: 10-05-2019, 18:10:12 »
Even iets anders: Eva verdacht Elisabet dus totaal niet. Kaat zat die aflevering op Eva bij de eliminatie, dus de vraag is dan of ze nadat ze helemaal opnieuw begonnen was, Elisabeth wel is begonnen te verdenken. Ook blijft de vraag op wie Bruno zat. De kans blijft bestaan dat alleen Joeri, Bas en Axel op Elisabet zaten.
Ik heb volgens mij ergers gelezen dat na die keer dat ze voluit voor Eva is gegaan toch Elisabet begon te verdenken, maar de vragenlijst toen gewoon heel slecht is gegaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #172 Gepost op: 10-05-2019, 18:18:53 »
Ja, in het bovenste van drie filmpjes op de pagina hieronder zegt Elisabet kort dat Kaat op haar uitkwam "omdat ze de vragen naar Eva kon reproduceren", wat een beetje vaag gezegd is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190506_04378990

In het korte interview 'De Mol' over de proef waar het misliep zit interessante nieuwe informatie: Kaat zat ook al op Elisabet. (En dus niet op Bas... ::rofl::)

Maar zondag zal het wel duidelijker worden. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #173 Gepost op: 10-05-2019, 18:59:11 »
Van wieisdemol.be:

Het seizoen loopt op zijn einde
"De Mol was dit jaar op een ander niveau te zoeken"

Wie is De Mol? De vraag die ons 9 weken lang in de ban hield werd afgelopen zondag beantwoord. Bijna 1.250.000 Vlamingen zagen Elisabet langzaam doorheen de rook verschijnen, en keken De Mol eindelijk recht in de ogen. De ontknoping van alweer een schitterende reeks waar ook presentator Gilles De Coster trots op terugkijkt.

"Echt heel trots!", zegt Gilles ons enthousiast. "Door De Mol niet vooraf aan te duiden hebben we een groot risico genomen met het concept. We hebben iets gedaan wat een hele andere reeks heeft opgeleverd en dat maakt me blij. Het gaf het programma een heel andere dynamiek en kijkervaring. We hebben daar bij de opnames veel werk mee gehad en weinig door geslapen, maar als ik zie hoe het onthaald wordt en hoe blij we zelf zijn met elke aflevering... dan ben ik écht trots en dankbaar. Elisabet is veruit de persoon die de moeilijkste opdracht heeft gekregen. De opdrachten van Pieter, Eline, Gilles en daarvoor Marc, Hugo en Magda waren heel moeilijk maar wel doordacht. Zij konden vooraf een aantal lijnen uitzetten. Elisabet heeft het allemaal over zich heen gekregen. Ze moest veel improvisatietalent hebben en ongelooflijk veel informatie verwerken op korte tijd. Het feit dat ze dat op zo'n briljante manier heeft gedaan maakt dat mijn respect voor haar gigantisch is."

En met een Mol die amper gebrieft is en vaak improviseert, moesten we volgens de presentator ook als kijker op een andere manier op zoek naar de saboteur.

"Mensen zochten het vaak heel ver. Er was zelfs geen enkel moment om bijvoorbeeld aan Bas te zeggen 'Doe eens een konijn na met uw vinger'. Dat soort dingen konden gewoon niet. Over 'Bas gekozen' schreef ik al in mijn post op het forum, maar als je de reeks kent weet je ook dat we zo'n hint niet in de eerste aflevering zouden steken. Het lag dus gewoon aan de gebrekkige dictie van de heer presentator", lacht Gilles.

"De Mol was dit jaar op een ander niveau te zoeken. Als kijker moest je eigenlijk denken 'Als je de briefing 's nachts om 3u hebt gekregen van een zotte presentator en een redacteur met een smartphone, wat kan je dan saboteren?'. Dan kan je bij je eerste opdracht ofwel torens laten omvallen, ofwel het recept om zeep helpen. Maar dat laatste was moeilijk natuurlijk, omdat Kaat en Bas het al volledig verknald hadden. (lacht) Een toren die omvalt is een toren die omvalt, je hebt het allemaal kunnen zien het zat gewoon in de aflevering. Soms waren het dus echt kleine sabotages, soms zat het in medekandidaten bespelen door een rol te spelen. Af en toe ook heel doordachte dingen, en soms mislukken sabotages ook. Dat ga je ook zien in de aflevering van zondag."

Zo was er bijvoorbeeld de opdracht met de scheepsraadsels die er vrij complex uitzag, en waarbij je als kijker het idee had dat ze praktisch onmogelijk zou zijn met een Mol in de groep.

"Ja, en toch is het ze allemaal samen gelukt", zegt Gilles. "Soms mislukken sabotages dus, maar dat is goed voor de reeks en de groep. Het laat ineens ook zien wat een straffe groep het was. Bij die opdracht werd Elisabet gewoon vlak ervoor gebrieft op het strand. Ze heeft de opdracht vertraagd in de kajuit en fouten gemaakt bij de raadsels. Alleen Bruno en de rest waren te hard op dreef. Op een gegeven moment merk je als Mol dat het gaat lukken, en dan moet je meedoen natuurlijk. Ik vind het ook niet erg dat er dit jaar meer geld in de pot zat. Dat is echt logisch en past in het verhaal. Het is dus volledig gelopen zoals ik had gehoopt."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #174 Gepost op: 10-05-2019, 18:59:22 »
De inschrijvingen voor een nieuwe reeks zijn ondertussen geopend, want De Mol komt terug in 2020. Of De Mol dan wel vooraf zal ingelicht worden weten we niet, maar ongetwijfeld hebben de makers dan opnieuw enkele onverwachte wendingen in petto.

