Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 19405 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #200 Gepost op: 4-04-2019, 22:28:17 »
In dat geval is Eva niet de mol, want Gilles heeft ook gezegd dat zijn favoriete mol niet gekozen was.
Oh, dat had ik niet gelezen. Heb je een link naar het interview?

In het interview met de makers in Humo wordt ook gezegd dat hun favoriet uiteindelijk niet de mol is geworden omdat tijdens het vragenrondje een andere potentiële mol beter loog. Misschien was deze persoon de favoriet die Gilles bedoelde. Aangezien in dat interview staat dat de makers unaniem dezelfde ideale mol aanwezen op basis van de reacties in de kring lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat Gilles het daarmee eens was (of misschien mocht hij zelfs zelf meebeslissen).

Edit: volgens mij had iemand het hier al gezegd maar zelfs bij de wandelopdracht vind ik haar molser nu ik de beelden even teruggekeken heb. Ze zegt namelijk eerst 'dit is niet belangrijk' en 'we zijn tijd aan het verliezen' of iets in die trant wanneer de zwakke groep bij het bord aankomt waarop staat dat ze zichzelf van de zwakste schakel moeten ontdoen om hun tocht aangenamer te maken. Ze spoort dus de groep aan om door te lopen, maar ze doet dit echter niet zo opvallend als bv. Elisabet. Pas nadat duidelijk wordt dat de groep niet in beweging te krijgen is, zegt zij dat er misschien een schakel los zit (waarmee ze in principe nog niet het goede antwoord aandraagt, maar daardoor wordt wel naar de ketting gekeken waardoor de plastic schakel uiteindelijk gevonden wordt). Kortom.. ze komt pas met die opmerking nadat het duidelijk is dat de groep echt nog even wil blijven staan om tot de oplossing van het raadsel te komen. Eerst spoort ze (onopvallend) de groep juist tweemaal aan om verder te lopen.

Ik vind dit opvallend, en dit in combinatie met haar wispelturige gedrag m.b.t. het cashen/verdubbelen bij vovinam en haar slechte acteerwerk maakt dat ze voor mij echt heel duidelijk op nummer 1 staat nu. Ver boven de anderen. Zelfs als ze iets doet wat onmols is is ze nog mols.  ::rofl::

Ook na de eerste opdracht in aflevering 1 opnieuw gekeken te hebben, die opdracht waarbij er nog geen mol was gekozen, vind ik haar duidelijk anders daar dan in de rest van het seizoen. Ze zegt zelfs nog tegen Liesbeth dat ze haar er maar vanaf moet duwen als zij degene is die moet springen. Ook moedigt zij Liesbeth, die moet springen, aan om te springen en maakt zij op geen enkel moment een opmerking die Liesbeth angst aan zou kunnen jagen. Liesbeth springt dan ook uiteindelijk ondanks dat ze zichtbaar doodsbang is. Ik zie hier een fanatieke kandidaat die stinkend haar best doet... nergens doet ze een poging tot nepmollen. Ook roept ze nog dat ze keitrots is dat Liesbeth is gesprongen... wanneer hebben wij haar hierna nog zo veel vreugde zien of horen uiten vanwege het slagen van een opdracht? Ik herinner me die momenten niet. Het kan natuurlijk dat ze na de molselectie expres een andere kandidatenstrategie heeft aangenomen, maar daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd. Dan heeft ze wel radicaal het roer omgeslagen en dan blijft ze consequent goed in haar rol van nepmol zitten (je zou dan toch denken dat de fanatieke kandidaat in haar soms toch tevoorschijn zou komen).

« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 14:24:21 door Saskiaax95 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #201 Gepost op: 5-04-2019, 14:28:23 »
Ze heult wel mee met de rest als er gecashd wordt, maar ik vind dat haar alleen maar een betere mol maken. Ze kan toch gewoon heel spontaan blijven. Veel mollen zijn zo verkrampt. Dat is het enige wat ik bij Axel aanzie, dat hij erg verkrampt reageert, maar bij hem is het denk ik zijn natuur. En de natuur van Eva is spontaniteit dus dat blijft er -gelukkig- wel uitkomen. Dat gesprekje met Gilles na de executie moest natuurlijk een echt toneelspel zijn, een act met tekst en al, dus daar zakte ze het examen haha. Maar als ze haar spontaniteit kan behouden dan kan je dat ook goed acteren noemen, en de mol schrijft dat die beter in rol komt, dus Eva kon nog wel eens een hele goede mol worden, gelijk Jan vorig jaar ::ok:: ::bravo::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #202 Gepost op: 5-04-2019, 14:52:23 »
Ze heult wel mee met de rest als er gecashd wordt, maar ik vind dat haar alleen maar een betere mol maken. Ze kan toch gewoon heel spontaan blijven. Veel mollen zijn zo verkrampt. Dat is het enige wat ik bij Axel aanzie, dat hij erg verkrampt reageert, maar bij hem is het denk ik zijn natuur. En de natuur van Eva is spontaniteit dus dat blijft er -gelukkig- wel uitkomen. Dat gesprekje met Gilles na de executie moest natuurlijk een echt toneelspel zijn, een act met tekst en al, dus daar zakte ze het examen haha. Maar als ze haar spontaniteit kan behouden dan kan je dat ook goed acteren noemen, en de mol schrijft dat die beter in rol komt, dus Eva kon nog wel eens een hele goede mol worden, gelijk Jan vorig jaar ::ok:: ::bravo::!

Ik hoop het, heb wel het idee dat ze veel verdacht wordt binnen de groep. Axel en Kaat hebben geuit dat ze haar verdenken, Bas zei bij de testbiecht dat hij micro-expressies zag bij Eva in het konijnenleugenfilmpje die hij normaal niet bij haar zag en dat hij dat na de test wilde testen, Bruno zei in aflevering 1 in de auto dat hij Eva verdacht (kan gelogen zijn natuurlijk). Joeri en Elisabet heb ik nog geen Eva verdenking horen uiten voor zover ik het me herinner, maar misschien verdenken zij haar ook al. Als een van hen er straks uitvliegt zou het wel opvallend zijn.

Ik keek trouwens nog een keer die wandelopdracht terug en toen viel me op dat Eva bij dat bordje waarop stond dat ze zich van de zwakte schakel moesten ontdoen om de tocht aangenamer te maken juist meermaals vraagt of de groep zeker weet dat ze willen doorlopen wanneer de groep dit wil doen. Hier hangen de hamer en beitel nog niet, die komen ze later pas tegen. Dus hier blijven staan was vrij nutteloos geweest. Wanneer ze die hamer en beitel tegen het lijf lopen, wil ze echter opeens wel meteen doorlopen omdat ze denkt dat die niet belangrijk zijn nadat Elisabet een voorzetje geeft om door te lopen!
Uiterst verdacht.  ::vergroot:: Je ziet hier weer dat vreemde wispelturige gedrag van haar terugkomen dat geen logische aanleiding lijkt te hebben vanuit het perspectief dat ze een kandidaat is bekeken. Het is namelijk totaal niet logisch dat ze wel langer wil blijven staan bij een bordje, maar dat ze niet even de tijd wil nemen om na te denken over of er iets met die hamer en beitel gedaan kan worden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #203 Gepost op: 7-04-2019, 17:48:52 »
Hoe vult een mol de test in? De één vult alle vragen in over zichzelf. Een andere mol vult maar lukraak iets in. Het maakt immers niet uit, de test van de mol wordt niet gebruikt bij het bepalen wie de test het slechts gemaakt heeft. De mol krijgt standaard een groen scherm.
Hoe snel duurt het om een test te maken? Twintig vragen, plus minus een halve minuut om vraag en antwoorden te lezen en te kiezen. Totaal schat ik dat de test in zo'n tien minuten wel te doen is. Maar een mol hoeft de vragen niet eerst te lezen. Hij kan gewoon lekker ongelezen de eerste de beste antwoord aanklikken. Vijf seconden per vraag? De mol kan de test ongestraft binnen anderhalf minuut doen.

En dan rijst de vraag: is dit een eerlijke strijd met de andere kandidaten als het gaat om wie het snelst de test kan maken? Ik vind van niet. In feite zou het al een gelopen race zijn nog voordat de eerste zijn test gaat maken.
Ik geloof niet dat ze de mol zo gaan bevoordelen. Het komt voor mij over als de sleutel van de kist op de berg van Klaas. Of Annemarie die door Art met de auto naar het vliegtuigwrak werd gereden om de klok een uur terug te zetten. In Wie Is De Mol kun je dit soort acties verwachten. Maar ik acht de Vlaamse Mol toch een stuk hoger.

