Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 61778 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2019, 14:10:10 »
Ik ga even op je post reageren Heinz, om te zien waar ik het wel en niet mee eens ben.

Ik hak de knoop door. Elisabet is mijn nieuwe Mol.

Ze zegt in de selectiegesprekken onomwonden dat ze een hele goede Mol zou zijn. Maar een winnaar zou ze niet kunnen zijn? (Zoals ze in de auto zegt.) Dat vind ik raar.

Dit kan natuurlijk ook kandidatentactiek zijn. A la Ik Sarah die zich naïever voordeed dan dat ze was.

Citaat
Ze vindt zichzelf ook een sterke vrouw (wat ze natuurlijk ook is als spoedarts) maar laat zich toch bij de zwakke groep indelen.

Ik had niet de indruk dat ze daar veel invloed op had. Kaat was sowieso de eerste vrouw en daarna ging het tussen Liesbeth en Eva. Terwijl Elisabet wel riep zichzelf een sterke vrouw te vinden.

Citaat
In die groep lijkt ze in controle te zijn en zo nu en dan het tempo te bepalen. Verhoogde ze het tempo omdat ze wist dat op het einde toch de zware trappen volgden? Als je al gerend hebt zijn die nog zwaarder.

Kan idd maar vind ik toch niet een heel goed argument.

Citaat
Daar aangekomen had Ingrid het moeilijk en hier speelde Elisabet mooi op in. En ook werd ze zelf duizelig wat voor wat vertraging zorgde. Bij de zeepwand was Elisabet de enige die (nadat zij de 200 pakte) nog wel voor een hoger bedrag wilde gaan wat nog meer tijd had kunnen kosten. Bij het dansen lijkt het alsof Ingrid de fout maakte maar het kan goed zijn dat Elisabet voor haar al de voortgang blokkeerde.

De Mol wordt al in vertrouwen genomen zo leerden we uit het nachtelijke gesprekje met Gilles. Ik zie het wel voor me dat dit voor Elisabet geldt en dat ze inderdaad een hele goede Mol is.

Goeie punten, ben ik het wel mee eens.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2019, 14:51:37 »
Voor verdere analyse

Hier zie ik de M van Mol in.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2019, 15:36:18 »
Mijn nummer 2 verdachte ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2019, 17:08:31 »
Ik had niet de indruk dat ze daar veel invloed op had. Kaat was sowieso de eerste vrouw en daarna ging het tussen Liesbeth en Eva. Terwijl Elisabet wel riep zichzelf een sterke vrouw te vinden.

Klopt, maar ze deed niet haar best om bij de sterken te komen. Het hoeft natuurlijk niks te betekenen maar je bij de zwakken laten indelen vind ik wel iets voor een Mol die de onschuld zelve speelt, net als roepen dat jij toch niet wint.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #44 Gepost op: 19-03-2019, 17:45:36 »
Tja ik had het idee dat dat vooral door groepsdruk kwam, dat Kaat en daarna Eva of Liesbeth al door de groep aangewezen werden. Maar er valt voor beide wat te zeggen.

Zeggen dat je toch niet wint vind ik ook eerder een kandidatentactiek maar a la.

Dat ze nu net laten zien dat Elisabet zegt een goeie mol te kunnen zijn vind ik niet voor haar spreken als mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #45 Gepost op: 20-03-2019, 10:26:59 »
Dat zei Merel ook... :P toen dacht ik ook dan zal ze de mol niet zijn.

Elisabet staat zeker in mijn top 3. Dat verplaatsen van de dipsaus (als laatste aan de beurt zijn) en dat zgn duizelig zijn o.a. En het feit dat ze absoluut stressbestendig moet zijn als spoedarts. Als je haar zo ziet zou je niet meteen denken dat ze dat beroep heeft (al weet ik niet hoe de gemiddelde spoedarts eruit ziet ::tandpastasmiley::), ik heb het idee dat ze een rol speelt. Dat kan de rol van mol best zijn, maar misschien was ze beetje aan het nepmollen... Op naar afl.3... ???
« Laatst bewerkt op: 20-03-2019, 10:48:00 door Lonneke*L »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #46 Gepost op: 20-03-2019, 13:14:44 »
Mijn eerste schot voor de boeg mol. Ik krijg mol vibes bij haar, lijkt een beetje onnatuurlijk wat ze doet.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2019, 13:55:35 »
En het feit dat ze absoluut stressbestendig moet zijn als spoedarts. Als je haar zo ziet zou je niet meteen denken dat ze dat beroep heeft
Nouja, ze kon goed overweg met de stokjes en de cilinders en balkjes. Hier bleven (m.i.) de twee meest geschikte kandidaten als laatst over: de meest stressbestendigen: Joeri en Elisabet. En zij deden het prima (alhoewel ze uiteraard wel de verkeerde torens afbouwden).