"We willen altijd voldoende verschillen van wat we het jaar voordien gedaan hebben", zegt Gilles. "Maar er zijn natuurlijk wel dingen die ondoenbaar zijn. Twee mollen bijvoorbeeld. Dat gaat gewoon niet. Je stuit dan op een aantal praktische problemen zoals het aanduiden van de afvaller. Omdat het gewoon zo goed in elkaar zit gaan we aan het grondconcept dus nooit rammelen, en dat hebben we eigenlijk dit jaar ook niet gedaan. Je had 9 kandidaten en een Mol, alleen hebben wij die voor de ogen van iedereen gekozen. Vanaf dan was het een reeks zoals alle andere, maar wel eentje die daardoor een aantal extra lagen kreeg. De Mol blijft een cocktail van een ongelooflijk goed concept, goede kandidaten, goede opdrachten, goed land, goede montage..."

En wij vullen het met plezier aan, Gilles: een goede presentator.

De finale hebben we achter de rug, maar hier kijken we al minstens even hard uit naar de allerlaatste aflevering die zondagavond om 20u00 te zien zal zijn op VIER. Daarin komen we te weten hoe er uit tien mogelijke mollen uiteindelijk ééntje werd geselecteerd, en zien we hoe Elisabet wekenlang te werk is gegaan.

https://www.wieisdemol.be/nieuws/107/het-seizoen-loopt-op-zijn-einde

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #175 Gepost op: 11-05-2019, 00:42:24 »
Bericht van Bas namens Liesbeth:

Onze lieve Liesbeth heeft geen Facebook-profiel, dus ik stuur jullie graag haar berichtje door via het mijne! Jullie reacties toon ik haar binnenkort!

(Mijn boodschap volgt later)

———

Beste Mollenjagers,

ik heb geen facebookaccount, maar Bas is zo lief om mijn bericht aan jullie te posten. Dank je, lieve Bas!
Ik heb jullie theorieën op Facebook niet gevolgd, maar heb er veel gelezen op Instagram en werd af en toe gebriefd door familie, vrienden en kennissen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me door sommige van jullie theorieën liet meeslepen in mijn eigen zoektocht naar De Mol 😁.
Het is keihard balen om als eerste af te vallen, maar moest ik de kans opnieuw krijgen om deel te nemen, zou ik geen seconde twijfelen...Ik zou me onmiddellijk terug inschrijven, zelfs al zou ik weer als eerste moeten gaan 😉.
Het was een onvergetelijk avontuur dat ik voor geen geld van de wereld had willen missen.
Dank je aan de hele crew voor deze unieke ervaring...lieve topmensen, stuk voor stuk.

Groetjes,
Liesbeth

PS: ik heb vernomen dat er vragen gerezen zijn omtrent mijn dagcrème 😆😆😆. Ik vrees dat een potje goede genen niet te koop is bij de apotheek 😋.
Voor de rest kan ik alleen maar volgende tips geven: veel water drinken en je bent nooit te jong om te smeren!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #176 Gepost op: 11-05-2019, 13:13:42 »
Het bericht van Bas

Mollenjagers! Hoe sterk zijn jullie? Hoe ongelofelijk opmerkzaam en kritisch zijn jullie? Oog voor detail, geen genoegen nemend met een eerste visie of indruk van de feiten.

De hele Mol-reis was op zich al een avontuur; met 9 totaal onbekenden naar een verre bestemming, zonder echt te weten wat er ons te wachten stond. (Nee, serieus, zelfs al volg je alle seizoenen, dan weet je nog niet helemaal wat je te wachten staat.) Maar dan waren er nog jullie reacties, theorieën en opmerkingen... Deze brachten mij zowel hilariteit als aha-erlebnissen. 😁💡 Soms van de pot gerukt, soms zo onderbouwd dat ik zelf begon te twijfelen...

Voor diegene die dachten dat ik de mol was; sorry. Sorry, sorry, sorry. Bovendien, ik heb zelfs nooit bewust gesaboteerd of expliciet acties ondernomen om mezelf verdacht te maken. Ik ben gewoon zo, vrees ik. 🤷🏼‍♂️

Bedankt voor de extra animatie van deze geweldige ervaring. Bedankt voor de vele lieve, charmante en grappige privé-berichtjes. Bedankt ook aan diegenen die mij snapten in mijn creatieve (doch tot-niets-leidende) ballonnen-alternatief. 🎈 En ten slotte bedankt voor de vele spontane feedback; ik haal eruit wat waardevol is en ga er verder mee aan de slag! ✌🏼

Vele warme groeten,
Bas

(Voor wie graag ik contact blijft: IG = basmans.)


Offline Molest

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #177 Gepost op: 11-05-2019, 13:23:23 »
Het bericht van Bas
Voor diegene die dachten dat ik de mol was; sorry. Sorry, sorry, sorry.
Geeft niks, Basmans! :) Leuk iets van je te horen. Staat je goed, die gong. Erg van je genoten, man! ::bravo::

@joligmolletje, dank voor het plaatsen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #178 Gepost op: 11-05-2019, 14:55:42 »
Het bericht van Bas

Haha je was me voor! Super tof bericht van Bas inderdaad :D

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #179 Gepost op: 11-05-2019, 15:28:36 »
Die ballonnen van Bas.  ::rofl:: Eigenlijk is het nog best wel creatief bedacht, want met de makers van de mol weet je het ook nooit he. Maar zoals Joeri zei bij die opdracht: Sterk zijn is simpel zijn.