Ik kan daarom niet geloven dat Eva nog de mol kan zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #204 Gepost op: 7-04-2019, 18:14:02 »
En dan rijst de vraag: is dit een eerlijke strijd met de andere kandidaten als het gaat om wie het snelst de test kan maken? Ik vind van niet. In feite zou het al een gelopen race zijn nog voordat de eerste zijn test gaat maken.
Ik geloof niet dat ze de mol zo gaan bevoordelen. Het komt voor mij over als de sleutel van de kist op de berg van Klaas. Of Annemarie die door Art met de auto naar het vliegtuigwrak werd gereden om de klok een uur terug te zetten. In Wie Is De Mol kun je dit soort acties verwachten. Maar ik acht de Vlaamse Mol toch een stuk hoger.

Ik kan daarom niet geloven dat Eva nog de mol kan zijn.

Ik snap je punt maar ik kijk er helemaal anders tegenaan: de Mol is niet gelijk aan de kandidaten. De Mol hoort bij de crew en wordt gebrieft, heeft voorkennis, en heel af en toe meer voordeel zoals duikers die 'm stiekem een bepaalde kant op begeleiden, speelkaarten die ie op de wc kan vinden, een oortje in waardoor ie instructies krijgt tijdens de opdracht zelf. Allemaal voorbeelden uit de Vlaamse Mol.

De kandidaten weten aan welk spel ze meedoen en ook dat de Mol makkelijk alle vragen op zichzelf snel in kan vullen. Of ze kunnen er zelfs terecht aan twijfelen of het wel uitmaakt wat de Mol invult omdat ie toch altijd door is. Gilles heeft ook nog gewaarschuwd dat snel de test invullen een risico inhoudt. Daarnaast heeft hij ook nog aangekondigd dat hij een keer zou liegen wat de kandidaten ook extra achterdochtig en op hun hoede zou moeten maken.

Ik zou het een mooie en gedurfde stunt vinden als Eva hier als Mol een rood scherm heeft gekregen. (Gedurfd vanwege de spotlights die er op haar kwamen te staan en het benodigde acteerwerk.)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #205 Gepost op: 7-04-2019, 19:00:32 »
..Gedurfd vanwege de spotlights die er op haar kwamen te staan en het benodigde acteerwerk...

Eens, maar wel eentje die, in mijn ogen, minder geslaagd uitpakt (kan altijd gebeuren). Het gedrag van Eva bij de eliminatie en daarna was (helaas) wel degelijk opvallend vreemd te noemen en ze werd (als mol) in een hele comfortabele zetel gebracht voor de aansluitende opdracht. Haar enige obstakel was om de groep de puzzel te laten spelen maar daar kreeg ze een zeer sterke troef voor in handen. Voelt voor mij toch een beetje als de kandidaten laten figureren als sitting ducks.  :-\\

De makers stellen dat er altijd een eerlijke kans is voor de groep, dat zou voor mij in dit scenario niet echt op zijn gegaan. Zodoende stap ik nog even niet in deze tunnel, ondanks dat ze mijn hoofdverdachte is   ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #206 Gepost op: 7-04-2019, 19:30:47 »
Dat ze zo als Mol makkelijk geld uit de pot kon halen ben ik met je eens. Maar wat is het verschil tussen tunnel, hoofdverdachte en Mol? Redeneringen als "ze is niet de Mol omdat ze te duidelijk de Mol was maar ze is wel mijn hoofdverdachte maar niet mijn tunnel" maken het er niet makkelijker op.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #207 Gepost op: 7-04-2019, 20:27:35 »
Ik ga hier gevoeglijk in Heinz' redenering mee  ;D 8)

Ik ben het eigenlijk niet eens met deze superpositie van Eva in de opdracht, maar ik zie wel het verleden dus berust erin.

Ik hoop maar tegen Saskia in dat Eva wat lucht krijgt en niet al en masse verdacht wordt want dat zou haar toch wel een slechte mol maken en ik zie in haar nog wel veel potentieel. Niet dat Saskia dat niet ziet, maar toch haha  ::) :-[ ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #208 Gepost op: 7-04-2019, 22:59:11 »
O wauw, die zag ik niet aankomen. Ondanks dat ik wel een voorgevoel had. Toch telde ik tijdens de aflevering alles nog eens rationeel op en bleef ik bij Eva als Mol. :)