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2019, 00:11:22 »
Mijn nummer 2 mol. Maar het feit dat ze goed in beeld die extra olie bij de noedels meen ik gooide bij de kookopdracht... ? Dat was letterlijk de tip van Gilles in de mol briefing. Is wel erg bout als zij de mol is en ze haar letterlijk dit laten opvolgen. Duuuuuus ik hoop op Mol Bas  :D

Maar verder is Elisabet hartstikke verdacht in zo ongeveer alles wat we tot nu toe gezien hebben. Bovenaan in de verdachten rankings, dus ik hoop dat ze het niet is

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2019, 08:13:14 »
Mijn nummer 2 mol. Maar het feit dat ze goed in beeld die extra olie bij de noedels meen ik gooide bij de kookopdracht... ? Dat was letterlijk de tip van Gilles in de mol briefing. Is wel erg bout als zij de mol is en ze haar letterlijk dit laten opvolgen. Duuuuuus ik hoop op Mol Bas  :D

Maar verder is Elisabet hartstikke verdacht in zo ongeveer alles wat we tot nu toe gezien hebben. Bovenaan in de verdachten rankings, dus ik hoop dat ze het niet is

Ze gaat nog wel terugzakken in die rankings. In België is het ook zo dat de mol vaak vrij hoog staat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #50 Gepost op: 24-03-2019, 10:00:39 »
Je beschrijft mooi hoe ik erover denk.

Eens. Anniek/Sarah type zo op het oog. Dus ik verwacht wel dat Elisabet spoedig de finale zal halen. Maar niet als mol. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #51 Gepost op: 24-03-2019, 15:44:19 »
Zeepbaan. Eerste poging is geweest. Elisabet staat onderaan de zeepbaan op de hoek en de groep is bezig met een andere en duidelijk verkeerde aanpak, Elisabet zegt zoiets als " de aanpak was toch goed" en Eva gaat daar tegen in en verdedigd de foute aanpak. Mol minpuntje voor Elisabet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2019, 16:17:25 »
Daar heb je wel een goed punt ja. Aan de andere kant vind ik het ook wel iets voor de Mol om voorop te willen en dat eerste bedrag van 200 euro eigenhandig te pakken. En Elisabet drukt ook niet door, ze laat de anderen behoorlijk sukkelen. (Elisabet ging eerst voorop, zei daarna dat die eerste formatie goed was en ging uiteindelijk weer voorop om het geld te pakken. Hierna leek ze als enige nog door te willen gaan voor een hoger bedrag.)

Maar het is een hele lastige opdracht. Alles is twee kanten op uit te leggen. Elisabet wil per se door en pakt 200 = onmols? Of mols omdat ze er veel tijd mee verknoeien?


Iets anders: ik haalde al eerder in dit topic het moment in de auto aan. Als Elisabet de Mol is speelde ze dit heel leep. Nu viel mij na het vertrek van Liesbeth ook zo'n moment op. De groep is ontdaan en er wordt gesnotterd, ook door Elisabet. In het interviewtje zegt zij dan nog met tranen in haar ogen: "Ik had ze heel sterk ingeschat. Ik ben echt verschoten van het resultaat. Heel fel. En dat maakt mij heel bang ook."

Het gaat mij om dat laatste zinnetje. Natuurlijk kan de Mol ook oprecht geëmotioneerd zijn, maar dat laatste zinnetje is van een kandidaat óf van een hele geslepen Mol die zich zelfs in deze situatie als een kandidaat voordoet.

Ik vind het eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar laat ik Elisabet nog maar even als Mol houden. Heel benieuwd naar aflevering 3. ::hyper::
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 17:10:32 door Heinz »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2019, 08:55:06 »
Ik vind ze minder verdacht worden voornamelijk door haar gesprek met Martijn op de boot "wil je dan niet verdacht zijn" waar ze aantoont het spel op die manier te spelen. Dat plaatst haar gepuf tijdens de wandeling van vorige aflevering meer in een fake mol kader.
En uiteraard ook door lekker te slapen met een slang.
Als mol zou ik eerder proberen toch geld op te halen met pinda's te pellen en dan achteraf uit de kamer te gaan voor het enge beestje.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2019, 10:00:52 »
Komt er ook een Vlaamse fandag met veiling? Dan wil ik ook wel bieden op een nachtje met Elisabet en een slang. ;D ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2019, 11:58:56 »
Ik vind ze minder verdacht worden voornamelijk door haar gesprek met Martijn op de boot "wil je dan niet verdacht zijn" waar ze aantoont het spel op die manier te spelen.

Het lijkt sowieso weer een typische kandidatenactie om deze vraag om te stellen, ook de manier waarop is heel spontaan. Het zou fantastisch zijn als ze de Mol is maar ik geloof het niet meer. (Op dit moment. ;))

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2019, 12:03:00 »
Haar boosheid wanneer ze als laatste bij het keerpunt aankomen leek ook heel erg echt ::jaja::, voor mij wel echt een kandidatenreactie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2019, 22:06:19 »
Leuke, lieve meid.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2019, 22:42:14 »
Ze was mijn hoofdverdachte maar ik vond haar reacties in de boot wel heel echt lijken. Ze was duidelijk gefrustreerd. ik stap er voorlopig van af!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2019, 23:13:51 »
En ik vond het super geacteerd overkomen. Keihard vloeken verwacht je niet van een spoedarts. Dit had een doel. Pinda's overslaan? Want met een slang op de kamer heb je een bed nodig en niemand verdenkt Elisabet meer als je voor slechts 500 euro blijft slapen met die slang? Alles deze aflevering rondom Elisabet is zoiets als " dit is niet de mol want.....".

En het stemmen voor het verdubbelen bij Vovinam bij 800. Daar nam ze de leiding, duidelijke stellingname tegenover Axel die aan het geiten/pushen was.

En we moeten geloven dat Elisabet niet kan liegen zonder te lachen. Geloof ik niet. Elisabet kan veel beter.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 23:22:59 door foxhunter »