Jammer dat mijn Mol (tweede op rij) eruit is maar nog veel jammerder dat kandidaat Eva eruit is. Wat een leuk mens. ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #209 Gepost op: 7-04-2019, 22:59:51 »
Jammer, leuke meid.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #210 Gepost op: 7-04-2019, 23:50:09 »
Ahh jammer! Maar toen Kaat zei dat ze alles op Eva ingevuld had wist ik het al. Hm, dan toch maar weer terug naar Bas. Of toch naar Kaat

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #211 Gepost op: 7-04-2019, 23:50:53 »
Ook ik had haar op 1 staan om molacties, maar had t voorgevoel dat ze eruit zou gaan vanaf dat ze daar ziek in die auto lag. Toen ze niet mee ging doen bij de paintball, viel ze als mol bij mij door de mand en helaas moest ze inderdaad t spel verlaten.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #212 Gepost op: 8-04-2019, 09:27:56 »
Het heeft tegen haar gewerkt dat ze toen voor zichzelf koos en loog over de konijnen ipv dat ze voor de groep en het geld ging. Groep gunde haar nu geen pasvragen. Ze heeft dat een beetje aan zichzelf te danken. Misschien heeft Kaat haar ook nog eens verkeerd ingelicht over wat er die dag was gebeurd.

Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #213 Gepost op: 8-04-2019, 12:07:25 »
Jammer, was mijn mol. Maar ziek zijn is lastig om te mollen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #214 Gepost op: 8-04-2019, 12:13:55 »
Ik vind het heel jammer :( Eva was echt een hartstikke leuke kandidate
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #215 Gepost op: 8-04-2019, 12:26:51 »
Lo, wat ben je stil!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #216 Gepost op: 8-04-2019, 12:37:38 »
Ik heb het pas net gezien, wij Hollanders mogen pas later he! Dus ik heb het zand nog op mijnen kop! Ik was wel een stuk naar boven gegraven sinds verleden week had ik al gezegd dus het enthousiasme was getemperd. Dit omdat het haast niet kon met haar superpositie in de verfbomopdracht. Het zou te flauw zijn geweest, maar hoe dan ook, ik kreeg nog genoeg zand te verwerken :o :o :o

Wat zonde zeg, nu heb ik nog altijd niet die mol die een rood scherm kreeg :-\\. En ze was ook haast te mooi om waar te zijn, zo'n spontane meid, het leek wel een tweede Jan. Ik denk dat we het dan toch in de verkrampte Axel zoeken moeten die zich altijd zo zwak voordoet terwijl het een beer van een kerel is. Hij reageert erg secundair. Maar ja, ik ben wel eens in een Stine-tunnel geweest waarbij die hetzelfde gedrag vertoonde >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #217 Gepost op: 8-04-2019, 14:02:42 »

Wat zonde zeg, nu heb ik nog altijd niet die mol die een rood scherm kreeg :-\\. En ze was ook haast te mooi om waar te zijn, zo'n spontane meid, het leek wel een tweede Jan. Ik denk dat we het dan toch in de verkrampte Axel zoeken moeten die zich altijd zo zwak voordoet terwijl het een beer van een kerel is. Hij reageert erg secundair. Maar ja, ik ben wel eens in een Stine-tunnel geweest waarbij die hetzelfde gedrag vertoonde >:D

Ik had me verheugd op je Brunotunnel. Wil je echt niet proberen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #218 Gepost op: 8-04-2019, 15:09:04 »

Wat zonde zeg, nu heb ik nog altijd niet die mol die een rood scherm kreeg :-\\.

Het was sowieso niet het scherm van de mol. Het was t scherm van Ingrid  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #219 Gepost op: 8-04-2019, 15:57:43 »
Uiteindelijk :). Maar ik bedoel echt dat moment eerder, ook al was het onder het mom van een Leugen. Zo mooi. Helaas, niet gegeven...

Bruno?? Nee die is de mol niet. Er zijn wat rare randjes rondom hem maar aan alleen dat heb je niks, er moet toch ook geld uit de pot genomen worden. Axel pakt dan wel wat geld aan tafel maar ik begin te vermoeden dat hij al erg verdacht wordt. Het wordt niet uitgezonden, maar waarom in hemelsnaam deze beer van een kerel weer weg laten gaan met het eennalaatste bedrag? Elisabet 100 omdat zij daar op aandringt, Axel 300.

Een piloot die maar steeds als een lulletjerozewater rondgaat, dat is toch niet te vatten? Hoeft voor mij geen tunnel te zijn, maar toch, Axel is de mol  ::) ;D ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)